Hiukan uutisia...
Valvoja: Moderators
Hiukan uutisia...
Alfalla tapahtuu jalleen managereiden vaihduttua ja Maserati yhteistyon alettua...
Kamal:
Alun perin v.2002 alkaneen projektin piti pohjautua Alfa Romeon omaan kompaktiin pohjalevyyn, mutta Alfan menetettya itsenaisyytensa Fiat pakotti alfan ottamaan 149a ja Kamalia varten uuden stilon pohjalevyn kayttoon.
Myos uusi astra tulee kayttamaan Fiatin pohjalevya.
Kalpfellin tultua taloon ja Maserati-yhteistyon alettua suunnitelmat ovat kuitenkin muuttuneet:
Kamal tehdaankin 159n premium pohjalevylle Maseratin kanssa, eli GT Wagon on totta vuonna 2008
Kamal tuleekin olemaan n.470cm pitka eika kompakti 440cm, maserati hieman pidempi, autot kayttavat mm Masen V8 moottoreita
Isompana suvina Kamalilla on paremmat mahdollisuudet menestya usassa
Kamal myohastyy siis taten noin 12-14kk, eli valmis sen pitaisi olla alkuvuonna 2007
Myos breraan mietitaan V8 moottoreita, spider nahdaan ensi kesana
Huononmpi uutinen onkin etta sain juuri kuulla etta kaikki uusien autojen projektit lukuunottamatta jo esiteltyja on pysaytetty, ilmeisesti jotain muutoksia on luvassa, Fiathan menneella viikolla fuusioi moottorivalmistajansa, Fiat Powertrain Techologies syntyi yhdistamalla mm Fiat Auton moottori tuotanto ja Iveco Diesel seka elasis
Lisaksi Fiatilla on ollut kontakteja Kiinalaisen Shanghai Automotiven kanssa.
Toivottavasti pistavat vauhdilla uudestaan liikkeelle, muuten autot myohastyvat pahasti,
Kamal:
Alun perin v.2002 alkaneen projektin piti pohjautua Alfa Romeon omaan kompaktiin pohjalevyyn, mutta Alfan menetettya itsenaisyytensa Fiat pakotti alfan ottamaan 149a ja Kamalia varten uuden stilon pohjalevyn kayttoon.
Myos uusi astra tulee kayttamaan Fiatin pohjalevya.
Kalpfellin tultua taloon ja Maserati-yhteistyon alettua suunnitelmat ovat kuitenkin muuttuneet:
Kamal tehdaankin 159n premium pohjalevylle Maseratin kanssa, eli GT Wagon on totta vuonna 2008
Kamal tuleekin olemaan n.470cm pitka eika kompakti 440cm, maserati hieman pidempi, autot kayttavat mm Masen V8 moottoreita
Isompana suvina Kamalilla on paremmat mahdollisuudet menestya usassa
Kamal myohastyy siis taten noin 12-14kk, eli valmis sen pitaisi olla alkuvuonna 2007
Myos breraan mietitaan V8 moottoreita, spider nahdaan ensi kesana
Huononmpi uutinen onkin etta sain juuri kuulla etta kaikki uusien autojen projektit lukuunottamatta jo esiteltyja on pysaytetty, ilmeisesti jotain muutoksia on luvassa, Fiathan menneella viikolla fuusioi moottorivalmistajansa, Fiat Powertrain Techologies syntyi yhdistamalla mm Fiat Auton moottori tuotanto ja Iveco Diesel seka elasis
Lisaksi Fiatilla on ollut kontakteja Kiinalaisen Shanghai Automotiven kanssa.
Toivottavasti pistavat vauhdilla uudestaan liikkeelle, muuten autot myohastyvat pahasti,
Tekevät kohta "saabit", eli Alfa Romeosta ripataan vain nimi ja kuvitellaan, että tämä on toimiva idea. Ehkä onkin, ainakin vuoden tai kaksi jonka jälkeen nimi on menettänyt "voimansa" ja koko nimi voidaan kuopata.
Saab on jo ihan Vectra. Jenkeissä yksi Saab on Subaru ja toinen taisi olla Chevrolet joissa pari kosmeettista muutosta ja Saabin logo. Saa nähdä tuleeko uusia Saabeja kohta enään ollenkaan.
Samaan näyttää menevän monet muutkin vanhat merkit...
/esc
Saab on jo ihan Vectra. Jenkeissä yksi Saab on Subaru ja toinen taisi olla Chevrolet joissa pari kosmeettista muutosta ja Saabin logo. Saa nähdä tuleeko uusia Saabeja kohta enään ollenkaan.
Samaan näyttää menevän monet muutkin vanhat merkit...
/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88
Kun ottaa sateenvarjon reissuun mukaan, niin ei ala sataa. Mahdollisen sukupuuton pelossa kannattaisikin ruveta hysteerisesti hamstraamaan nurkkiin aitoja lämminverisiä italoautoja, jos niitä ei sitten kohta enää saisikaan. Tämä tietysti takaisi sen, että kannattavuus lähtisi huimaan nousuun, ja rotu voisikin kohta konsanaan paksusti, eikö vain? Murphyyy....?
Nojoo, huonolta näyttää.. Pessimisti ei pety.
Nojoo, huonolta näyttää.. Pessimisti ei pety.

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Aika käsittämätöntä perseilyä. Maailmasta tuskin löytyy montaa yhtä vahvaa automerkkiä kuin Alfa Romeo. Saman hengenvetoon pitää sitten jatkaa, että maailmasta tuskin löytyy monta automerkkiä, jota on johdettu yhtä huonosti kuin Alfa Romeota. Nykytilanne olisi kovin toisenlainen, jos AR olisi japanilainen tai saksalainen brändi. Komeata historiaa osattaisiin hyödyntää markkinoinnissa, laatu olisi tasaisempaa ja mallisto laajempi. Sama pätee myös Maseratiin.
Toki em. merkit tulevat tavalla tai toisella säilymään, mutta on uskomatonta, kuinka Alfasta tai Maseratista ei saada enemmän irti. Pitäisi varmaan laittaa Diilin poppoo Hannen johdolla kehittelemään uusia jippoja merkkien henkiinpuhaltamiseksi. Pitkältihän tämä kaikki johtunee koko konsernista, mutta ei kai Alfakaan viime vuosina mitään huipputulosta ole tehnyt. Brera ja 159 helpottanevat tilannetta hetkeksi, mutta uusien mallien jäihin laitto kuulostaa todella huolestuttavalta.
Toki em. merkit tulevat tavalla tai toisella säilymään, mutta on uskomatonta, kuinka Alfasta tai Maseratista ei saada enemmän irti. Pitäisi varmaan laittaa Diilin poppoo Hannen johdolla kehittelemään uusia jippoja merkkien henkiinpuhaltamiseksi. Pitkältihän tämä kaikki johtunee koko konsernista, mutta ei kai Alfakaan viime vuosina mitään huipputulosta ole tehnyt. Brera ja 159 helpottanevat tilannetta hetkeksi, mutta uusien mallien jäihin laitto kuulostaa todella huolestuttavalta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
kyse on koko konsernista, ei merkistaVittorio Jano kirjoitti:Aika käsittämätöntä perseilyä. Maailmasta tuskin löytyy montaa yhtä vahvaa automerkkiä kuin Alfa Romeo. Saman hengenvetoon pitää sitten jatkaa, että maailmasta tuskin löytyy monta automerkkiä, jota on johdettu yhtä huonosti kuin Alfa Romeota. Nykytilanne olisi kovin toisenlainen, jos AR olisi japanilainen tai saksalainen brändi. Komeata historiaa osattaisiin hyödyntää markkinoinnissa, laatu olisi tasaisempaa ja mallisto laajempi. Sama pätee myös Maseratiin.
Toki em. merkit tulevat tavalla tai toisella säilymään, mutta on uskomatonta, kuinka Alfasta tai Maseratista ei saada enemmän irti. Pitäisi varmaan laittaa Diilin poppoo Hannen johdolla kehittelemään uusia jippoja merkkien henkiinpuhaltamiseksi. Pitkältihän tämä kaikki johtunee koko konsernista, mutta ei kai Alfakaan viime vuosina mitään huipputulosta ole tehnyt. Brera ja 159 helpottanevat tilannetta hetkeksi, mutta uusien mallien jäihin laitto kuulostaa todella huolestuttavalta.
joka tapauksessa tilanne on paljon monimutkaisempi
fiat on vaikeuksissa koska se yritti liikaa....
fiatin kriisi alkaa vuonna 1997 kun se avaa argentiinan Cordobaan jattimaisen tehtaan, ja samalla maa joutuu pankkikriisiin. Tuotantolaitoksella ei koskaan paasty aloittamaan tuotantoa....
tama on tarkein esimerkki
viime vuosiin sattuu muitakin epaonnekkaita tapahtumia
ensi viikolla tiedan tilanteesta lisaa...katsotaan sitten
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- GangstaPapa
- Viestit: 135
- Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
koskee eurofordeja mutta isonveden tuolla puolen suunnitellut mallit ovat sitten asia erikseen..Giri kirjoitti:Eli voiko todeta, että olisi ollut parempi jos Italian valtio olisi myynyt Alfan aikanaan Fordille eikä Fiatille kun nehän siitä 80-luvun lopulla tarjouskilpailua kävivät. Tosin, FORD taitaa olla rautaromun kemiallinen merkki
