Täällä foorumillahan tuo on myös myynnissä. Olikos Griffith?
Minä.
Tervetuloa kokeilemaan. Kukaan ei ole vielä autoon pettynyt, mutta kaikilta täytyisi ottaa vaihdossa jotain
Minulla oli niinikään aikanaan 156 GTA. Yllättävän erilaisia autoja. 156 on hieman herraskaisempi Sport saloon tai Estate -henkinen ja vähän levollisempi käytökseltään. 147 GTA on vähän rajumpi ja herkempi, luonnollisesti myös pienemmän koonsa ansiosta.
Molemmissa omat vahvuutensa, mutta autojen luonne ja käytös yllättävän erilainen.
Moottori on kiva ja ei kaiketi mikään vikaherkin kattila. Kivasti tehoa ja vääntöä. Kulutus ei välttämättä pysy eu-direktiiveissä jos käskyttää;) Mutta voi sillä säästinkin ajaa.
Laatikko noissa on murheenkryyni. Toki se on uutenakin tosi ronkeli, mutta jos on huolettomasti räiskitty, niin paskaksi menee. Hinta varmaan haarukoissa mutta tuolla sisustalla vois olla pienempikin. Mulla oli tonnin kalliimpi 63tkm ajettu kaupan, jossa oli mustat nahat, bi-xenonit jne. Se meni halvalla! Kuntoturvakin kuului hintaan. Mutta eipä ollut tunkua ostajista siltikään. Noissa chättiauton liki 20te turboissa on minusta ylihintaa pl. Ti-mallit. Värinä punainen on tuohon todella maukas!
^Perjantaina paikallisen autoliikkeen pihassa puunattiin breraa, ei ole näköjään vielä nettiautoon kerennyt (Myyjä meinasi viikonloppuna laittaa ilmoitusta). Musta punasilla nahoilla, 3.2 q4 ei muistaakseni ollut sataakaan ajettu ja hinnaksi uumoiltiin 18900€ http://salonvaihtoautot.net/auto-master/index.php
Näyttäisi hyvin huolletulta, (mm. tuore kytkin ja iskarit) mutta jakohihna yliajalla. Näyttäisi kuvissa olevan huoltovihon mukaan olevan vaihdettu 2011 ja 2012 o_0
Lähinnä konetta meinaan, tuo auto on varmaan melkoisen hyvässä kunnossa. Kerran kun ylimaalattu, niin ei ole varmaan muissakaan huolloissa pihistelty.
Lähinnä mietin, miten tuo moottori kestää kilometrejä.
http://www.nettiauto.com/7933203
Onneksi en ole vielä hankkinut sataviisysiä. Hintahaitari alkaa olla aika huima ja pyynnit syöksyssä. Tuota vois mennä katsomaan, mutta lompakko ei taida nyt päästää
jyrkip kirjoitti:http://www.nettiauto.com/7933203
Onneksi en ole vielä hankkinut sataviisysiä. Hintahaitari alkaa olla aika huima ja pyynnit syöksyssä. Tuota vois mennä katsomaan, mutta lompakko ei taida nyt päästää
Hmm, taitaa olla tuollaisessa hintapommissa samalla summa vielä pientä tekemistä edessä...
Joo, kytkin, laturi, hehkut eikä tuo dpf-ongelmakaan itsekseen ratkea.
Tosin, itse tuli ostettua vielä tuotakin halvemmalla vastaava ja on pintavirheitä lukuunottamatta osoittautunut teknisesti ihan kympiksi. Ajelin juuri 500km keskinopeudella 88km/h ja kulutus oli 5.8l/100km. Ei paha 2.4l/200hp koneelle ja 1710kg autolle.
Tuota voisi käydä ensi viikolla koestamassa, vaikka mitään järjellistä syytä vaihtaa 156- riisseliä tuohon en keksi
Niin, oikeastaan ainoa syy olisi Aisinin automaattiloota, mutta kun kaupan päälle saa vrt. 156:een lisää painoa ( varsinkin eteen),
hiukkasloukku-probleemaa, pyörälaakereita ja mahd. ohjausvaihdeprobleemaa... samoin jakopäähuolto on n. 300 eur kalliimpi vrt.
4-sylinteriseen ... hmm
Jos tulee käytyä voin raportoida tänne havainnot. Myyjä on uusi, pieni butiikki Seinäjoella.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Siinä olis hyvä 166.
Meikäläisen vanha auto todella hyvä auto oli.
Muuten en olisi vaihtanut mutta iski cäkkylä kuume
Kannattaa käydä katsomassa jos etsii 166 et varmasti pety
Jakohihnankin on näköjään vaihtanut.
^Samaa ruosteisuutta takaluukussa ihmettelin myös itse kun samaa autoa kävin kolmisen tai nelisen viikkoa sitten katsomassa. Muissa vastaavissa en ole tuota takaluukun ruostetta huomannut. Muutenkin oli ulkoa epäsiistin oloinen ja ei kyllä vastannut yhtään sitä silloista 17 tuhannen pyyntiä.
Jos tulee käytyä voin raportoida tänne havainnot. Myyjä on uusi, pieni butiikki Seinäjoella.
Raportoi ihmeessä, jos käyt katsomassa etkä osta pois
Itse kävin katsomassa eilen "huippusiistiä" http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/7833791 vehjettä. Sisältä siisti ja huollot ok, mutta ulkoa kaikkea muuta; kiveniskemää, naarmua, klommoa ja ruostetta (takaluukun reuna rapisee pois). Onkohan tuo takaluukun reuna ihan vakio-ominaisuus näissä?
Joo, 156-159 SW- Alfojen ominaisuus tämä. Ainoa paikka autossa ,missä maali kuluu vuodessa -parissa pois = takaluukun reunasta. Syynä se, että Luigi on mitoittanut materiaalien ( muovi ja teräspelti) lämpölaajenemisen väärin ja /tai toleransseissa liikaa heittoa.
Joka kesä tulee käytyä paikkamaalaten tuo luukun alareuna-alue läpi.
Jep, jos on vielä ma rivistössä ko. yksilö käyn koittamassa...
Alfauros-toyotanaaras
Mottihan siis on toiminut mulla 91000 km ihan kivasti. Mun mielestä se kuitenkin on ihan alfa rosso eikä metalli-.
Mitä mä en käsitä on toi beigen sisustan dissaus. Siatko autoilevat?
Tykkään, omassa sama beige sisusta mutta mustilla Momon nahkapenkeillä 156:ssa. Ottaisin
kyllä beigen nahkana tai alfatexinäkin. Kivasti vaalentaa yleensä suomalsen harmaata tai tummaa sisustan yleisilmettä.
Alfauros-toyotanaaras
Mottihan siis on toiminut mulla 91000 km ihan kivasti.
Omassani on nyt 95 tkm, joista itse ajettuna 25 tkm. Kone on mukava käyttömoottori, urheilullisia ääniä siinä ei ole eikä juuri muutakaan urheilullisuutta, mutta arkivoimaa löytyy. Bensaa menee vakkarilla suominopeuksissa 7-8 l sataseen, kaupungissa 10-11 l. Urheilullisempi eteneminen näkyy kulutusmittarissa myös heti.