Bilteman galvaaninen häiriönpoistaja täh?
Valvoja: Moderators
Bilteman galvaaninen häiriönpoistaja täh?
Alfani edessä olevan erillissarjan diskanttikajarit ulisevat korkealta ja kovaa auton kierrosluvun mukaan. Ulina voimistuu kun laittaa takalasinlämmittimen päälle ja joskus ulina alkaa kun jokin sähkölaite menee päälle. Olen yrittänyt siirrellä signaali/heräte/kajarijohtoja kulkemaan eri puolilla autoa ja eri järjestyksessä mutta mikään ei tunnu auttavan. Takakontista löytyy kaksi autosrudion samppakalja -vahvaria + 12" supi koteloineen. Olen harkinnut tuota bilteman ihmeellistä galvaanista häiriönpoistajaa mankan ja vahvareiden välille vaikka värkki tuntuukin kusetukselta.
En ole mikään high-end peukalonpaksuisiin kultaisiin kajarijohtoihin & taajuusmittausten kanssa nipertelijä; tahtoisin vain että ääntä tulee suurinpiirtein hyvänkuuloisesti ILMAN TUOTA HULLUKSI TEKEVÄÄ ULINAA!!!! Onko siis mitään järkeä hankkia tuota bilteman kapinetta ja tietääkö kukaan miten se toimii; leikkaako pois jotain taajuuksia vai tekeekö äänestä ihan hirveän jopa tällaiselle low-end -hifistille?
todetkaa linkistä:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 0000895094
En ole mikään high-end peukalonpaksuisiin kultaisiin kajarijohtoihin & taajuusmittausten kanssa nipertelijä; tahtoisin vain että ääntä tulee suurinpiirtein hyvänkuuloisesti ILMAN TUOTA HULLUKSI TEKEVÄÄ ULINAA!!!! Onko siis mitään järkeä hankkia tuota bilteman kapinetta ja tietääkö kukaan miten se toimii; leikkaako pois jotain taajuuksia vai tekeekö äänestä ihan hirveän jopa tällaiselle low-end -hifistille?
todetkaa linkistä:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 0000895094
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Aikoina menneinä kun olin av-hommissa, niin käytettiin noita aika useinkin poistamaan brummeja ja muita häiriöitä pa:sta. Kyllä ne useimmin toimiikin, eivätkä juurikaan leikkaa taajuuksia.
Mutta suurin osa audiolaitteisiin liittyvistä häiriöistä on täysin henkimaailman juttuja, eli joskus noi kikat toimii toisinaan taas ei.
Sekin joskus nähtiin kun tuntikaupalla haettiin brummin aiheuttajaa. Vaihdettiin piuhoja ristiinrastiin ja uusiin - kunnes herra miksaaja saapuu paikalle ja kääntää mikserin töpselin pistorasiassa toisinpäin. Loppu suhinat kuin seinään.
Mutta suurin osa audiolaitteisiin liittyvistä häiriöistä on täysin henkimaailman juttuja, eli joskus noi kikat toimii toisinaan taas ei.
Sekin joskus nähtiin kun tuntikaupalla haettiin brummin aiheuttajaa. Vaihdettiin piuhoja ristiinrastiin ja uusiin - kunnes herra miksaaja saapuu paikalle ja kääntää mikserin töpselin pistorasiassa toisinpäin. Loppu suhinat kuin seinään.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Ei auttanut ainakaan mulle. Vinkuna loppui kun siirsin rca piuhan menemään eri reittiä vahvarille. Vinkunan aiheutti luultavasti polttoainepumpun johto.
Helpoin tapa testailla parasta mahdollista johdonpaikkaa on kokeilla rca piuhaa suoraan auton sisällä eikä missään maton alla. Näin pystyy helposti paikallistamaan vinkunan lähteen.
Joskus olen isojen poikien kuullut puhuvan häiriöinpoistokonkasta laturiin, mutta itse en ole kyseistä vempainta koskaan toimimaan saanut.
Helpoin tapa testailla parasta mahdollista johdonpaikkaa on kokeilla rca piuhaa suoraan auton sisällä eikä missään maton alla. Näin pystyy helposti paikallistamaan vinkunan lähteen.
Joskus olen isojen poikien kuullut puhuvan häiriöinpoistokonkasta laturiin, mutta itse en ole kyseistä vempainta koskaan toimimaan saanut.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
pitänee ottaa neuvosta vaari ja venkslata johto menemään väliaikaisesti kattoa pitkin ja todeta ulinan taso. Jospa biltemassa käydessä ostaisin vaikka sitä kaksin- tai kolminkertaisesti suojattua rca -johtoa kun tuosta oman narun laadusta ei ole hajuakaan ja jättäisin sen häikkiksenpoistajan vielä haaveeksi. Toivottavasti nuo vahvistinten sijoituspaikat eivät vaikuta asiaan -ovat pultaittuina takakontin ja hytin väliseinään... se kun on se akku tuossa kuusnepassa siellä perkeleen takakontissa ihan noiden vieressä...Maunu kirjoitti:Ei auttanut ainakaan mulle. Vinkuna loppui kun siirsin rca piuhan menemään eri reittiä vahvarille. Vinkunan aiheutti luultavasti polttoainepumpun johto.
Helpoin tapa testailla parasta mahdollista johdonpaikkaa on kokeilla rca piuhaa suoraan auton sisällä eikä missään maton alla. Näin pystyy helposti paikallistamaan vinkunan lähteen.
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Mä suosittelen kanssa koittamaan tuota mankan maadoittamista. Sen toimivuuden voi vielä lennosta testata ennen lopullista asennusta. Mankkaa sentti pihalle ja joku piuhanpätkä mankan rungosta auton runkoon.
Noiden 12V audiokamojen kanssa lutraaminen on välistään kyllä niin henkimaailman hommia.
Ite pitäis tarkistella vahvarin maadotuksia jossain kohtaa. Alapää jää vähän väliä "bassolooppiin" (bam..bam..bam..bam..bam..), eikä siihen auta muu kuin mankkarista virrat veke ja hetki hiljaisuutta.
Noiden 12V audiokamojen kanssa lutraaminen on välistään kyllä niin henkimaailman hommia.
Ite pitäis tarkistella vahvarin maadotuksia jossain kohtaa. Alapää jää vähän väliä "bassolooppiin" (bam..bam..bam..bam..bam..), eikä siihen auta muu kuin mankkarista virrat veke ja hetki hiljaisuutta.
156 2.0 TS ['98]
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu