Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Autonvaihtoketju
Tässä vielä kuva aiemmin mainitusta CLK:sta.
Sama otos on julkaistu Johtotähti kaikilla teillä -kirjan jatko-osassa Johtotähti Suomessa.
Xenonit, AMG-vanteet, navit, paremmat popit yms. turhuudet.
Vaihteisto-ongelmiin ei olla törmätty, tämä ehkä sitten matalista kilometreistä johtuen, tai en tiedä?
nomut tämä:
Simon says: "Buy this one!"
Sama otos on julkaistu Johtotähti kaikilla teillä -kirjan jatko-osassa Johtotähti Suomessa.
Xenonit, AMG-vanteet, navit, paremmat popit yms. turhuudet.
Vaihteisto-ongelmiin ei olla törmätty, tämä ehkä sitten matalista kilometreistä johtuen, tai en tiedä?
nomut tämä:
Simon says: "Buy this one!"
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Autonvaihtoketju
Toki, ja on jopa ihan suotavaakin. Pahoittelen jos henkilökohtaista mielipidettäni lähentelevä linkitetty video aiheutti ylimääräistä hermopullistumaa.LVA kirjoitti:No herranjestas. Eikö voi tehdä johtopäätöksiä autosta ihan itse? Vai vaatiiko se aina jonkun muun mielipiteen? Meinaan noi volvot ja saabit on oikeasti tylsän näköisiä. Ja etuvetoja kaiken lisäksi...Smacket kirjoitti:Jiitee kirjoitti: Jees, hyvän näköinen pirssi, jalopuu ja nahka esillä huipputeknologisessa paketissa.
Jäätävän hintainen ollut uuteena, herää kysymys paljonko autoveroa menee nyt ??
Pyyntihän on naurettavan halpa tuon tason caprioletista, joka on jopa käytännöllinen Suomen olosuhteissa.
Samoilla linjoilla...
https://www.youtube.com/watch?v=P6XehxpUguI
Lähinnä ajoin tällä takaa sitä, että mielestäni tuo malli ei oikein tiedä onko se lintu vai kala. Lopputulos on siis juuri tuollainen sekasikiö, mutta tämä nyt siis vain henkilökohtainen vaatimaton mielipiteeni. Tiedä sitten muuttuisiko mieli omistussuhteen myötä?
Tosin, mielenkiintoisempi tuo luksus olisi kuin saappi tai volle - pisteet siis siitä.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Lisätietoja YV:nä? En löytänyt tuolla kuvalla olevaa nettiautosta, tai sitten en mennyt tarpeeksi kalliisiin.glideslope kirjoitti:Tässä vielä kuva aiemmin mainitusta CLK:sta.
Sama otos on julkaistu Johtotähti kaikilla teillä -kirjan jatko-osassa Johtotähti Suomessa.
Xenonit, AMG-vanteet, navit, paremmat popit yms. turhuudet.
Vaihteisto-ongelmiin ei olla törmätty, tämä ehkä sitten matalista kilometreistä johtuen, tai en tiedä?
nomut tämä:
Simon says: "Buy this one!"
Jaggen S-typeä mietin kunnes kävin istumassa. Ei ole penkki mun kokoiselle hyvä, joskus ajan sillä kuitenkin.
X-typen kojetaulua ei vaan pysty kattoo. Tuttu harrastaa Jaggeja Tallinnassa ja sieltä löytyisi, XK on vähän turhan kallis. XJ taas turhan riskialtis korjauskustannusten suhteen.
Mustangin voisi ottaa, mutta ei 90-luvun Mustangia ja uudet on just ulkona budjetista.
Spideri tietysti pitää saada rahaksi ensin, tai ainakin muualle. Pihaan kun ei mahdu kuin kaksi autoa. Spiderin pyyntö olasta mielestä kohtuullinen kuntoon nähden ja pyynti on aina pyynti, myyntihinta riippuu tinkaustaidoista
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Autonvaihtoketju
Laitan Mersusta yv:tä huomenna.
Nettiautosta tai muualtakaan ei löydy, kun ei olla näissä ilmoiteltu.
Nettiautosta tai muualtakaan ei löydy, kun ei olla näissä ilmoiteltu.
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Autonvaihtoketju
Toki, ja on jopa ihan suotavaakin. Pahoittelen jos henkilökohtaista mielipidettäni lähentelevä linkitetty video aiheutti ylimääräistä hermopullistumaa.
Lähinnä ajoin tällä takaa sitä, että mielestäni tuo malli ei oikein tiedä onko se lintu vai kala. Lopputulos on siis juuri tuollainen sekasikiö, mutta tämä nyt siis vain henkilökohtainen vaatimaton mielipiteeni. Tiedä sitten muuttuisiko mieli omistussuhteen myötä?
Tosin, mielenkiintoisempi tuo luksus olisi kuin saappi tai volle - pisteet siis siitä.[/quote]
No ei se pulssia saanut nousemaan Mutta silloin kun oikeasti autoa etsitään, niin clarksonista ei välttämättä ole apua. Tuo SC on kauhean helppo määritellä, se on avokattoinen luxus-GT cruiseri joka ei perustu mihinkään malliin. Eikä se muuta yritä ollakkaan. Btw, tuo v8 joka on tuossa autossa niin se on tyypitetty lentokäyttöön Ja juu, kyllähän lexukset on ihquja autoja omistaa jotka pikku hiljaa hiipii ihon alle. Vähän kuin hyvä musiikki. Ne vaan on saakelin epäkäytännöllisiä ja bensaa menee...
Tuo mersu vaikuttaa hyvälle.
Lähinnä ajoin tällä takaa sitä, että mielestäni tuo malli ei oikein tiedä onko se lintu vai kala. Lopputulos on siis juuri tuollainen sekasikiö, mutta tämä nyt siis vain henkilökohtainen vaatimaton mielipiteeni. Tiedä sitten muuttuisiko mieli omistussuhteen myötä?
Tosin, mielenkiintoisempi tuo luksus olisi kuin saappi tai volle - pisteet siis siitä.[/quote]
No ei se pulssia saanut nousemaan Mutta silloin kun oikeasti autoa etsitään, niin clarksonista ei välttämättä ole apua. Tuo SC on kauhean helppo määritellä, se on avokattoinen luxus-GT cruiseri joka ei perustu mihinkään malliin. Eikä se muuta yritä ollakkaan. Btw, tuo v8 joka on tuossa autossa niin se on tyypitetty lentokäyttöön Ja juu, kyllähän lexukset on ihquja autoja omistaa jotka pikku hiljaa hiipii ihon alle. Vähän kuin hyvä musiikki. Ne vaan on saakelin epäkäytännöllisiä ja bensaa menee...
Tuo mersu vaikuttaa hyvälle.
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Autonvaihtoketju
Kävinpä tommosta Ford B-Maxia kuikuilemassa, Fiestan pohjalle tehty mutta paljon väljenpi joka suunnassa sisältä,
B palkki puutttuu kokonaan joten sekin lisää ilmavuutta kun ovet on auki. Istutaan korkeanmalla mikä sekään ei huono ole.
Jäi himpun verran kiinnostamaan, rumaha se on kuin pölynimuri pyörilla mutta entä sitten? Uusi auto, edullinen eikä tarvii rassata...
B palkki puutttuu kokonaan joten sekin lisää ilmavuutta kun ovet on auki. Istutaan korkeanmalla mikä sekään ei huono ole.
Jäi himpun verran kiinnostamaan, rumaha se on kuin pölynimuri pyörilla mutta entä sitten? Uusi auto, edullinen eikä tarvii rassata...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Velipoika tarvitsisi halvan auton.
Pitkä leima (ei leima pitkänä )
Kaikki välttämätön toimii
Käyttökelpoiset renkaat
Ja muutenkin sellainen, että suht vähällä laitolla voisi kuvitella pääsevänsä leiman loppuun asti.
Mainitsinko jo, että pitäisi olla halpa kun opiskelijalle tulee. Eli hintaluokka mieluiten lähempänä 500€ kuin 1000€.
Saa heittää linkkivinkkejä tai tarjota jos löytyy omista varastoista. Mallin ja merkin suhteen ollaan avoimin mielin liikkeellä.
Pitkä leima (ei leima pitkänä )
Kaikki välttämätön toimii
Käyttökelpoiset renkaat
Ja muutenkin sellainen, että suht vähällä laitolla voisi kuvitella pääsevänsä leiman loppuun asti.
Mainitsinko jo, että pitäisi olla halpa kun opiskelijalle tulee. Eli hintaluokka mieluiten lähempänä 500€ kuin 1000€.
Saa heittää linkkivinkkejä tai tarjota jos löytyy omista varastoista. Mallin ja merkin suhteen ollaan avoimin mielin liikkeellä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
^semmonen 90 luvun korolla missä ns vapaastipyörivä moottori. Hintataso on kyllä lähempänä tonnia, koska noita roudataan afrikkaan taksiksi. Viimeinen vahva tojota.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
KimmoKo: Samaan pölynimuri pyörillä -sarjaan kuuluu myös Fiat 500L. Kokoisekseen todella tilava ja mukava perheauto. Olettaisin, kun en tiedä, että B-Maxissa samat puolet nousevat esille yllättävästi. Fordissa on paremmin moottoritarjontaa kuin noissa muutamissa vähän ajetuissa 500L-malleissa nettiautossa. Joku 1.0 Ecoboost turbolla ja alla olisi mukava perheauto, ainakin jos on yhtään Fiestan oloinen ajaa. Sehän on luokassaan erinomainen.
Tuoreimmassa Tuulilasi-lehdessä koeajettu Panda Cross 4x4 jäi mukavasti kutittelemaan... Oliskohan mistään kotoisin..?
Tuoreimmassa Tuulilasi-lehdessä koeajettu Panda Cross 4x4 jäi mukavasti kutittelemaan... Oliskohan mistään kotoisin..?
- Liitteet
-
- Panda Cross.jpg
- (4.92 KiB) Tiedosto ladattu 5542 kertaa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
^emäntä vähän pälyili tommosta pandaa, mutta totesi sittenkin liian pieneksi. Ei hassumpi mikroauto.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
^Kävikö tutustumassa paikanpäällä? Yllättävän tilava tuommoinen on ja uudempi taitaa olla aavistuksen isompikin (tämä mutua).
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
^ei käyny Into loppu siihen, kun selvis sen olevan lyhyempia ja kapeempi kuin pikkupunto. Eihän nuo ulkomitat kaikkea kerro, mutta kun tuo puntokin tahtoo olla liian pieni.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Pikkupunto = Punto nimellä myyty Grande Puntoa pienempi?
Kummatkin omistaneena väitän Pandaa käytännöllisemmäksi ja livenä tilavammaksi.
Kummatkin omistaneena väitän Pandaa käytännöllisemmäksi ja livenä tilavammaksi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
^juu 188 punto. En epäile, etteikö panda uudempana mallina olisi sisätiloiltaan tehokkaampi, mutta grande tai joku suuree on harkinnassa. Tavaratilaa takapenkit pystyssä tarttis saada lisää+ enemmän ovia.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Minusta toi näyttää ihan hauskalta, siis kun on kaikki ovet auki. Muuten häviää massaan.KimmoKo kirjoitti:Kävinpä tommosta Ford B-Maxia kuikuilemassa, Fiestan pohjalle tehty mutta paljon väljenpi joka suunnassa sisältä,
B palkki puutttuu kokonaan joten sekin lisää ilmavuutta kun ovet on auki. Istutaan korkeanmalla mikä sekään ei huono ole.
Jäi himpun verran kiinnostamaan, rumaha se on kuin pölynimuri pyörilla mutta entä sitten? Uusi auto, edullinen eikä tarvii rassata...
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Autonvaihtoketju
Juu ei ovet selällään ihan hauskan näköinen ja sutkjakka peli, Tosin valkkasin ton kuvan mikä oli edustavin.
Tässä sitä pölynimuri lookkia :
Tässä sitä pölynimuri lookkia :
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
http://www.nettiauto.com/smart/fortwo/7426841 tuossa teille se Pölynimuri TM
Saattaisin kyllä ottaa juurikin tuollaisen itselleni. Paino sanalla itselleni. Kun olis vielä mustat leederit sisällä, niin avot. Tuossa on niin kapea raidevälikin edessä, että luulee auton kaatuvan kyljelleen milloin vain. Vähän kuin Volvo 240, se vaikutti kulkevan vinossa kuin koira raidevälin ollessa takana niin kapean.
Saattaisin kyllä ottaa juurikin tuollaisen itselleni. Paino sanalla itselleni. Kun olis vielä mustat leederit sisällä, niin avot. Tuossa on niin kapea raidevälikin edessä, että luulee auton kaatuvan kyljelleen milloin vain. Vähän kuin Volvo 240, se vaikutti kulkevan vinossa kuin koira raidevälin ollessa takana niin kapean.
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Autonvaihtoketju
No toi on kyllä extreerimiä Nykyinen Renault Twingo taitaa olla ton pohjalta tehty. Ei tainnut kovin kehuja saada talvi käytössä,Kivijärvi kirjoitti:http://www.nettiauto.com/smart/fortwo/7426841 tuossa teille se Pölynimuri TM
Saattaisin kyllä ottaa juurikin tuollaisen itselleni. Paino sanalla itselleni. Kun olis vielä mustat leederit sisällä, niin avot. Tuossa on niin kapea raidevälikin edessä, että luulee auton kaatuvan kyljelleen milloin vain. Vähän kuin Volvo 240, se vaikutti kulkevan vinossa kuin koira raidevälin ollessa takana niin kapean.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Nyt on sitten spider listattuna, löytyi yhdestä myymälästä sellainen auto joka tekisi mieli hakea kotiin. Pitää vaan spiderin alta saada parkkiruutu vapaaksi.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/spider/7887831 klubilaisille 5500€ jos hakee pois ennen su 20.3.
Nettiautossa listattu nyt 6500€, nousee siitä jos menee myyntitiliin liikkeelle seisomaan tai käytän leimalla korjaan keskikonsolissa olevan pienen appelsiini pinnalla olevan maalipinnan.
Tänään tuli Tampereen suunnalla työkeikalla käydessä katsottua useammat autot.
Punainen custom sisustalla oleva CLK avo oli jossain autotallissa tallessa (myyntitilissä) ja omistajaa ei saatu kiinni kun oli YT-neuvottelemassa, jäi katsomatta.
Yksi Lexus IS200, konepelti oli kuin haulikolla ammuttu, ruostekukan alkua älyttömästi. Kiitos ei.
Subarussa oli puskuri haljennut kun peruutettu johonkin.
Avo Audi A4:ssa etu puskuri vedettu jonkun vetokoukkuun, takakulmaan vedetty avaimelle, takaluukkuun saksankilpien taustalevy hangannut älyttömät jäljet, takakontin kansi kulmasta rutussa kun yritetty sulkea jonkin ollessa välissä.
Sitten lähempänä PK-seutua poikkesin vielä katsomassa yhden (jätetään malli nyt vielä jännityksen aiheeksi) ja sen kohdalla oli ruksit joka ruutuun. Melkein ostin siltä paikalta, mutta kun pitää se parkkiruutu saada vapaaksi... Soittivat perään, että ottaisivat Spiderin myyntitiliin. Kokeilen nyt myydä sen suoraan niin olisi sekin asia pois päivä järjestyksestä.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/spider/7887831 klubilaisille 5500€ jos hakee pois ennen su 20.3.
Nettiautossa listattu nyt 6500€, nousee siitä jos menee myyntitiliin liikkeelle seisomaan tai käytän leimalla korjaan keskikonsolissa olevan pienen appelsiini pinnalla olevan maalipinnan.
Tänään tuli Tampereen suunnalla työkeikalla käydessä katsottua useammat autot.
Punainen custom sisustalla oleva CLK avo oli jossain autotallissa tallessa (myyntitilissä) ja omistajaa ei saatu kiinni kun oli YT-neuvottelemassa, jäi katsomatta.
Yksi Lexus IS200, konepelti oli kuin haulikolla ammuttu, ruostekukan alkua älyttömästi. Kiitos ei.
Subarussa oli puskuri haljennut kun peruutettu johonkin.
Avo Audi A4:ssa etu puskuri vedettu jonkun vetokoukkuun, takakulmaan vedetty avaimelle, takaluukkuun saksankilpien taustalevy hangannut älyttömät jäljet, takakontin kansi kulmasta rutussa kun yritetty sulkea jonkin ollessa välissä.
Sitten lähempänä PK-seutua poikkesin vielä katsomassa yhden (jätetään malli nyt vielä jännityksen aiheeksi) ja sen kohdalla oli ruksit joka ruutuun. Melkein ostin siltä paikalta, mutta kun pitää se parkkiruutu saada vapaaksi... Soittivat perään, että ottaisivat Spiderin myyntitiliin. Kokeilen nyt myydä sen suoraan niin olisi sekin asia pois päivä järjestyksestä.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Hyvältä näyttää spider näin äkkiä. Vois melkein ottaa työ/huvi autoksi jos tietäis että tilanne myötää, mutta ei taida tähän hätään
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Kuvissa on muuten suoraan talvisäilytyksestä pressunalta otettuna. Ei ole yhtään putsattu ja puunattu vielä kun ei ole ehtinyt. Tänään jos kävisi ajelemassa kaudet ekat, ties vaikka on myös vikat tuolla autolla.flapjack kirjoitti:Hyvältä näyttää spider näin äkkiä. Vois melkein ottaa työ/huvi autoksi jos tietäis että tilanne myötää, mutta ei taida tähän hätään
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Jaahas, huomenna olisi tarkoitus hakea vaimon ajoon auto kaupasta. Spideri on edelleen pihassa, yksi klubilainen kävi koeajolla. Kovasti tykkäsi, mutta lähti kotiin arpomaan tahtooko cabrion vai coupen. Tekstarin mukaan päätyi coupehen.
Tilasin tänään spideriin lämpötilaanturit uusiksi, jos ei kerta edullisesti mennyt kaupaksi niin laitetaan lisää ja jatkossa maksaa enemmän. Joskos se löytäisi uuden omistajan kun keli alkaa lämpenemään. Jos ei niin sitten ajan sem vaikka vanhemmille talliin ja haen sieltä kun heistä aika jättää joskus muutaman kymmenen vuoden päästä.
Tilasin tänään spideriin lämpötilaanturit uusiksi, jos ei kerta edullisesti mennyt kaupaksi niin laitetaan lisää ja jatkossa maksaa enemmän. Joskos se löytäisi uuden omistajan kun keli alkaa lämpenemään. Jos ei niin sitten ajan sem vaikka vanhemmille talliin ja haen sieltä kun heistä aika jättää joskus muutaman kymmenen vuoden päästä.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Jaahas, nyt on vaihtoprosessissa enää Spiderin realisointi jäljellä.
Spideri siirtyi työpaikan parkkipaikalle säilöön ja pihaan tuli 2003 Audi A4 V6 3.0 cabrio.
http://www.nettiauto.com/audi/a4/7533699
Spideri siirtyi työpaikan parkkipaikalle säilöön ja pihaan tuli 2003 Audi A4 V6 3.0 cabrio.
http://www.nettiauto.com/audi/a4/7533699
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Arvelinkin tuon yksilön olevan tuleva auto, kun katselin nettiauton valikoimaa aiemman viestin perusteella.JuhaP kirjoitti:Jaahas, nyt on vaihtoprosessissa enää Spiderin realisointi jäljellä.
Spideri siirtyi työpaikan parkkipaikalle säilöön ja pihaan tuli 2003 Audi A4 V6 3.0 cabrio.
http://www.nettiauto.com/audi/a4/7533699
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
B6, etuveto, automaatti - tuo kombo lienee Multitronicilla (portaaton CVT-vaihteisto)? Jännä aski ajaa, kun kierrokset ja nopeus pelaa parhaassa tapauksessa aivan eri peliä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^Kraft durch Freuden cvt:tä ei ole ikinä tullut kokeiltua, mutta muita kuitenkin. Positiivisia yllätyksiä (kasari-Vogea lukuunottamatta, joka oli aika hirveä vinkulaite). Jeep Patriot oli pari vuotta cvt:llä - ja tykkäsin! Mesen B-sarjalaista turboa on tuolla tullut vietyä, en tykännyt yhtä paljon, mutta oli ihan ok. Muutamia muita kokeiltu lyhyesti. Mainettaan parempia, sanoisin. Maine lienee Volvon 340 -mallin variaattorin peruja... (Joten siltä osin kyllä ansaittu!)
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Joo, ei Multitronic automaattisesti (heh) huono aski ole, mutta jännä ajaa kun kokemukset manuaaleista ja momentinmuunninautomaateista saa heittää romukoppaan. Lappu lattiassa mittaristo näyttää hämmentävältä kun varvikello pysyy paikallaan ja vauhtiviisari nousee. Kestävyydestähän noita(kin) haukutaan, mutta ei sekään tietääkseni oikeasti huono ole. Sille on alunperin (suunnitellessa) laskettu kestoajaksi olikohan joku 300tkm, jonka jälkeen kuluvat osat vaihtoon ja taas mennään. Suomessahan tuollainen kestoikä on toki ala-arvoinen, kun auto yleensä pestään ensimmäisen kerran 420tkm kohdalla
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^Patriootissa variaattori auttoi raskaaseen autoon tipautettua Hryslerin maailmanmoottoria. 2.4 rivinelonen (Mitsun kasariperuja) on karkea ja huono moottori. Mutta sinänsä hyvä voimansiirto pelasti paljon ja variaattoori auttoi suorituskyvyssä siedettävälle käytännön tasolle. 0-100 ei ollut messevä, mutta käytännön liikkeet vikkeliä, kun moottori tosiaan aina optimikierroksille ja sitten kartioiden suhdetta hihnan avulla muokkaamalla autoa liikkeelle! Toki korvakuulolta aluksi kummaa, kun jengat pomppaa kattoon ja sitten vasta aletaan kiihtyä, samalla kun kone kirkuu tasakierroksia.
Tuohon oli esiohjelmoidut pykälät, joita sai hämmentää, mutta tarpeeton ominaisuus tuo kyllä täysin...
(Patriootin akilleen kantapää oli suoraan Caliberista nykäistyt alustan osat. Autoa ostaessa sanoin myyjälle että alapallot pitää vaihtaa 60tkm kohdalla. Väitti että naurettavaa - ei tarvii. Oli oikeassa, pentele. Vaihtuivat 40tkm kohdalla...)
Tuohon oli esiohjelmoidut pykälät, joita sai hämmentää, mutta tarpeeton ominaisuus tuo kyllä täysin...
(Patriootin akilleen kantapää oli suoraan Caliberista nykäistyt alustan osat. Autoa ostaessa sanoin myyjälle että alapallot pitää vaihtaa 60tkm kohdalla. Väitti että naurettavaa - ei tarvii. Oli oikeassa, pentele. Vaihtuivat 40tkm kohdalla...)
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Spiderista suullisesti sovittu kaupat. Klubissa säilyy ja ties vaikka pääsisi sinne radalle mihin ajattelin viedä, mutten itse ikinä ehtinyt.
Huomenna sitten varsinainen kaupanteko paperitöineen ja rahansiirtoineen. Halvalla meni, mutta menee kotiin jossa arvostetaan.
Huomenna sitten varsinainen kaupanteko paperitöineen ja rahansiirtoineen. Halvalla meni, mutta menee kotiin jossa arvostetaan.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Spideri lähti pihasta. Uusi omistaja (klubilainen/palstalainen) ilmiantakoon itsensä jos tahtoo.
Re: Autonvaihtoketju
Tässä on tullut katsottua Puntoa. Menis hyvin kakkosautosta 159:n tilalle, kun toi 500X nyt saapuu parin viikon päästä joka tapauksessa. Ois Konalassa kiva Punto Evo Sport myynnissäki.. aijaijai...
Re: Autonvaihtoketju
Itsellä hirveä dieselkuume, vaikka juuri ostin 147:n.
Joku edullinen dieselauto ja mieluiten veronkiertofarkkuna taitaa olla seuraava valinta.
Kauheasti ei ole vain vaihtoehtoja kun ehdoton maksimihinta on 5000€ Tämä kyllä vähän lievittääkin kuumetta kun harvemmin nettiautossa törmää mihinkään kiinnostavaan. Varsinaisesti en edes dieseliä tarvitsisi mutta edulliset käyttökulut, pieni kulutus ja dieselin vääntö aina vain houkuttelevat
Ehkäpä sitten syksymmällä tulee ihan hyvä ja vähän ajettu 147 myyntiin
Joku edullinen dieselauto ja mieluiten veronkiertofarkkuna taitaa olla seuraava valinta.
Kauheasti ei ole vain vaihtoehtoja kun ehdoton maksimihinta on 5000€ Tämä kyllä vähän lievittääkin kuumetta kun harvemmin nettiautossa törmää mihinkään kiinnostavaan. Varsinaisesti en edes dieseliä tarvitsisi mutta edulliset käyttökulut, pieni kulutus ja dieselin vääntö aina vain houkuttelevat
Ehkäpä sitten syksymmällä tulee ihan hyvä ja vähän ajettu 147 myyntiin
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Autonvaihtoketju
Vähän itsekin kyttäilyt silloin tälläin dieseleitä netistä, josko saisi työmatkaan kulutetun polttoainemäärän edes melkein puolitettua.
Tuolto huutokaupan puolelta voisi löytyä hintalaatusuhteen kohtaaminen.
Tuota dieselin kehuttua vääntöä aina ihmettelen, eihän siinä ainakaan paperilla kovin suurta eroa ole?
Tuolto huutokaupan puolelta voisi löytyä hintalaatusuhteen kohtaaminen.
Tuota dieselin kehuttua vääntöä aina ihmettelen, eihän siinä ainakaan paperilla kovin suurta eroa ole?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Ei paperilla mutta käytännössä sen tuntee. V6:ssa ja bensaturboissa toki samaa rotevuutta, mutta Bussoon verrattuna puolella hinnalla /km jaFinest kirjoitti:Vähän itsekin kyttäilyt silloin tälläin dieseleitä netistä, josko saisi työmatkaan kulutetun polttoainemäärän edes melkein puolitettua.
Tuolto huutokaupan puolelta voisi löytyä hintalaatusuhteen kohtaaminen.
Tuota dieselin kehuttua vääntöä aina ihmettelen, eihän siinä ainakaan paperilla kovin suurta eroa ole?
Giulietta-bensaturboihin verrattuna puolella pääomasijoituksella. Ainoa moka Alfalla aikoinaan, ettei FL 156 riiseliä saanut jo markkinoilla muilla merkeillä olleella Aisinin 6 v- mehumaijalla... 159 sitten sen sai, mutta auto pääsi "lihomaan" samalla hiukan liikaa...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Se dieselin legendaarinen vääntö -hype on minun tietääkseni seurausta lähinnä kahdesta asiasta:
A) Esikammiodieselin luonne. Tuollainen kone ei yleensä halua sammua, vaan ikäänkuin väkisellään yrittää sitkeästi jatkaa eteenpäin vaikka se sammuminen olisi helpompaa. Historian siipien havinaa, mutta maine on pitkä.
B) Pentti peruskuskin paha tapa verrata vapaahengitteistä bensakonetta samankokoiseen ahdettuun dieseliin. Oli isosti havaittavissa etenkin ennen downsizing -muotia. Tyypillisenä esimerkkinä mainittakoon Golf, josta monelle realistisia vaihtoehtoja olivat 1.9TDI (ehkä 250-280Nm) ja huipputehoiltaan samassa luokassa heiluva 1.8i tai jopa 2.0i (ehkä 160-200Nm). Ei lie yllätys että tuosta parivaljakosta diesel vetää melko rouheasti reippaammin alakierroksilla. Vaan jos viereen nykäistään saman kokoluokan ahdettu bensakone, niin väännön ja luonteen saa alakierroksilla melkolailla vastaamaan sitä turbodieseliä. Oikeampaa olisi puhua alavireisen turbokoneen väännöstä, mutta etenkin A-kohdan luoman maineen pohjalta kansan suussa vääntö kiteytyy dieseliin.
A) Esikammiodieselin luonne. Tuollainen kone ei yleensä halua sammua, vaan ikäänkuin väkisellään yrittää sitkeästi jatkaa eteenpäin vaikka se sammuminen olisi helpompaa. Historian siipien havinaa, mutta maine on pitkä.
B) Pentti peruskuskin paha tapa verrata vapaahengitteistä bensakonetta samankokoiseen ahdettuun dieseliin. Oli isosti havaittavissa etenkin ennen downsizing -muotia. Tyypillisenä esimerkkinä mainittakoon Golf, josta monelle realistisia vaihtoehtoja olivat 1.9TDI (ehkä 250-280Nm) ja huipputehoiltaan samassa luokassa heiluva 1.8i tai jopa 2.0i (ehkä 160-200Nm). Ei lie yllätys että tuosta parivaljakosta diesel vetää melko rouheasti reippaammin alakierroksilla. Vaan jos viereen nykäistään saman kokoluokan ahdettu bensakone, niin väännön ja luonteen saa alakierroksilla melkolailla vastaamaan sitä turbodieseliä. Oikeampaa olisi puhua alavireisen turbokoneen väännöstä, mutta etenkin A-kohdan luoman maineen pohjalta kansan suussa vääntö kiteytyy dieseliin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Autonvaihtoketju
^Mulla juuri tuo syy, kun en ole vielä tehokkaampaa bensa-autoakaan ehtinyt omistaa niin joku 150Nm -> 200+Nm on suuri ero. Dieselissä tulee toki se vääntökin paljon alempaa verrattuna vapaastihengittävään 4-syl pikku bensamoottoriin. Toisaalta myös kiihdyttäessä käytettävä kierrosalue on kapeampi niin se saa auton tuntumaan pirteämmältä.
Nykyiset pienet bensaturbot alkaa kyllä toden totta lähestyä ominaisuuksissaan dieseleitä ja kulutuserotkin bensan ja dieselin osalta on pienentyneet. Varsinkin jos otetaan vielä huomioon että diesel on bensiiniä raskaampaa -> saman verran (l/100km) kuluttavista bensa ja -dieselautoista bensa-auto kuluttaa vähemmän energiaa, koska dieselin energiatiheys (MJ/l) on suurempi.
Nykyiset pienet bensaturbot alkaa kyllä toden totta lähestyä ominaisuuksissaan dieseleitä ja kulutuserotkin bensan ja dieselin osalta on pienentyneet. Varsinkin jos otetaan vielä huomioon että diesel on bensiiniä raskaampaa -> saman verran (l/100km) kuluttavista bensa ja -dieselautoista bensa-auto kuluttaa vähemmän energiaa, koska dieselin energiatiheys (MJ/l) on suurempi.
Viimeksi muokannut michelin, 23 Maalis 2016, 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Autonvaihtoketju
Sai 166:seen.Jiitee kirjoitti:Finest kirjoitti:Ainoa moka Alfalla aikoinaan, ettei FL 156 riiseliä saanut jo markkinoilla muilla merkeillä olleella Aisinin 6 v- mehumaijalla... 159 sitten sen sai, mutta auto pääsi "lihomaan" samalla hiukan liikaa...
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Vääntöasioista ja turbodieseleistä sun muista.
Kolmen NA V8-koneisen kulkineen omistaneena liputan kuljettajakokemuksen puolesta hyvin voimakkaasti tähän suuntaan. Kaasun vaste ja vääntö on messevä, mutta kierroksilla tapahtuu myös paljon. Ja kone on "jalalla hallittavissa"! Muutama diesel-turbo ja useampi bensaturbo (sekä 3 NA V6) myös alla käynyt, esim nykyinen Bimmerin ketjunvenyttäjä 2 litrainen on käytännössä voimakas ja suorituskykyinen, mutta responsiivinen se ei ole. Saahan sen menemään ja kakkua vie käsittämättömän vähän. Mutta intohimoisen kuskin näkökulmasta se on kauhistuttava...
V6 koneista kaunein, hallittavin ja hienoimmat äänet tuottanut yksilö oli tietty 2,5 Busso. Mutta häviää moottorina tasaisen tappavalle 320 Mesen V6:lle, joka hämmentävästi taas häviää voimaa puhkuvalle Hryslerin 3,5 litraiselle! Joka oli todella hyvä (älkää sotkeko umpisurkeaan saman konsernin 2.7 litraiseen, ovat erimaailmasta...)
Käkkylä Pohjantähti on hienoin moottori jonka olen omistanut (ja ylivoimaisesti epäluotettavin).
Vogen 1.9 turbo rivinelonen bensalla V40 kopassa oli hämmentävän hyvä - paras pikkuturboista.
Paras vapaastihengittävä nelonen on ollut Toyotan 3s-ge Celican nokalla.
Mutta nää on vain moottoreita, parhaat kokonaisuudet on olleet Alfoja!
(Omien moottoreista JTS oli ok, Busso ihastuttava, MA MiTon keulalla hieno kokonaisuus TCT:hen yhdistettynä, T-Jet edellistä jostain syystä nautittavampi, ehkä karkeutensa vuoksi.)
Kolmen NA V8-koneisen kulkineen omistaneena liputan kuljettajakokemuksen puolesta hyvin voimakkaasti tähän suuntaan. Kaasun vaste ja vääntö on messevä, mutta kierroksilla tapahtuu myös paljon. Ja kone on "jalalla hallittavissa"! Muutama diesel-turbo ja useampi bensaturbo (sekä 3 NA V6) myös alla käynyt, esim nykyinen Bimmerin ketjunvenyttäjä 2 litrainen on käytännössä voimakas ja suorituskykyinen, mutta responsiivinen se ei ole. Saahan sen menemään ja kakkua vie käsittämättömän vähän. Mutta intohimoisen kuskin näkökulmasta se on kauhistuttava...
V6 koneista kaunein, hallittavin ja hienoimmat äänet tuottanut yksilö oli tietty 2,5 Busso. Mutta häviää moottorina tasaisen tappavalle 320 Mesen V6:lle, joka hämmentävästi taas häviää voimaa puhkuvalle Hryslerin 3,5 litraiselle! Joka oli todella hyvä (älkää sotkeko umpisurkeaan saman konsernin 2.7 litraiseen, ovat erimaailmasta...)
Käkkylä Pohjantähti on hienoin moottori jonka olen omistanut (ja ylivoimaisesti epäluotettavin).
Vogen 1.9 turbo rivinelonen bensalla V40 kopassa oli hämmentävän hyvä - paras pikkuturboista.
Paras vapaastihengittävä nelonen on ollut Toyotan 3s-ge Celican nokalla.
Mutta nää on vain moottoreita, parhaat kokonaisuudet on olleet Alfoja!
(Omien moottoreista JTS oli ok, Busso ihastuttava, MA MiTon keulalla hieno kokonaisuus TCT:hen yhdistettynä, T-Jet edellistä jostain syystä nautittavampi, ehkä karkeutensa vuoksi.)
Re: Autonvaihtoketju
Ja AK:lta tuli sen verta hyvä vaihtotarjous Alfasta, että pakkohan se on nyt koeajamassa käydä se Punto.Shuttle kirjoitti:Tässä on tullut katsottua Puntoa. Menis hyvin kakkosautosta 159:n tilalle, kun toi 500X nyt saapuu parin viikon päästä joka tapauksessa. Ois Konalassa kiva Punto Evo Sport myynnissäki.. aijaijai...
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^Se punainen kattoikkunallinen? *himmee* vetokoukku bongattu!
Onnea autokuumeen taltutukseen!
EDIT: Jos Fiiuja keräämässä, niin tää olis kiva! http://www.nettiauto.com/fiat-abarth/500/7844500
Onnea autokuumeen taltutukseen!
EDIT: Jos Fiiuja keräämässä, niin tää olis kiva! http://www.nettiauto.com/fiat-abarth/500/7844500
Re: Autonvaihtoketju
^No se myytiin tänään ekan koeajon jälkeen, joten se siitä ja ajellaan 159:llä. Meinaan kyllä että taitaa tää jäädä homehtumaan parkkikselle kun 500X saapuu. Seisontavakkariin vaan
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Mukavia kilsoja sitten 500X:llä! Se on kyllä monella tapaa pätevä, 4x4 malli ei vaan mielestäni enää tarjonnut riittävästi vastinetta sijoitettavalle kapitaalille. Saattaa olla tuo bensa-tct (eikös se sellainen ollut tuloillaan) paremmin speksissä.
Re: Autonvaihtoketju
Jeh, kiitän! Ja kyllä vain, vajaavetoinen kitumaasturihan sieltä tulee automagikolla. Mietin tässä et mihin sen veisi suojattavaksi, jos kaikki pintapellit ym. käsittelisi ja heittäisi vaikka ruostesuojauksenkin samalla. Autolla tulee melko todennäköisesti ajeltua jonkun aikaa ja kyllä se lämmittää seuraavan omistajan mieltäkin.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Autonvaihtoketju
Ideana itselläni ei ole vertailla ahduttua bensaa ja vapaasti hengittävää dieseliä tai toisin päin.Jiitee kirjoitti:Ei paperilla mutta käytännössä sen tuntee. V6:ssa ja bensaturboissa toki samaa rotevuutta, mutta Bussoon verrattuna puolella hinnalla /km jaFinest kirjoitti:Vähän itsekin kyttäilyt silloin tälläin dieseleitä netistä, josko saisi työmatkaan kulutetun polttoainemäärän edes melkein puolitettua.
Tuolto huutokaupan puolelta voisi löytyä hintalaatusuhteen kohtaaminen.
Tuota dieselin kehuttua vääntöä aina ihmettelen, eihän siinä ainakaan paperilla kovin suurta eroa ole?
Giulietta-bensaturboihin verrattuna puolella pääomasijoituksella. Ainoa moka Alfalla aikoinaan, ettei FL 156 riiseliä saanut jo markkinoilla muilla merkeillä olleella Aisinin 6 v- mehumaijalla... 159 sitten sen sai, mutta auto pääsi "lihomaan" samalla hiukan liikaa...
Tohon Bussooni jos vertaa saman ikäistä, esim. Vag:in 1.9 Tdi:tä (ei ole 2 litraista) 3A ja 3B koreissa, niin
Tdi 202-232nm / 1900 r/min
Tdi PD 285-310nm / 1900 r/min (PD? )
Busso 285nm / 2400, eli 500 kierrosta ylempänä, mutta muuten ei kovasti eroa.
Uudemmissa moottoreissa bensa lähtee alempaa ja vääntöerot muutaman kymmenen nyyttonin sisällä dieseleihin.
Mm. noiden takia tuota dieselin väännön kehumista ihmettelen
Eipä siitä sen enempää.
Tämäpä hassu lainausAAW kirjoitti:Sai 166:seen.Jiitee kirjoitti:Finest kirjoitti:Ainoa moka Alfalla aikoinaan, ettei FL 156 riiseliä saanut jo markkinoilla muilla merkeillä olleella Aisinin 6 v- mehumaijalla... 159 sitten sen sai, mutta auto pääsi "lihomaan" samalla hiukan liikaa...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Alunperin Pumpedüse eli pumppusuutin, Suomen maahantuoja "suomensi" täkäläisille markkinoille hienosti PowerDieseliksiFinest kirjoitti: Tdi PD 285-310nm / 1900 r/min (PD? )
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Autonvaihtoketju
Polforea kirjoitti:Alunperin Pumpedüse eli pumppusuutin, Suomen maahantuoja "suomensi" täkäläisille markkinoille hienosti PowerDieseliksiFinest kirjoitti: Tdi PD 285-310nm / 1900 r/min (PD? )
Huuruinen muistikuva, että Brittein saarilla tuo PowerDiesel oli myös käytössä.
VMP
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Käy hyvin järkeen, lie siellä(kin) myyvempi termi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
Popcornit esiin! Minusta peruspentti nimenomaan vertaa samantehoisia moottoreita. Onnellisimmassa tapauksessa 1,4 l/90 hv vaparibensa vs. 1,4 turbodiesel. Yleisempi tapaus on kuitenkin tyyliin 120 hv (1,6 l) vaparibensa vs. 120 hv (eli 1,9 l tjsp) turbodiesel. Ja löytyy niitäkin, joille bensakone = ex auton 100 hv vapari, diesel = nykyisen auton 140 hv mahtidiesel.Polforea kirjoitti:B) Pentti peruskuskin paha tapa verrata vapaahengitteistä bensakonetta samankokoiseen ahdettuun dieseliin.
Kun vertailupari on valittu, voidaan suorittaa varsinainen vertailu, jonka voi toteuttaa monella tapaa:
- a) verrataan vääntömomenttia, bensa 160 Nm, diesel 320 -> diesel tuplasti parempi
b) verrataan kulutusta; diesel vie maantiellä 4,5, bensa kaupungissa 9, diesel tuplasti parempi
c) bensakone kiertää moottoritiellä 3500 rpm, diesel 2000 rpm -> diesel melkein tuplasti parempi
d) dieselillä voi ajaa 1200 rpm taulussa, bensa ei jaksa -> dieseliä ei tarvi kepittää
e) dieselissä enemmän vääntöä myös iskutilavuuteen suhteutettuna, esim. 320/2 = 160 Nm/l, kun bensakoneessa vain 90-100
Diesel vääntää paremmin;
- - diesel 350 Nm/2,0 l = muhkeat 175 Nm/l
- bensakone 250 Nm/1,4 l = säälittävät 179 Nm/l
- - bensakone saavuttaa suurimmalla vaihteella ajettaessa maksimivääntönsä vasta 110 km/h vauhdissa
- diesel jo 106 km/h nopeudella
- - bensa pyörii 1811 rpm, vääntö tällöin 215 Nm × kokonaisvälityssuhde 2,94 = 632 Nm
- diesel kehrää 1317 rpm, vääntö tällöin 300 Nm × kokonaisvälitys 2,13 = 639 Nm
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
^ siinä se, lyhyesti. Onkos sulla jo kustantajan esilukukierroksella "Totuus elämästä"-trilogian eka osa... ? Tuolla argumentaatiotaidolla voisi olla hyvinkin mielenkiintoinen teos..
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Autonvaihtoketju
Ne välitykset, ne välitykset.. Aikanaan oli civic type-r ja corolla t-sport autot parivertailussa tm:ssä. Samassa lehdessä oli joku 1.9 pd (150hv) seatti. Ohituskiihtyvyyksiä isolla vaihteilla kun katsoi niin diesel oli hitain, muistelisin että corollan kanssa aika samoissa mutta civikki vei mennen tullen. Maksimaalinen ohituskiihtyvyys oli tietty bensavehkeitten heiniä.insinörtti kirjoitti:Popcornit esiin! Minusta peruspentti nimenomaan vertaa samantehoisia moottoreita. Onnellisimmassa tapauksessa 1,4 l/90 hv vaparibensa vs. 1,4 turbodiesel. Yleisempi tapaus on kuitenkin tyyliin 120 hv (1,6 l) vaparibensa vs. 120 hv (eli 1,9 l tjsp) turbodiesel. Ja löytyy niitäkin, joille bensakone = ex auton 100 hv vapari, diesel = nykyisen auton 140 hv mahtidiesel.Polforea kirjoitti:B) Pentti peruskuskin paha tapa verrata vapaahengitteistä bensakonetta samankokoiseen ahdettuun dieseliin.
Jep, ihan väärin tehtyjä vertailuja, joissa dieselin ylivertaisuus tulee kovin ujosti esiin. Oikea tapa on kokeilla kiihdytystä vaikkapa 4. vaihteella ja 1000 rpm kierroksilta alkaen. Näin saadaan tuotua esiin, miten bensakoneella ei pysty ajamaan 1000 rpm taulussa, mikä taas merkitsee, että bensakonetta pitää kepittää kadunkulmissa ja moottoritien rampeissa ja dieseliä ei tarvi, koska diesel kulkee lujempaa samalla vaihteella ja kierrosluvulla, joten vaihtamistarvetta ei ole.
Toinen esimerkki oikeasta elämästä: firman 1.6 tdi skoda vs porukoitten 1.6 valvematicci(tjsp) corolla. Tuo skoda on ohjelmoitu siten, että se antaa kaikkensa puolikaasulla, siksi tuntuu aluksi ripeältä. Mutta auta armias kun lähdet ohittamaan, niin rakkine ei kiihdy mihinkään eikä millään vaihteella. Corollalla pääsee aika rivakasti ohi kun kepittää. Vääntöä skoodassa on periaatteessa aika paljon, mutta ei sitä saa käytettyä mitenkään hyväkseen.
Mutta nää on näitä. Itsellä on ollut vapareita, dieseleitä ja turbo-bensa. Itse en pidä dieseleitä milläänlailla edullisina ylläpitää, vaan niiden taloudellisuus tulee esille vasta isommilla kilsoilla/vuosi. Toki tarpeet on ihmisillä erilaisia, itse olen ajellut 50-60tkm per vuosi, jolloin diisseli oli ainoa järkevä valinta (hybridit oli liian kalliita). Mutta jos ajat alle 30tkm niin epäilen dieselin taloudellisuutta oikeassa elämässä. Tuossa se raja about menee. Mutta jos dieselin HALUAA niin eiku vaan kaupoille