Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täälläkin tippuu ykköselle kun tavoite saavutetaan...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ Napsautappa se ilmastointivalo sammuksiin.
- Copyright
- Viestit: 84
- Liittynyt: 03 Maalis 2015, 09:08
- Car(s): EX 156 2.0 JTS -03
EX 156 2.0 JTS -03 SW - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla se alkaa myös aina 1 nopeudella, en tiiä nousisko itestään siitä ollenkaan ku aina laitan sen ite kovemmalle.
Ps. Sivu 156/156...
Ps. Sivu 156/156...
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Höh! Mulla ei tipu ykköselle laisinkaan oli ilmastointi päällä tai ei. Muuten kyllä säätelee nopeutta, eli kun (ilmeisesti) saavuttaa halutun lämpötilan niin lopuksi jää 2-nopeudelle. Mutta ei ykköselle. Huomaa että kun kääntää auto->1 niin tippuu vielä pykälän. Puhdistin juuri sen anturinkin mutta ei vaikuttanut asiaan. No, ehkä mä elän ton kanssa
Ayrton Senna da Silva forever
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt ehkä hyvä huomata, että JTS:n ilmastointi on erilainen kuin wanhan 156:lmosen.
VMP
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samalla mentaliteetilla toimi Superissa, joka oli boselift ja siin oli dualzone... Oikeastaan toiminnallisesti en ole huomannut mitään eroa tuohon semiautomaagiin kuin sen, että tuossa pitää ihan itse päättää mihinkä se puhaltaa.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tähän varmaan vastaus löytyis jos viittis ottaa sormen pois nenästä ja ettiä tai kattoo ihan autosta mutta kuinka iso homma on vaihtaa sumarin "umpio"? Tarviiko ottaa puskuria pois vai saako jotenkin ilman?
Noni
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On helppo. Ensin pois se musta kehys, joka on kahdella ruuvilla kiinni ja sen alla itse umpio, joka on neljällä ruuvilla. Sitten johto irti ja uusi tilalle. Puskurin irrottamisesta ei oo mitään hyötyä, kun sullahan on ihan vakiopuskuri?Macela kirjoitti:Tähän varmaan vastaus löytyis jos viittis ottaa sormen pois nenästä ja ettiä tai kattoo ihan autosta mutta kuinka iso homma on vaihtaa sumarin "umpio"? Tarviiko ottaa puskuria pois vai saako jotenkin ilman?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Okei, eli se musta keksintö lähtee siittä irti ja sumarin saa niin pois, mahtavaa kuten halusinkin Jep vakio puskuri.
Noni
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo kyllä, harvoissa autoissa on yhtä helppoa systeemiä
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei mulla muuta mutta täällä on menossa sivu nro. 156
Edit: Äh, tämähän oli jo huomattu
Edit: Äh, tämähän oli jo huomattu
Tein itse - säästin
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko 156:n ajajat/omistajat keskimääräistä tyhmempiä vai mistä tämä suosio johtuu?Oleino kirjoitti:Ei mulla muuta mutta täällä on menossa sivu nro. 156
Edit: Äh, tämähän oli jo huomattu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Paljonko mahtaa olla nimelliskorkeus pyöränkeskiöstä lokarin reunaan. Onko sellasta missään annettu?
Olis kiva vähän visioida, että onko alusta jo väsähtäny muutenkin kun perstuntumalla.
Olis kiva vähän visioida, että onko alusta jo väsähtäny muutenkin kun perstuntumalla.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^tuo vähän vaihtelee, mutta maastojousilla semmonen 380-390mm ja joillain alkuperäsillä sportkit alustoilla 360-370mm.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Dängjuu. Kyseessähän on Sportwagon ja kai tuo normaali alustalla on.palkus kirjoitti:^tuo vähän vaihtelee, mutta maastojousilla semmonen 380-390mm ja joillain alkuperäsillä sportkit alustoilla 360-370mm.
Alkais oleen vaan kohta 400thkm taulussa ja etupumput vaihto kunnossa niin mietin noita jousia siinä samaan remonttiin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
916 kuskit vaan on kateellisia, kun omaan auton numeroon on niin pitkä matkaFinest kirjoitti:Onko 156:n ajajat/omistajat keskimääräistä tyhmempiä vai mistä tämä suosio johtuu?Oleino kirjoitti:...sivu nro. 156
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
itellä ainaki ihan hemmetin tyhmä olo: 408 viestiä tähän ketjuun
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Kumma kun ei oo vanne ja rengastopicciin
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kysymykset on tyhmiä, ei ajajat/omistajat. Johan se lukee topicissakin.Finest kirjoitti:Onko 156:n ajajat/omistajat keskimääräistä tyhmempiä vai mistä tämä suosio johtuu?Oleino kirjoitti:...sivu nro. 156
Valitettavasti me ollaan jo eelläAlfissimo kirjoitti:916 kuskit vaan on kateellisia, kun omaan auton numeroon on niin pitkä matka
Tein itse - säästin
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei noita renkaita ja vanteita jaksa silleeuniiq kirjoitti:^Kumma kun ei oo vanne ja rengastopicciin
"puhun niin totta kuin osaan"
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ruuvi saatana otti ja meni tonne, sanokaa ny joku ettei siittä ainakaa oo mitää haittaa tuolla? Koska sen saa ilmeisesti sieltä pois vaan joko irrottamalla koko vaihdelaatikon tai kääntämällä auto ylösalasin ja ravistamalla. Ehkä jos oikein säkä käy niin jollain magneettikeksinnöllä vois onkia pois.
Noni
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei siitä haittaa ole. Tuo on periaatteessa ulkoilmaan yhteydessä olevaa tilaa. Ton vaihdekeppipaketin saa pudotettua kyl alas erikseen, mut vaatii pakoputken irroituksen tieltä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos alkaa rapiseen niin sit toteutat vaan tämän:
Jos sitä vielä samalla törkkis vaikka veitsellä, niin sitten se varmaan ulostautuu helpommin. Vähän niinku kolikot säästöpossusta.Macela kirjoitti:Koska sen saa ilmeisesti sieltä pois vaan... kääntämällä auto ylösalasin ja ravistamalla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hellou. 156 kuume sen kun jatkuu vaan.... Mites missä vuosimalleissa on bosen äänentoisto? kiikarissa 2005 vuoden malli eikä tämän auton diskateissa ainakaan ole bosen logoa??? laadullisesti ilmeisesti ei ole bosen luokaa tuo äänentoisto?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Boset oli vakiona siinä ekassa faceliftissä mikä täällä kulkee nimellä boselift. Eli sama keula ku ekassa versiossa mut peilit, lampunpesurit ja listat korinväriset. Sisällä suurimmat muutokset ajotietokoneen näytön myötä ja ilmastoinnille diginäytöt. Sit kun tuli se Giugiaro-keula niin Boset muuttui optioksi. Näin muistelen. Boset ovat "ihan hyvä", ei huiput. Vakioilla ei oikeastaan tee uhtään mitään, riippuen tietysti mihin on tottunut mut paljoa huonompi ei vakio äänentoisto voi enää olla.
Abarth 500 Esseesse
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ollu boseja kaikissa "boselifteissä" 1.8ts koneisissa niitä ei ole vissiin ollu vakiona. JTS ilm. ollut.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin taiskin olla. Aikoinaan nuo 1.6 ja 1.8 tuli sivuutettua automaattisesti jopa ajatuksissa.
Abarth 500 Esseesse
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Farkussahan tuo pompottaa ihan kelvollisesti, kunhan tekee sen eq modauksen.m.sa kirjoitti:Boset oli vakiona siinä ekassa faceliftissä mikä täällä kulkee nimellä boselift. Eli sama keula ku ekassa versiossa mut peilit, lampunpesurit ja listat korinväriset. Sisällä suurimmat muutokset ajotietokoneen näytön myötä ja ilmastoinnille diginäytöt. Sit kun tuli se Giugiaro-keula niin Boset muuttui optioksi. Näin muistelen. Boset ovat "ihan hyvä", ei huiput. Vakioilla ei oikeastaan tee uhtään mitään, riippuen tietysti mihin on tottunut mut paljoa huonompi ei vakio äänentoisto voi enää olla.
Toki diskantit oviin tekee terää, bosessahan ne on näppärästi siellä alhaalla ja ylhäällä on van ritilät.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tattista bose valistuksesta!
Ensimmäisessä mallissa sisustan kojelauta on monesti "puuta". Tämä on ilmeisesti jäljitelmää? Maalattu tai pinnoittettu muovin päälle?Entäs ratti ja vaihdekeppi ne taitavat olla puuta? Tällä kertaa kiikarissa -99 2.0 ts. Onko vuosimallista mitään kokemuksia, vinkkejä kaupantekoon? Mitä olis hyvä tsekata? Tässä autossa täydellinen huoltokirja. Alfa Autoliikkeessä.
Ensimmäisessä mallissa sisustan kojelauta on monesti "puuta". Tämä on ilmeisesti jäljitelmää? Maalattu tai pinnoittettu muovin päälle?Entäs ratti ja vaihdekeppi ne taitavat olla puuta? Tällä kertaa kiikarissa -99 2.0 ts. Onko vuosimallista mitään kokemuksia, vinkkejä kaupantekoon? Mitä olis hyvä tsekata? Tässä autossa täydellinen huoltokirja. Alfa Autoliikkeessä.
Viimeksi muokannut joqi, 14 Huhti 2016, 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep. Ratti ja nuppi oikeaa puuta, keskikonsoli maalattu. Myöhemmin nahka tuli rattiin ja nuppiin vakioksi ja puu lisävarusteeksi.
Tuo on kuitenkin 17v vanha eli taatusti voi olla täys pommi tai hurjan hyväkin.. Täysi huoltokirja ei takaa muuta kuin, että omistajat ovat edes yrittäneet pitää siitä huolto.
Jos se lähtee käyntiin eikä kuulosta pahalta niin sitten katseet pohjaan. Yleensä lähtee etulattiat ja kynnyskotelot takapäästä katoamaan. Jakohihnan vaihtoväli on 60t/3v. Ei kannata tinkiä kummastakaan. 2.0 - moottorissa on lisäksi kaksi tasapainoakselia joita käyttää oma hammashihna. Sekin on vaihdettava samalla kiristimineen.. Lisää hieman kustannuksia vrt.1.8l, missä sitä ei ole.
Tuo on kuitenkin 17v vanha eli taatusti voi olla täys pommi tai hurjan hyväkin.. Täysi huoltokirja ei takaa muuta kuin, että omistajat ovat edes yrittäneet pitää siitä huolto.
Jos se lähtee käyntiin eikä kuulosta pahalta niin sitten katseet pohjaan. Yleensä lähtee etulattiat ja kynnyskotelot takapäästä katoamaan. Jakohihnan vaihtoväli on 60t/3v. Ei kannata tinkiä kummastakaan. 2.0 - moottorissa on lisäksi kaksi tasapainoakselia joita käyttää oma hammashihna. Sekin on vaihdettava samalla kiristimineen.. Lisää hieman kustannuksia vrt.1.8l, missä sitä ei ole.
Abarth 500 Esseesse
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Multa vapautuu viininpunainen metallihohtofärinen farkku orig suppasella muttei bosella kohta ajoon.
150 ajettu ja ajattelin sen ensin katsastaa, kun voi aikaisintaan käydä näyttämässä ensikuun loppupuolella konttorilla.
150 ajettu ja ajattelin sen ensin katsastaa, kun voi aikaisintaan käydä näyttämässä ensikuun loppupuolella konttorilla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No just!Nakutin kirjoitti:Dängjuu. Kyseessähän on Sportwagon ja kai tuo normaali alustalla on.palkus kirjoitti:^tuo vähän vaihtelee, mutta maastojousilla semmonen 380-390mm ja joillain alkuperäsillä sportkit alustoilla 360-370mm.
Alkais oleen vaan kohta 400thkm taulussa ja etupumput vaihto kunnossa niin mietin noita jousia siinä samaan remonttiin.
Äärimmäisten tarkkojen rullamittausten jälkeen tulos oli yks pyörä 360mm ja muut 370mm.
Onko tässä ny sitten joku alkup. sportkitti? Mistä sen nyt sitten tietää?
Vai onko tää nyt vaan lysähtäny sen 2 senttiä alaspäin. Viddu.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkohan vasemmalta takaa jousi katkennut ( http://i.imgur.com/PxbkOgd.png ), selvästi tuo puoli alempana muihin verrattuna.
Luultavasti tuolla sitten tullut ajettua loppu syksystä...
Luultavasti tuolla sitten tullut ajettua loppu syksystä...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moi kaikki!
Aion nyt viikonloppuna viettää aikaa tallissa ja vihdoin selvittää kuskinpuoleisen Xenonin toimimattomuuden aiheuttajan. Tarkoitus olisi edetä seuraavasti: puskuri irti, umpiot irti ja ballastien testailua ristiin. Onko edellä mainitussa prosessissa jotain miinoja joita kannattaa ehdottomasti välttää? Kiitokset avusta jo etukäteen.
Aion nyt viikonloppuna viettää aikaa tallissa ja vihdoin selvittää kuskinpuoleisen Xenonin toimimattomuuden aiheuttajan. Tarkoitus olisi edetä seuraavasti: puskuri irti, umpiot irti ja ballastien testailua ristiin. Onko edellä mainitussa prosessissa jotain miinoja joita kannattaa ehdottomasti välttää? Kiitokset avusta jo etukäteen.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No ainakin puskurin irrottaminen noin ylipäätään. Omasta sain ruuvit irti, kun tosi varovasti liotteli ja nitkutteli edestakaisin milli kerrallaan. Nyt hyvin rasvattuna ei ole enää ongelmaa. Mutta kourallinen katkenneita pultteja, jotka joutuu jotenkin korvaamaan on melko ei-toivottu lisätyö. Alapultit taisi olla m6 erikoispultteja torx-kannalla eli eivät kestä ihmeitä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
joqi kirjoitti:Tattista bose valistuksesta!
Ensimmäisessä mallissa sisustan kojelauta on monesti "puuta". Tämä on ilmeisesti jäljitelmää? Maalattu tai pinnoittettu muovin päälle?Entäs ratti ja vaihdekeppi ne taitavat olla puuta?
Juuri näin, ratti ja nuppi mahonkipuuta ja ainakin minun mielestä erittäin hyvän tuntunen rattina, kymmeniä eri ikäisiä ja nahkarateista muoviratteihin omaavia autoja ajanu tässä viimesen kuukauden aikana ja ehdottomasti sitä mieltä että 156:n puuratti on ollut monesti parhaimman tuntunen. (muita puurattisia en ole ajanu)m.sa kirjoitti:Jep. Ratti ja nuppi oikeaa puuta, keskikonsoli maalattu. Myöhemmin nahka tuli rattiin ja nuppiin vakioksi ja puu lisävarusteeksi.
Ja onhan se ihan kivan näkönenkin, myös imo toi puujäljitelmä keskikonsoli näyttää hyvältä ehjänä ollessaan. Toki makuasia.
Noni
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eperistä sen taitaa nähdä runkonumerolla.Nakutin kirjoitti:No just!Nakutin kirjoitti:Dängjuu. Kyseessähän on Sportwagon ja kai tuo normaali alustalla on.palkus kirjoitti:^tuo vähän vaihtelee, mutta maastojousilla semmonen 380-390mm ja joillain alkuperäsillä sportkit alustoilla 360-370mm.
Alkais oleen vaan kohta 400thkm taulussa ja etupumput vaihto kunnossa niin mietin noita jousia siinä samaan remonttiin.
Äärimmäisten tarkkojen rullamittausten jälkeen tulos oli yks pyörä 360mm ja muut 370mm.
Onko tässä ny sitten joku alkup. sportkitti? Mistä sen nyt sitten tietää?
Vai onko tää nyt vaan lysähtäny sen 2 senttiä alaspäin. Viddu.
Mulla ainakin antaa sportkit Ti jouset, ja kyllähän se jts aika matala onkin kun vertaa ts:ään jossa vakiot
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sisustapurun ja kasaamisen jälkeen saan nyt pienen sähköiskun joka kerta ku meen autosta ulos ja kosken oveen, mikähä voi olla vai pitääkö alkaa avaan uudestaa ja ettiin?
Noni
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Staattista sähköä. Ei muuta. 12v ei oikein saa aikaseksi.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ota verkkarit pois... ?
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Meilläpäin näitä sanotaan farkuiksi
Mutta toi on nyt tosiaan joka kerta kun tulee autosta ulos, ennen ei oo tullu ikinä huomatakseni.
Mutta toi on nyt tosiaan joka kerta kun tulee autosta ulos, ennen ei oo tullu ikinä huomatakseni.
Noni
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Huh. 2.0 jts nippanappa päästöistä läpi. Hc arvo pyöri alkuun 40-60 välillä, sitten kierroksilla kuulosti ihan pieniltä sytytyskatkoilta ja piti sellaista pientä räkimistä pakoputkessa ja hc arvo hyppäsi myös yli sadan. Vikakoodeja ei ole koskaan ollut sytytyspuolella. Mikähän voisi olla
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kokeileppa ajella nakuna vieläkö napsahtelee.Macela kirjoitti: Meilläpäin näitä sanotaan farkuiksi
Mutta toi on nyt tosiaan joka kerta kun tulee autosta ulos, ennen ei oo tullu ikinä huomatakseni.
Tai miten olis sellanen "maadotuspiiska" autonalle. 80 luvun lopulla nää oli suorastaan muoti-ilmiö.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ristuksen kevät että on hankalaa.Nakutin kirjoitti:No just!Nakutin kirjoitti:Dängjuu. Kyseessähän on Sportwagon ja kai tuo normaali alustalla on.palkus kirjoitti:^tuo vähän vaihtelee, mutta maastojousilla semmonen 380-390mm ja joillain alkuperäsillä sportkit alustoilla 360-370mm.
Alkais oleen vaan kohta 400thkm taulussa ja etupumput vaihto kunnossa niin mietin noita jousia siinä samaan remonttiin.
Äärimmäisten tarkkojen rullamittausten jälkeen tulos oli yks pyörä 360mm ja muut 370mm.
Onko tässä ny sitten joku alkup. sportkitti? Mistä sen nyt sitten tietää?
Vai onko tää nyt vaan lysähtäny sen 2 senttiä alaspäin. Viddu.
Eperi antoi vin koodilla sun muilla tyyppikilven tiedoilla kaikenlaisia vaihtoehtoja joilla ei hullua hurskaammaksi tullut.
Mutta se asia varmistui, että mitään maastoautoa ei tule, eli ne perus vieterit jää pois.
Siitä pääsikin sitten siihen ongelmaan, että mitkä jouset.
Ricambi Alfistiltahan löytys alkuperäistä vastaavat 25-30mm laskevat pelkästään eteen 129e/kpl, mikä sinänsä sylettää kun sillä toisella Alfistilla olis koko sarja 4kpl eibach:in rautalankaa 30mm laskevana tuon yhden hinnalla.
Sitä kun ei vaan uskalla tilata, kun täältäkin luetun mukaan tuntuu eipacin lasku olevan kaikkea välillä 30-50mm. Ja mitään lumiauraakaan näille maaseudun hiekkateille ei viittis tehdä.
Onneksi se ongelma on nyt lähinnä pogoavassa keulassa, että siihen nyt näyttäs palikat saavan.
- Mäkine
- Viestit: 219
- Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
- Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hajamielisyyttäni unohdin vastata. Tuollaisethan siellä oli, ja kesäkumit meni mukavasti alle. Tattis.palkus kirjoitti:^orggis alut menee tyypillisesti orggis pulteilla, siis samoilla kuin pellivanteet. käy ny ensin yhden pultin kimppuun ja kato mimmonen se on. Mikäli semmonen pultti missä avainkoko 17mm ja kartio-osa suurempi kuin vääntiöosa niin hjuva. Sitten tökkäät sen pultin aluvanteen reikään ja mittaat sen mitä tulee sieltä ulos vastinpinnasta. Tarttis tulla ~18mm.
Uusikin kysymys olisi. Taittuuko missään 156-sedanissa takapenkki alas? Onko facelifteissäkin takapenkki kiinteä?
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^On kiinteät, minkä takia kyselet?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- Mäkine
- Viestit: 219
- Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
- Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No piru. Miehekkään puutarhaharrastuksen vuoksi autolla pitäisi aina välillä kuljettaa kaikenlaista pitkää kamaa. Noiden taittumattomien penkkien kanssa tuo menee toisinaan vähän askarteluksi. Kyselin, koska autoa olisi jossain välissä tarkoitus vaihtaa, ja puntaroin sedanin ja Sportwagonin välillä.uniiq kirjoitti:^On kiinteät, minkä takia kyselet?
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Tuossa tapauksessa ehdottomasti sportwagon ellei pitkät tavarat mahdu suksiluukusta.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-