
Mitähän varten tuo ledibaari on tuonne katolle täräytetty

Valvoja: Moderators
Juu......ois toooosi kiva jos kysyttäis lupa ennenkun tullaan kuvaileen....Vittorio Jano kirjoitti:^
pitkämiehen pihasta?
Autoedizionella on heidän mukaansta kuvia noista maaliskuun alussa Genevessä esiteltävistä Giulietta ja Mito facelifteistä: https://www.autoedizione.nl/fcas-faceli ... or-geneve/Shuttle kirjoitti:Uusimmassa Auto Bildissä oli rehvakkaasti huhtikuu 2016 pistetty Giulia ja ennen sitä uusi Giuelietta. Sen kun näkisi.
Jop. Pari huomiota :Ottimo kirjoitti:Onko tämä pätkä jo täällä? On se vaan hieno! https://www.youtube.com/watch?v=eoudrq3aEV0
Ottimo kirjoitti:Onko tämä pätkä jo täällä? On se vaan hieno! https://www.youtube.com/watch?v=eoudrq3aEV0
Juuri tuota ketteryyttä tarkoitinkin...Albertolli kirjoitti:Kasarivolvothan kääntyvät pienessä tilassa, ainakin jos verrataan 156:een
Välikös sillä merkillä tässä yhteydessä onAlbertolli kirjoitti:^Mazdan?
Ei tarvitse näyttää Matukalta ei...
Herätkää tähän päivään , ei hyvä design ole italojen tai Alfan yksinoikeus... varsinkaan nyt kun:Albertolli kirjoitti:En minä ainakaan kaipaa Mazdan näköistä Alfaa vaan Alfan näköistä Alfaa.
Lisäksi konseptit ja tuotantoautot ovat hieman eri asia ihan jo jalankulkijoiden turvallisuudesta lähtien.
Tähän päivään herääminen on tuskallista, koska hyvää designia ei tuotantoautoista juuri löydy nykypäivänä. Lexuksesta ja designista ei valitettavasti voi puhua edes samana päivänä. Niin sekavaa ja yliyrittävää on tekeminen. Se, että sotketaan kaikki mahdolliset muotoilukikat samaan autoon, ei tarkoita että siinä olisi hyvä design. Lexuksen kohdalla designin sekavuuden vahvistaa tutustuminen koko mallistoon. Osa on täyttä pappakalustoa ja osa ylimuotoiltua kiilaa. Ei mitään linjaa.Jiitee kirjoitti:Herätkää tähän päivään , ei hyvä design ole italojen tai Alfan yksinoikeus... varsinkaan nyt kun:
a) muutkin osaavat : Lexus, Kia, jopa Mazda, MB, Jaguar esim.
Ja kunhan se/ne toimisivat.Farina kirjoitti:Kunhan se myy pirusti.
Kyllä Alfoissa sitä jotakin on, mutta jännästi firman olemassaolo on lähes aina ollut vaakalaudalla... onko muotoilijoilla ja insinööreillä ollut "liikaa " valtaa vrt. ekonomisteihin...lerppu kirjoitti:En halua herätä tähän päivään, jos se on synonyymi sille, että KIA on yhtä kuin hyvä design!
Saan olla "tekniikan veitsenterällä" joka perhanan arkipäivä. Ja se on puuduttavaa.
Kuten myös Six Sigman työkalujen ja LEAN ajattelun implementointi virheettömyyteen ja toistettavuuteen tähdätessä.
Jätetään nyt hiukan tilaa tunteelle!
Tilastollisesti johdetut korkean lisäarvon mittaroinnit eivät välttämättä tuota sielukkainta kuluttajakokemusta.
Engineered to perfection, tylsät insinöörit - sanon ma!
Ei silti, onhan se Bemarikin ISO 9001 läpi puserrettu. Jotenkin se silti osaa olla haluttava.
Mutta tylsä on ainakin tuo oma yksilö! ...paitsi lumella...![]()
Eniten Mazdassa ja Kiassa haraa vastaan nämä: Mazdan pitäisi olla luotettavan puuduttava perusauto, mutta se y-r-i-t-t-ä-ä niin julmetusti tribaalimuotoilullaan. Falskia. Kian pitäisi olla halpa ja helposti lähestyttävä. Ei se oikein osaa olla kumpaakaan. Jos se olisi sitä mitä se on totutusti maailmalla ollut, niin ihmiset voisivat todeta "tollanenhan toi on, mutta ainakin se oli halpa. Ja siinä on pitkä takuu." Nyt täytyy olla kehumassa moista härpätintä, kun se ei ole edullinen.
Mielestäni Alfa-palstalla on outoa haukkua kaupasta nyt saatavilla olevaa mallia jotenkin epä-Alfaksi. Eihän se paja muuta (edes jollain) volyymilla teekään kuin Giuliettaa!
Ja Giulian kuittaaminen Bemariksi ajamatta ja korreloimatta vastaavia malleja on nimenomaan tunteella aseteltu heitto.
Sinänsä kiva että Giulia saa tunteita herätettyä jo ennen kuin sillä on ajettu metriäkään!
Jotain maagista Alfassa siis vielä on!
En olekaan puhunut mitään hyvästä disainista tai mistä sitä löytyy. Tuosta Mazdan konseptista voi olla montaa mieltä, mutta kyllä se on kilometrin päähän Mazdan näköinen. Jos pitää valita "bemarikopio" Giulia tai tuotantoautoon siirtämättömissä oleva konsepti, valitsen ensimmäisen.Jiitee kirjoitti:Herätkää tähän päivään , ei hyvä design ole italojen tai Alfan yksinoikeus... varsinkaan nyt kun:Albertolli kirjoitti:En minä ainakaan kaipaa Mazdan näköistä Alfaa vaan Alfan näköistä Alfaa.
Lisäksi konseptit ja tuotantoautot ovat hieman eri asia ihan jo jalankulkijoiden turvallisuudesta lähtien.
a) muutkin osaavat : Lexus, Kia, jopa Mazda, MB, Jaguar esim.
b) Alfa menee taloudellisen riskin takia enemmän main streamin perässä ( uusi Giulia --> bbbbmmmWW )
c) uusia hienoja Alfoja (lue :Giulia) ei saa edes vielä kaupasta
Mielestäni Mito tai Giulietta ei ole "alfan näköinen alfa ", mutta makuasia, totta kai.
JT
Näitä ei ole ihan muutamaan vuoteen voinut ottaa kovin vakavasti. Alfa ja pisnis eivät oikein rimmaa.JPeltola kirjoitti:Uudistettu FCA bisnesplan
Sinänsä tätä ei voi kieltää, näin näyttää käyvän. JiiTee on onnellisessa asemassa kun voi erotella autoilla harrastamisen autoilla liikkumisesta. Ne meistä, jotka joutuvat suuntaamaan intohimoaan käyttökulkineisiin - me emme välttämättä ymmärrä kaikin ajoin tylsien tai liikaa kosiskelevien kansankulkineiden ylistystä. Näkisin tässä sovittamattoman lähtökohtaisen keskustelusärön...Jiitee kirjoitti:^ kun ei olla tyytyväisiä alfafirman lupauksiin tästä Giuliasta ja sen tuotanto- ja myyntiaikataulusta niin aika moni jo vilkuilee vaihtoehtoihin päin, jopa näihin kauhistuttaviin riisikuppeihin, hui meitä ....![]()
JT
Vahvasti tästä samaa mieltä. Toki hyviäkin designeja löytyy myös uusista autoista mutta hetken pitää miettiä ensin että mistä.Farina kirjoitti:Tähän päivään herääminen on tuskallista, koska hyvää designia ei tuotantoautoista juuri löydy nykypäivänä. Lexuksesta ja designista ei valitettavasti voi puhua edes samana päivänä. Niin sekavaa ja yliyrittävää on tekeminen. Se, että sotketaan kaikki mahdolliset muotoilukikat samaan autoon, ei tarkoita että siinä olisi hyvä design. Lexuksen kohdalla designin sekavuuden vahvistaa tutustuminen koko mallistoon. Osa on täyttä pappakalustoa ja osa ylimuotoiltua kiilaa. Ei mitään linjaa.Jiitee kirjoitti:Herätkää tähän päivään , ei hyvä design ole italojen tai Alfan yksinoikeus... varsinkaan nyt kun:
a) muutkin osaavat : Lexus, Kia, jopa Mazda, MB, Jaguar esim.
Kia ja design. Hmmm. Kian uudet mallit miellyttävät silmään samalla tapaa kuin hissimusiikki korvaa. Ihan kivaa poppia, mutta mitään ei jää päähän. Peter Schreyer on toki tehnyt hyvää jälkeä malliston uudistamisessa eurooppalaisen makuun sopivaksi. Silti on liioiteltua väittää, että Kian automallit olisivat jotenkin muotoilullisesti erikoisia tai tavoittelemisen arvoisia.
Mazda ja kodo. Hienoa, että Mazdalla on oma design-ilme ja jopa nimi sille. Aikoinaan Mazda oli harmaa japsi eminenssi, mutta nykyään voi sanoa että muotoilultaan johtava japanilainen autotehdas. Mazdalla on tunnistettava linja, joka ei myöskään jätä epäselväksi suunnittelumaata. Ja tämä on vain kehu tässä kohtaa. Mazda Shinari ja muita upeita konsepteja on ollut esille messuilla. Mutta... Mazdan ongelma on ollut muotoilukielen tuominen tuotantoautoihin. Konsepteissa nähtyä upeita linjoja on liikaa pehmennetty tuotantomalleihin. Hyvää yritystä silti.
Alfa ja design. Tällä hetkellä ei voi vetää johtopäätöksiä tästä sanakaksikosta. Alfalla ei ole omaa designia tällä hetkellä, niin surullista ku se onkin. On muutama auto ja lupaus tulevasta. Giulia jäi pliisuksi, mutta se anteeksi annettakoon. Kunhan se myy pirusti.
Tänään bongasin siinä teikäläisen kustannuspaikan naapurihuoltsikan pihassa M4:n. Ei tuo nyt mikään ihan kamalan näköinen laitos ollut, mutta toisaalta Giuliakin miellyttää silmääni jossain määrin joten vikaahan on oltava päässä muutenkinlerppu kirjoitti:Giuliaa nyt vaan kanssa kauppoihin ja hinnat selville! Bemarikuume on päällänsä, kohta teen jotain peruuttamatonta ja sitten Giuliaa ei enää tule ostettua! 4-sarja houkuttaa...
https://www.youtube.com/watch?v=RrccB3vBME0 vielä parempi tää toinen meemivideo mitä YT ehdottaa myös katseltavaksiWile E. Coyote kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=e3LtF0tta6I
Vähän viuhuu turhan nopeasti tekstitykset välillä ja virheitäkin on, mutta hauska silti
mut on se kyl hienon näköinen tuossa... taitais tarvita keulan nosto toiminnon tuo QV jos sillä haluaa ajaa muuallakin kuin radalla.