


Valvoja: Moderators
Mulla on pikku-Bussossa se 50 ja 90 välinen viiva tasan 80. Mittasin OBD:n kautta MES-softalla ja mittari onkin tosi tarkka vaikka luulin, ettei minullakaan termari pelaa. Mittari alkaa tosiaan heti nousta kun MESsin mukaan vesi on >= 50. Sitten se nousee sen 80 yläpuolelle, viisarin leveyden verran, termari avautuu 82:ssa ja sitten jää viisarin leveyden verran 80 alapuolelle. Ja siinä pysyy. MESsin mukaan vaihteluväli on 78-82. Ja se 90:n jälkeinen viiva on mulla 110.-ROADRUNNER- kirjoitti:Elikkä itse aiheesta: Moottorin lämmöt ei nouse maantie ajossa kuin siihen 50 ja 90 välissä olevan viivan kohdille,juuri yli. Kaupungissa lämmöt taas karkailee todella helposti yli sallitun ja flekti pyörii vähän väliä vaikka ajelisi kuinka rauhassa,ja tämä alkaa jo n.5min kaupunki ajelun jälkeen. Onneksi sentään flekti toimiimainittakoon että viime kesänä ei lämmöt nousseet näin helposti noin korkealle ja nyt kuitenkin ollut pieniä pakkasia. Termari on varmasti jumissa jossain määrin kun ei lämmöt nouse tuon korkeammalle mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa liian korkeisiin lämpötiloihin? Löytyykö hyviä veikkauksia? Jakopääremontti tehty viime syksynä jossa myös vesipumppu vaihdettu ja nesteet vaihdoin ennen talvea. Syyläri on myös suht hyvässä kunnossa, ei ole rivotukset kasassa niin pitäisi kyllä ilman virrata..ja nestettä on
Sitten näitä muita Romeon kuulumisia. Auto on toiminut hyvin kovillakin pakkasilla jos ei tuota lämpömittarin huonoa kohomista lasketa, ohjaustehostin piti hetken pientä ulinaa kylmänä käynnistettäessä, eilen vaihdoin sinne uudet nesteet saa nähdä poistuiko ulina. Leima alkaa olla kohta lopussa ja tiedossa on jo monia korjaus kohteita mutta en ole ruvennut näitä vielä korjailemaan kun ei kuitenkaan ajoon eikä turvallisuuteen suuremmin ole vaikuttanut. Ajattelin hakea vain suoraan vikalistan jos katsastusmies jotain muutakin löytää niin voi sitten kerralla laittaa auton kuntoon. Voi olla jos tulee pitkä ja kallis vikalista niin vien auton tallille seisontaan niin saa rauhassa laitella kuntoon ja ostaa jonkun halvan kulkineen siksi ajaksi, onhan se viimeistään kesäkeileille saatava takaisin ajoon etä pääsee nauttimaan
Pumpun (muovi)siipi jos luistaa, niin näkyy yleensä kierroksilla eli siellä motarilla. Oire viittais kyllä syyläriin, mutta ehkä se termari kannattaa vaihtaa ensin helpompana. Termari jämähtää bussossa yleensä niin ettei mene kokonaan kiinni. Koskaan nämä eivät ole mitään ilmausta muuten kaivanneet!alamajy kirjoitti:Mulla on pikku-Bussossa se 50 ja 90 välinen viiva tasan 80. Mittasin OBD:n kautta MES-softalla ja mittari onkin tosi tarkka vaikka luulin, ettei minullakaan termari pelaa. Mittari alkaa tosiaan heti nousta kun MESsin mukaan vesi on >= 50. Sitten se nousee sen 80 yläpuolelle, viisarin leveyden verran, termari avautuu 82:ssa ja sitten jää viisarin leveyden verran 80 alapuolelle. Ja siinä pysyy. MESsin mukaan vaihteluväli on 78-82. Ja se 90:n jälkeinen viiva on mulla 110.-ROADRUNNER- kirjoitti:Elikkä itse aiheesta: Moottorin lämmöt ei nouse maantie ajossa kuin siihen 50 ja 90 välissä olevan viivan kohdille,juuri yli. Kaupungissa lämmöt taas karkailee todella helposti yli sallitun ja flekti pyörii vähän väliä vaikka ajelisi kuinka rauhassa,ja tämä alkaa jo n.5min kaupunki ajelun jälkeen. Onneksi sentään flekti toimiimainittakoon että viime kesänä ei lämmöt nousseet näin helposti noin korkealle ja nyt kuitenkin ollut pieniä pakkasia. Termari on varmasti jumissa jossain määrin kun ei lämmöt nouse tuon korkeammalle mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa liian korkeisiin lämpötiloihin? Löytyykö hyviä veikkauksia? Jakopääremontti tehty viime syksynä jossa myös vesipumppu vaihdettu ja nesteet vaihdoin ennen talvea. Syyläri on myös suht hyvässä kunnossa, ei ole rivotukset kasassa niin pitäisi kyllä ilman virrata..ja nestettä on
Sitten näitä muita Romeon kuulumisia. Auto on toiminut hyvin kovillakin pakkasilla jos ei tuota lämpömittarin huonoa kohomista lasketa, ohjaustehostin piti hetken pientä ulinaa kylmänä käynnistettäessä, eilen vaihdoin sinne uudet nesteet saa nähdä poistuiko ulina. Leima alkaa olla kohta lopussa ja tiedossa on jo monia korjaus kohteita mutta en ole ruvennut näitä vielä korjailemaan kun ei kuitenkaan ajoon eikä turvallisuuteen suuremmin ole vaikuttanut. Ajattelin hakea vain suoraan vikalistan jos katsastusmies jotain muutakin löytää niin voi sitten kerralla laittaa auton kuntoon. Voi olla jos tulee pitkä ja kallis vikalista niin vien auton tallille seisontaan niin saa rauhassa laitella kuntoon ja ostaa jonkun halvan kulkineen siksi ajaksi, onhan se viimeistään kesäkeileille saatava takaisin ajoon etä pääsee nauttimaan
MESsin mukaan paikallaan lämmöt nousee ajon jälkeen 105 ja sitten käynnistyy flekti 2-nopeudella. 1-nopeus on minulla pimeänä.
Sinulla voisi olla:
1) ilmaa järjestelmässä
2) vesipumpun siipipyörä alkaa luistamaan. Ei kai siinä ole muovista? Ne halkeaa ajan mittaan...