Mitenkäs tuommönen operaatio tapahtuu helpoiten -omassa nepassa kusta ruiskuaa helposti litra/100 km ja tuntuu että valoihin/konepellille/katolle suihkiutuu suurin osa?
Ei viitsisi tuolla kurassa ryömiä ja etsiä valonperusreiden moottoria sieltä lokasuojan sisältä joten kertokaapa miten olette hoitaneet; onko sama moottori lasinpesurin kanssa ja jos ei niin missäs luuraa sulake/rele? Jos on sama moottori voiko nuo pesureiden putket jotenkin tukkia ja jos voi niin mistä -ei viitsisi koko puskuria irrottaa...
Varmaankin helpointa irroittaa pesuainesäiliöstä ajonvalonpesureiden pumpun johto koska monasti noiden sulakkeen takana on jotain muutakin. Pitäisi olla ihan liittimellä. Ja jos ei tiedä kumpi on tuulilasin ja kumpi ajovalojen pesuri, poistaa toisen, sähköt päälle ja kokeilee kumpi pumppu kuoli.
Niin kyllä helpointa on irroittaa se liitin sieltä oikean etulokasuojan sisältä (etupuolella). Ja kohtahan on renkaiden vaihtoaika niin siinä samallahan se sujuu. Ja se moottori on se isompi moottori.
Tosin kun moottorin kytkee pois toiminnasta niin ongelmaksi voi tulla se, että se moottori alkaa vuotamaan. Näin on meillä kaikissa meillä olleisa 164:ssa käynyt. Joten ota se pumppu kokonaan pois ja tulppaa se reikä esim. mehupulloihin käytettävällä punaisella kumitulpalla. Ihan vaan ettei se säiliö valu tyhjäksi sieltä pumpun kautta.
Itselläni on tuo pumpun piuha vaan irroitettu, eikä nestettä ainakaan hukkaan mene, sillä kertaakaan en ole vielä nestettä lisänny kahteen vuoteen
Kaippa sitäkin voisi alkaa tuhlaamaan, sillä voisi naapurilta saada nesteet ainakin edullisesti, eilen huomasin että oli tilannut pihaansa lavallisen 3 litran pesuaine tölkkejä