^eikös sulle oo kerrottu että suomessa on huippuosaamista, siks kaikki maksaa niin vitusti!
tuli vaan mieleen...en oo itse joutunu tappelee koskaa niin en tiiä...paitsi sillon kun erään puljun markkinointipäällikkö oli sitä mieltä että voi olla ihan normaalia että jakoketjut venyy 140 tkm ajettuna, jopa aikaisemmin.
^
Kyseisen auton kohdalla siis ongelmat:
- Tiedot pävi, kusetetaan tahallaan tai ei vaivauduta kertomaan totuutta
- Asioita kierrellään ja vääristellään ja selitellään
Jos on jotain kuittia siitä motin vaihdosta ja joku järkevä takaus siitä, että se on kanssa tehty oikein (eikä kustu juosten) niin hyvä.
Ja jos myyjä on vaan ihan ite failannut, niin sekin on ihan jees - mutta jos on dokumentaatiota moottorinvaihdoista ymv. eikä mainita sitä, niin se menee siihen kusetuksen puolelle...
2.4 jtdn 08 jäi käynnistymättä kesken päivän. Startti pyörii, virtaa on, ei edes lupaa.
Onko mahdollista, että tietokone estää käynnistymisen siksi, että öljyn vaihtoilmoitus on näkynyt joka aamu pari viikkoa? Onko tuossa sellainen esto ettei konetta hajotettaisi huonoilla öljyillä?
.
Taustaksi, että öljyt on kyllä vaihdettu juuri. Öljynvaihtoilmoitus ilmaantuikin heti vaihdon jälkeen. Olisiko jäänyt jotain nollaamatta tai uudet öljyt liian jäykät...
TBi käynnistyy, vaikka tikun pää olisi kuiva. Sama, vaikka vaihtoväli menisi yli. Silloin, kun tikku oli kuiva, olin noutamassa autoa autokeskuksen huollosta. Sikäläinen rasva-apina ei ollutkaan täyttänyt. Niistä kojelaudan palkeista taas en tajunnut piitata, vaan starttasin vaistomaisesti. Ilmeisesti sisäinen naisenvaistoni sai minut sammuttamaan koneen ja tsekkaamaan tikun...
Mitäs muilla arvon 159 omistajilla on rekisteriotteeseen merkattuna pyöränkoot? Huomasin et itselläni on ainoastaan talvivanteet talvispeksein, eli 16" ja jotain jotain. Ennen (vuoden 2014 katsastuslapussa) oli myös 18" setit merkattuna.
Shuttle kirjoitti:Mitäs muilla arvon 159 omistajilla on rekisteriotteeseen merkattuna pyöränkoot? Huomasin et itselläni on ainoastaan talvivanteet talvispeksein, eli 16" ja jotain jotain. Ennen (vuoden 2014 katsastuslapussa) oli myös 18" setit merkattuna.
Shuttle kirjoitti:Mitäs muilla arvon 159 omistajilla on rekisteriotteeseen merkattuna pyöränkoot? Huomasin et itselläni on ainoastaan talvivanteet talvispeksein, eli 16" ja jotain jotain. Ennen (vuoden 2014 katsastuslapussa) oli myös 18" setit merkattuna.
Mullakin "tyyppihyväksytyt renkaat" kohdassa vaan 16". 18" löytyy sit toiselta sivulta huomautuksena. Ei niiden käsittääkseni pitäisi sieltä noin vain itsestään hävitä...
Raikkoo kirjoitti:Ajovalonpesimien takaisku. Pääseekö käsiksi alakautta vai täytyykö puskuria irrottaa?
Pohjamuovin irrottamalla pääsee takaiskuventtiiliin käsiksi. Osan numero 71718908.
Itse korvasin sen t-kappleella ja kahdella takaiskuventtiilillä. Käyttämäni takaiskuventtiilit avautuvat liian herkästi ja satunnaisesti oikealta puolelta "itkee", tai sitten moottoritilan lämpö laajentaa nestettä?
Varmaan pitää hankkia oikea osa, vaikka kallis onkin.
Raikkoo kirjoitti:Ajovalonpesimien takaisku. Pääseekö käsiksi alakautta vai täytyykö puskuria irrottaa?
Pohjamuovin irrottamalla pääsee takaiskuventtiiliin käsiksi. Osan numero 71718908.
Itse korvasin sen t-kappleella ja kahdella takaiskuventtiilillä. Käyttämäni takaiskuventtiilit avautuvat liian herkästi ja satunnaisesti oikealta puolelta "itkee", tai sitten moottoritilan lämpö laajentaa nestettä?
Varmaan pitää hankkia oikea osa, vaikka kallis onkin.
Okei, kiitoksia. Täytyy tilata tuo edullinen muovinpala
Löytyisikö mistään päin maailmaa TI-mallin helmoja? Ajattelin kesäksi laittaa helmat, mutta pitäisi olla TI-malliset tai ainakin lähellä ulkonäöllisesti.
Kerpeleen turbo tiputtelee vieläkin öljyä. Ei paljoa, mutta panssari on kosteana. Ainoa "vanha" osa on turbon öljyn paluuputki. Nyt 3 iltaa etsittyäni osaa ja saatuani 2 tarjousta kunnostetuista turboista uskaltaudun kysymään... Tietääkö joku viisas osanumeroa? Saan sen kyllä maanantaina AK:sta, mutta ilmainen vinkkikin kelpaa
Smacket kirjoitti:Löytyisikö mistään päin maailmaa TI-mallin helmoja? Ajattelin kesäksi laittaa helmat, mutta pitäisi olla TI-malliset tai ainakin lähellä ulkonäöllisesti.
Mä olen katsellut näitä helvetican valmistamia helmoja, mutta en ole (ainakaan vielä) uskaltanut ostaa Italian foorumeilla on ollut noista positiivista kommenttia ja ohjeita asennukseenkin löytyy..
Millä logiikalla ajotietokoneen näytön kirkkaus vaihtuu? Onko jossain joku valoisuusanturi, minkä perusteella se arpoo kirkkauden? Mielestäni omassa yksilössä kirkkaus saattaa vaihtua ajon aikana kirkkaan ja himmeän välillä, vaikka ulkona on tasaisen pilvistä.
Smacket kirjoitti:Löytyisikö mistään päin maailmaa TI-mallin helmoja? Ajattelin kesäksi laittaa helmat, mutta pitäisi olla TI-malliset tai ainakin lähellä ulkonäöllisesti.
Mä olen katsellut näitä helvetican valmistamia helmoja, mutta en ole (ainakaan vielä) uskaltanut ostaa Italian foorumeilla on ollut noista positiivista kommenttia ja ohjeita asennukseenkin löytyy..
Hmm, itse asiassa näitä katselin itsekkin. Mutta olikos nyt niin että SW:n helmat ei käy sedaniin, eri eli pituinen auto?
Cloverleaf kirjoitti:Millä logiikalla ajotietokoneen näytön kirkkaus vaihtuu? Onko jossain joku valoisuusanturi, minkä perusteella se arpoo kirkkauden? Mielestäni omassa yksilössä kirkkaus saattaa vaihtua ajon aikana kirkkaan ja himmeän välillä, vaikka ulkona on tasaisen pilvistä.
Keskellä kojelautaa sen puhallinritilän takana (missä on se Bosen keskikaijutin) on nänni, joka haistelee valoa. Kaikista huonoin se on haistelemaan pilvisellä säällä, koska välillä se saa just sen vertaa enempi kuin toisaalla. Pahiten tää korostuu automaatti-ilmastoinnin näytöllä jossa näyttää olevan kolme tasoa: pimeällä sopiva, valoisalla sopiva, niin-helvetin-kirkas-et-silmät-palaa. Ja se säätyy portaittain, eikä nätisti kuten itse ajotietokoneen näyttö...
Tai sulla on pois päältä se muiden mittarien sopeutuminen. Sitä vartenhan niitä voi säätää tai ottaa kokonaan pois päältä. Itse tykkään et ne himmenee pimeällä, varsinkin tuo silmiä polttava automaagi-ilmastointi.
Valotunnistin on nopeusmittarissa, joka lähettää tiedon (päivä/yö) keskusohjainlaitteelle, joka vertaa tietoa ajovalojen käyttöön, ja valitsee sen perusteella sopivan valaistuksen mittareille ja "lentokonevaloille".
Kojelaudan päällä olevat auringonvalotunnistimet (yksi tai kaksi riippuen lämppäristä) liittyvät lämmityslaitteeseen.
Shuttle kirjoitti:Tai sulla on pois päältä se muiden mittarien sopeutuminen. Sitä vartenhan niitä voi säätää tai ottaa kokonaan pois päältä. Itse tykkään et ne himmenee pimeällä, varsinkin tuo silmiä polttava automaagi-ilmastointi.
Täähän menis sit "mitä uutta löysit autostasi" -vitjaan. Jos olis mitään syytä mennä ovesta ulos, kävisin katsomassa. Mutta sikarini ja röökini loppuivat noin klo 3.05 sunnuntaina.
seppo kirjoitti:Valotunnistin on nopeusmittarissa, joka lähettää tiedon (päivä/yö) keskusohjainlaitteelle, joka vertaa tietoa ajovalojen käyttöön, ja valitsee sen perusteella sopivan valaistuksen mittareille ja "lentokonevaloille".
Kojelaudan päällä olevat auringonvalotunnistimet (yksi tai kaksi riippuen lämppäristä) liittyvät lämmityslaitteeseen.
Tää kuuluu sarjaan todella typerät kyssärit. Vasemman takaoven ulkokahva avaa pakkasella oven vain puoliksi, sisäkahva kokonaan. Kun auto lämpenee, ulkokahva herää eloon. Olin että WTF ja OMG. Miten se tuollai voi toimia?
Autoni (159) mukana ei näköjään ole minkään valtakunnan koodilappuja. Esim. AlfaOBD:han kyselee jotain koodia ja liekö tuossa soittimessakin koodi. Niin ja ajonestollekinhan on koodinsa. Saakos näitä jotenkin maahantuojalta tai huollosta ja mitä mahtaa maksaa?
Jos jollain entisellä omistajalla sattuu tuohon HMI-131:een olemaan näitä lippuja, niin vois ottaa yhteyttä minuun...
Terve vaan. Olisi suunnitelmissa vaihtaa volle tälläiseen 2,4 diesel koneella vuosimallia 08 olevaan neliveto alffaan ja olisi muutama mieltä askarruttava kysymys.
Mitähän asioita kannattaa ottaa ostaessa huomioon? Mitähän tyyppi vikoja näissä mahtaa olla?
Volvossa minulla on kesävanteina tomasonin tn1:set, 19t 8,5t leveät ja 108 jaolla et 40, olisikohan noita mahdollista saada alfan alle sopimaan, esim epäkeskopulteilla? Alfan jakohan on ilmeisesti melko lähellä 110?