MiTo starttaa muttei käynnisty? Vika löytynyt
Valvoja: Moderators
MiTo starttaa muttei käynnisty? Vika löytynyt
Eli seuraavanlainen ongelma ilmeni.
Kovilla pakkasilla ajoin Mito 2010 1.4 t-jetin parkkiin pihalle. Seisoi pari päivää, ja sen jälkeen ei suostu enää käynnistymään. Alkuun yritti startatessa, mutta sittemmin vain pyörittää.
Autoa en saa mihinkään sulamaan, mutta toisaalta eihän tuolla ole enää juuri pakkastakaan.
Bensa ei haise startatessa, joten siellä puolella jotain? Onko kenelläkään kokemusta moisesta?
e: bensapumppu hurisee kyllä virrat kytkettäessä
-J
Kovilla pakkasilla ajoin Mito 2010 1.4 t-jetin parkkiin pihalle. Seisoi pari päivää, ja sen jälkeen ei suostu enää käynnistymään. Alkuun yritti startatessa, mutta sittemmin vain pyörittää.
Autoa en saa mihinkään sulamaan, mutta toisaalta eihän tuolla ole enää juuri pakkastakaan.
Bensa ei haise startatessa, joten siellä puolella jotain? Onko kenelläkään kokemusta moisesta?
e: bensapumppu hurisee kyllä virrat kytkettäessä
-J
Viimeksi muokannut Jylle, 28 Tammi 2016, 09:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty?
PA suodatin jäässä? Kun pakkanen lauhtuu vetää putket/suodattimen jäähän. (mikäli tuolla suodatinta erikseen on).
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty?
Olin käsittänyt ettei tuossa 170hp MiTossa ole? mutta voihan tuo siis olla.
Olen yrittänyt rakennuslämmittimellä lämmittää auton alustaa, mutta ei mitään hyötyä.
Huomenna pitäisi mennä reilusti plussalle joten silloin tuo ainakin selviää..
Mitään ylimääräisiä valojakaan ei pala. Onko MiTossa vielä sitä "roll-over" kytkintä?
Olen yrittänyt rakennuslämmittimellä lämmittää auton alustaa, mutta ei mitään hyötyä.
Huomenna pitäisi mennä reilusti plussalle joten silloin tuo ainakin selviää..
Mitään ylimääräisiä valojakaan ei pala. Onko MiTossa vielä sitä "roll-over" kytkintä?
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty?
Mitään MiTo:sta tietämättä. Pitäisikö bensapumpun pyöriä tovi, kun virrat kääntää päälle?
Jos kyllä, niin tätä surinaa kannattaa kuulostella.
Jos kyllä, niin tätä surinaa kannattaa kuulostella.
VMP
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty?
Jep.
Pyörii muutaman sekunnin ihan normaalisti.
Pyörii muutaman sekunnin ihan normaalisti.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty?
Oliko muuten T-jet vai Multiair?
Oletko kokeillut toisella avaimella, jos ajonesto temppuilisi..
Oletko kokeillut toisella avaimella, jos ajonesto temppuilisi..
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty?
Multiair
Toisella avaimella kokeiltu myös - yhtä laihalla lopputuloksella
Toisella avaimella kokeiltu myös - yhtä laihalla lopputuloksella
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty?
^ perinteinenkö -tulpat kastuneet???
Viimeksi muokannut Jiitee, 25 Tammi 2016, 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty?
Olen yrittänyt startata kaasu pohjassa - eikös sen pitäisi kuivattaa, jos on kastuneet?
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty?
Ok.
Jos tulpat olisivat kastuneet, eikö bensan pitäisi haista? Näin ei tee.
Inertiakytkin, onko Alfassa sellaista?
Jos tulpat olisivat kastuneet, eikö bensan pitäisi haista? Näin ei tee.
Inertiakytkin, onko Alfassa sellaista?
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty?
Kokeilin tuota polttoaineensyötön katkaisun deaktivoimista - kappas kummaa, alkoi bensa haisemaan startatessa konehuoneessa.
Vaan edelleenkään ei käynnisty...
Vaan edelleenkään ei käynnisty...
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty?
No niin, vika on selvitetty.
3 tulppaa oli pimeänä. Hauskaa...
3 tulppaa oli pimeänä. Hauskaa...
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty? Vika löytynyt
3tulppaa pimeänä..? En tiedä tuosta sen enempää mutta itselläni teki samaa kovilla pakkasilla ja oletin samoja asioita mitä tässäkin ketjussa mainittiin. Vika oli kuitenkin akussa..auto starttasi mutta ei käynnistynyt tai saattoi välillä jopa käynnistyä ja nimen omaan tämä ilmeni kovilla pakkasilla. Todellisuudessa akun jännite oli sen verran alhainen että aiheutti autossa jotain, jonka vuoksi ei käynnistynyt. Uudella akulla ei enään ongelmia!?
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty? Vika löytynyt
Näissähän piti muistaa 30 tkm välein vaihtaa tulpat, tai näin minulle on kerrottu. Paljonko muuten oli mahdollisesti kilsoja tulpilla?
E: hyvä että vika kuitenkin löytyi, eikä mitään kalliimpaa ollut hajonnut.
E: hyvä että vika kuitenkin löytyi, eikä mitään kalliimpaa ollut hajonnut.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty? Vika löytynyt
Sivumennen kommentoituna tuo vaihtoväli on aika pieni. Taitaa olla ihan perustavaraa, eikä mitään platinaa? Onkohan tuossa jotain sellaista rasitusta tulpalle, ettei kulutuskestävempien tulppien käyttöä ole katsottu hyväksi ideaksi.
"puhun niin totta kuin osaan"
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty? Vika löytynyt
Lyhyt vaihtoväli taitaa olla perua Fiatin FIRE:stä. Mulla oli 1.4 98 Bravossa 20tkm vaihtoväli tulpilla ja se oli kuitenkin vapari. Motonetin hinta noille tulpille on 17€, joten ei ne taida olla mitään erikoisia.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty? Vika löytynyt
Meiksin MiTon manuaalissa muistaakseni oikein käsi raamatulla vannotetaan että saa käyttää vain jotain ihan tiettyä tyyppiä olevia tulppia. Jotain tossa koneessa on...
Edit: taisi olla niin että multiair täyttelee sylinterin kerrostäyttönä. Vaatii kait sitten tulpalta paljon.
Edit: taisi olla niin että multiair täyttelee sylinterin kerrostäyttönä. Vaatii kait sitten tulpalta paljon.
932 937 955
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty? Vika löytynyt
Tosin tuo 12V-kone ei ole Firelle mitään sukua. Perus-Fire (8v) kulutti kyllä perustulpat 20tkm matkalla vaihtokuntoon. Ei "loppuun", olisi niillä varmaan tuplatkin vielä ajanut, mutta selvästi kuluneet jo.matti_vuorio kirjoitti:Lyhyt vaihtoväli taitaa olla perua Fiatin FIRE:stä. Mulla oli 1.4 98 Bravossa 20tkm vaihtoväli tulpilla ja se oli kuitenkin vapari. Motonetin hinta noille tulpille on 17€, joten ei ne taida olla mitään erikoisia.
Nykyiset koneet taitaa vaatia tulpilta enemmän, kun seoksia säädetään tarkemmin yms. Ei enää riitä, että tulee jonkunlainen kipinä joskus.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty? Vika löytynyt
T-Jet Bravojen kanssa taisi olla pari vastaavaa tapausta eli tulpat löi kertalaakista hanskat naulaan.
Joku viisaampi tiesi kertoa, että kastuminen pilaa ne kertalaakista. Tätä kovin ihmettelin, kun on tätä tulppien kuivattelua kaasu pohjassa veivaten tullut itsekin joskus vuosikymmeniä sitten hyödynnettyä. Mutta se oli kaasutinmoottorien aikaa...
Piti sivistää itseäni googlen avustuksella ja tällaista ilmeni:
Ahdetussa moottorissa seos on haluttomampi syttymään, joten sytytysjärjestelmä on koko ajan kovemmalla -> selitys lyhyelle tulppien kestolle? Ynnä sille, ettei ainakaan noihin T-Jetteihin mitkään "marketin tarjoushyllystä" tulpat käyneetkään - satsin hinta taisi olla pikemminkin 100 € luokkaa ja melko nihkeää tuntui oikeanlaisten löytäminen olevan.
Kastuneessa tulpassa sähkö kulkeekin pintaa/eristettä pitkin ja polttaa siihen hiilivanan. Mitä pitkin sähkö jatkossakin kulkee ts. kipinää ei enää synny. Mikään kuivattelu, paineilmalla puhaltelu tai harjaaminen ei enää tässä vaiheessa auta. Ainoa, mikä saattaa toimia on tulpa lasikuulapuhallus.
Joku viisaampi tiesi kertoa, että kastuminen pilaa ne kertalaakista. Tätä kovin ihmettelin, kun on tätä tulppien kuivattelua kaasu pohjassa veivaten tullut itsekin joskus vuosikymmeniä sitten hyödynnettyä. Mutta se oli kaasutinmoottorien aikaa...
Piti sivistää itseäni googlen avustuksella ja tällaista ilmeni:
Ahdetussa moottorissa seos on haluttomampi syttymään, joten sytytysjärjestelmä on koko ajan kovemmalla -> selitys lyhyelle tulppien kestolle? Ynnä sille, ettei ainakaan noihin T-Jetteihin mitkään "marketin tarjoushyllystä" tulpat käyneetkään - satsin hinta taisi olla pikemminkin 100 € luokkaa ja melko nihkeää tuntui oikeanlaisten löytäminen olevan.
Kastuneessa tulpassa sähkö kulkeekin pintaa/eristettä pitkin ja polttaa siihen hiilivanan. Mitä pitkin sähkö jatkossakin kulkee ts. kipinää ei enää synny. Mikään kuivattelu, paineilmalla puhaltelu tai harjaaminen ei enää tässä vaiheessa auta. Ainoa, mikä saattaa toimia on tulpa lasikuulapuhallus.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: MiTo starttaa muttei käynnisty? Vika löytynyt
Aina oppii uutta. Näyttää olevan tosiaankin eri koneesta kyse:mutt kirjoitti:Tosin tuo 12V-kone ei ole Firelle mitään sukua.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Prat ... ar_engines