
Ei siinä mitään, kaunis auto GT on mutta *ituttaa kun joka helvetin avotakka, marianna, demi, seiska ja iltalehti tekee jotain arvosteluja tosta. Jos se sopii harmaalle massalle, se ei sovi minulle

Valvoja: Moderators
Jos päädyn joskus GTV:hen, niin minä voin perustella sen järkevyyttä siirtymisellä turvallisempaan etuvetoonPunavuoren Paroni kirjoitti:Samaa mieltä suhteellisuuden kanssa. Ajatus GT:hen siirtymiseen jollain aikavälillä perustuu itselläni juuri "järkevämpään" autoon vaihtamisella. Iltasanomia lainatakseni GT on "urheilullisuuden ja käytännöllisyyden yhdistelmää arvostavalle". Kaikenkaikkiaan, toiset ostaa järjellä ja toiset tunteella.
En usko että GT:stä pääsee missään vaiheessa kehkeytymään harmaan massan autoa sen rankan hinnoittelun vuoksi. Alfa merkkinä puolestaan on ollut syöksykierteessä jo hetken aikaa. 156:sta on tullut/tulossa lujaa vauhtia edullinen pikkusportti/tuunailujen kohde.MarcusV kirjoitti:Liian aggressiivinen markkinointi ja harmaan massan yllättävä mielenkiinto malleja/merkkiä kohtaan vie kaiken fiiliksen koko merkistä..
Erikoisuudentavoittelun, individualismin ja egoilun rajat ovat äärimmäisen häilyvät. Itse olin valmis maksamaan siitä fiiliksestä ja tyylistä, minkä Alfa tarjoaa (vaikkakin vain 156). Tuskin kukaan voi väittää etteikö nauttisi Alfan omistamisen yhteisöllisistä vaikutuksista? Sillä tulee ennen kaikkea huomatuksi..MarcusV kirjoitti:Alfa ei enää olekaan erikoinen ja tunteikas individualistinen vaihtoehto..
Alfa ei ole egoilun aihe minulle, mutta vitutuskäyrä nousee eksponentiaalisesti jo siitä että koko alfan fiilis on kadotettu siinä että vastaan tulee raiskattuja 156:Sia aluspoilereilla.
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että useinmiten oman tien kulkijoiden kimppuun käyvät "tavalliset" ihmiset, joita erilaisuudentavoittelu ärsyttää tavalla tai toisella.MarcusV kirjoitti: Persoonallisuus, individualismi sekä ylipäätänsä se että joku uskaltaa oikeasti erottua harmaasta massasta, katsotaan usein egoiluksi ja boustailuksi, sitä se ei oikeasti ole muuta kun sellaisten mielestä jotka oikeasti ovat massaa, ajavat corollalla, pukeutuvat samanlaisiin 501:siin kuin muilla (ei siksi että minulla olisi mitään niitä vastaan, ne ovat vain yleisiä) ja eivät vahingossakaan erotu naapurista, he ovat näitä jotka eivät uskalla olla oma itsensä.
En ole persoonallinen oma itseni siksi että olisin muka parempi kuin muut, viihdyn vain paremmin omana itsenäni kuin osana massaa.
Tosin, se on vain minun näkemykseni..
Ihme jeesustelua. Merkkiä saa kyllä hakea jos täytyy olla sellainen että yksikään tuunari siihen koske. Ferrareitakin kun on näkynyt tommis billetillä.Vittorio Jano kirjoitti:Lisää ajatuksia aiheesta?
Tästä ei kai tosiaan pelkoa ole. Eikä se johdu hinnasta - Suomessa myydään vuosittain huomattavia määriä Alfaa kalliimpia autoja - enemmänkin kyse on ennakkoluuloisista asenteista italialaisia autoja kohtaan. Osa tästä mutusta on ihan perusteltuakin, olkoonkin että "tiedot" juontavat juurensa jostakin 1970-luvulla Peräseinäjoen Unionilla pullakahvipöydän äärellä käydyistä keskusteluista. Itse törmäsi tähän, kun vaimon entinen esimies kyseli tuttavansa puolesta uusista Alfoista. Naapuri oli kuulemma varoitellut Alfojen laadusta: hänen kaverillaan oli joskus ollut Sprint, jossa vikaa oli ollut jos jonkinlaista.Rolle kirjoitti:Alfasta ei kuitenkaan ikinä tule massatuotetta.
Toisaalta Teuvo Loman tekee tehokasta anti-markkinointia Alfa Romeon puolesta. Individuaalisuus taattu jatkossakinMarcusV kirjoitti:Liian aggressiivinen markkinointi ja harmaan massan yllättävä mielenkiinto malleja/merkkiä kohtaan vie kaiken fiiliksen koko merkistä..
Tuosta asiasta olen 1000% samaa mieltä. Jos Alfa Romeo ei ole alkuperäisenä tarpeeksi fast'n'furious, voisi teini-ihme ostaa/ostattaa Toyotan, Opelin ym. tuunaukseen sopivan kohteen. Siis sellaisen auton, jonka luonne ei mene tuunaamisella pilalle.EVO kirjoitti:Valitettavaa on todellakin tuo 156:en tuunaaminen joittenkin osalta.
Etsin yleensä marketeissa syrjäisimmät paikat tai sitten niin että ainakin toinen kylki säästyy. Kaikki eivät ymmärrä olla varovaisia tai sitten he yksinkertaisesti eivät välitä paskaakaanBoxer33 kirjoitti:
Juurikin äsken kävin tuolla paskan keskellä pyörimässä ja kiroisin kun joku prkl on taas päättänyt tempasta ovensa meikäläisen kylkeen. Ei siinä mitään, mutta kun noita parkkikolhuja on mulle tullut viimeisen 3 kk aikana kolme!
Välillä käy vaan niin sääliksi ja v#%$ttaa!![]()
![]()
1200 Ladalla enemmänkin viimeaikoina ajelleena voisin vaan todeta, että kaikki eivät tarvi jatketta. Ladalla voi erottua vähän toisella tapaa kuin Alfalla. Toisaalta ei vähempää voisi kiinnostaa muiden ihmisten mielipiteet. Ladan kyytiin ei muuten kaikki kehtaa tulla, kertoo jo paljon ihmisestä...Jos joskus tulee Maserati omaan talliin, niin voipi olla että ajelen sillä mahdollisimman vähän muiden ihmisten ilmoilla. Toiset ostaa erikoiset autot itseään varten, toiset taas - JATKEEKSI.MarcusV kirjoitti:Vai miksei samantien polteta alfamme huomenna kokossa ja osteta kaikki 1200:set ladat?
Sanoit kaiken sen mitä olin sanomassa. Ehkä se johtuu siitä että asumme kumpikin nykyään "landella"Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:On teillä murheetPenalla ja Repellä Korsosta olisi varmaan hauskaa jos näkisivät, kuinka täällä stressataan siitä että joku muukin ajaa samanmerkkisellä autolla.
Ehkä mulla on vähän erilainen ajatusmaailma, mutta en niin kovasti jaksa stressata siitä mitä joku muu ajattelee mun asunnostani, autostani, rotsistani tai korvakarvoistani. Onhan se kieltämättä kivaa ajaa harvinaisemmalla autolla joka kerää vähän katseitakin, mutta ei sitä tee yhtään vähemmän kivaksi se, että joku on pultannut 156:seen tommisbillettiä. Jos oma identiteetti rakentuu niin vahvasti auton pohjalle että tuo häiritsee, sitten ollaan jo hukassa.
Herneitä, anyone?
Joku vannoutunut transaxelimies on varmaan ajatellut samoin jo 10 vuotta. Ihme etuvetovessoja eikä aitoja Alfoja. Seuraava sukupolvi taas kiroilee jotain muuta ja pitää vielä holdenin kutosia Alfoina ja uudet ovat perseestä.Ricambi kirjoitti:Haluan olla individualisti ja erottua harmaasta automassasta mutta nyt (esim. Holdenin V6:nen) on suuri vaara että Alfan "henki" katoaa "jakorasiaosien" käytössä ja todella, jos merkistä tulee liian yleinen ei sekään oikein miellytä ajatusta
Samat sanat, eipä tuohon sen kummempia perusteita minultakaan löydy, onhan se hyvä, ettäsallimato kirjoitti: Minun syyni alfistina pysymiseen on yksinkertainen. Millään muulla autolla en ajamisesta ole nauttinut niin paljon. Kiehtova historia ja urheilullinen imago ovat mukavia bonuksia.
Vaikka siksi, etten halua päästä käräjille vakuutuspetoksestaMarcusV kirjoitti:Ja kyllähän autosi antaa kuvaa siitä mitä olet, vaikka kuka sen kieltäisi.. Vai miksei samantien polteta alfamme huomenna kokossa ja osteta kaikki 1200:set ladat?
Alfisti kirjoitti:Ladan kyytiin ei muuten kaikki kehtaa tulla
Jep, täällä ei tarvihe pingottaa, tuulipuku päälle ja markettiinMaho kirjoitti:Sanoit kaiken sen mitä olin sanomassa. Ehkä se johtuu siitä että asumme kumpikin nykyään "landella"
Hyvältä. Ei autojen rakentelussa ole mitään vikaa, päinvastoin. Useampi saisi vaan miettiä myös kokonaisuutta eikä vaan poimia kaikkia mahdollisia muotipalikoita samaan autoon.sallimato kirjoitti:Nelipaikkainen 164, valkoisella nahkaverhoilulla, originaalilla metallivihreällä maalilla, -30-40 mm alustalla ja 3.0 turbo V6. Miltä kuulostaa?
Tuosta en sano mitään, kenen tekee mieli ajaa milläkin.. Itse olen kuitenkin saanut kuulla haukkumista jo pelkästään siitä, että (alfattomana) saatan autoista puhuttaessa ilmoittaa olevani kovasti kaikkien italojen, luonnollisesti myös alfojen perään. Mitähän sitten tapahtuupi kun joskus moinen katiska (toivottavasti) kulkeutuu näppeihini, meinaako tulla turpaan kun kerran jo pelkästä ihailusta saa kuulla v*ttuiluja?EVO kirjoitti: Valitsevat toijotan vaan siksi kun niissä on vähän vikoja. Fiksu tapa, mutta ei mee mulla läpi. Kyllä noista kavereista näkee, että mielellään ajeltais Alfalla, mutta ei ole sitä kuuluisaa "munaa" ostaa sitä, kun niissä on muka niin paljon vikoja ja naapuri saattaa saada paskahalvauksen.
No tuo on kyllä kieltämättä ihan siisti lukema, ja jotenkin samanmoinen hiljentävä vaikutus on ollut vasta 350 000km ajetulla vanhempieni cromallakin. 150 000km ajettuna hankittu peli keräsi kyllä haukkuja, mutta kovasti ovat haukut hiljentyneet kun ensmäinen numero pääsi kolmoseen. Ei tossa kyllä minun mielestäni ole millään mittarilla vielä mitään ihmeellistä, mutta eipä ole valittajat kovin montaa 350 000km ajettua ulkoitalialaista, oikeaa laatupeliä tulleet minulle esittelemäänkään. Tai voihan olla, että lässytys on loppunut vaan siksi, että ovat huomanneet että tossa perheessä ollaan niin hulluja ettei niille kannata järkeä puhua.EVO kirjoitti: Perkele kun lataan pöytään juttua esimerkiksi meidän yhdellä Lancialla ajetut 550 000 km, jona aikana yksi pakoventtiili on koneesta mennyt vaihtoon, loppuu corolla kavereilla jutut aika hätäseen.
Ajattelinpas heittää oheiseen 'vuodatukseen' kommentin. Itsellänihän on (kuten alta voi huomata) sekä V70:n että 156:n (molemmat samaa vuosikertaa). Niinpä voinenkin pitää itseäni jonninmoisena asiantuntujana autojen hyvistä ja huonoista puolista.EVO kirjoitti:Eli Alfa on ja pysyy individualistisena erikoisuuden tavoittelijoiden autona ja niitä ei ole jokaisen rivarin pihassa kuten esimerkiksi näitä V70:ä. Mikä perkele siitäkin traktorista tekee niin erikoisen että pitää olla jokaisella?? Ihan sama kunhan pysyvät ainakin 100m:n päässä Alfasta.