Kirjauduin palstalle vasta nyt vaikka Alfa Romeolla olenkin ajellut jo kolme vuotta. Tähän asti kaikki on toiminut hienosti mutta nyt pakkanen alkaa muodostua ongelmaksi

Kun pakkasta on ollut yli 20C niin EOBD / ruiskutusjärjestelmän keltainen vikavalo on palanut satunnaisesti. Merkkivalo ei sinänsä haittaa kun käyttöohjeen mukaankin saa edelleen silloin ajaa maltillisella nopeudella. Valitettavasti nyt on jo useampana päivänä sen lisäksi auto mennyt lyhyen ajon jälkeen johonkin vikamoodiin jossa kaasupoljin, TCT:n manuaalinen vaihtaminen yms. ei ole käytössä vaan autolla voi nilkuttaa eteenpäin max 20km/h moottorin pitäessä "römpöttävää" ääntä. Vika ilmenee yleensä parin kilometrin ajon jälkeen liikkeellelähdöstä ja häviää (yleensä) odottamalla hetken paikallaan (auto sammutettuna). Olen kuitenkin aina pitänyt pakkasella autoa lohkolämmityspiuhan perässä, joten aivan kylmä moottori ei ole.
Onko muilla ollut samoja vaivoja ja miten olette saaneet ne korjattua?
Kiitoksia etukäteen vastauksista.