Vaihdoinpa 166:een kuskinpuoleisen xenon-polttimon ja samalla myös parkin. Olipahan ehkä hankalin polttimonvaihto, mitä olen joutunut tekemään, mutta ei kuitenkaan ihan niin paha kuin mitä olin pelännyt. Muutenhan siinä ei sinänsä tarvii muuta ku näppärät sormet, mutta on kyllä kettumaisen lyhyen tehneet siitä ballastilta lampunkannalle tulevasta piuhasta.

Pari-kolme senttiäkin antais lisää tilaa helpottais jo kummasti. Onneks mulla ei ole kauheen paksut nakkisormet, ois nimittäin jäänyt tekemättä muuten. No, mutta vaihdettu on ja tiedoksi kaikille, että se
on mahdollista vaihtaa myös irrottamatta korkeudensäätömoottoria. En halunnut irrottaa sitä, kun hirvitti jos se on vaikka kovinkin hankala laittaa takas paikalleen. Tunti meni aikaa yhdellä puolella pihamaalla tehtynä. Ens kerralla menis varmaan puolta vähemmän.
Joku päivä pitää vaihtaa vänkärinpuoleinenkin. Yllättäen sattui aika tavalla samanvärinen toi Kiinan poikien Xenon, kuin mikä siellä oli ennestään, joten siinä mielessä ei kiirusta toisen puolen vaihdolle.
Syy vaihtoonhan oli se, että edellisessä katsastuksessa jo mainitsivat heikosta valotehosta. Syy siihen oli luultavasti jonkun edellisen omistajan väärin asentamassa polttimossa. Lamppu oli asennettu 90 astetta väärään asentoon, joten kannassa olevat kolot eivät sattuneet kohdalleen ja polttimo ei ollut lähellekään pohjassa. Joku entinen seppä oli myös ystävällisesti sen verran helpottanut mun hommaa, että suojakotelo oli enää vain kahdella ruuvilla kiinni. Käsittääkseni se on alunperin ollut kolmella ja se kolmas on kaikkein kenkkumaisin irrotettava. Nuo kaksihan muoviruuviahan lähtee suhteellisen kivuttomasti irti pikkuräikkään asennetun lyhyen jatkon ja 13mm:n hylsyn avulla.