Mutta sinne jätin ihmeteltäväksi ja ei ollu muuta sijaisautoo antaa tilalle kuin 3.0 V6 tomaatti..


Valvoja: Moderators
Fiksuinta olisi laittaa sinne sitä millä sen on tarkoitettukin toimia.Tuomas K kirjoitti:Mitenkähän vanhan, R12:lle tehdyn kylmästöintilaitteen kanssa nykyään on fiksuinta toimia? Ilmeisesti jotain korvaavaa kylmäainetta on olemassa, joka sopisi tilalle? Mitenkäs systeemin muokkaaminen nykyaikaisemmalle aineelle, tuleeko kompuran tai letkujen kanssa ongelmia modernimmilla aineilla?
Tulipa tähänkin lisää selvyyttä. Hammastangosta puuttuu toiselta puolelta rajoitin, eli hammastanko vaihtoon.Tuomas K kirjoitti:Ajattelin kokeilla mahtaisiko ooppelin saada leimattua pienemmillä pyörillä, jos ne ei ottaisi kiinni rakenteisiin. Aikaisempina vuosina tuo on pienemmillä pyörillä leimattu ongelmitta. Pienempikin pyörä kuitenkin ottaa kiinni tukivarteen, eli kyllä tuo ohjaus pitää säädättää keskelle ennen kuin leimaa voi hakea.
Kun ilman pyörää kääntää pyörät linkkuun, niin raidetangonpää kääntyy niin pitkälle, että se ottaa kiinni vakaajatankoon ja koiranluuhun:
Kivijärvi kirjoitti:Autopoliklinikka Alfabbs:n erikoislääkäri A. Romeon sanelusta:
"potilas: punainen Fiat 500 Multijet ´09, hyväkuntoinen, perusterve.
tulosyy: äkillinen "Check Engine" -herja, keltainen moottorivikavalo ja ajoittainen nilkuttaminen
Potilas sytyttänyt keltaisen moottorivikavalon käynnistyksen yhteydessä toimittuaan hetken moitteetta ennen uudelleen käynnistystä. Aluksi ei merkkejä vakavammasta murheesta. Kuitenkin maantiellä 100km/h alueella merkittävässä aiemmin oireeton kulku ahdistunut. Kuljettaja epäilee nilkutusmoodia, joka hetkeä myöhemmin todentuu kaasuvasteen puuttumisena ja vauhdin täydellisenä puutumisena vastamäkeen. Potilas ei halua kiirehtiä yli 3000rpm tai ahtaa ollenkaan. Potilaalla vikavalo palaa, vaikka hänet käynnistää uudelleen ja uudelleen. Kertaalleen DPF-poltto keskeytynyt ylämäessä nilkutusmoodin iskiessä päälle, seuraavana päivänä poltto onnistuu, mutta tämän jälkeen hengenahdistus ja voimattomuus alkavat uudelleen. Potilas on juuri toipunut turbon ja välijäähyn vaihdosta sekä kytkimen täydellisestä uusimisesta vietettyään seitsemän viikkoa hoidossa. Meneillään vasta ns. toipilasaika edellisestä operaatiosta, ja kuljettaja tämän vuoksi erityisen hermona. Kuljettaja uhannut lopettaa potilaalta hellyyden antamisen ja ns. loppusijoittaa potilaan järven pohjaan. Suspekti akuutti PTSD/vieroitusoire merkkihuollosta? Konsultoidaan yksikön muita lääkäreitä ja autonsuojeluviranomaisia autosuojeluilmoituksen tekemisen tarpeesta. Palataan kuljettajan huoleen vastausten jälkeen."
Ei se nyt NIIN hyvä ole!!lerppu kirjoitti:BMW rasittaa.
Ajelin useamman päivän eksklusiivisesti Giuliettalla. Siinä ajellessa tuli tunne, että tämähän on mainio! Pirteä menemään ja näppärä pyöritellä kulmissa. Sympaattisen tuntuinen ja oikeesti tilaakin on tarpeeksi kolmen perheelle. Loosteriin hujahtaa tollanen pieni koirakin ihan näppärästi. Ei kuluta paljon, mutta kulkua on ihan yllättävän reilusti. Täähän vois olla vaikka ainoa auto, hymyilyttää tällä liikkua!
Tänään lähdin duuniin Bimmerillä... Voi perkele. Se on aivan ylivoimaisen laadukas verrattuna Giuliettaan. Teutonisen jämäkkä, eleetön voimalinja ja voimaa on. Eikä tarvii vatkata sitä välityssuhteen valitsinta, se tietty nyt voisi olla Giuliettassakin... Mutta on tää X1 vaan penteleen hyvä. Tylsä kuin saatana eikä paljoo hymyilytä. Mutta on se hyvä. Paska sentään.
No mutta, kun katsoo äxykkösen ulkonäköä niin... toki makuasioitalerppu kirjoitti:BMW rasittaa.
Ajelin useamman päivän eksklusiivisesti Giuliettalla. Siinä ajellessa tuli tunne, että tämähän on mainio! Pirteä menemään ja näppärä pyöritellä kulmissa. Sympaattisen tuntuinen ja oikeesti tilaakin on tarpeeksi kolmen perheelle. Loosteriin hujahtaa tollanen pieni koirakin ihan näppärästi. Ei kuluta paljon, mutta kulkua on ihan yllättävän reilusti. Täähän vois olla vaikka ainoa auto, hymyilyttää tällä liikkua!
Tänään lähdin duuniin Bimmerillä... Voi perkele. Se on aivan ylivoimaisen laadukas verrattuna Giuliettaan. Teutonisen jämäkkä, eleetön voimalinja ja voimaa on. Eikä tarvii vatkata sitä välityssuhteen valitsinta, se tietty nyt voisi olla Giuliettassakin... Mutta on tää X1 vaan penteleen hyvä. Tylsä kuin saatana eikä paljoo hymyilytä. Mutta on se hyvä. Paska sentään.
Jaa, sullako on pyrkimys yhden auton käyttöön... dilemma se olisi myös itselleni, joten olen antanut luvan itselleni pitää useampia, myös yhden Kian( lue: japsin/korealaisen ) ihan talous- ja luotettavuussyistä. Eihän tuo tilanteesi hyvän penarin syytä ole. Itse asiassa katselen myös tätä germaanimerkkiä sillä silmällä ...lerppu kirjoitti:BMW rasittaa.
Ajelin useamman päivän eksklusiivisesti Giuliettalla. Siinä ajellessa tuli tunne, että tämähän on mainio! Pirteä menemään ja näppärä pyöritellä kulmissa. Sympaattisen tuntuinen ja oikeesti tilaakin on tarpeeksi kolmen perheelle. Loosteriin hujahtaa tollanen pieni koirakin ihan näppärästi. Ei kuluta paljon, mutta kulkua on ihan yllättävän reilusti. Täähän vois olla vaikka ainoa auto, hymyilyttää tällä liikkua!
Tänään lähdin duuniin Bimmerillä... Voi perkele. Se on aivan ylivoimaisen laadukas verrattuna Giuliettaan. Teutonisen jämäkkä, eleetön voimalinja ja voimaa on. Eikä tarvii vatkata sitä välityssuhteen valitsinta, se tietty nyt voisi olla Giuliettassakin... Mutta on tää X1 vaan penteleen hyvä. Tylsä kuin saatana eikä paljoo hymyilytä. Mutta on se hyvä. Paska sentään.
- Tämä on valitettavan totta. Väri on BMW special - mummokalsari. Lisäksi herkkä likaantumaan. Joten lienee nimensä veroinen?palkus kirjoitti:^kyllä sen sisustan näkee
LVA kirjoitti:Ei se nyt NIIN hyvä ole!!lerppu kirjoitti:BMW rasittaa.
Ajelin useamman päivän eksklusiivisesti Giuliettalla. Siinä ajellessa tuli tunne, että tämähän on mainio! Pirteä menemään ja näppärä pyöritellä kulmissa. Sympaattisen tuntuinen ja oikeesti tilaakin on tarpeeksi kolmen perheelle. Loosteriin hujahtaa tollanen pieni koirakin ihan näppärästi. Ei kuluta paljon, mutta kulkua on ihan yllättävän reilusti. Täähän vois olla vaikka ainoa auto, hymyilyttää tällä liikkua!
Tänään lähdin duuniin Bimmerillä... Voi perkele. Se on aivan ylivoimaisen laadukas verrattuna Giuliettaan. Teutonisen jämäkkä, eleetön voimalinja ja voimaa on. Eikä tarvii vatkata sitä välityssuhteen valitsinta, se tietty nyt voisi olla Giuliettassakin... Mutta on tää X1 vaan penteleen hyvä. Tylsä kuin saatana eikä paljoo hymyilytä. Mutta on se hyvä. Paska sentään.
Minua vituttaa tällä hetkellä bmw autona ja merkkinä yli kaiken. Pitkälle sovitut autokaupat men puihin kun dpf tukkeutui sopivasti. Muutenkin autoliikkeet hyvittää tosta kinneristä naurettavan vähän, joten ei ollut järkevää jatkaa kauppojen hieromista vaan pidetään tuo nyt itsellämme. Vaikkakin sisätilojen riittävyys on kysymysmerkki.
Merkkinä penarin käyttöominaisuudet ei ole tästä maailmasta. Tilat on kaikissa malleissa niukat, mutta eniten ärsyttää nuo helvetin huoltovalot. Joku palaa aina ja se on aina jotain huoltoa vailla, vaikkei oikeasti olisikaan. Sen lisäksi talven käyttöominaisuudet on kehnot, ei tollanen parilitrainen diesel penari talvella lämpiä ja lunta kun menee vanteen sisään niin abs järjestelmä kyykkää, eikä auto liiku mihinkään. Ja sama kaikissa penareissa. Hyvin se kyllä etenee kun on lukkoperä, mutta muuten ei jaksa nyt kehua. Talvea odotellessa.
Nyt sitten dpf:n kuntoon laitto seuraavana edessä.
Bmw 530xdA 2008 on tuo toinen noista kilometritehtaista.Raimo Miettinen kirjoitti:Niin, että millä on ajettu yli 600tkm? Ihan alkoi kiinnostaa!
Tuo absi homma tapahtui niin, että meidän pihatiellä oli lunta sen 15cm ja abs systeemi meni sellaiseen perätilaan että auto ei enää suostunut liikkumaan suuntaan eikä toiseen. Oli pimeetä, kiire ja kylmä niin ei kerennyt siitä sen isompaa analyysiä tekemään mutta auto alkoi toimia kun (muistaakseni) takavanne puhdistettiin lumesta. Pieni mutta veemäinen juttu, tolloinkin oli se miltei 30 astetta pakkasta, joten tulisin hyvin toimeen ilmankin tuollaisia kommervenkkejä.Dfin kirjoitti:
Suosittelen ottamaan yhteyttä DPF:n tiimoilta Bemu Oy -firmaan. Ainakin minulle tekivät hiukkassuodattimen perusteellisen putsauksen. Toiminut nyt 50tkm ilman ongelmia. Sulla on kyllä huonoa tuuria ollut jos huoltovaloja palaa turhaan ja abs-valot vilkkuu suotta. Ei mulla vaan oo mitään vilkkunut edes talven lumileikkejen kesken, 635tkm nyt takana.
Luistoneston valo sen sijaan tais palaa koko talven mittaristossa, mikä lie oli vikana.![]()
![]()
Lämpeneminen on huonoa kolmilitraisessakin. E91-koristen hyvityshinnat on varmasti melko alhaisia kun alkaen 6k€ noita jo alkaa saamaan ja kympillä saa jo hyvän.
Eikä ole bemarin vika jos alemman keskiluokan tilat loppuu kesken. Mun mielestä tuo ylemmän keskiluokan vehje on varsin tilava melkein mihin tahansa kilpailijaan verrattuna. Yhdyn täysin lerpun kuvailuun. On se hyvä auto mutta nelivetona suurimman osan ajasta tylsä vehje. Ei temperamenttia vaan tasaisen (arjen)harmaata.
Vähän samanlainen fiilis oli itellä ku liisarina oli uus 2013 Audi A4 140hv quattro diesel farkku sporttipenkeillä. Sinällään ihan OK auto, mitä nyt sähkönen ohjaustehostin sekoili kuten kaikilla muillakin. Se oli onneks tiedossa jo autoa tilatessa.lerppu kirjoitti:^Selvennetään nyt. En missään nimessä ylistä Bimmeriä. Tylsähän tuo on. Mutta objektiivisesti vaan "parempi" kuin esim. Alfa. Ja subjektiivisesti taas parempi kuin esim. Audi. Ja siitä on vaikea vaihtaa pois, kun se on järkeä käyttäen niin hyvä. Vaikka sielulle se on minikuolema. Rumiahan ne on kaikki, olleet jo 15 vuotta. Poislukien uusi nelossarja, se on kiva.
LVA kirjoitti:Tuo absi homma tapahtui niin, että meidän pihatiellä oli lunta sen 15cm ja abs systeemi meni sellaiseen perätilaan että auto ei enää suostunut liikkumaan suuntaan eikä toiseen. Oli pimeetä, kiire ja kylmä niin ei kerennyt siitä sen isompaa analyysiä tekemään mutta auto alkoi toimia kun (muistaakseni) takavanne puhdistettiin lumesta. Pieni mutta veemäinen juttu, tolloinkin oli se miltei 30 astetta pakkasta, joten tulisin hyvin toimeen ilmankin tuollaisia kommervenkkejä.Dfin kirjoitti:
Suosittelen ottamaan yhteyttä DPF:n tiimoilta Bemu Oy -firmaan. Ainakin minulle tekivät hiukkassuodattimen perusteellisen putsauksen. Toiminut nyt 50tkm ilman ongelmia. Sulla on kyllä huonoa tuuria ollut jos huoltovaloja palaa turhaan ja abs-valot vilkkuu suotta. Ei mulla vaan oo mitään vilkkunut edes talven lumileikkejen kesken, 635tkm nyt takana.
Luistoneston valo sen sijaan tais palaa koko talven mittaristossa, mikä lie oli vikana.![]()
![]()
Lämpeneminen on huonoa kolmilitraisessakin. E91-koristen hyvityshinnat on varmasti melko alhaisia kun alkaen 6k€ noita jo alkaa saamaan ja kympillä saa jo hyvän.
Eikä ole bemarin vika jos alemman keskiluokan tilat loppuu kesken. Mun mielestä tuo ylemmän keskiluokan vehje on varsin tilava melkein mihin tahansa kilpailijaan verrattuna. Yhdyn täysin lerpun kuvailuun. On se hyvä auto mutta nelivetona suurimman osan ajasta tylsä vehje. Ei temperamenttia vaan tasaisen (arjen)harmaata.
Paras tarjous dpf:n vaihdosta on mekonomen nimiseltä ketjulta, himpun verran alle tonni. Poisto maksaa eri puljuista kyseltynä about tonnin. En ehkä ala putsaamaan, koska nopean kuuklailun perusteella ei aina homma toimi. Mitä tuohon tilaan tulee, niin olet sinänsä oikeassa. On vaan pienin mahdollinen kärry omassa kokoluokassaan.
Meillä on ollut kaksi bemua, tämä uudempi ja yksi vanha sotaratsu. Tämä bemu on ollu 3 vuottaja en kyllä missään nimessä yhdy laulamaan pelkkää ylistyslauluja teidän kanssa. Se on ollut ihan hyvä auto. Parasta siinä on se, että se laski minun kynnystä ostaa Alfa.
Vaikea kuvitella että tuo olisi edes mahdollistalerppu kirjoitti:*Ja etukäteen anteeksipyyntö kaikilta niiltä, joille 75 ajoasento on passeli...*
Steady on, old chap! Johan itse Sir Alexander sanoi, että ratin takana on syytä olla hivenen epämukava asento jotta tarkkaavaisuus säilyyalfa 156 v6 kirjoitti:Vaikea kuvitella että tuo olisi edes mahdollistalerppu kirjoitti:*Ja etukäteen anteeksipyyntö kaikilta niiltä, joille 75 ajoasento on passeli...*