Tuo Lexus on kyllä täysin väärä tieto.... Ei taida itseasiassa yksikään lexus kaiuttimista pöristä.glideslope kirjoitti:Ei se Skoda yksin tässä ole, - Mustang Ecoboostin kajarit ovat muutakin kuin vain musiikintoistoa varten, eikä esim. Lexus LFA, PNV F10 M5 ole pekkaa pahempia.. löytyyhän näitä. Jopa Porsche stana..Rasvis kirjoitti:Ai tulee Olisin minä hienommankin soundtrackin keksinyt jos se on ihan tekemällä pitänyt tehdä.
.... Maailma on rikki.
Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Sekalainen koeajoketju
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo, olet oikeassa. Yamahan kanssa kehittivät kyllä moottorisoudeja, mutta ihan eri filosofialla eivätkä millään syntikalla. -Sori siitä.LVA kirjoitti:Tuo Lexus on kyllä täysin väärä tieto.... Ei taida itseasiassa yksikään lexus kaiuttimista pöristä.glideslope kirjoitti:Ei se Skoda yksin tässä ole, - Mustang Ecoboostin kajarit ovat muutakin kuin vain musiikintoistoa varten, eikä esim. Lexus LFA, PNV F10 M5 ole pekkaa pahempia.. löytyyhän näitä. Jopa Porsche stana..Rasvis kirjoitti:Ai tulee Olisin minä hienommankin soundtrackin keksinyt jos se on ihan tekemällä pitänyt tehdä.
.... Maailma on rikki.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
Lexux NX 300h
Moinen Lexux Kaivokselan koeajo-auto tarttui vahingossa matkaan nopealle Tsadin keikalle.
Raati kiittää
+ Ajonhallintajärjestelmän toimivuutta kun kaikki off-napit on painettu. Tarkoituksellinen provosointi säilyttää illuulsion kuljettajan komentamasta vaunusta
+ Alusta ja kyyti. Tasainen, mukava, nielee tössyt ja nousee vaikka jälkakäytävälle eleettomästi
+ Hiljainen
+ Muovit ja muut materiaalit laadukkaan tuntuisia
+ Keiless kou
+ Erittäin sujuvasti toimiva automaagi
Raati moittii
- Tokio by night nappula ja näyttöviidakko kabiinissa
- Sisustan hiilikaivosteemaa värityksessä
- Ulkonäkö, ei kai kaikkien autojen ole pakko näyttää vihaisilta Pokemoneilta
- Premium ja joo, mutta miksi tämä kuitenkin tuntuu Toyotalta
- Käänteinen naisen kenkä, iso ulkoa ja pieni sisältä, etenkin tavaratila on, noh
Summa summarum: Ajaisin jos olisi pakko, pystyisin nousemaan kabiinista julkisella paikalla naamioitumatta
-Tazio
Moinen Lexux Kaivokselan koeajo-auto tarttui vahingossa matkaan nopealle Tsadin keikalle.
Raati kiittää
+ Ajonhallintajärjestelmän toimivuutta kun kaikki off-napit on painettu. Tarkoituksellinen provosointi säilyttää illuulsion kuljettajan komentamasta vaunusta
+ Alusta ja kyyti. Tasainen, mukava, nielee tössyt ja nousee vaikka jälkakäytävälle eleettomästi
+ Hiljainen
+ Muovit ja muut materiaalit laadukkaan tuntuisia
+ Keiless kou
+ Erittäin sujuvasti toimiva automaagi
Raati moittii
- Tokio by night nappula ja näyttöviidakko kabiinissa
- Sisustan hiilikaivosteemaa värityksessä
- Ulkonäkö, ei kai kaikkien autojen ole pakko näyttää vihaisilta Pokemoneilta
- Premium ja joo, mutta miksi tämä kuitenkin tuntuu Toyotalta
- Käänteinen naisen kenkä, iso ulkoa ja pieni sisältä, etenkin tavaratila on, noh
Summa summarum: Ajaisin jos olisi pakko, pystyisin nousemaan kabiinista julkisella paikalla naamioitumatta
-Tazio
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^55 isoa on liikaa hienosta Toyotasta. Toi on vähän toi Lexuksen ongelma, oon niitä välillä tyypitellyt... Onhan ne hyviä. Mutta silti. NX vois muuten kyllä osua, mutta ei tolla hinnalla - yli kymppi pois, ni sitten ehkä vois mennä kokeilemaan. Ja se imagokysymys. Kyllähän siitä ylösnousemuksen kehtais suorittaa julkisestikin. Mutta mitä Lexus viestii kuskistaan? En oikein tiedä. Jos en tiedä mitä viestin autovalinnalla, voinko valita kyseistä autoa? Periaatteessa turhaa pohdintaa, ei tuolla hinnalla ikinään edes harkinnassa.
- Kiitos kuitenkin rapskasta, vahvistaa ennalta olleita tuntemuksia sekä kokemuksia merkkiä kohtaan.
- Kiitos kuitenkin rapskasta, vahvistaa ennalta olleita tuntemuksia sekä kokemuksia merkkiä kohtaan.
Re: Sekalainen koeajoketju
Joku hybridilaite (en tiedä mikä) pörisee haluttaessa kaiuttimista.LVA kirjoitti: Tuo Lexus on kyllä täysin väärä tieto.... Ei taida itseasiassa yksikään lexus kaiuttimista pöristä.
VMP
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Olikohan IS?
-Tazio
Olikohan IS?
-Tazio
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
On tullu ajettua monenlaista tässä viime kuukausina, joista voisi rapsaa laittaa, esim tilautoja, kun velipoika tarvitsi 7-paikkasen (ajettu mitsun outlander, kia karens, kia sorento, bmw 220d xdrive ja ford s-max, sorentoon päätyi) ja itseä varten nyt sitten myös muutama käyty kokeilemassa (bimmeriltä f31 328 neliveto ja e90 m3, jaggelta xc farkku 2,2 dieselillä ja meseltä c63AMG T).
Ainut josta itse olen tosissaan innostunut on mese, jonka testasin tänään Rovaniemellä (http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-63-amg/7493600). Varmistin etukäteen, että auto on paikalla, sekä auton historian. Paikalle tullessa myyjä ohjasi minut ja kaverini autolle, joka olisi kyllä erottunut joukosta muutenkin. Auton ulkoasu on vakuuttava. Periaatteessa tuota voisi erehtyä toki luulemaan perusperhefarmariksi, mutta kyllä sen agressiivisuus ja voima paistoi jo kaukaa katsojan silmiin.
No edellä olevan perusteella lienee selvää, että ulkoapäin auto miellyttää allekirjoittanutta. Ikää autolla kuitenkin 8v ja alkuperäinen maalipinta ja lähes 100tkm, joten virheetönhän se ei toki ole, kiveniskeymiä keulassa jokunen oli, mutta ei mitään maata mullistavaa. No käydään jututtamassa myyjää konttorissa ja kertomassa oman auton tiedot ja lähdetään koeajolle. Auton käyntiin ja... Ai jai jai, tätä on odotettu, tältä kuulostaa moottori. Esim m3 äänet jäävät todella vaisuksi tähän verrattuna. Jo pelkkä käynnistys saa kunnioituksen autoa kohtaan heräämään. No ennen ajoa mainitaan tähän vielä sisustastakin. Se on jo hieman vanhentunutta designia, mutta ei häiritsevästi, ja laadukashan tämä on kuin mikä. Jos soundipolitiikka on kuin SS camarolla, niin sisusta on sitten aivan toiselta planeetalta.
Ok, vaihde D:lle ja liikkeelle. Vaivatonta, eleetöntä ja mukava. Jäinen pihatie ei tunnu alustassa mitenkään erityiseltä. Tämä alustahan on mukavampi kuin oman RS focuksen. Päätiet ovat onneksi lapissakin sulia ja kuivia, joten urkua voi hieman aukaistakin. Ja sinfonia on loistava, ja toisin kuin bimmerissä, sen saa nautittavaksi jo alemmilla nopeuksilla. Ja toki se on myös matalaampaa murinaa M3:een verrattuna. Enemmän tämä ääni on tosiaan jenkkeihin verrattavissa (niin kuin moottorin kokokin toki). Tosin erinomaisesta laadusta saa tässä suhteessa myös kärsiä, koska moottorinäänet ei yhtä hyvin autoon kuuluneet kuin esim camarossa ja challengerissa. No jokohan ääniä olisi ylistetty tarpeeksi . Pahoittelu, minulla on jonkin sortin fetissi soundeihin, ehkäpä se täällä hyväksytään.
Alusta oli tosiaan jämäkkä, mutta ei liian pintakova ja ohjaus sopivan tarkka. Suorituskyvystä ei varmaan tarvitse puhua, tuo reilu 450 pollea mitä tuo 6,2l monsterimoottori tuottaa, liikuttaa autoa kyllä ripeästi. Puristit eivät varmaan pidä siitä ajatuksesta, että manuaalivaihteistoa ei ole saatavilla. Ja vaikka en ole ikinä automaattia omistanut, ei tämä seikka häirinnyt pätkän vertaa. Vaihteisto toimi juuri kuten toivoisin sen toimivan, eleettömästi mutta ripeästi. Toki voisin kuvitella, jotta jos tämän radalle vie niin siihen vaihteisto ei optimaalinen ole. Niin ja lisättäköön positiiviseksi yllätykseksi, että edes jäisillä pikkuteillä auton perä ei lähteny mihinkään luisuihin vaan tätä oli helppo ajaa takavetoisuudesta ja suuresta tehomäärästä huolimatta.
Kokonaisuutena voin sanoa, että tuo oli paras auto, mitä olen koskaan ajanut. Kyseinen yksilö on ikävä kyllä hinnoiteltu todella yläkanttiin (auto ollutkin kaupassa kohta vuoden, ja tuskin lähiaikoina kaupaksi menee), ja omastani olisivat antaneet puolestaan vaihdossa todella alakanttiin, joten tämän yksilön kanssa ei ainakaan vielä edetä. Mutta omia tulevaisuuden suunnitelmia autonvaihdon suhteen tämä selkiytti, mikäli työmatkani eivät ratkaisevasti pitene sopivaa yksilöä odotellessa .
Ainut josta itse olen tosissaan innostunut on mese, jonka testasin tänään Rovaniemellä (http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-63-amg/7493600). Varmistin etukäteen, että auto on paikalla, sekä auton historian. Paikalle tullessa myyjä ohjasi minut ja kaverini autolle, joka olisi kyllä erottunut joukosta muutenkin. Auton ulkoasu on vakuuttava. Periaatteessa tuota voisi erehtyä toki luulemaan perusperhefarmariksi, mutta kyllä sen agressiivisuus ja voima paistoi jo kaukaa katsojan silmiin.
No edellä olevan perusteella lienee selvää, että ulkoapäin auto miellyttää allekirjoittanutta. Ikää autolla kuitenkin 8v ja alkuperäinen maalipinta ja lähes 100tkm, joten virheetönhän se ei toki ole, kiveniskeymiä keulassa jokunen oli, mutta ei mitään maata mullistavaa. No käydään jututtamassa myyjää konttorissa ja kertomassa oman auton tiedot ja lähdetään koeajolle. Auton käyntiin ja... Ai jai jai, tätä on odotettu, tältä kuulostaa moottori. Esim m3 äänet jäävät todella vaisuksi tähän verrattuna. Jo pelkkä käynnistys saa kunnioituksen autoa kohtaan heräämään. No ennen ajoa mainitaan tähän vielä sisustastakin. Se on jo hieman vanhentunutta designia, mutta ei häiritsevästi, ja laadukashan tämä on kuin mikä. Jos soundipolitiikka on kuin SS camarolla, niin sisusta on sitten aivan toiselta planeetalta.
Ok, vaihde D:lle ja liikkeelle. Vaivatonta, eleetöntä ja mukava. Jäinen pihatie ei tunnu alustassa mitenkään erityiseltä. Tämä alustahan on mukavampi kuin oman RS focuksen. Päätiet ovat onneksi lapissakin sulia ja kuivia, joten urkua voi hieman aukaistakin. Ja sinfonia on loistava, ja toisin kuin bimmerissä, sen saa nautittavaksi jo alemmilla nopeuksilla. Ja toki se on myös matalaampaa murinaa M3:een verrattuna. Enemmän tämä ääni on tosiaan jenkkeihin verrattavissa (niin kuin moottorin kokokin toki). Tosin erinomaisesta laadusta saa tässä suhteessa myös kärsiä, koska moottorinäänet ei yhtä hyvin autoon kuuluneet kuin esim camarossa ja challengerissa. No jokohan ääniä olisi ylistetty tarpeeksi . Pahoittelu, minulla on jonkin sortin fetissi soundeihin, ehkäpä se täällä hyväksytään.
Alusta oli tosiaan jämäkkä, mutta ei liian pintakova ja ohjaus sopivan tarkka. Suorituskyvystä ei varmaan tarvitse puhua, tuo reilu 450 pollea mitä tuo 6,2l monsterimoottori tuottaa, liikuttaa autoa kyllä ripeästi. Puristit eivät varmaan pidä siitä ajatuksesta, että manuaalivaihteistoa ei ole saatavilla. Ja vaikka en ole ikinä automaattia omistanut, ei tämä seikka häirinnyt pätkän vertaa. Vaihteisto toimi juuri kuten toivoisin sen toimivan, eleettömästi mutta ripeästi. Toki voisin kuvitella, jotta jos tämän radalle vie niin siihen vaihteisto ei optimaalinen ole. Niin ja lisättäköön positiiviseksi yllätykseksi, että edes jäisillä pikkuteillä auton perä ei lähteny mihinkään luisuihin vaan tätä oli helppo ajaa takavetoisuudesta ja suuresta tehomäärästä huolimatta.
Kokonaisuutena voin sanoa, että tuo oli paras auto, mitä olen koskaan ajanut. Kyseinen yksilö on ikävä kyllä hinnoiteltu todella yläkanttiin (auto ollutkin kaupassa kohta vuoden, ja tuskin lähiaikoina kaupaksi menee), ja omastani olisivat antaneet puolestaan vaihdossa todella alakanttiin, joten tämän yksilön kanssa ei ainakaan vielä edetä. Mutta omia tulevaisuuden suunnitelmia autonvaihdon suhteen tämä selkiytti, mikäli työmatkani eivät ratkaisevasti pitene sopivaa yksilöä odotellessa .
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Sekalainen koeajoketju
Paljonkohan tuohon meseen olisi maksanut jos olisi halunnut pintavärinkin ottaa uutena? Vai onko joku mallin lisämerkinnän mukanaan tuoma rajoite?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Sekalainen koeajoketju
^Epäilemättä auton värin päättää se, kenellä on varaa ostaa tommoinen uutena. Muiden kohdalla se lienee vain retorinen kysymys.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Sekalainen koeajoketju
Mercedes Benz E-klasse n. 2010 Diesel automaatti, ajettu n. 300tkm, 320km lenkki.
Plussaa:
-moottori ja vaihteisto toimivat hyvin ja ilman draamaa. Tosin kerran meni/sain D1:lle kun piti lähteä valoista ja joudun edellä ajavan takia polkasemaan jarrua. vahdeasetusta korjatessa hävisi kaasu kokonaan muutamaksi sekunniksi. Tiedä sitten mikä oli, mutta sen jälkeen toimi.
-Myös kaikki laitteet sinänsä toimivat ja kohtuuhelpot käyttää.
-vakkari on erinomainen, pystyy helposti säätämään 1km/h tarkkuudella ja lukema näkyy näytöllä.
Miinusta:
-Penkki ei runsaasta säätelystä huolimatta toiminut 170cm pygmille mitenkään. Sivutuet nousevat hartioille saakka ja puristavat ne eteenpäin. Istuin on näennäisen pintapehmeyden alla tasainen kova lankku.
-Ohjauspyörä on kivikovaa pakeliittia tms, pari astetta pakkasta ja piti kaivaa talvikäyttöön tarkoitetut raksahanskat että pääsi liikkeelle.
-Comfortissa kun polkaisee kaasun pohjaan, auto odottaa ensin 3 sekuntia että oletko tosissasi, sitten vasta alkaa tapahtua.
-Nopeusmittari on hämärässä lukukelvoton ja muutenkin järjetön virityskikkailu. Hetken ropeltamisella sai nopeusnäytön numeroina ajotietokoneelle, tosin melko pienenä.
-kiemurtaa talvirenkailla kuvalla/märällä/talvisellakin tiellä koko ajan, ohjauksessa ei juurikaan keskialuetuntumaa, pitemmän päälle rasittavaa.
-renkaiden tärinä tulee suoraan rattiakselia pitkin. Kehä ei sentään tärissyt paljoa, mutta heti kun sormi hipaisi keskiosaa, surahti kuin olisi saanut sähköä sormenpäähän.
-radion äänimaailma monista kaiuttimista huolimatta surkea. Matalat taajuudet ylikorostettuja, keskiäänet puuttuu ja korkeiden sävy epämiellyttävä. Jopa puheen kuunteleminen epämiellyttävää, ainoastaan 2-kaistainen sävynsäätö. Ilmeisesti AF puuttuu kokonaan mutta kanavan säätö vahdekepin takaa nupista sentään helppoa. Radion näyttö paljon kirkkaampi kuin mittaristo, valitettavasti kirkkaus säätyy yhdestä ja samasta nupista joten pimeässä joutuu ajamaan mittarit tosi himmeinä.
-kojelaudan ja ovien "puu"paneelit suunnattu 45 asteen kulmaan, puiden latvukset välkkyy kiiltävissä paneeleissa ajettaessa koko ajan häiritsevästi.
-sivulta paistava aurinko heijastuu silmiin ratin merkistä, piti ajaa toinen käsi ratin päällä.
-sisutuksen yleistunnelma muovinen ja natiseva kun koskee. Ajon aikana ei natissut tien takia, mutta lämpeneminen sai toisinaan narahduksia aikaiseksi.
-nastarengas + suomalainen tie ei tässäkään ole hyvä yhdistelmä. vähintään yhtä kova rengasmelu kun 156:ssa mutta ikävämmän sävyinen.
En olisin uskonut sanovan tätä, mutta mielummin ajan Audilla. Olin iloinen kun ajo Mersulla saatiin päätökseen. Not my car.
Plussaa:
-moottori ja vaihteisto toimivat hyvin ja ilman draamaa. Tosin kerran meni/sain D1:lle kun piti lähteä valoista ja joudun edellä ajavan takia polkasemaan jarrua. vahdeasetusta korjatessa hävisi kaasu kokonaan muutamaksi sekunniksi. Tiedä sitten mikä oli, mutta sen jälkeen toimi.
-Myös kaikki laitteet sinänsä toimivat ja kohtuuhelpot käyttää.
-vakkari on erinomainen, pystyy helposti säätämään 1km/h tarkkuudella ja lukema näkyy näytöllä.
Miinusta:
-Penkki ei runsaasta säätelystä huolimatta toiminut 170cm pygmille mitenkään. Sivutuet nousevat hartioille saakka ja puristavat ne eteenpäin. Istuin on näennäisen pintapehmeyden alla tasainen kova lankku.
-Ohjauspyörä on kivikovaa pakeliittia tms, pari astetta pakkasta ja piti kaivaa talvikäyttöön tarkoitetut raksahanskat että pääsi liikkeelle.
-Comfortissa kun polkaisee kaasun pohjaan, auto odottaa ensin 3 sekuntia että oletko tosissasi, sitten vasta alkaa tapahtua.
-Nopeusmittari on hämärässä lukukelvoton ja muutenkin järjetön virityskikkailu. Hetken ropeltamisella sai nopeusnäytön numeroina ajotietokoneelle, tosin melko pienenä.
-kiemurtaa talvirenkailla kuvalla/märällä/talvisellakin tiellä koko ajan, ohjauksessa ei juurikaan keskialuetuntumaa, pitemmän päälle rasittavaa.
-renkaiden tärinä tulee suoraan rattiakselia pitkin. Kehä ei sentään tärissyt paljoa, mutta heti kun sormi hipaisi keskiosaa, surahti kuin olisi saanut sähköä sormenpäähän.
-radion äänimaailma monista kaiuttimista huolimatta surkea. Matalat taajuudet ylikorostettuja, keskiäänet puuttuu ja korkeiden sävy epämiellyttävä. Jopa puheen kuunteleminen epämiellyttävää, ainoastaan 2-kaistainen sävynsäätö. Ilmeisesti AF puuttuu kokonaan mutta kanavan säätö vahdekepin takaa nupista sentään helppoa. Radion näyttö paljon kirkkaampi kuin mittaristo, valitettavasti kirkkaus säätyy yhdestä ja samasta nupista joten pimeässä joutuu ajamaan mittarit tosi himmeinä.
-kojelaudan ja ovien "puu"paneelit suunnattu 45 asteen kulmaan, puiden latvukset välkkyy kiiltävissä paneeleissa ajettaessa koko ajan häiritsevästi.
-sivulta paistava aurinko heijastuu silmiin ratin merkistä, piti ajaa toinen käsi ratin päällä.
-sisutuksen yleistunnelma muovinen ja natiseva kun koskee. Ajon aikana ei natissut tien takia, mutta lämpeneminen sai toisinaan narahduksia aikaiseksi.
-nastarengas + suomalainen tie ei tässäkään ole hyvä yhdistelmä. vähintään yhtä kova rengasmelu kun 156:ssa mutta ikävämmän sävyinen.
En olisin uskonut sanovan tätä, mutta mielummin ajan Audilla. Olin iloinen kun ajo Mersulla saatiin päätökseen. Not my car.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
^
Märssyn puu muuten lienee edelleen oikeaa puuta. Harjoitus on vain mahdollistanut sen saamiseksi normi 'premium merkin' 'puuksi'
Yleensä noita pitää ajaa löysällä otteella, jatkuva kaitsemiseen saa ne kiemurtelemaan ad infinum, löysempi ote ja homma paranee
Märssyn penkki on kyllä iso, leveä, litteä ja kova. Totuuden nimessä se on myös ainoita joista voin kivuta päivänmittaisen ajotuokion jälkeen ilman jäykkyyksiä
Mutta joo, ei välttämättä olisi minunkaan valintani. Tai no, jos vaihtoehto olisi Audi, niin sitten kyllä
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Märssyn puu muuten lienee edelleen oikeaa puuta. Harjoitus on vain mahdollistanut sen saamiseksi normi 'premium merkin' 'puuksi'
Yleensä noita pitää ajaa löysällä otteella, jatkuva kaitsemiseen saa ne kiemurtelemaan ad infinum, löysempi ote ja homma paranee
Märssyn penkki on kyllä iso, leveä, litteä ja kova. Totuuden nimessä se on myös ainoita joista voin kivuta päivänmittaisen ajotuokion jälkeen ilman jäykkyyksiä
Mutta joo, ei välttämättä olisi minunkaan valintani. Tai no, jos vaihtoehto olisi Audi, niin sitten kyllä
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Samaa mieltä siitä penkin kovuudesta. Jos se ei siis ole pelkkä kakkosnelonen persiissä poikittain, niin laadukas kova penkki on paras mitä voi olla.
Upottava ei tue. Ja tukematon aiheuttaa turhaa rasitusta lihaksistossa, jne...
Samaa mieltä siitä penkin kovuudesta. Jos se ei siis ole pelkkä kakkosnelonen persiissä poikittain, niin laadukas kova penkki on paras mitä voi olla.
Upottava ei tue. Ja tukematon aiheuttaa turhaa rasitusta lihaksistossa, jne...
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Sekalainen koeajoketju
Jokaiselle omansa. Kovassa pitää olla myös muoto kohdillaan, pehmeä antaa enemmän anteeksi. Octavan penkki oli kova mutta muoto sopi minulle. Tämä oli selvästi isommalle ihmiselle suunniteltu. Kroppa huokaisi helpotuksesta kun pääsin pois autosta ja jatkoin omalla. Omassa pakussa persaus jälkvihoitteli ekat parikytkilsaa mutta sitten tokeni, joten muoto lienee mnulle kohdillaan. Nimim. ehkä 1,5 miljoonaa kilometriä ajaneena ja monast 800km/pv. Juu yritin ajaa märssyä kuten alfaa. Auto menee suoraan, älä ohjaa. Alfa haistaa mihin tie menee. Mersu haistaa missä oja luuraa. Ainakin tämä yksilö. Kertakaikkinen antikliimaksi koko auto. Odotin edes jotain samaa kun 2008 viitossarjalaisessa bemarissa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Sekalainen koeajoketju
Auton vaihto on mielessä ja sen seurauksena suuntasin koeajamaan uutta farmari Kia Cee'diä. Ei ollu bensa mallia niin dieselillä ajoin lenkin. Ulkonäkö niin sisältä kuin ulkoakin omaan silmään miellyttävä. Rengasmelu oli aikamoinen ja ohjaus oli sport asennossakin liian kevyt ja tunnoton. Koneen ääni kuului sisälle kanssa kovana.
Toinen koeajettava oli farmari Focus vm. 2014 1.6 125hv jolla oli ajettu 85tkm. Rengasmelua oli vähemmän ja sen sävy oli miellyttävämpää kuin Kia'ssa. Voimaa ois saanu olla enemmän kuin on tottunu JTS 156 sw:n kyyteihin ja vääntöihin. Ulkonäkö on myös tässä Focuksessa omaan silmään ok. Taitavat olla molemmt liian tavallisia itsellelle. Pitää vielä käydä koeajamassa 2009 -> c-sarjan mersu, 3-sarjan BMW ja vaikka Audi A4 ja kuullostella oisko ne hiljaisempia ja onko hinta erossa katetta. Tuntuu vaan että auto sais olla persoonallinen kun on tottunut 156 SW:n ulkonäköön ja tehoa pitäis olla mielellään enemmän kuin perus 1.6
Toinen koeajettava oli farmari Focus vm. 2014 1.6 125hv jolla oli ajettu 85tkm. Rengasmelua oli vähemmän ja sen sävy oli miellyttävämpää kuin Kia'ssa. Voimaa ois saanu olla enemmän kuin on tottunu JTS 156 sw:n kyyteihin ja vääntöihin. Ulkonäkö on myös tässä Focuksessa omaan silmään ok. Taitavat olla molemmt liian tavallisia itsellelle. Pitää vielä käydä koeajamassa 2009 -> c-sarjan mersu, 3-sarjan BMW ja vaikka Audi A4 ja kuullostella oisko ne hiljaisempia ja onko hinta erossa katetta. Tuntuu vaan että auto sais olla persoonallinen kun on tottunut 156 SW:n ulkonäköön ja tehoa pitäis olla mielellään enemmän kuin perus 1.6
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Noissa Kioissa valtava ongelma on suoraansanottuna paskeet renkaat tehtaalta. Hangookkeja... Ei jessus, mitä jyrisijöitä.
Eli jos oli moiset renkaat alla, niin kehtaan väittää rengasmelusta vähintään puolen johtuneen niistä. Jos oli jotkut muut, niin sitten olen ihan hiljaa. Misukan Energyt ei ainakaan omasta kokemuksesta kovin hiljaset ole, voih. Missä on ne Nokian i3:t... Paras rengas, minkä koskaan olen päässyt kokemaan. Sniff.
Noissa Kioissa valtava ongelma on suoraansanottuna paskeet renkaat tehtaalta. Hangookkeja... Ei jessus, mitä jyrisijöitä.
Eli jos oli moiset renkaat alla, niin kehtaan väittää rengasmelusta vähintään puolen johtuneen niistä. Jos oli jotkut muut, niin sitten olen ihan hiljaa. Misukan Energyt ei ainakaan omasta kokemuksesta kovin hiljaset ole, voih. Missä on ne Nokian i3:t... Paras rengas, minkä koskaan olen päässyt kokemaan. Sniff.
Re: Sekalainen koeajoketju
Mites 159 farkku vähän ajettuna? Voimaa sopivasti ja hyvän näköinen kuten on myös 156marwin kirjoitti:Tuntuu vaan että auto sais olla persoonallinen kun on tottunut 156 SW:n ulkonäköön ja tehoa pitäis olla mielellään enemmän kuin perus 1.6
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Sekalainen koeajoketju
Smacket kirjoitti:Onko alfisteilla kokemusta S-Type Jaggesta? Mieluiten 4.0 V8.
Tänään kaverin kanssa olin koeajolla 4.2 V8 S-type:llä. Hieman tehottoman tuntuinen oli. Pitää olla R.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Olisiko niin, että tuo automaagi kumminkin hukkaa sitä terävintä tuntua? Sen verran on muuten 4.2 vaparin hinnat lähellä R-mallia, että jos tuollaisia katselee niin suuntaa katseet suoraan ärrään.AlfaTom kirjoitti:Smacket kirjoitti:Onko alfisteilla kokemusta S-Type Jaggesta? Mieluiten 4.0 V8.
Tänään kaverin kanssa olin koeajolla 4.2 V8 S-type:llä. Hieman tehottoman tuntuinen oli. Pitää olla R.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Tovin aikaa on nyt ollut ajossa Audi A4 Avant 130kw tdi. Onhan se pirun laadukkaan oloinen peli. Hiljainen, jämäkkä ja tehokas laite kulkemaan. Kaikki pelittää niinku pitää, MUTTA jumalauta että tuota joutuu etsimään marketin parkkipaikalla. Laskin viimeksi että samassa rivissä oli 3 muutakin mustaa farkku A4:sta. Persoonallista tuosta ei siis saa tekemälläkään... Tai saa joo, tuunaamalla vanteita ja alustaa yms. Tehtaalta tullessaan nuo Audit on tylsiä. Ja huoltohinnat on aivan järkyttävät. Taisi olla että myös vanhemmissa malleissa varaosat ja huollot on tyyriitä, jopa Alfa asteikolla mitattuna.marwin kirjoitti:Pitää vielä käydä koeajamassa 2009 -> c-sarjan mersu, 3-sarjan BMW ja vaikka Audi A4 ja kuullostella oisko ne hiljaisempia ja onko hinta erossa katetta. Tuntuu vaan että auto sais olla persoonallinen kun on tottunut 156 SW:n ulkonäköön ja tehoa pitäis olla mielellään enemmän kuin perus 1.6
Alfa Romeo 155 V6 1992
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
Kylmät tyypit appiukon uudesta Passatista, kun piti kännykkä liittää sen bluetoothiin. Ei nyt ihmeempiä tuntemuksia herättänyt suuntaan tai toiseen, kaikki on justiinsa paikallaan, kuten dresdeniläisessä postikonttorissa kuuluukin. Kapulakin (Samsung XCover jotakin, muutaman kuukauden vanha) asettui bluetoothin päähän ainakin minun mittapuulla ihan tyylikkäästi, ei tarvinnut selata ohjekirjaa, vaan valikot oli riittävän intuitiivisia. Se kosketusnäyttö sen sijaan... Vierityspalkin käyttö oli yhtä tuskaa, kun pitää sormen osua justiinsa oikeaan kohtaan - ja mulla sentään on tällaiset tietotyöläisen pikku kätöset, eikä maanviljelijän nakit. Ei ole muiden autojen kosketusnäytöistä vielä kokemusta, mutta ei ne ainakaan tätä huonompia saa olla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Sekalainen koeajoketju
Tänään tuli ajettua Maserati GranTourismo S
Vm 2010
En tykännyt.
Äänet olivat parasta autossa fiiliksen lisäksi.
Oli kiva suditella talojen välissä ja kuunnella ääniä.
Vaihteisto oli liian tökkivä ja penkeissä yhtä paljon sivuttaistukea kuin vm 1970 Dodge Challengerissä.
Aikaisemmin ajamani uuden mallinen Corvette oli kivempi ajella.
Äänet siinäkin luokkaa Super.
Kumi olisi palanut vaikka aamuun asti.
Hintansa väärtti peli.
Vm 2010
En tykännyt.
Äänet olivat parasta autossa fiiliksen lisäksi.
Oli kiva suditella talojen välissä ja kuunnella ääniä.
Vaihteisto oli liian tökkivä ja penkeissä yhtä paljon sivuttaistukea kuin vm 1970 Dodge Challengerissä.
Aikaisemmin ajamani uuden mallinen Corvette oli kivempi ajella.
Äänet siinäkin luokkaa Super.
Kumi olisi palanut vaikka aamuun asti.
Hintansa väärtti peli.
Autokaupan ammattilainen
Re: Sekalainen koeajoketju
Viime syksynä toteutin myös vanhan haaveeni ajaa rodia.
Ajoin modernisoitua vm 1934 avo Fordia.
Haaveet kaatui heti.
Järkyttävä auto ajaa.
Kääntösäde oli 100 m ja ilman tehostinta tietenkin.
Tehostamattomat jarrutkin oli pitkästä aikaa karmeat kokea.
Ajoasento järkky.
Auto on hieno ainoastaan katsella.
Eipä tarvitse enää haikailla moisen perään.......
Ajoin modernisoitua vm 1934 avo Fordia.
Haaveet kaatui heti.
Järkyttävä auto ajaa.
Kääntösäde oli 100 m ja ilman tehostinta tietenkin.
Tehostamattomat jarrutkin oli pitkästä aikaa karmeat kokea.
Ajoasento järkky.
Auto on hieno ainoastaan katsella.
Eipä tarvitse enää haikailla moisen perään.......
Autokaupan ammattilainen
Re: Sekalainen koeajoketju
Totta, renkaissa on eroja, ainakin näillä Suomen surkeilla teillä :/ Mutta eipä tullut katottua mitkä renkaat alla pyöri mutta nastarenkaat ne oli.Aquatica kirjoitti:^
Noissa Kioissa valtava ongelma on suoraansanottuna paskeet renkaat tehtaalta. Hangookkeja... Ei jessus, mitä jyrisijöitä.
Eli jos oli moiset renkaat alla, niin kehtaan väittää rengasmelusta vähintään puolen johtuneen niistä. Jos oli jotkut muut, niin sitten olen ihan hiljaa. Misukan Energyt ei ainakaan omasta kokemuksesta kovin hiljaset ole, voih. Missä on ne Nokian i3:t... Paras rengas, minkä koskaan olen päässyt kokemaan. Sniff.
Re: Sekalainen koeajoketju
Oon kyllä miettiny tuota 159 SW malliakin, onhan tää autokuumeilu aikamoista Ja tiedän että siitä pääsee ku ostaa vaan uuden auton, tahtoo vaan olla liian kallis makumichelin kirjoitti:Mites 159 farkku vähän ajettuna? Voimaa sopivasti ja hyvän näköinen kuten on myös 156marwin kirjoitti:Tuntuu vaan että auto sais olla persoonallinen kun on tottunut 156 SW:n ulkonäköön ja tehoa pitäis olla mielellään enemmän kuin perus 1.6
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Dammit. Uskottava arvio Maseratista. Too baad, että oli tuo hiukan unelmien leluautona siintämässä sitten joskus. Olkoot...HANU kirjoitti:Tänään tuli ajettua Maserati GranTourismo S
Vm 2010
En tykännyt.
Äänet olivat parasta autossa fiiliksen lisäksi.
Oli kiva suditella talojen välissä ja kuunnella ääniä.
Vaihteisto oli liian tökkivä ja penkeissä yhtä paljon sivuttaistukea kuin vm 1970 Dodge Challengerissä.
Aikaisemmin ajamani uuden mallinen Corvette oli kivempi ajella.
Äänet siinäkin luokkaa Super.
Kumi olisi palanut vaikka aamuun asti.
Hintansa väärtti peli.
Corvetten C6 oli jo erittäin hyvä, C7 varmasti mielenkiintoinen tuttavuus!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Jos auto näyttää ja kuulostaa niin hyvältä kuin tuo Maserati, niin vaihteiston toiminta ym. on loppupeleissä aika yhdentekevää.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^En voi olla samaa mieltä. Muistelen ystäväni Lotus Esprit S4:sta, joka näytti hyvältä, mutta oli ikävä ajaa.
Päädyimme juopottelemaan autotalliin katsellen Lotusta. kun taas toisen ystäväni Corvette C6 oli ajossa aina kun mahdollista.
Terveydellisistä syistä siis: auton pitää olla mahdollisimman riemukas ajaa, jotta ei mene läträämiseksi!
Päädyimme juopottelemaan autotalliin katsellen Lotusta. kun taas toisen ystäväni Corvette C6 oli ajossa aina kun mahdollista.
Terveydellisistä syistä siis: auton pitää olla mahdollisimman riemukas ajaa, jotta ei mene läträämiseksi!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo, ehkä vähän kärjistin.
Mutta siltii olen Maseratista tuota mieltä. Ei se nyt niin huono ole. HANU vertaa johonkin Porscheen tai muuhun insinööripeliin.
Mutta siltii olen Maseratista tuota mieltä. Ei se nyt niin huono ole. HANU vertaa johonkin Porscheen tai muuhun insinööripeliin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Sekalainen koeajoketju
Mulla on tälläkin hetkellä kauhea Maserati kuume, mutta siltikin Gr.Tourismo ei enää säväyttänyt.
Olen tod.näk. liian vanha jo siihen autoon.
Olin jo päättänyt hommata seuraavaksi uus koppaisen Quattroporten, mutta jätin jo senkin ajatuksen.
Ehkä pitää ostaa Ghibli.........
Toki olen tottunut noihin insinööriautoihin, nyt on jo toinen RS5 Audi vuoden sisällä. Nyt toki Facelift.
Olen tod.näk. liian vanha jo siihen autoon.
Olin jo päättänyt hommata seuraavaksi uus koppaisen Quattroporten, mutta jätin jo senkin ajatuksen.
Ehkä pitää ostaa Ghibli.........
Toki olen tottunut noihin insinööriautoihin, nyt on jo toinen RS5 Audi vuoden sisällä. Nyt toki Facelift.
Autokaupan ammattilainen
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Sekalainen koeajoketju
Yhtään en epäile jäsen Hanun ammattitaitoa, mutta silti vilpittömästi kysyn: onko se Maserati GT:n laatikko todella niin huono? Vai vertaatko nyt juurikin RS5:n laatikkoon?
Tuo Masen malli on minunkin mielestäni todella upeannäköinen auto.
Tuo Masen malli on minunkin mielestäni todella upeannäköinen auto.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Sekalainen koeajoketju
Hiukan täsmennystä aikasempaan E-klasse (2010) arvioihin. Nyt on ajeltu useampi satku Eemelillä, pikkasen vanhemmalla 745:lla ja rutkasti vanhemmalla A6 v6 quattrolla.
Mersun vaeltelu rauhottui kuivalla kelillä. Yllättävää kun talvirenkaat on yleensä juuri kuivalla pahemmat. Mutta se toi perusongelman paremmin esiin, eli täydellinen informaatiokatkos tiestä kuljettajalle ja taipumus olla menemättä itsekseen suomalaisen tien suuntaisesti kuten on italialaisella tottunut. Ohjaus pitää koko ajan suorittaa visuaalisesti tarkkaillen tuulilasista sijaintia kaistalla kuin tietokoneen ruudulta. Tähänkin tottuu ja 100km jälkeen alkaa sujua, mutta lisärasitus. Auto pitäisi olla huollettu ja kulmiltaan ok. Lisäksi keskilalue jotenkin jäykkä.
Esimerkiksi 745:ssa kuski on aivan yhtä eristetty ympäröivästä maailmasta. Mutta jotenkin vain ajo luontevampaa ja helpompaa. Auto reagoi pieniin korjauksiin helpommin ja paremmin.
Mutta noihin nähden liki 10 vuotta vanhempi A6 on fantastinen ja hauska ajettava maantiellä. Eilen surautin Parola-Hki-Tku-Parola.
Kaikki kolme automaatteja, ja kaikissa sama rasittavuus. Jos pitäisi äkkiä polkaista autoa liikkeelle esim. kaupungissa, ei poljinta reilummin painettaessa tapahdu mitään, arvotaan ensin pari sekuntia jotain pienempää vaihdetta ja sitten vasta. Koska laatikossa aina isoin mahdollinen vaihde sisässä, jos ei erikseen ala kikkailemaan manuaalipuolella. Ehkä tässäkin vanhin eli Audi toimii parhaiten. Mersu ei edes Sport-asennolla kaasu pohjassa osaa tehdä hommia rivakammin. Ikäviä tilanteita ruuhkaliikenteessä. Ja mersun Sport-moodi palaa Comfortiin aina kun auton sammuttaa.
Mersussa edelleen parasta loistava vakkari. Tosin sen viiksi on siinä missä vilkun pitäisi olla, vilkkuviiksi taas 3-4cm liian alhaalla kun ajattelee ratin peukalokoloja. Siihen saa kurottaa. Useamman kerran tuli tökittyä vakkarista suuntamerkkejä.
Lisäksi vilkkuviiksi toimii yhtä hienosti rusahtaen kuin 100tkm enemmän ajetussa Lancia Prismassa. Kaistanvaihtovilkku toimii tämän takia aniharvoin toivotulla tavalla.
Lasinpesuri toimii kertapyyhkäisynapilla, mutta runnoen syvemmälle. Käytännössä aina yksi pyyhkäisy kuivalla lasilla, ennen kuin sinne saa vettä.
Kaasupoljin turkasen jäykkä, onneksi vakkari. Muutenkin kaikki on insinöörin suunnittelemaa sillä ajatuksella, että kun idiootti kuljettaja ei pysty tekemään mitään äkkinäistä vaan istuu kiltisti poterossaan, niin ei satu vahinkoja. Kuljettajaa suojellaan itseltään viimeiseen asti.
Harvemmin on mistään autosta kasvanut näin tehokkaasti kyrpä ottaan.
BMW 745:ssa hiukan samaa kikkailua mittaristossa kuin MB, mutta kuitenkin paremmin luettavissa. Autosta ei jäänyt isompaa mielikuvaa tai huomautettavaa. Tuntui aidolle premiumille, kaikki toimii ja tuntuu ok:lta. "ajamisen ilo" nyt on vähän suheellinen käsite.
Audi vikoineen on toki tuomiopäivän laite. Sellaista päivää ei tule, ettei joka rako moottorissa kusisi öljyä ja vikavalot vilkkuisi. Mutta ehdottomasti näistä kolmesta oma valintani. Pehmoiseen nahkaistuimeen uppoaa juuri sopivasti, että kannattelee takamusta koko alueelta. Väljät tilat eikä poteroon ahdettu fiilis.
Toki itselle paras penkki löytyy 156:sta. Ja onhan se muutenkin ihan eri laite, muuta eri segmenttiäkin ja manuaali niin ei voi oikein edes vertailla.
Mersun vaeltelu rauhottui kuivalla kelillä. Yllättävää kun talvirenkaat on yleensä juuri kuivalla pahemmat. Mutta se toi perusongelman paremmin esiin, eli täydellinen informaatiokatkos tiestä kuljettajalle ja taipumus olla menemättä itsekseen suomalaisen tien suuntaisesti kuten on italialaisella tottunut. Ohjaus pitää koko ajan suorittaa visuaalisesti tarkkaillen tuulilasista sijaintia kaistalla kuin tietokoneen ruudulta. Tähänkin tottuu ja 100km jälkeen alkaa sujua, mutta lisärasitus. Auto pitäisi olla huollettu ja kulmiltaan ok. Lisäksi keskilalue jotenkin jäykkä.
Esimerkiksi 745:ssa kuski on aivan yhtä eristetty ympäröivästä maailmasta. Mutta jotenkin vain ajo luontevampaa ja helpompaa. Auto reagoi pieniin korjauksiin helpommin ja paremmin.
Mutta noihin nähden liki 10 vuotta vanhempi A6 on fantastinen ja hauska ajettava maantiellä. Eilen surautin Parola-Hki-Tku-Parola.
Kaikki kolme automaatteja, ja kaikissa sama rasittavuus. Jos pitäisi äkkiä polkaista autoa liikkeelle esim. kaupungissa, ei poljinta reilummin painettaessa tapahdu mitään, arvotaan ensin pari sekuntia jotain pienempää vaihdetta ja sitten vasta. Koska laatikossa aina isoin mahdollinen vaihde sisässä, jos ei erikseen ala kikkailemaan manuaalipuolella. Ehkä tässäkin vanhin eli Audi toimii parhaiten. Mersu ei edes Sport-asennolla kaasu pohjassa osaa tehdä hommia rivakammin. Ikäviä tilanteita ruuhkaliikenteessä. Ja mersun Sport-moodi palaa Comfortiin aina kun auton sammuttaa.
Mersussa edelleen parasta loistava vakkari. Tosin sen viiksi on siinä missä vilkun pitäisi olla, vilkkuviiksi taas 3-4cm liian alhaalla kun ajattelee ratin peukalokoloja. Siihen saa kurottaa. Useamman kerran tuli tökittyä vakkarista suuntamerkkejä.
Lisäksi vilkkuviiksi toimii yhtä hienosti rusahtaen kuin 100tkm enemmän ajetussa Lancia Prismassa. Kaistanvaihtovilkku toimii tämän takia aniharvoin toivotulla tavalla.
Lasinpesuri toimii kertapyyhkäisynapilla, mutta runnoen syvemmälle. Käytännössä aina yksi pyyhkäisy kuivalla lasilla, ennen kuin sinne saa vettä.
Kaasupoljin turkasen jäykkä, onneksi vakkari. Muutenkin kaikki on insinöörin suunnittelemaa sillä ajatuksella, että kun idiootti kuljettaja ei pysty tekemään mitään äkkinäistä vaan istuu kiltisti poterossaan, niin ei satu vahinkoja. Kuljettajaa suojellaan itseltään viimeiseen asti.
Harvemmin on mistään autosta kasvanut näin tehokkaasti kyrpä ottaan.
BMW 745:ssa hiukan samaa kikkailua mittaristossa kuin MB, mutta kuitenkin paremmin luettavissa. Autosta ei jäänyt isompaa mielikuvaa tai huomautettavaa. Tuntui aidolle premiumille, kaikki toimii ja tuntuu ok:lta. "ajamisen ilo" nyt on vähän suheellinen käsite.
Audi vikoineen on toki tuomiopäivän laite. Sellaista päivää ei tule, ettei joka rako moottorissa kusisi öljyä ja vikavalot vilkkuisi. Mutta ehdottomasti näistä kolmesta oma valintani. Pehmoiseen nahkaistuimeen uppoaa juuri sopivasti, että kannattelee takamusta koko alueelta. Väljät tilat eikä poteroon ahdettu fiilis.
Toki itselle paras penkki löytyy 156:sta. Ja onhan se muutenkin ihan eri laite, muuta eri segmenttiäkin ja manuaali niin ei voi oikein edes vertailla.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Eilen kierros pahan valtakunnassa:
Olympiavolkkarin A8, D3 sukupolvea. Koneena 4 litran V8, paholaisenmehu menovetenä. Automaattiloota kuljettaa voiman neljälle renkaalle.
Audismi jatkuu lippulaivassa ihan kuin muissakin malleissa. Kuski on matkustaja. Mutta millaisessa ympäristössä!
- Kyseessä 1. Audi josta aidosti tykkäsin. Myöskin 1. ajamani diesel, jonka äänet oli ihan kivat. Voimaa tarjolla yllinkyllin.
Viimeistely kabiinissa erinomainen. Auton paino tuntuu ajossa, mutta kyllä liikkuu eikä kallistele. Vauhti karkaa huomaamatta.
En ottaisi itselleni, koska on insuloiva kokemus. Jos haluaa ajaa hyvin stailattua olohuoneen sohvaa, niin mikä ettei!
Saman hengen vaan saa halvemmalla ja omaan ilmeeseeni paremmin sopivana esim. Cadillacin puikoissa ja bensalla liikuteltuna...
Isäukko tuntuu olevan tyytyväinen, 60 v. lahjaksi osti itselleen. Toivottavasti on hyviä kilometrejä maltillisesti ajetussa autossa jäljellä (tää oli hiukan päälle markan pyöritelty). Pirun siistikuntoinen kyllä!
Olympiavolkkarin A8, D3 sukupolvea. Koneena 4 litran V8, paholaisenmehu menovetenä. Automaattiloota kuljettaa voiman neljälle renkaalle.
Audismi jatkuu lippulaivassa ihan kuin muissakin malleissa. Kuski on matkustaja. Mutta millaisessa ympäristössä!
- Kyseessä 1. Audi josta aidosti tykkäsin. Myöskin 1. ajamani diesel, jonka äänet oli ihan kivat. Voimaa tarjolla yllinkyllin.
Viimeistely kabiinissa erinomainen. Auton paino tuntuu ajossa, mutta kyllä liikkuu eikä kallistele. Vauhti karkaa huomaamatta.
En ottaisi itselleni, koska on insuloiva kokemus. Jos haluaa ajaa hyvin stailattua olohuoneen sohvaa, niin mikä ettei!
Saman hengen vaan saa halvemmalla ja omaan ilmeeseeni paremmin sopivana esim. Cadillacin puikoissa ja bensalla liikuteltuna...
Isäukko tuntuu olevan tyytyväinen, 60 v. lahjaksi osti itselleen. Toivottavasti on hyviä kilometrejä maltillisesti ajetussa autossa jäljellä (tää oli hiukan päälle markan pyöritelty). Pirun siistikuntoinen kyllä!
Re: Sekalainen koeajoketju
HANU kirjoitti:Mulla on tälläkin hetkellä kauhea Maserati kuume, mutta siltikin Gr.Tourismo ei enää säväyttänyt.
Olen tod.näk. liian vanha jo siihen autoon.
Olin jo päättänyt hommata seuraavaksi uus koppaisen Quattroporten, mutta jätin jo senkin ajatuksen.
Ehkä pitää ostaa Ghibli.........
Toki olen tottunut noihin insinööriautoihin, nyt on jo toinen RS5 Audi vuoden sisällä. Nyt toki Facelift.
HANUn vaakakupissa taitaa myös painaa paljon se, kuinka helppo se on myytäväksi.
Maseratilla saattaa olla vähän kapeampi ostajakunta kuin esim Audilla....?
Riisseli Ghibli saattaa tehdäkkin kauppansa.
Re: Sekalainen koeajoketju
Täsmennetään.Ciancarlo kirjoitti:Yhtään en epäile jäsen Hanun ammattitaitoa, mutta silti vilpittömästi kysyn: onko se Maserati GT:n laatikko todella niin huono? Vai vertaatko nyt juurikin RS5:n laatikkoon?
Tuo Masen malli on minunkin mielestäni todella upeannäköinen auto.
Tarkoitan normaalia ajoa, jota oma arkinen ajoni on. Kaupunkiajoa ja hidasta taajama ajoa.
Aski ei ole pikkuajossa jouhea. Sama asia pätee Porschen mahtavaan PDK-vaihteistoon. Kaupungissa ihan perseestä, mutta kun annetaan vehkeitten laulaa niin aski on Super. Audi RS5 on arkiajossa kuin mikä tahansa auto, mutta tarvittaessa niin hullu peli että sarvet nousee päähän.......
Autokaupan ammattilainen
Re: Sekalainen koeajoketju
Jos ajattelee kaupallisuutta, niin Suomessa ei kannata erikoisautojen kanssa kikkailla. Ostajat on harvassa ja kaupanteko hidasta.savijo-r kirjoitti:HANU kirjoitti:Mulla on tälläkin hetkellä kauhea Maserati kuume, mutta siltikin Gr.Tourismo ei enää säväyttänyt.
Olen tod.näk. liian vanha jo siihen autoon.
Olin jo päättänyt hommata seuraavaksi uus koppaisen Quattroporten, mutta jätin jo senkin ajatuksen.
Ehkä pitää ostaa Ghibli.........
Toki olen tottunut noihin insinööriautoihin, nyt on jo toinen RS5 Audi vuoden sisällä. Nyt toki Facelift.
HANUn vaakakupissa taitaa myös painaa paljon se, kuinka helppo se on myytäväksi.
Maseratilla saattaa olla vähän kapeampi ostajakunta kuin esim Audilla....?
Riisseli Ghibli saattaa tehdäkkin kauppansa.
Itse vain naatiskelen hienoilla autoilla kun on mahdollisuus. Omat autot ovat vain iso kuluerä minulle.
Uskon itse enemmän dsl Ghiblin kaupallisuuteen, kuin RS5:sen kaupallisuuteen.
Autokaupan ammattilainen
Re: Sekalainen koeajoketju
Lisää koeajoja:
BMW I8
+:at
Todella hauska peli ajella.
Erikoinen fiilis kun auto lipuu ääneti sähkön voimalla.
Muotoilu on hienoa ja sitä on kiva fiilistellä vaikka sivupeilien kautta.
Auto on kivan futuristinen.
Auto meidän pihassa lokinsiipiovet auki oli varmaan naapureille shokkinäky.
En ole myöskään ikinä ajanut autolla, jota olisi kuvattu niin paljon kuin I8:ia.
Turussakin kännykamerat osoittivat autoa ahkeraan ja peukku oli pystyssä monella.
Suorituskyky ei itselleni tarjonnut ihmeitä, mutta auto kulkee kyllä rivakasti ja nopea myös mutkatiellä.
-:set
Käy käytössä korkeintaan kolmosautoksi.
Arkiajoon aivan liian hankala käyttää.
Ohjaamoon on vaikeahko kömpiä isojen kynnyskotelojen vuoksi.
Märällä kelillä on siitä johtuen todennäköistä likastaa vaatteet kun autoon jumppaa.
Sähköllä ajoa ei riitä kuin n. 30 kilometriä.
BMW I8
+:at
Todella hauska peli ajella.
Erikoinen fiilis kun auto lipuu ääneti sähkön voimalla.
Muotoilu on hienoa ja sitä on kiva fiilistellä vaikka sivupeilien kautta.
Auto on kivan futuristinen.
Auto meidän pihassa lokinsiipiovet auki oli varmaan naapureille shokkinäky.
En ole myöskään ikinä ajanut autolla, jota olisi kuvattu niin paljon kuin I8:ia.
Turussakin kännykamerat osoittivat autoa ahkeraan ja peukku oli pystyssä monella.
Suorituskyky ei itselleni tarjonnut ihmeitä, mutta auto kulkee kyllä rivakasti ja nopea myös mutkatiellä.
-:set
Käy käytössä korkeintaan kolmosautoksi.
Arkiajoon aivan liian hankala käyttää.
Ohjaamoon on vaikeahko kömpiä isojen kynnyskotelojen vuoksi.
Märällä kelillä on siitä johtuen todennäköistä likastaa vaatteet kun autoon jumppaa.
Sähköllä ajoa ei riitä kuin n. 30 kilometriä.
- Liitteet
-
- Bemari I8.JPG
- (168.17 KiB) Tiedosto ladattu 5201 kertaa
-
- Bmw I8.JPG
- (173.64 KiB) Tiedosto ladattu 5201 kertaa
Autokaupan ammattilainen
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Sekalainen koeajoketju
No on sulla murheet.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Sekalainen koeajoketju
Näin.....Vittorio Jano kirjoitti:Jos auto näyttää ja kuulostaa niin hyvältä kuin tuo Maserati, niin vaihteiston toiminta ym. on loppupeleissä aika yhdentekevää.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Sekalainen koeajoketju
^^^Tulikohan mua tollanen Bemari Hämeenlinnassa vastaan.
Katoin että nyt on taas lähtenut joltain tuunaajalta mopo käsistä.
Puhelinta tavoittelin että olisin ottanut kuvan moisesta laitteesta, mutta en ehtinyt.
No turhaahan se olisi ollutkin kun tuollaisen saa ostaa kaupasta valmiina.
Ei ollutkaan uniikki yksilö.
Katoin että nyt on taas lähtenut joltain tuunaajalta mopo käsistä.
Puhelinta tavoittelin että olisin ottanut kuvan moisesta laitteesta, mutta en ehtinyt.
No turhaahan se olisi ollutkin kun tuollaisen saa ostaa kaupasta valmiina.
Ei ollutkaan uniikki yksilö.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Viikoittain tulee bongattua, eli melko varmaan joo.savijo-r kirjoitti:Tulikohan mua tollanen Bemari Hämeenlinnassa vastaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Jäsen HANU:lta elähdyttävän kaluston koeajoja - kiitos rapskoista ja näkemyksestä! Kai näissäkin painotukset mieltymyksien ja käytön mukaan.
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Sekalainen koeajoketju
Äh, käytiin koeajamassa vaimolle käytettyjä katumaastureita. En oikein välitä ko autoryhmästä, mutta minkäs teet. 2 koiraa, huonoja teitä yms niin kai se on jollain lailla perusteltua. Ja varsinkin kun itse olen saanut omien autojen kanssa koomailla miten sattuu... Enivei nyt käytiin ajamassa muutaman vuoden vanha volle ja huomattavasti vanhempi lexus.
Volvo XC60:
+ Olipas siisti yksilö! Täydellinen ulkokuoreltaan ja muutenkin. Harvoin näkee näin hyviä.
+ Muotoiltu sillein että nuoret naiset tykkää
+ Henkilöautomainen ajaa. Tosi ketterä parkkiksella.
- Henkilöautomainen. Ei ole kovin hyvä edes kohtalaisella hiekkatiellä, millainen on oikeasti huonolla tiellä?
- Dieselmotti+manuaaliyhdistelmä ei ole smuutti, ei tehokas eikä oikein mittään. Toivoakseni luotettava moottori se on
- Jokin tuolla sisustassa natisi ja toinen paikka vinkui. Muutenkaan ei ole kauhean hiljainen.
Vähän arveluttaa kuitenkin tämän värkin käyttöominaisuudet. Ei ole kauhean tilava. Ja ajettavus huonommilla teillä ei ole kovin hyvä kun vertaa muihin korkeisiin (helvetin perkeleihin) katumaastureihin.
Lexus rx400h:
+ Laadukkuus ja luxus, varustelu
+ Ajettavuus
+ Voimalinja ja suorituskyky
+ Tilat
- Muotoiltu kuin mummon kalsarit
- Mitkähän tämän värkin oikeat ylläpitokulut on?
- Huonosti pidetty yksilö, fixaamalla saa todella siistin mutta vaatii työtä ja rahaa
Vanha sotaratsu yllätti. Autona parempi mitä volvo, joskaan ei kaupungissa ole kotonaan. Mutta on paljon parempi ajaa huonoilla teillä ja isoissa montuissa yms. Ainoa että muotokieli on tehty käteisostoja harrastavalle keski-ikäiselle jenkille, ei suinkaan nuorelle eurooppalaiselle naiselle. Ostajaehdokkaan mielestä nätti ei ole tämä auto
Katsellaan mitä tarjoukset tuo tullessaan. Jonkinlaisen herätyksen tuo vaimo kyllä sai, eilen se selasi nettiautosta jo land cruisereita... Ei hän ääneen sitä sanonut, mutta ei tainnut tuo xc60 lunastaa niitä ennakko-odotuksia mitä hänellä oli. Näinhän ne markkinat toimii, luodaan mielikuvia monitoimiautoista. Totuus on tietysti toinen.
Aikaisemmin käytiin ajamassa Mitsun Outlanderia ja se oli kyllä hyvä kokonaisuutena. Huonolla tiellä toimi hyvin ja oli sopivan kokoinen tiloiltaan. 2.4 bensa on varmasti kokonaistaloudellisesti fiksu ratkaisu ja muutenkin ylläpitokulut tuntuu olevan varsin kohtalaiset. Vaatinee uuden koeajon...
Edit: Onkos kellään kokemusta tuosta Volvosta pitemmältä ajalta?
Volvo XC60:
+ Olipas siisti yksilö! Täydellinen ulkokuoreltaan ja muutenkin. Harvoin näkee näin hyviä.
+ Muotoiltu sillein että nuoret naiset tykkää
+ Henkilöautomainen ajaa. Tosi ketterä parkkiksella.
- Henkilöautomainen. Ei ole kovin hyvä edes kohtalaisella hiekkatiellä, millainen on oikeasti huonolla tiellä?
- Dieselmotti+manuaaliyhdistelmä ei ole smuutti, ei tehokas eikä oikein mittään. Toivoakseni luotettava moottori se on
- Jokin tuolla sisustassa natisi ja toinen paikka vinkui. Muutenkaan ei ole kauhean hiljainen.
Vähän arveluttaa kuitenkin tämän värkin käyttöominaisuudet. Ei ole kauhean tilava. Ja ajettavus huonommilla teillä ei ole kovin hyvä kun vertaa muihin korkeisiin (helvetin perkeleihin) katumaastureihin.
Lexus rx400h:
+ Laadukkuus ja luxus, varustelu
+ Ajettavuus
+ Voimalinja ja suorituskyky
+ Tilat
- Muotoiltu kuin mummon kalsarit
- Mitkähän tämän värkin oikeat ylläpitokulut on?
- Huonosti pidetty yksilö, fixaamalla saa todella siistin mutta vaatii työtä ja rahaa
Vanha sotaratsu yllätti. Autona parempi mitä volvo, joskaan ei kaupungissa ole kotonaan. Mutta on paljon parempi ajaa huonoilla teillä ja isoissa montuissa yms. Ainoa että muotokieli on tehty käteisostoja harrastavalle keski-ikäiselle jenkille, ei suinkaan nuorelle eurooppalaiselle naiselle. Ostajaehdokkaan mielestä nätti ei ole tämä auto
Katsellaan mitä tarjoukset tuo tullessaan. Jonkinlaisen herätyksen tuo vaimo kyllä sai, eilen se selasi nettiautosta jo land cruisereita... Ei hän ääneen sitä sanonut, mutta ei tainnut tuo xc60 lunastaa niitä ennakko-odotuksia mitä hänellä oli. Näinhän ne markkinat toimii, luodaan mielikuvia monitoimiautoista. Totuus on tietysti toinen.
Aikaisemmin käytiin ajamassa Mitsun Outlanderia ja se oli kyllä hyvä kokonaisuutena. Huonolla tiellä toimi hyvin ja oli sopivan kokoinen tiloiltaan. 2.4 bensa on varmasti kokonaistaloudellisesti fiksu ratkaisu ja muutenkin ylläpitokulut tuntuu olevan varsin kohtalaiset. Vaatinee uuden koeajon...
Edit: Onkos kellään kokemusta tuosta Volvosta pitemmältä ajalta?
Re: Sekalainen koeajoketju
Ostakaa Xc60. Outlander on aikamoinen työkalu.
Xc60 pitää myös arvonsa paljonkin ajettuna.
Tietysti Vulvan pitää olla 4-veto.
Xc60 pitää myös arvonsa paljonkin ajettuna.
Tietysti Vulvan pitää olla 4-veto.
Autokaupan ammattilainen
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Vuoden verran oli perintöliisarina käytössä. Ajelin 40tkm. Kohteliaasti kehottasin jättämään väliin, jos vähänkään vaihtoehtoa löytyy.LVA kirjoitti:Äh, käytiin koeajamassa vaimolle käytettyjä katumaastureita. En oikein välitä ko autoryhmästä, mutta minkäs teet. 2 koiraa, huonoja teitä yms niin kai se on jollain lailla perusteltua. Ja varsinkin kun itse olen saanut omien autojen kanssa koomailla miten sattuu... Enivei nyt käytiin ajamassa muutaman vuoden vanha volle ja huomattavasti vanhempi lexus.
Volvo XC60:
+ Olipas siisti yksilö! Täydellinen ulkokuoreltaan ja muutenkin. Harvoin näkee näin hyviä.
+ Muotoiltu sillein että nuoret naiset tykkää
+ Henkilöautomainen ajaa. Tosi ketterä parkkiksella.
- Henkilöautomainen. Ei ole kovin hyvä edes kohtalaisella hiekkatiellä, millainen on oikeasti huonolla tiellä?
- Dieselmotti+manuaaliyhdistelmä ei ole smuutti, ei tehokas eikä oikein mittään. Toivoakseni luotettava moottori se on
- Jokin tuolla sisustassa natisi ja toinen paikka vinkui. Muutenkaan ei ole kauhean hiljainen.
Vähän arveluttaa kuitenkin tämän värkin käyttöominaisuudet. Ei ole kauhean tilava. Ja ajettavus huonommilla teillä ei ole kovin hyvä kun vertaa muihin korkeisiin (helvetin perkeleihin) katumaastureihin.
Edit: Onkos kellään kokemusta tuosta Volvosta pitemmältä ajalta?
+ Se takakontti on aika tilava. Varsinkin jos saa pakattua kamaa myös korkeussuunnassa.
+ Luotettava. Vajaat 100tkm ajettuna lähti firmasta. Yhtä takaovea joutu pakkasella taejoomaan joskus useemmin kiinni.
+ Korkeelta näki ulos hyvin. Eteni myös hyvin lumessa.
+ Kaukosäätimellä avautuva takakontti oli hyvä ja sen kateusarvo tuulipukukansan keskellä kaupan pihassa taattu
+ Autossa oli peruutuskamera ja se oli ihan mahtava.
-Uskomatonta ehkä, mutta todella pelottava auto talvella. Etuiskarit on niin jäykät ettei keula jousta ollenkaan ja eturenkaat yrittää sit yksinään tehda kaiken pitoon vaikuttavan työn. Tuohon vielä bonuksena, että kaikki voima lähtökohtaisesti halus mennä eturenkaille. Lopputuloksena auto ei oikein kääntynyt millään ja monesti ajonvakautus alkoi tehdä töitä ihan naurettavissa nopeuksissa. Moni paljon ajanut ja auton ajamisen oikeasti osaava kuljettava todisti itse ratin takana tämän.
- Penkki oli iteselle tuskaisa pitkillä matkoilla. Olen tosin 170cm/60kg joten en välttämättä osuu tyypillisen volvon ostajan mittoihin.
-Voimaton D3 diesel ja automaatti ihan toivoton yhdistelmä. Ei vaan jaksanut mennä ja polkasemalla laatikko etsi sitten hepulissa pykäliä. Koneen äänet sentään toivat mieleen inttiajan transitin.
-Vuosimallia 2011 olevassa 60k€ autossa mustavalkonäytöt ja korealaiset muovit. Se alumiinikeskikonsoli oli tosin hieno. Ja ratti oli hyvä.
Velipoika joskus tiivisti asian aika osuvasti. "Tää olis ihan hyvä 30k€ autoks"
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Mulla oli XC60 uudesta saakka ja ajoin mittariin ensimmäiset 105tkm. D5 ja halusin manuaalin. Todella mukava ja hyvä auto. Ainastaan joku olisko ollut turbon ilmanottoputken vuoto, joka veti kesken ajon vikatilaan ja jota wetterillä selviteltiin pari viikkoa ennen kuin löysivät via, häiritsi kun meillä oli. Muuten luotettava. Itse tykkäsin penkeistä todella paljon, samaa sanoi bemareilla ajava velipoika. Myös monitoimiratti on volvossa kaikista loogisin ja niitä nappeja voi oikeasti myös ajonaikana siitä helposti käyttää.
Kyllä käyttikseksi edelleen vollen huolisin, ei oo pahaa sanottavaa. Volvoilla ajellu jonku 200tkm, alfoilla 150tkm, ja kyllä on volleissa vähemmän tuskanhikeä tarvinnut kokea . Ja tosiaan nuo XC60:t pitää arvonsa tosiaan mukavasti, niin kuin jo edellä mainittu.
Kyllä käyttikseksi edelleen vollen huolisin, ei oo pahaa sanottavaa. Volvoilla ajellu jonku 200tkm, alfoilla 150tkm, ja kyllä on volleissa vähemmän tuskanhikeä tarvinnut kokea . Ja tosiaan nuo XC60:t pitää arvonsa tosiaan mukavasti, niin kuin jo edellä mainittu.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Porukoitten naapuri vaihtoi hiljattain XC60:een, esittelyauto kaikilla mahdollisilla varusteilla. Oli jo luovutus hetkellä laitettu lisävirralla käyntiin, nyt se jättää tielle ja virrat koko ajan tyhjänä.
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Sekalainen koeajoketju
Millaisessa käytössä auto oli?routasydän kirjoitti:Mulla oli XC60 uudesta saakka ja ajoin mittariin ensimmäiset 105tkm. D5 ja halusin manuaalin. Todella mukava ja hyvä auto. Ainastaan joku olisko ollut turbon ilmanottoputken vuoto, joka veti kesken ajon vikatilaan ja jota wetterillä selviteltiin pari viikkoa ennen kuin löysivät via, häiritsi kun meillä oli. Muuten luotettava. Itse tykkäsin penkeistä todella paljon, samaa sanoi bemareilla ajava velipoika. Myös monitoimiratti on volvossa kaikista loogisin ja niitä nappeja voi oikeasti myös ajonaikana siitä helposti käyttää.
Kyllä käyttikseksi edelleen vollen huolisin, ei oo pahaa sanottavaa. Volvoilla ajellu jonku 200tkm, alfoilla 150tkm, ja kyllä on volleissa vähemmän tuskanhikeä tarvinnut kokea . Ja tosiaan nuo XC60:t pitää arvonsa tosiaan mukavasti, niin kuin jo edellä mainittu.
Nyt olisi hakusessa oikea monitoimiauto, niin pikkaisen arveluttaa hiekkatiellä ja sitä pikkaisen huonompien teiden ajettavuus. Onko sinulla kokemusta tästä? Asfaltillahan tuo on hyvä ajaa
Kiitoksia HANUlle ja Pavunlaskijalle kommenteista myös. Tarttee vähän pähkäillä. Hyvä jälleenmyyntiarvo on iso plussa. Pitänee ottaa molemmat kopit pitempään koeajoon. Lexus myllyttää kyllä varusteissa ja luxuksessa/laadukkuudessa, mutta Volvo on paremman näköinen ja järkevän kokoinen.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Reilussa parissa vuodessa pitkin P-Suomea kelillä ku kelillä tuli nuo kilsat. Hiekkateitä ei tosin tullu ajettua, ja ei tuo alusta niille kyllä optimaalinen ole, eikä renkaatkaan. Kyllä se tosiaan päällystetyllä tiellä paremmin kotonaan on, mutta ei tosiaan talvikelelläkään mitään ongelmaa. Tilat hyvät, mukava ajaa matkaa, hyvä näkyvyys, riittävät tehot, hvä maavara ja neliveto. Henkilöautomainen se on, ja alusta on tosiaan kova, eli ei siitä oikeaa maasturia saa. Mutta eipä sitten toisaalta heijaa samalla tavalla ku pehmeämmän alustan omaavat. Nää on aina kompromissejä, kaikkea ei voi yhdeltä autolta saada . Mullahan Volle vaihtui sitten hieman erilaiseen, ku tilalle tuli nissan 370z .
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Paljon tuli ajettua hiekkateitä ja talvella vastaavia teitä sit lumipinnalla. Alustan jäykkyys(haluttu ilmeisesti henkilöautomainen) on omasta mielestä auton ongelma. Etupää ei tosiaan niiaa ollenkaan ja asettaa sitten vaatimukset renkaalle ohjauksen puolesta. Auto alustan tai voimansiirron puolelta ei auta kääntymisessä rengasta yhtään. Käytettiin tuota volvoa kahtena talvena rallien nuotituksissa nuottiautona. Vaikka vauhdit olivat välillä 40-80km/h niin molempia kuskeja(itse kartturoin) jouduin varottamaan ennakolta, että auto sitten alkaa puskemaan ihan uskomattoman alhaisissa nopeuksissa. Varsinkin pöperöllä ja irtosoralla. Kumpikaan ei uskonut ja ajoi aluksi perusnopeutta mitä normaalillakin henkilöautolla. Molemmat kuskit oppivat ekan "puskeminen, ajonvakautus, kiroilu" episodin jälkeen, että auto lähti puskemaan nopeuksissa jolla ei uskonut olevan mahdollista. Joka paikkaan tuli sitten tuon kaltaisilla teillä ajettua paljon hitaammin kuin luonnostaan ajaisit. Alla oli hyväkuntoiset misukan nastarenkaat joten niitä ei ollut syyttäminen. Volvolla ei kertaakaan ajettu mitään sport sport kyytiä rallinuotituksissa. Seuraavasta nuottiautosta (a4 farkku quattro) kuski totesi, että kiva kun ei tarvitse keskittyä siihen että lähteekö auto penkkaa kohti ja voi keskittyä sanelemaan rauhassa mutkan muotoa.LVA kirjoitti:Millaisessa käytössä auto oli?routasydän kirjoitti:Mulla oli XC60 uudesta saakka ja ajoin mittariin ensimmäiset 105tkm. D5 ja halusin manuaalin. Todella mukava ja hyvä auto. Ainastaan joku olisko ollut turbon ilmanottoputken vuoto, joka veti kesken ajon vikatilaan ja jota wetterillä selviteltiin pari viikkoa ennen kuin löysivät via, häiritsi kun meillä oli. Muuten luotettava. Itse tykkäsin penkeistä todella paljon, samaa sanoi bemareilla ajava velipoika. Myös monitoimiratti on volvossa kaikista loogisin ja niitä nappeja voi oikeasti myös ajonaikana siitä helposti käyttää.
Kyllä käyttikseksi edelleen vollen huolisin, ei oo pahaa sanottavaa. Volvoilla ajellu jonku 200tkm, alfoilla 150tkm, ja kyllä on volleissa vähemmän tuskanhikeä tarvinnut kokea . Ja tosiaan nuo XC60:t pitää arvonsa tosiaan mukavasti, niin kuin jo edellä mainittu.
Nyt olisi hakusessa oikea monitoimiauto, niin pikkaisen arveluttaa hiekkatiellä ja sitä pikkaisen huonompien teiden ajettavuus. Onko sinulla kokemusta tästä? Asfaltillahan tuo on hyvä ajaa
Kiitoksia HANUlle ja Pavunlaskijalle kommenteista myös. Tarttee vähän pähkäillä. Hyvä jälleenmyyntiarvo on iso plussa. Pitänee ottaa molemmat kopit pitempään koeajoon. Lexus myllyttää kyllä varusteissa ja luxuksessa/laadukkuudessa, mutta Volvo on paremman näköinen ja järkevän kokoinen.
Epätasaiset tiet eivät volvon alustalle olleet mikään ongelma. Ei rämissyt eikä paukkunut, vaikka laski routareikien ja nimismiehen kiharien läpi. Aina oli vaan tunne liukkaammalla pinnalla, että etupään pito ei ei ole sinun puolella vaan sinua vastaan. Sorateilläkin tuli visusti pidettyä huolta, että pysyy puhtaassa spoorissa mutkissa. Jos pitäisi arvata, niin löysemmällä etupäällä tuo olisi ollut ihan erilainen auto ajaa liukkaalla pinnalla. Nyt rengasparoilla ei ollut edessä mitään tsänssiä.