Tulipas hommattua vajaan 2 vuoden tauon jälkeen taas uusi alfa (Niin se jäi vaan painamaan myynti mieltä )
Mitenkäs, onko tuossa 2003vm 156:ssa sisävaloille oma sulake jossain? Kävin kuskinpuolen sulakkeet läpi ja kaikki ehjiä. Olettaisin myös, että aurinkolipan valot olisivat saman sulakkeen alla, mutta ne toimivat.. eli siis taustapeilin vieressä olevat sisävalot ja takamatkustajien sisävalot eivät syty.. Vinkkejä saa antaa mikä voisi mättää. Tietty kaikista voi olla polttimot palanut, mutta epäilen vahvasti asiaa. Mitenkäs se etusisävalojen "pohja" irtoaa, en uskaltanu väkisin vääntää klipsuja
Onko 156:n etu vakaajatanko koko matkalta saman paksuinen? Ajattelin tilata uretaani puslingit siihen mutta en oikein usko omia mittauksiani
Mittasin siltä näkyvältä alueelta pyörän kaaresta ja sain tulokseksi 24mm, jotenkin ei uskoisi että tessukassa on noin paksu vakaaja.
Onko puslien kiinnityskohta eri vahvuudella?
JMC kirjoitti:Onko 156:n etu vakaajatanko koko matkalta saman paksuinen? Ajattelin tilata uretaani puslingit siihen mutta en oikein usko omia mittauksiani
Mittasin siltä näkyvältä alueelta pyörän kaaresta ja sain tulokseksi 24mm, jotenkin ei uskoisi että tessukassa on noin paksu vakaaja.
Onko puslien kiinnityskohta eri vahvuudella?
Ai joku muukin meinaa tilata uretaanipuslat mitä merkkiä ajattelit laittaa? Ite kattellu Powerflexejä 800e/kaikki alustan puslat. Ja kyllä vakaaja on yhtä paksu koko matkalta.
^Joo ei oo pahan hintaset ja nopeella googletuksella löytyi ihan positiivisia kokemuksia. Jäisi sekin säästetty yli 500€ johonkin järkevämpään hankintaan
uniiq kirjoitti:^Joo ei oo pahan hintaset ja nopeella googletuksella löytyi ihan positiivisia kokemuksia. Jäisi sekin säästetty yli 500€ johonkin järkevämpään hankintaan
Juurikin strongflexit laitoin tilaukseen. Alkuperäiset puslat alkaa kolisemaan jo sen verta pahasti että tarttee vaihtaa samalla kun kytkimen tekee josko nuo uretaanit jotenkin kestäisi.
Ja kiitoksia vastauksista.
Tietääskö joku mistä löytyis sellaset nipukat joilla se sulaketaulun edessä oleva verhoilun pala pysyis kiinni? Molemmat hukassa tuosta omasta. Ja edellisessäkin oli ainakin toinen poikki että kai jollain muullaikin on ollut tarvetta?
Samalla kysyn että tarviiko sitä vesipumppua vaihtaa joka kerta kun jakopään roippeet vaihtaa?
^
Vesipumpun hinta ei paljoa ole. Moottoriremontti maksaa paljon enempi. Kuten myös paukahtanut vesipumppu ja turha jakopääremppa... Mutta kai täällä on moni sanonut, että V6:ssa kestää vp kaks vaihtoa, eli joka toisella kerralla vaan vaihtaa sen jos on metallinen? Toolman varmaan omaa käsityksen asiasta.
Itsehän vaihdan aina vp:n, joka kerta.
Meinaat niitä klipsejä? Marmorilta saa. Hinta ei ollut kuulemma ihan älytön - euroja per kappale? Siis jos niitä mustia nastoja meinaat, jotka tulee siihen sulakerasian kanteen kiinni ja uppoaa kojelaudan puolelle?
Aquatica kirjoitti:^
Vesipumpun hinta ei paljoa ole. Moottoriremontti maksaa paljon enempi. Kuten myös paukahtanut vesipumppu ja turha jakopääremppa... Mutta kai täällä on moni sanonut, että V6:ssa kestää vp kaks vaihtoa, eli joka toisella kerralla vaan vaihtaa sen jos on metallinen? Toolman varmaan omaa käsityksen asiasta.
Itsehän vaihdan aina vp:n, joka kerta.
Meinaat niitä klipsejä? Marmorilta saa. Hinta ei ollut kuulemma ihan älytön - euroja per kappale? Siis jos niitä mustia nastoja meinaat, jotka tulee siihen sulakerasian kanteen kiinni ja uppoaa kojelaudan puolelle?
Tää on taas tätä alfan kanssa. Tarttee mennä korjaamolle parisuhdeterapiaan tai vaihtaa merkkiä.
1) Alko perkule visertään. Olisko tuo kiristinrulla joka noin tsirppailee? Ääni häviää 10min käynnistyksen jälkeen eikä esiinny kuin tyhjäkäynnillä. On sen verta metallisen kuulonen et hirvittää. https://youtu.be/xNhfhFAjaJk
2)Flekti lakkas toimimasta. Missä lienee sulake ja rele? Ainakin ecu kytkee kapistuksen päälle, mutta lavat ei pyöri.
3) onko jollain puljulla uretaanipuslia tre seudulla hyllyssä? Alkaa ottaan aivoon tuo kolina. Se täytyy tappaa.
Ääni kuulostaa vähän samalta ko mun laturi, kun siitä räjähti laakerit... Toimi niin kauan kun sillä uskalsi ajaa
Tai no, lopussa kierroslukumittari sekosi ja meteli oli niin kamala, että uskalsin just ja just oikein varovasti ajella pari kilsaa korjaamolle.
Äänen taajuus on hieman eri, joten tuo voi olla ihan vaan kiristin tai ohjurikin, mutta niin on eroa moottorin kierrosnopeudessa tyhjäkäynnissä ym. kanssa.
No voehan perse, koska ääni on mulla matalampi, niin sopisko olettaa, että on kyseessä jonkun isomman pyörän laakerointi. Kiristinrullahan itsessään on pieni, joten ääni pitäisi kuulua useammin, kuin sulla.
Ja vielä ilmastointikompuran laakeri listaan, siinä on aika iso pyörä.. Remmi irti ja sormin pyörittelemään tahi stetoskoopilla käynnissä kuuntelemaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
uniiq kirjoitti:Tänään kävin katsastamassa ja päästöistä tuli hylsy. Mistä kaikesta johtuu korkeat HC ja CO -arvot? Sytytyksessä ei pitäisi olla häikkää, koska tulpat ja hatut on äskettäin vaihdettu. Ilmansuodatin on vaihtokunnossa ja uusi on tilattukin, mutta voiko aiheuttaa nuo luvut korkeiksi. Onko arvauksia, mittauksen tulokset tuossa:
Alfissimo kirjoitti:Kylmä katti . Jos ei polkenu kunnolla soppaa koneelle, niin milläs se lämpiää.
Tänään poljettiin kyllä kunnolla soppaa koneelle muttei mene rajoihin. Kaikki muut menee nippa nappa, mutta HC tyhjäkäynnillä on 231 (kierroksilla saatiin rajoihin, 91). CO-arvo saatiin 0,3:een molemmissa. Ei tohon paljon vaihtoehtoja omasta mielestä jää: ilmi (arvot kuitenkin MESsin mukaan kunnossa), lambda (arvot heittelee n. -40 - 800mV, ei mitään kokemusta onko normaalia) ja katti. MES ei anna vikakoodeja eli en tiedä mistä lähteä liikkeelle, joten varasin perjantaiksi huoltoajan niin saavat tutkia. Jos jollakin on jotain ehdotuksia, niin kuuntelen mielelläni. Teen nyt ecu-resetin, muttei taida vaikuttaa tolla tavalla päästöihin, vai mitä ootte mieltä?
Mul oli tos fiiatissa päästöt prsiillään rekisteröintikatastuksessa. Konttorilla poljettiin ja sinä hetkenä ku oli hyväksyttävät arvot, ni katsuri paino kaken nappia. Sain kilvet vaik todo listaa menin puuhakilvillä hakemaan.
Loppupeleis keraamikatti oli semiatomeina/sulaneina kikkareina änäreitä myöden. Ehjä käytetty katti ja uus lambaada helpottivat päästömittauksia sen jälkeen. Heikalta kysyin ilmin hintaa, ni hänkin hiljeni selvitettyään hinnan - semmottis 450€... Käytössä vain barchettassa. Alurunkoinen einiinperinteinen mokkula ompi se.
Vielä laturivalo palaa, eräs sanoi että voi olla joko laturi tai rele? Onko näin? Laturin vaihto ilmeisesti aika homma, mutta pystyykö sitä jotenkin tarkistamaan helpommin toimivaksi/hajonneeksi?
Ai perkule, mitä ensimmäiseksi tulee mieleen niin jännitteensäädin, laturin hiilet ja ehkä toi latausrele, jos hihna on kunnossa? Riippuu myös siitä, miten ilmeni: tuliko vika yhtäkkiä vai vähitellen. Laturin irrotus/vaihto käy varmaan helpoiten pyöränkotelon kautta, kun ekaks ottaa vetarin pois edestä (ainakin ts:ssä, en tiedä onko v6 eroa).
Ilmeni yhtäkkiä vaan, eli akkuvalo sytty kerrasta ja myös akku tyhjenty muutamien starttauksien jälkee. Ilmeni kyllä aikalailla heti sen jälkeen kun avasin kojelaudan alta noita puhalluksen liittimiä ja koitin ettiä sitä ilmansuuntauksen vikaa mutta tuskin liittyy tuohon mitenkään.
Laturin vaihtoa kyselin parista paikasta niin 550-600e (laturi ~200-300, työt ~300).. Sen minkä just jakopäärempas sai tingittyä niin meneeki sitte tuoho :/
Motonetistä alle 200€ kun viet vanhan vaihdossa. Eikä kyllä kannata työstä maksaa 300€, koitat ite tai annat jonkun osaavan kaverin tehdä kaljapalkalla
Jos pelkkä hiilisilta/regu on mennyt niin sen voi vaihtaa kunhan ottaa vaan laturin irti ja kääntää laturia sen verran että voi vaihtaa.
Itse olen esim volvon 5 mukiseen bensakoneeseen vaihtanut hiilisillan ottamalla laturin irti ja kääntämällä sen pystyyn. Se kun olis vaatinut syylärin tai apurungon siirtämisen jos sen olis halunnu pöydälle nostaa.
Joo.. Itsellä ei mahdollisuuksia tehdä, ainut osaava kaveri jonka tunnen tällä hetkellä niin ei omaa nosturia, vai saako pyöränkotelon kautta jotenkin pelkän tunkin avulla?
/250e lupasivat työlle hintaa tos yhdellä AD:llä
Viimeksi muokannut Macela, 10 Maalis 2016, 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bussoon ei ole iisi piisi joo. Tehnyt en ole, kuvia kyllä kahtonut... Ja tarinoita lukenut.
Mut noita halvempia latureitakin saa, tietty jos firma tohon hintaan sen haluaa myydä niin ei se nyt surkeeta ole - koska takuut jne. tulee sitten kaikki tekijän kautta.
Sparetolta varmaan saa alta 200eurolla (rahteineen) laturin...
Kyllä olisi pieni ihminen ihmeissään, jos joutuisi nyt vaihtamaan laturia 156 V6:een.
300€ kallis, 250€ halpa, yläkautta, pyöränkotelon kautta, vetari irti, vetari kii
^^
Spareton aspa (Andrei) ei suositellut Lauberia.
Mailitse siis kysyin sopivuutta - tarjosi Delco-Remyä muutaman hassua euroa kalliimmalla... Tuo Delco sentään on ihan oikea valmistaja, kuulemma siis.
^^
Ja jokaisessa 156:ssa EI ole samanlainen tehdasraatio, jossa on tuo 2-sakarainen rauta. Esim. omassani ku oli kasettisoitin vaihtajalla, niin siinä ei tosiaan ollut kuin 1 reikä - mut onneks kasettipesään mahtui raudan toinen puolisko, jolla sai ration irti.
Mutta auton varaosamyyjä myy ~20eurolla (jos on vähän kalliimpi) sarjan, jossa on melkolailla kaiken tyyppisille soittimille irrotusraudat. Itse omani hankin Fixuksesta...
Apulaitehihnan kiristintä ja sen rullaa en automaattisesti vaihtais, mutta kukin tyylillään. Purkaessa selviää sitten kampi- ja nokka-akseleiden hihnapyörien kunto. Ja tietty imunokka-akselin nokkien kunto (etenkin 4 sylinterin kohdalta).
Jos ajoituksen muunnin on kovin karkeanääninen sitä voisi harkita tässä vaiheessa vaihtaa kun se on kuitenkin kyseisen työn vaativa asennushomma.
Muuta ei tuu mieleen kuin nokka-akselin anturi joka vaatii molempien hihnapyörien irrottamista.
wileythecoyote kirjoitti:Voipi olla sekin. Siellähän ei kylmäaineet kule. Kennokin on varaston hyllyllä.
Sanoisin hyvinkin vahvalla mutulla että ääni lähtee ilmastoinnin kompurasta. Miksi et riipaise koko kompuraa pois jos kerran ei ole käytössä ja laita lyhyempää apulaitehihnaa??
Pujazuba kirjoitti:Jos ajoituksen muunnin on kovin karkeanääninen sitä voisi harkita tässä vaiheessa vaihtaa kun se on kuitenkin kyseisen työn vaativa asennushomma.
Muuta ei tuu mieleen kuin nokka-akselin anturi joka vaatii molempien hihnapyörien irrottamista.
Unohtui tuosta listasta, ajoituksenmuuntimen korjaussarja on myös tarkoitus tilata. Se (toivottavasti ääni tulee siitä) mökää.