auton sammuilu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Peltsi

auton sammuilu

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

mikäs mahtaa olla vikana kun autoni sammuilee silloin tällöin kun pistän kytkimen pohjaan ja tyhjäkäyntikin hyppelee (ei paljoa mutta kuiteskin)
sammuilee vaikka kone on kylmänä taikka lämpimäne, ärsyttävää ainakin liikenteessä kun mutkaan vaikka menee ja ohjaustehostimet ja kaikki lakkaa toimimasta kun moottori sammuu, ilmeisesti taas delta autoon maanantaina, huoh
kyse on 156 v6 -98
Alfa 156 2.5 V6 -98

V6
Car(s): -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2 ... ul%E4pp%E4

putsaaminen on auttanu monilla, tee varovasti ettei mitään mene rikki, omalla vastuulla, joku oli saanut selespeedin kaasuläpän rikki tuolla 156 netissä. pelkkä resetointikin voi auttaa sitä voisi kokeilla vaikka ensin.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Peltsi

putsasin kaasuläpän, mutta vain ulkopuolelta kun toi kaasuläppä ei toiminut vaijerilla että olisin saanut sen auki enkä uskaltanut kauheasti sitä työntää ettei mene rikki osia sen jälkeen tein ton kaasuläpän kalibroinnin ja ecu resetin ja sen jälkeen oon ajanut nyt yli 100km mutta ei vielä auttanut yhtään ehkä pikkasen ettei noi kierrokset niin kauheasti vaeltele eikä sammut enään kuin muutamat kerrat,
nyt olis tarkotus putsata toi kaasuläppä kunnolla molemmilta puolilta mutta miten se oikein onnistuu kun läppä toimii sähköllä ?
se koko kaasuläppä juttu on 4:llä kuusiokoloruuvilla kiinni ja läppä on parilla torx ruuvilla.
mitäs siitä uskaltaa purkaa ettei tule kauheasti vahinkoa, oliskos kellään neuvoja taikka tietoa miten sen saa parhaiten putsattua ?
vähän kylläkin ehkä epäselvaa tekstiä mutta koittakaas auttaa mua...
Alfa 156 2.5 V6 -98

Maunu
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kuusiokolot auki vaan ja putsaa toinenkin puoli kaasuläpästä. Itse en ainakaan koskaan ole avannut yhtään torxia siitä. Luultavastikin torxien alla on itse koneisto mikä ei pitäisi likaantua.

Ilmamassamittarikin voi olla rikki tai likainen. Yleensä se kyllä ilmenee sillä ettei kierrokset nouse yli 5000 ja auto nykii 2500-3000 kohdalla.

Tarkista ilmanputsari (tosin varmaan olet jo vaihtanut tai putsannut sen)
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Jeppaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

Niin siis noilla torxeilla tässä tapauksessa varmaankin tarkoitetaan niitä kahta, joilla se kaasuläppä on kiinni siinä akselissa, jonka avulla se läppä kääntyilee... itse koneistohan on suojassa siinä läpän vieressä, putken ulkopuolella olevassa mutikassa... Sitä läppää voi sormella työntää varovasti auki, jolloin toisella sormella pääsee putsaamaan sieltä putken seinämiltä moskat pois. Tein operaation omalle läpälle joku aika sitten, mutta en ole vielä päässyt kokeilemaan, että onnistuinko hajottamaan sen, kun auto on vielä pari viikko seisonnassa ja osa moottoristakin on purettuna vielä =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Peltsi

ai euta mikään tuohon sammuiluun
nyt oon vaihtanut uuden ilmanputsarin, putsannut kaasuläpän, tehnyt kaasuttimen kalibroinnin ja ecu resetin ja laittanut sytytyksen puhdistajaa bensan joukkoon...
mitäs neuvoja teillä vielä olisi että vian saisi pois...
Alfa 156 2.5 V6 -98

KJS
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3

Viesti Kirjoittaja KJS »

Voikos ilmi oireilla tuolla tavalla?
Alfaholismia vuodesta 2001

MilleMiglia

Viesti Kirjoittaja MilleMiglia »

Jos sulla tyhjäkäynti vaeltaa niin tuskin on tästä samasta kyse kuin mulla oli pari viikkoa sitten. Mutta kerron kuitenkin. Auto sammuili satunnaisesti ja yllättäen ja aika usein just kun oli hiljentämässä risteykseen. Lähti kuitenkin aina heti sammumisen jälkeen käyntiin. Pelkäsin kaikkea mahdollista mutta akun plus-kengän kiristys auttoi asiaan. Oli päässyt vaan löystymään ja ilmeisesti kun akku heilahti sopivasti niin virrat katosivat. On muuten aika onnettoman heppoisen tuntuinen akunkenkä. Täytyis varmaan vaihtaa tukevampaan. Sinänsä oli helppo keksiä vika kun muuten toimi kaikilla kierroksilla ihan normaalisti. Onko muille sattunut vastaavaa?

Esko
Car(s): CR-V

Viesti Kirjoittaja Esko »

Pelkäsin kaikkea mahdollista mutta akun plus-kengän kiristys auttoi asiaan. Oli päässyt vaan löystymään ja ilmeisesti kun akku heilahti sopivasti niin virrat katosivat. On muuten aika onnettoman heppoisen tuntuinen akunkenkä. Täytyis varmaan vaihtaa tukevampaan. Sinänsä oli helppo keksiä vika kun muuten toimi kaikilla kierroksilla ihan normaalisti. Onko muille sattunut vastaavaa?
Minulla oli edellisessä 2.0 TS:ssä sama vika. Ilmeni tosin käynnistyksessä kun oli aluksi hieman laiskasti pyörittänyt mutta lähtenyt aina hyvin hyrisemään. Sitten alkoi käynnistettäessä kaikki virrat häviämään hetkeksi, radiokin tilttasi. Löysä kaapelikenkä ja hapettumaakin jonkin verran kun tarkemmin liitospintoja tarkasteli.

Peltsi

nyt puhdistin akun navat ja mittautin akun ja kunnossa on mutta ei auttanut... :( mitäs olis vielä mahdollista tehdä voiskos kyse olla sytytystulpissa ???
Alfa 156 2.5 V6 -98

Vastaa Viestiin