Vanhaan lanciaan uusi mankka.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Vanhaan lanciaan uusi mankka.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Irtonaisista johdoista ei ota mitään selkoa mikä menee mihinkin standardi ISO liittimiin, paitsi mittaamalla joka ei ole mikään kakkusen palanen.. Joten joku niistä joka on vanhaan lanssuun uuden mankan iskenyt tekisi suuren palveluksen kaikille jotka ajattelevat uusien popitusten iskemista vanhaan lanssuunsa :idea: Tämän täyteenpanoksi sinun täytyy vain vetäistä radionkokkareesi pois autosta ohessa olevilla kahdella (2) :P pellin kappaleilla ja lukea ISO liittimien vieressä olevien johdonpäistä tekstit ja kertoa täällä mikä teksti menee mihinkin lanssun väriin :) Kiitti kiitti :P Huom. kopioin tämän lancia foorumeilta koska siellä ei ilmeisesti vastausta tiedetty :? Kokeilempahan sitten täällä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vedetäänpäs lonkalta ilman tietoa 8) .
Punainen/keltainen = jatkuva virta, musta = maa.
Kaiuttimen johdot löydät, kun kokeilet ysivoltin paristolla mistä johdoista alkaa napsumaan mikäkin kaiutin.
Noin olen itse tehnyt, ja hyvin toimii.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jeps, keltainen on ollut jatkuva virta ja punainen heräte.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kiitus hot tipsyistä, aloitin mankan laittamisen mutta ei ihan ekalla tärppinyt, vanhassa mankassa oli meinaan erillinen häiriönpoistaja boksi johon meni miinus sekä kaksi yhteen niputettua sinipunaista johtoa ja sitten vielä on erillisenä yksi sinivalkoinen johto eri liittimellä joka jäi ylimääräiseksi.. :crazyeyes: eihän nuo niputetut johdot voi olla heräte ja virta samassa?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Hoh, käytännössä menee kyllä niin että Punainen = virta, Keltainen = heräte ja ruskea/musta = maa..
En oo kyllä koskaan nähny että Keltainen olisi virtapiuha :crazyeyes:

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Eikös se niin yleensä ole, että keltainen on paksuin, jossa myös on sulake tulee akulta. Punainen tulee virtalukolta ja musta on maa. Kato yleismeetterillä, mihin tulee mitäkin.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Rolle varmaan sekoitti värit, mutta vittumaista kun olen kokeillut aikalailla kaikki vaihtoehdot ja mankka joko ei käynnisty tai käynnisty ja sammuu aina 3 sekan päästä, ajattelin että vikaa joko soittimessa tai johdoissa. Voisikohan vanhassa sonyssa ennen ollut musta boksi joka kuulemma oli häiriön poistaja olla sittenkin auton oma radioboksi että uudemmat mankelit pelittävät siinä? :silly: PRRHHKKLL!!... 8) EDIT: Niin ja ylärillä tulee samat virrat riippumatta virta-avain asennosta: sinivalko:0.29v :? Toinen sinipuna 'kuollut' ja toinen heruttaa sen tarvittavan virran eli auto käynnissä 14v.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt pistikin oikein miettimään, kuinkas mä nyt ne kytkinkään.
Mulla on joka tapauksessa niin, että mankalle tulee suora virta. Ei tarvitse avaimia virtalukkoon.

Olikohan niin että: :roll: ISO-liittimen virta ja heräte (pun. ja kelt.) menee samaan reikään sokeripalassa, johon sitten tulee jatkuva virta. Maa maahan (yleensä :lol: ) ja virtalukolta tulevan teippasin jemmaan. :roll:

Korjatkaa, jos muistelen täysin v..tuilleen.

gYdEbUh: kaiva kaikki mahdolliset johdot sieltä konsolin sisältä ja mittaa jos voit. Mulla oli siellä parin edellisen omistajan virityksiä, joista ei ottanut erkkikään selvää. Kun kaivoin tarpeeksi, sieltä löytyi ihan orginaalijohdot ja sit oli helppoa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tilanne on siis lauennut.. vastaus oli: mössötä kaikki johdot yhteen klönttiin. Eli kun laittoi ISO liittimen heräte ja virta johdon yhteen ja sitten auton 2 jotain johtoa yheen niin alkoi löytyä potkua, jättäen sen kolmannen auton johdon käyttämättä. Kiitos kaikille osanottajille :P EDIT: Siis yhdisti nuo kaksi nippua eli käytänössä iski neljä johtoa samaan magmaan :P
Viimeksi muokannut gYdEbUh, 27 Maalis 2005, 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

gYdEbUh kirjoitti:Rolle varmaan sekoitti värit
En sekoittanut.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Rolle kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Rolle varmaan sekoitti värit
En sekoittanut.
Noh, standardi ISO liittimessä keltainen on memory eli käsittääkseni käytännössä heräte, ennpäs jaksa taas selvittää mitä tuo varmasti tarkalleen tarkoittaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Minä myös väitän,että keltainen on jatkuva virta suoraan akulta ja punainen on virtalukolta tuleva heräte.

Volkkareissa tosin iso-liittimessä nuo ovat toisin päin.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Zenery kirjoitti:Volkkareissa tosin iso-liittimessä nuo ovat toisin päin.
Ja monessa muussakin uudessa autossa. Suurin haitta tuossa on, ettei radiolle tule jatkuvaa virtaa ja hukkaa kanavat muistista.
Siksi laitevalmistajilla, ainakin Sonylla, on radion omassa johtosarjassa punainen ja keltainen johto varustettu liittimillä, joten voi vaihtaa päikseen, ja taas toimii.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ei ole Rolle erehtynyt.

Punainen on heräte ja keltainen jatkuva +12v
Ja yleismittari sen paljastaa viimekädessä.

EDIT: Ja sen jatkuva +12v voi ryöstää vaikka tupankansytsästä.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

gYdEbUh kirjoitti:ISO liittimessä keltainen on memory
...ja jos tähän ei tule jatkuvaa virtaa, niin laite hukkaa kanavat. Muistaakseni näin, tätä ilmeisesti Rollekin tarkoitti :roll: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Eieiei.. Heräte on helmiäisvalkoinen ja jatkuva virta metallimusta!

:drinking:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

puuha kirjoitti:Ei ole Rolle erehtynyt.

Punainen on heräte ja keltainen jatkuva +12v
Ja yleismittari sen paljastaa viimekädessä.

EDIT: Ja sen jatkuva +12v voi ryöstää vaikka tupankansytsästä.
Kyllä jämpti on näin.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Stilo »

puuha kirjoitti:Ja sen jatkuva +12v voi ryöstää vaikka tupankansytsästä.
Omassa vehkeessä oli ryöstetty juuri näin, vieläpä niin että tupakansytyttimelle ei tullut enään virtaa. :x No 10min. homma ja nyt toimii.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Itse yritin kanssa ottaa Uunon mankkaan sähkön sytkästä, mutta kun ei sinnekään mennyt virtaa :wink: . Suoraan akulta ja sulake väliin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin