Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Käppärin takavaijerit vaihettu. Ja toimii:p Huomiseen jäi vielä etujarrut, on nii sirpalevaara
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
CNCeily on kivaa.... Jos tarvii mallinnusapua niin laita vieestiäRiTo kirjoitti:Ensitestit cnc:llä. Lähti toimimaan sen verran kivuttomasti että jotain suurempaa ongelmaa ilmaantuu varmasti pian https://www.youtube.com/watch?v=eNXL5DKuVFQ
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Samaa mieltä, mukava kun saa itse valmistaa osia alusta loppuun saakka. Kiitos tarjouksesta, mutta mallinnusta on tullut tehtyä nyt suunnilleen 8 vuotta leivän eteen niin se on kohtuullisesti hallussa . Tosin kuun vaihteessa vaihtuu kustannuspaikka tutkimushommiin, joten saa nähdä jos mallinnusjutut unohtuu nopeasti
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Isossa tallissa imin OT-säiliön tyhjäksi ostamallani imupumpulla ja täytin sen täyssynteettiseksi mainostetulla ATF:llä.
N. litra meni täyssynteettistä, toki osa tuli takaisin pulloon säiliötä impattaessa.
Havaitsin, että Teboilin Fluid E (osasynteettinen) ja Fluid S (täyssynteettiseksi mainostettu) tuntuvat hyvin sekottuvan keskenään, eli ei vaahtoudu... Näinköhän on synteettistä tuo E:kin vai onkohan minua vaan ns. kekutettu nokkaan? No, anyway. Einhellin imupumppu ajaa asiansa aivan mahtavasti, mutta tuo letku siihen on surkea.
N. litra meni täyssynteettistä, toki osa tuli takaisin pulloon säiliötä impattaessa.
Havaitsin, että Teboilin Fluid E (osasynteettinen) ja Fluid S (täyssynteettiseksi mainostettu) tuntuvat hyvin sekottuvan keskenään, eli ei vaahtoudu... Näinköhän on synteettistä tuo E:kin vai onkohan minua vaan ns. kekutettu nokkaan? No, anyway. Einhellin imupumppu ajaa asiansa aivan mahtavasti, mutta tuo letku siihen on surkea.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Massasin moottoritilan ja kotelosuojasin oikean puolen ovet, helmakotelon ja ne etupään kotelot, joihin yläkautta pääsi käsiksi. Tohkeissaan siinä sitten jätti hengityssuojaimen laittamatta, tyhmä...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kokosin mun maantiefilon. Uusi 1x11 voimansiirto aiheuttaa vähän harmaita hiuksia.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ Eikö katko jo ketjuja?
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En minä tiedä, vasta sain paikalleen. Uusinta uutta katos, minusta kuulemma tulee parempi ajaja kun voimansiirto on trendikäs, nih. Hommat on vielä vaiheessa.Satakuusnelonen kirjoitti:^^ Eikö katko jo ketjuja?
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Giuliettaaan suunniteltua aikaisempi kesärenkaiden vaihto, tosin vain tilapäisesti.
Kuvassa vasen talvirengas vanteineen.... Saman puolen takavanteessa lievempi heitto.
Huomenna renkaat pois vanteilta ja perjantaina oikojalle.
Ensi viikon alussa talvipyörät taas takaisin alle.
Kuvassa vasen talvirengas vanteineen.... Saman puolen takavanteessa lievempi heitto.
Huomenna renkaat pois vanteilta ja perjantaina oikojalle.
Ensi viikon alussa talvipyörät taas takaisin alle.
- Liitteet
-
- Kuva1425.jpg
- (108.42 KiB) Tiedosto ladattu 6849 kertaa
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mutta kohtahan loppuu maaliskuu ja pääsiäinenkin on ovellaPele kirjoitti:Ensi viikon alussa talvipyörät taas takaisin alle.
#saantosuomi #kukanaitakeksii
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Taitaa tulla ihan oikeasti kevät pääsiäisen jälkeen. Lupaavat ainakin ettei olisi yöpakkasia enää ensi viikolla. On sitten "tallissa"kin vähän lämpöisempää.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllä sääntösuomi sallii kesäkumit. Kelit kyllä paikoiten puoltaa vielä talvirenkaita.Finest kirjoitti:Mutta kohtahan loppuu maaliskuu ja pääsiäinenkin on ovellaPele kirjoitti:Ensi viikon alussa talvipyörät taas takaisin alle.
#saantosuomi #kukanaitakeksii
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo, ja riippuu myös siitä minkälaisia matkoja ja minkälaisiin aikoihin joutuu ajamaan...
30km työmatkaa aikaisin aamulla niin yksikin lumikeli voi kesärenkailla olla liikaa.
Vaihtoon menee kuitenkin n. 15min, niin mitäpä sitä suotta kikkailemaan.
Joo täälläkin tänään satanut lunta, ja edellisyönä oli -14C. Ei täytä vielä minun mielestä kesärengas kriteerejä.
30km työmatkaa aikaisin aamulla niin yksikin lumikeli voi kesärenkailla olla liikaa.
Vaihtoon menee kuitenkin n. 15min, niin mitäpä sitä suotta kikkailemaan.
Joo täälläkin tänään satanut lunta, ja edellisyönä oli -14C. Ei täytä vielä minun mielestä kesärengas kriteerejä.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Toki kesärenkaat ovat saaneet olla jo hetken käytössä.
Nuo aikamäärät lähinnä koski niiden viimeistä allelaiton ajankohtaa (pl. lievennykset ja poikkeukset), vaikka lunta on vielä maassa.
Muistaakseni uutisoitiin vaihdon mahdollisesti muuttuvan kuljettajan harkittavaksi säiden perusteella.
Itse tuskin uskalla vaihtaa vielä ensi viikoksi kesärenkaita, vaikka ajelen 50km etelän suuntaan moottoritietä arkisin.
Nuo aikamäärät lähinnä koski niiden viimeistä allelaiton ajankohtaa (pl. lievennykset ja poikkeukset), vaikka lunta on vielä maassa.
Muistaakseni uutisoitiin vaihdon mahdollisesti muuttuvan kuljettajan harkittavaksi säiden perusteella.
Itse tuskin uskalla vaihtaa vielä ensi viikoksi kesärenkaita, vaikka ajelen 50km etelän suuntaan moottoritietä arkisin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaadoin jäähdytysnesteet sisään, laitoin plenumin paikoilleen, pujottelin bensaletkuja kohdilleen, etsin kadonnutta kipinää ja lopulta löin veekasin tulille. Pienenä vinkkinä muille tyhmille, että:
A) Ennen jäähdytysnesteiden laittoa kannattaa laittaa kaikki letkut kiinni, eikä jättää sitä v-mäisintä paikoilleen pujoteltavaa pöydälle makaamaan.
B) Paineellisen bensatukin liitoksia (vuotaviakin) avatessa/roplatessa bensaa voi roiskua siinä määrin, että suojalasit on ihan kiva idea.
Mitä kesärenkaisiin tulee, niin Suomessahan ei oikeastaan ole kesärengaspakkoa vaan nastarengaskielto. Siinäkin on jyrkistä ajoista kirjattu pykälään poikkeus, jonka mukaan nastarenkaat ovat kelien vaatiessa sallittuja ihan koska vaan, joten tuskin tarttee virallisestikaan vielä ahdistua jos moiset alla on.
A) Ennen jäähdytysnesteiden laittoa kannattaa laittaa kaikki letkut kiinni, eikä jättää sitä v-mäisintä paikoilleen pujoteltavaa pöydälle makaamaan.
B) Paineellisen bensatukin liitoksia (vuotaviakin) avatessa/roplatessa bensaa voi roiskua siinä määrin, että suojalasit on ihan kiva idea.
Mitä kesärenkaisiin tulee, niin Suomessahan ei oikeastaan ole kesärengaspakkoa vaan nastarengaskielto. Siinäkin on jyrkistä ajoista kirjattu pykälään poikkeus, jonka mukaan nastarenkaat ovat kelien vaatiessa sallittuja ihan koska vaan, joten tuskin tarttee virallisestikaan vielä ahdistua jos moiset alla on.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
156:n putki vaihtoon katista taakse. Heippa pörinät!
159:n tehostinvuodon setvimistä.. Sieltä se hammastangosta näyttäis valuttelevan
159:n tehostinvuodon setvimistä.. Sieltä se hammastangosta näyttäis valuttelevan
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei omassa tallissa...
Suoristeltiin Gilun vanteita 2kpl.(tai siis minä vain katselin ja kuvasin)
Etuvanne oli painunut n.15mm. Takavanne n.6-7mm.
Hyväthän noista jälleen tuli, kun on hommansa osaava kaveri ja tarkoituksenmukaiset työvälineet.
Heittoa jäi n. 0,3mm.
Uusissa paketista otetuissa tarvikevanteissa heittoa voi olla pahimmillaan jopa 1,5mm.
Suoristeltiin Gilun vanteita 2kpl.(tai siis minä vain katselin ja kuvasin)
Etuvanne oli painunut n.15mm. Takavanne n.6-7mm.
Hyväthän noista jälleen tuli, kun on hommansa osaava kaveri ja tarkoituksenmukaiset työvälineet.
Heittoa jäi n. 0,3mm.
Uusissa paketista otetuissa tarvikevanteissa heittoa voi olla pahimmillaan jopa 1,5mm.
- Liitteet
-
- Kuva1428.jpg
- (46.04 KiB) Tiedosto ladattu 6527 kertaa
-
- Kuva1429.jpg
- (53.07 KiB) Tiedosto ladattu 6527 kertaa
-
- Kuva1431.jpg
- (36.75 KiB) Tiedosto ladattu 6527 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vielä yksi aiheeseen liittyvä kuva.
- Liitteet
-
- Kuva1433.jpg
- (40.75 KiB) Tiedosto ladattu 6524 kertaa
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Talliin liittyvää mutta bunkkerissa tehtyä.
Nokka-akselin anturin toimivuutta ihmettelin.
Nokka-akselin anturin toimivuutta ihmettelin.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nyt on jakopääkin huollettu! On se helppoa kun sen osaa.
Tuntuu niinku olis eri moottori autossa! Kulkee ihan eri tavalla!
Tuntuu niinku olis eri moottori autossa! Kulkee ihan eri tavalla!
- Liitteet
-
- kones.jpg
- (186.74 KiB) Tiedosto ladattu 6362 kertaa
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
156:een kytkin ja työsylinteri, kampuran takastefa, runkopuslat kallistuksen vakaajaan ja samalla tietty vaihteistoon öljyt. Onhan tuo melkoinen operaatio, vaikkei läheskään niin paha kun veekutoseen
Nyt tuntus taas pitävän erilailla ja polkusin on kevyt käytellä. Eikä alustakaan kolise.
Nyt tuntus taas pitävän erilailla ja polkusin on kevyt käytellä. Eikä alustakaan kolise.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Askartelin taas 8V Gralen osien parissa.
Projektista löytyy lisäkuvia täältä: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA+ ... ++SERVICE/
Projektista löytyy lisäkuvia täältä: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA+ ... ++SERVICE/
- Liitteet
-
- P3060014.JPG
- (76.53 KiB) Tiedosto ladattu 6250 kertaa
-
- P3260058.JPG
- (76.98 KiB) Tiedosto ladattu 6250 kertaa
-
- P3260055.JPG
- (75.38 KiB) Tiedosto ladattu 6250 kertaa
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pelkällä pesulla saa jo aivan tolkuttoman hyvää jälkeä aikaiseksi........Ja siitähän se vasta alkaakin......Lopputulema on jotain huikean ja "better-than-new"- väliltä...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tolle pakosarjalle tapahtu jotain hinkkauksen aikana?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pikku putsinki saa ihmeitä aikaan.Albertolli kirjoitti:Tolle pakosarjalle tapahtu jotain hinkkauksen aikana?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaikenlaista noista valumöhkäleistä saakin kaivettua snurralla esiin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Herättelin kissan talviunilta ja vaihdettiin laturi pojan kanssa sen Chrysleriin.... helppo nakki
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sitä tuntee itsensä ihan kädettömäksi ja laiskaksi kun näitä kuvia katselee ja juttuja lukee.
Mutta joo, irrotin suksiboksin ja taakkatelineet katolta.
Jos iltapäivällä lounaan ja päikkäreiden jälkeen ruuvaisi antennin takaisin paikoilleen. Tai huomenna sitten.
Mutta joo, irrotin suksiboksin ja taakkatelineet katolta.
Jos iltapäivällä lounaan ja päikkäreiden jälkeen ruuvaisi antennin takaisin paikoilleen. Tai huomenna sitten.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tallinedustalta pieksin jäät poikkeen kadulle saakka, katselin sammakosta ölpät ja nesteet ja laitoin akun latautumaan. Jospa huomenna herättelisi horroksestaan, jos olisi aurinko siihen mennessä viimeistellyt minun tekoset pihalla.
Herättelytoimenpiteitä tosin edelsi pienimuotoinen autoon murtautumisoperaatio, koska joku amatööri oli laskenut akun tyhjentymään ja auto vetänyt ovet lukkoon. Onneksi sentään sama amatööri oli jättänyt ikkunat raolleen, niin ei tarvinnut useampaa kikkaa tai keinoa...
Herättelytoimenpiteitä tosin edelsi pienimuotoinen autoon murtautumisoperaatio, koska joku amatööri oli laskenut akun tyhjentymään ja auto vetänyt ovet lukkoon. Onneksi sentään sama amatööri oli jättänyt ikkunat raolleen, niin ei tarvinnut useampaa kikkaa tai keinoa...
Mikä piru sieltä taas on rikki?
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin 156:een kesärenkaat.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ajattelin vaihtaa jarrunesteet ja kokeilla ratatassuja alle, joten löysäilin pyöränpultit, nostin perän ilmaan, vaihdoin takajarruihin uudet litkut, ruuvasin Kumhot taka-akselille ja pudotin takapään takaisin alas. Seuraavaksi tunkkasin keulan ilmaan, otin eturenkaat irti ja... katkaisin ensimmäisen ilmausnipan. Pesin siis talvirenkaat ja vaihdoin vielä kytkinnesteet ja jätin keulan ilmaan. Pitänee ruuvailla yksi ilmausruuvi irti edestä ja käydä etsimässä korvaavia malleja.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ajelin "satakuusnelosen" tallille ja aateltiin jotta sovitellaan puolihuumorilla 166:sen Bremboja Thesikseen. Ajatuksena; ei mahdu/ei sovi/joutuu modaan liikaa/tjsp ............Noh. Eikun nurkkaa ylös ja rojua tieltä pois. Thesiksen etulevy 305mm....166:sen 310mm....hmmmm......Orggis-satula sivuun ja.....Mitä hittoa!!? Brembo sopii tasan just eikä melkein samoihin kiinnityspisteisiin, samoilla pulteilla ....Periaatteessa voisi käyttää Thesiksen omaa levyäkin mutta parempi kun ottaa isomman 310millisen jotta kuuskutosen palat istuu just eikä melkein! Brembon kiinnityskorvakkeet on ehkä jotkut 1mm liian paksut joten levyn taakse kun sorvauttaa 2,5mm(?) spacerit niin Avot! .....Asiaa mietittiin otsa hiessä eikä keksitty mitään syytä miksei tämä toimisi. Koko paketti kun vieläpä mahtuu nauramalla Thesiksen originaali-talvivanteen sisään(16"), joten eiköhän mahdu myös kasitoistaseen.....Myöskään jarruletkuja ei tarvinne vaihtaa ellei nyt välttämättä halua laittaa uusia. Vanhat kun näyttäis menevän pituudesta komeasti....Hieman erilaiseen mutkaan jäävät mutta Brembo on kapeampi kuin alkuperäinen mohlo-TRW.....Originaali on kaliiberiltaan sen verran suuremman oloinen(!) kuin Brembolaisten männät, jotta tehostimen tuoton kanssa tuskin tulee hikkaa.....Poljintuntumasta osaa tuskin vielä mitään kukaan sanoa, koska tämä saattanee olla aivan ainoalaatuinen modifikaatio kautta historian .....Veikkaan ettei ihan kovin montaa ole tehty! Tuleeko parannusta jarrutehoon?? Luulisin jotta ihan varmasti....Palassa pinta-alaa kumminkin merkittävästi enemmän ja levykin kookkaampi.Thesiksen alkuperäiset jarrut ovat mielestäni(yli 85000km...)hieman alimittaiset 2000kg autoon....Toimivat mutta aavistuksen kumimainen tuntuma viittaa siihen että etuhidastimet toimivat kapasiteettinsa ylärajoilla täysjarrutuksessa.....No onko hommassa sitten järkeä? Ei varmastikaan... (Miksi korvata toimivia jarruja toisilla, ehkä(!), toimivilla), mutta harrastushan tämä on eikä mitään pakkopullaa......
PS: kun uudet satulat puhalletaan, varustetaan uusilla tiivisteillä, maalataan sävyyn "blu Lancia" valkoisin "Lancia"-teipein ja kietaistaan 18" alumiinien alle, niin pakkohan tätä on kokeilla......
PS: kun uudet satulat puhalletaan, varustetaan uusilla tiivisteillä, maalataan sävyyn "blu Lancia" valkoisin "Lancia"-teipein ja kietaistaan 18" alumiinien alle, niin pakkohan tätä on kokeilla......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kun en sen paremmin Thesiksen jarruja tunne, niin onko sen orkkis etusatula 1 vai 2-mäntäinen?
Onko sama pala, vai onko 166:n isompi?
Onko noissa pulttijako 5x98? Hmm..menisköhän paketti Lancia Delta Evoon...???
Italialaiset on siitä mukavia laitteita että aika mukavasti sopii osat ristiin.
Varmasti jarruteho paranee tuon muutoksen myötä.
Onko sama pala, vai onko 166:n isompi?
Onko noissa pulttijako 5x98? Hmm..menisköhän paketti Lancia Delta Evoon...???
Italialaiset on siitä mukavia laitteita että aika mukavasti sopii osat ristiin.
Varmasti jarruteho paranee tuon muutoksen myötä.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Orginaali jarrusatula on tosiaan 1 mäntäinen. 5x108 on pulttijako. Tuossa 166:n jarrulevyssä oli noin 10mm leveämpi kitkapinta, vaikka tosiaan ulkohalkaisija lisääntyi vain sen 5mm. Jarrusatulan kiinnitys pultit on M14 ja etäisyys pultinreiän keskeltä keskelle 150mm.
Viimeksi muokannut Satakuusnelonen, 28 Maalis 2016, 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Kuvissa ei nyt ihan mittakaava kohtaa
Edit: Nyt on palat samassa mittakaavassa.
Edit: Nyt on palat samassa mittakaavassa.
- Liitteet
-
- jarrupalat mittakaavassa 600pix.jpg
- (50.43 KiB) Tiedosto ladattu 7588 kertaa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Palan pinta-ala sinänsä ei vaikuta kitkaan, eli isompi pala olettavasti ei kasvata jarrutehoa. Isompi levy kasvattaa momenttivartta, mutta 5 mm kasvu nyt ei tehne havaittavaa vaikutusta. Mäntien pinta-ala siis se olennaisin jarrutehoon vaikuttava asia tuossa, eli satulan puristusvoima. Palojen kitkamateriaali toki myös, mutta kumpaankin satulaan saanee erilaisia paloja maun mukana.pitkämies kirjoitti:Tuleeko parannusta jarrutehoon?? Luulisin jotta ihan varmasti....Palassa pinta-alaa kumminkin merkittävästi enemmän ja levykin kookkaampi.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nuo Brembon satulat lienee jokatapauksessa hyvät, kun samat lienee käytössä vielä -06 250 heppaisessa 166:ssa, joka on siis vähän painavampi ja selkeästi tehokkaami kun tämä vanha 166.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No pahus, että ovat tuollaisen pulttijaon menneet tekemään.Satakuusnelonen kirjoitti:Orginaali jarrusatula on tosiaan 1 mäntäinen. 5x108 on pulttijako. Tuossa 166:n jarrulevyssä oli noin 10mm leveämpi kitkapinta, vaikka tosiaan ulkohalkaisija lisääntyi vain sen 5mm. Jarrusatulan kiinnitys pultit on M14 ja etäisyys pultinreiän keskeltä keskelle 150mm.
No eipä silti. Ei satulan kiinnitysjakokaan passaisi sellaisenaan Evoon tai normi Graleen.
Ois ollutkin liian helppoa...
Kyllä tuo 5mm halkaisijan kasvu voi tällaisessa paikassa vaikuttaa jonkin verrankin.
Ja uskoisin jarrujen tehon paranevan muutenkin satulan rakenne eron vuoksi.
4-mäntäinen puristaa varmasti tehokkammin kuin se yksi mäntä. Tottakai palat täytyy olla myös laadukkaat.
No, sittenpä se kuullaan kun Pitkämies ne saa paikoilleen.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tallissa oli tänään vuorossa pientä säätöä.
- Liitteet
-
- P3280075.JPG
- (86.95 KiB) Tiedosto ladattu 7441 kertaa
-
- P3280072.JPG
- (110.42 KiB) Tiedosto ladattu 7441 kertaa
-
- P3280082.JPG
- (76.26 KiB) Tiedosto ladattu 7441 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Asentelin pakosarja/turbo-paketin paikoilleen.
Italian mamman pojalla oli jigi vain ollut hiukan pielessä, sillä ei mennyt ihan heittämällä paikoilleen vaikka pitäisikin sopia alkuperäisen tilalle 1:1.
Italian mamman pojalla oli jigi vain ollut hiukan pielessä, sillä ei mennyt ihan heittämällä paikoilleen vaikka pitäisikin sopia alkuperäisen tilalle 1:1.
- Liitteet
-
- P3310083.JPG
- (75.17 KiB) Tiedosto ladattu 7298 kertaa
-
- P3310086.JPG
- (75.06 KiB) Tiedosto ladattu 7298 kertaa
-
- P3310091.JPG
- (133.19 KiB) Tiedosto ladattu 7298 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kenen tekemä (tai myymä) sarja tuo on? Vähän oli näemmä aihio mutta niin nuo taitaa monesti olla. Ja kun vaikkapa kiinansatsien hintaa katsoo ei voi olettaakkaan että sillä hinnalla mitään laatua saa - jalostusaihioksi varmaan ihan hyviä Pitäiskin katsoa mikä on tämän hetken tarjonta 16-naulasen sarjoihin että onko niitä edukkaita tarjolla aihioksi ettei tarvii kokonaan tehdä itse.
No ei muuta kuin ahtimen laippa irti, kääntää sen oikeaan asentoon ja takaisin kiinni. Vai muokkasitko vaan öljynpaluuta ja tukirautaa?
No ei muuta kuin ahtimen laippa irti, kääntää sen oikeaan asentoon ja takaisin kiinni. Vai muokkasitko vaan öljynpaluuta ja tukirautaa?
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuolta se tilailtiin: http://www.protoxide.eu/en/
Muutoin ihan asiallisen oloinen sarja. Hyvin hitsattu ja pätkät kohdisteltu. Ei röpelöä putkien sisässä saumakohdissa.
Laipatkin on ihan reilun paksuiset. Tosin niissäkin oli hiukan heittoa, niin päätettiin plaanata varmuudeksi uudelleen.
Hieman haasteellista saada tuollainen valmis pakosarja kiinni laippojen plaanausta varten. Varmaan siksi ei enää kokoon hitsauksen jälkeen ollutkaan plaanattu.
Toki varmaan ois pitänyt semmoisenaankiin, mutta aina se lisää jännitteitä ja murtumisherkkyyttä jos pultein vain vetää heitot pois.
Muokkasin tukilaippaa ja öljyn paluuta. Pääsi näin vähemmällä.
Tuosta nuolella eteenpäin: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA+ ... va1448.jpg
Muutoin ihan asiallisen oloinen sarja. Hyvin hitsattu ja pätkät kohdisteltu. Ei röpelöä putkien sisässä saumakohdissa.
Laipatkin on ihan reilun paksuiset. Tosin niissäkin oli hiukan heittoa, niin päätettiin plaanata varmuudeksi uudelleen.
Hieman haasteellista saada tuollainen valmis pakosarja kiinni laippojen plaanausta varten. Varmaan siksi ei enää kokoon hitsauksen jälkeen ollutkaan plaanattu.
Toki varmaan ois pitänyt semmoisenaankiin, mutta aina se lisää jännitteitä ja murtumisherkkyyttä jos pultein vain vetää heitot pois.
Muokkasin tukilaippaa ja öljyn paluuta. Pääsi näin vähemmällä.
Tuosta nuolella eteenpäin: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA+ ... va1448.jpg
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin vaihteiston hännän (joka kannattelee itse vaihdekeppiä ja vivustoa) takatuennan puslan. Pysyy pykällystikku vähän paremmin ruodussa nyt.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Yritän rälläköidä ja hitsailla tv- ja 4g-antenneille telineen talon päätykommioon asennettavaksi. 4g vaatii oman liikkuvaisen osansa mastoon. Kahtotaan kuis suunnittelu etenee.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ai tuo on niiden pakosarjoja. Ei mitään ihan halpoja edes joten kyllä tuolla hinnalla pitääkin odottaa saavansa ihan käyttökelpoista tavaraa. Harmi ettei siis ollut ihan kaikelta osin priima. Paksut on tosiaan laipat, ja kyllä noiden pitää ollakin suorat. Olet meinaan oikeassa siinä että jos noi vaan vetää pulteilla piukkaan hajoaa pian jotain muuta... Oikaisu onkin sitten tosiaan taas mielenkiintosempi projekti kiinnityksen takia juu. Ja kovin innokkaasti ei koneistajat noita halua ottaa edes riesakseen jos tosiaan ei saa järkevästi kiinni koneeseen. Äkkiä pääsee helpommalla kun hitsaa vähän tavaraa lisää sopiviin paikkoihin kiinnityksen helpottamiseksi...Pele kirjoitti:Tuolta se tilailtiin: http://www.protoxide.eu/en/
Muutoin ihan asiallisen oloinen sarja. Hyvin hitsattu ja pätkät kohdisteltu. Ei röpelöä putkien sisässä saumakohdissa.
Laipatkin on ihan reilun paksuiset. Tosin niissäkin oli hiukan heittoa, niin päätettiin plaanata varmuudeksi uudelleen.
Hieman haasteellista saada tuollainen valmis pakosarja kiinni laippojen plaanausta varten. Varmaan siksi ei enää kokoon hitsauksen jälkeen ollutkaan plaanattu.
Toki varmaan ois pitänyt semmoisenaankiin, mutta aina se lisää jännitteitä ja murtumisherkkyyttä jos pultein vain vetää heitot pois.
Muokkasin tukilaippaa ja öljyn paluuta. Pääsi näin vähemmällä.
Tuosta nuolella eteenpäin: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA+ ... va1448.jpg
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mites Pelen sarja plaanattiin/jikitettiin?
Jäljistä päätellen ihan yläjyrsimen plaaniterällä? Vai?
Olispa itelläki tommosia haasteita. Pornoa tallissa ja luvalla vieraissa..
Jäljistä päätellen ihan yläjyrsimen plaaniterällä? Vai?
Olispa itelläki tommosia haasteita. Pornoa tallissa ja luvalla vieraissa..
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jyrsimellä tuo ajettiin. Työpaikallani on kunnossapidon puolella tarkka, kokenut ja osaava kaveri joka hoiti homman.
Kiinnityksen kanssa oli hänkin pähkäillyt pitkään. Oli kanteen tulevan laipan "mutteripuolelle" joutunut hitsaamaan plaanauksen ajaksi pari palikkaa, jotta sai kunnolla pöytään kiinni.
Kiinnityksen kanssa oli hänkin pähkäillyt pitkään. Oli kanteen tulevan laipan "mutteripuolelle" joutunut hitsaamaan plaanauksen ajaksi pari palikkaa, jotta sai kunnolla pöytään kiinni.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kesärenkaiden vaihdon yhteydessä pientä kulmien säätöä Trakritellä (aurausta lisää vasemmalle 2 kierrosta ja oikealle 2,5).
Yllättävän neutraali tuli. Takapäätä en katsonut, kun kumit olivat kohtuullisen normaalisti kuluneet.
Pitäisi paremmalla ajalla vielä puolittaa raidetankon säädön erotus (ja tarkastaa takapää), jotta ratti olisi ihan suorassa. Nyt jotain 1 tai 2 minuttin kohdalla.
Päälle pikainen pesu.
Yllättävän neutraali tuli. Takapäätä en katsonut, kun kumit olivat kohtuullisen normaalisti kuluneet.
Pitäisi paremmalla ajalla vielä puolittaa raidetankon säädön erotus (ja tarkastaa takapää), jotta ratti olisi ihan suorassa. Nyt jotain 1 tai 2 minuttin kohdalla.
Päälle pikainen pesu.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Poitsun mopo rikkoutui viime kesänä, kun ketjut irtosivat ajossa ja löivät magneeton vieressä olevan jonkun pyörimisanturin(tms.) kiinnikkeen lohkosta irti. Ei tarttunut pikaliimalla eikä kemiallisella metallilla, joten ei auttanut muu, kuin vaihtaa Minarcmigiin alulanka, suutin, syöttöletkun sielu ja suojakaasu ja yrittää saada anturin runko tarttumaan parilla nöölillä lohkoon. Ja tarttuihan se.
Nyt mopo käy ja kukkuu taas pitkästä aikaa. Katsotaan kuinka kauan.
Nyt mopo käy ja kukkuu taas pitkästä aikaa. Katsotaan kuinka kauan.