Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Valvoja: Moderators
Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Löytyykö sisäpiirin vinkkejä pk-seudulla sijaitsevista säädyllisen hinnan 156:n renkaiden kulmien säädöistä tarjoavista pajoista...??
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Star-Rengas Porttipuistossa Vantaalla. En muista paljonko minulta otti mutta soita ja kysy.
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Itse kysyisin pajaa, joka osaa säätää kulmat OIKEIN eikä halvimmalla.. väärä paikka säästää?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
^Juuri niin. Eka kokemus 75 huoltoasemalla (kun eturengas oli jo yhdeltä reunalta pilalla) - ei ollut säädettävää. Paikallinen monimerkkiliike sääti asian kuntoon. 156 oli rengasliikkeessä säädössä keväällä. Syksyllä yksi rengas oli pilalla. Hyvällä korjaamolla asia tuli kuntoon. Helsingin tilannetta en osaa kommentoida.
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
No joo, siis terveestä suhteellisuuden tajusta on kyse, ei täs ilmasesta ollukkaan ajatus, mutta esim. toi mainittu Star-rengas porttipuistossa tuli vajaa vuosi sitten todettua renkaan paikkauksen yhteydessä aivan perus vedättäjä koijareiksi, mitä ainakin täällä pk-seudulla piisaa enempikin, tiedän täältä kyllä useat asialliset "laatu firmat", pointti olikin vain että jos jolla kulla olisi tätä kuuluisaa sisäpiirin tietoa paikasta/henkilöstä, kera asiallisen meiningin, ilman kummempia byroo yhteiskunnan muodollisuuksia...
Totuushan on että hinnat kummasti miedontuu mitä ylemmäs etelästä lähdetään painamaan ja unohdetaan AD-ketjut yms., mutta joku tolkku siinäkin, että mihin asti ajaa asiansa. Sikäli mikäli niitä "vinkkejä" jollain oikeasti on, niin voi kernaasti paiskata PM:llä
NM. Ei kysyvä tieltä eksy ja tyhjäähän saa pyytämättäkin
Totuushan on että hinnat kummasti miedontuu mitä ylemmäs etelästä lähdetään painamaan ja unohdetaan AD-ketjut yms., mutta joku tolkku siinäkin, että mihin asti ajaa asiansa. Sikäli mikäli niitä "vinkkejä" jollain oikeasti on, niin voi kernaasti paiskata PM:llä
NM. Ei kysyvä tieltä eksy ja tyhjäähän saa pyytämättäkin
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Näin on. Meidän kylällä oon käyttänyt Vianoria ja ne on joskus saaneet kulmat kohdalleen jo kolmannella kerralla. Aika huolettomasti jätkät kohtelee (ainakin aiemmin) niitä häkkyröitä mitkä laitetaan vanteisiin kiinni. Kilinkolin ne tippuu lattialle.. Ja lopputulos on kaikkea huonon ja hyvän väliltä.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Jpään Delta, tosin koneen tarkkuus on hieman kyseenalainen. Iki-iki-ikivanha ruoska. Kyllä niillä ihan hyvät arvot saa, mutta ei kyllä aivan nappiin ainakaan ekalla neljällä yrityksellä (niin, että ratti on suorassa eikä puolla, kyllä helpostikin. Ja ohjearvoihin.).
Hinta toki Deltamainen.
Sitten on Järvenpäässä Uudenmaan Carpojat, missä on onnistuttu ihan hyvällä suhteella. Keravalla on F-Huolto (Keravan F-Huolto, Keravan Autohuolto (Fixus)), jossa myös tekevät ihan kiltisti hyvää, kun pyytää ja sanoo että maksaa vaikka isomman velotuksen, jos menee nysväämiseksi.
Hinta toki Deltamainen.
Sitten on Järvenpäässä Uudenmaan Carpojat, missä on onnistuttu ihan hyvällä suhteella. Keravalla on F-Huolto (Keravan F-Huolto, Keravan Autohuolto (Fixus)), jossa myös tekevät ihan kiltisti hyvää, kun pyytää ja sanoo että maksaa vaikka isomman velotuksen, jos menee nysväämiseksi.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Ne laitteet on myös hyvin herkkiä jos niitä kolhii ja tiputtelee. Kalibrointi muuttuu kolhimalla. Meillä kalibroidaan kerran vuodessa mittapäät. Ne alkaa näyttään vääriä arvoja ajan myötä ja varsinkin jos tiputat lattialle,ei sitä voi käyttää ennen uutta kalibrointia.m.sa kirjoitti:Aika huolettomasti jätkät kohtelee (ainakin aiemmin) niitä häkkyröitä mitkä laitetaan vanteisiin kiinni. Kilinkolin ne tippuu lattialle..
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Onko joku hurja täällä yrittänyt itse nelipyöräsuuntausta? Tapoja on monia ja aattelin itse kokeilla ihan vaan autopukeilla ja naruilla. Tällä tavalla ei tietenkään pääse ohjearvoihin mutta autolla pystyis ajaa yli rengasrumban. Onkohan jotain yksinkertaista tapaa millä pääsis lähemmäs ohjearvoja?
Through difficulties to defeat
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Nyt näyttäis olevan enemmän toisella puolella kuin toisella negatiivista camberia ja etupyörät harittaa ja takapyörät auraa.
Säätäminen tuntuu olevan hyvin pienestä kii mutta noita cambereitahan ei edes pysty säätämään joten onko tukivarsissa sen verran liikkumavaraa että selittäis aurauksen tai harituksen takia camberit vai onko joku tärkeä prikka jäänyt pois jostain tukivarren kiinnityspultista?
Säätäminen tuntuu olevan hyvin pienestä kii mutta noita cambereitahan ei edes pysty säätämään joten onko tukivarsissa sen verran liikkumavaraa että selittäis aurauksen tai harituksen takia camberit vai onko joku tärkeä prikka jäänyt pois jostain tukivarren kiinnityspultista?
Through difficulties to defeat
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
^ Tuota pyörin kulmien säätöö täs itsekin touhuan, sellaisella säädettävällä raudalla. Sillä saa vanteiden sisäpinnoista, verrattua et onko aurausta, ja sit koitin vanteen ulkopinnoista vatupassin ja säädettävän kulman kans tuota camper kulmaa saada. Kun nuo kaikki alustan osat tuli uusittua ,niin ei oo ihan kohdillaan pyörien kulmat. Etupyörät harittaa, kuskin enenmmän ja takapyörät auraa, repsikan enenmmän. Eli jotenkin ruvettava säätään edes niin, et jossain vaihees kun saa katsastettua, niin pääsee käyttään jollain ammattilaisella tuolla jyväskylässä. No joo tuota prikka hommaa kans mietin et onko mennyt väärin päin rikkoja kun ne oli eri vahvuisia ellen väärin muista. Otin purku vaihees kyllä valokuvat, eli täytyy ne kaivaa esiin jos vaik selventäs asiaa.
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Kierretangosta tehdyllä rautasysteemillä minäkin noita aurauskulmia säätelin. Tänään kokeilin rakennushommissa käytettyä laseretäisyysmittaria, sillä homma kävi vielä helpommin
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Työ kaverilta mullakin lainassa sen tekemä mittalaite, näppärä käyttää. No hitto tuo lasermittari ei tullut mieleen, pitäs mullakkin olla sellanen jossain, tarviikin kokeilla silläkin.heme kirjoitti:Kierretangosta tehdyllä rautasysteemillä minäkin noita aurauskulmia säätelin. Tänään kokeilin rakennushommissa käytettyä laseretäisyysmittaria, sillä homma kävi vielä helpommin
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Tais tulla vedettyy liian monta bissee mut nyt on ainaki raidetangonpäät muljattu pyöreiks ja kulmat edelleen vituillaan. Täytyy mennä pajalle nöyristelemään. Saas nähä jos muuttuu yhtään paremmaks ajettavaks
Through difficulties to defeat
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Taas vaihteeks vituiks män. Camberit vituillaan -2 astetta toinen taka. En muista kumpi ja lappukin katos. Muut ovatkin sallitun rajoissa sporttialustalle eli -1,5 astetta. Mikä siinä yhdessä takakulmassa on mennyt vituiks? Olenko ryssiny tukivarsien kiinnityksen vai onko koko tolppa kenties sisemmällä korissa kuin toisella puolella? Vai voiko kenties irronnut tai ainakin järkyttävästi koliseva kallistuksenvakaaja aiheuttaa toisen takapyörän vinoutta? Vai pitäiskö vaan pistää joku 3mm paksu pricka pitkittäisen tukivarren päihin ja koittaa saada napa-asetelmaa kammettua sisäänpäin? Puslat ym silmämääräisesti ehjät. Leimakin tuli pari kk sitten mutta höskä täytyy puolen vuoden päästä muutoskatsastaa ja vaaditaan vissiin vihreetä lappua siihen
Through difficulties to defeat
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Ei tarvita vihreetä lappua, kun käytät oikealla konttorilla. Lue sitä 159:n muutoskatsastustopikkia, siellähän oli todettu kolmen inssin toimesta, että missään ei määrätä tiettyjä arvoja - jos ovat symmetriset (pieni heitto siinäkin ihan normia).
Olikos nimimerkki Willez, kuka taisteli myös toispuoleisen camberin kanssa? Saattoi olla myös Silverine projekteineen. Kannattaa kokeilla lueskella heidän topikkejaan, jos löytyis.
Olikos nimimerkki Willez, kuka taisteli myös toispuoleisen camberin kanssa? Saattoi olla myös Silverine projekteineen. Kannattaa kokeilla lueskella heidän topikkejaan, jos löytyis.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Kiitti vinkistä. Selailemalla projektitopiceja löytyi lopulta todennäköinen syy sekä kolinaan että toispuoleiseen camberiin. Puslat eri puolilla eri tavalla pashana ja ilmeisesti nyt revennyt jommaltakummalta puolelta lopullisesti kun kolisee ihan saatanasti. Ainakin metelin perusteella selittäis sen että toisella puolella takoo metalli metalliin ja toisella puolella saattais hyvinkin olla pusla pitämässä pakettia kasassa mikä varmaan selittäis tuon kummallisen toispuoleisen camberin. Täytyy taas päivän valossa ryömiä auton alle kurkkimaan
Through difficulties to defeat
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Varmaanniin ne puslat ja apurungon siirto, mistä pojille vinkkasin.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
No löysit vinkkejä...
Mä laittaisin kaik uusiks jos persaus kestää. Ei tartte sit arvuutella.
Ja oon vissiin tulos vanhaks ku pojittelen.
Emmää oikeesti vanha oo.
Mä laittaisin kaik uusiks jos persaus kestää. Ei tartte sit arvuutella.
Ja oon vissiin tulos vanhaks ku pojittelen.
Emmää oikeesti vanha oo.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Silmämääräisesti ihmeteltynä siellä on kaikki kulahtanut mutta edelleenkään en löydä syytä kolinalle eikä silmämääräisesti nää eroa puolten välillä. Täytyisi varmaan nostaa nosturille että sais renkaat ilman ja mahtuis alle heiluttelemaan keikkaraudalla. Taitaa tosiaan tulla halvemmaks pistää kaikki uusiks ja taas säädellä kulmat kohdilleen kuin vaihdella vääriä palikoita ja säädellä kulmia viiteen kertaan
Ovatkohan nämä auton eliniän mittainen ratkaisu? http://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-14 ... Sw8d9UwiUp
Ovatkohan nämä auton eliniän mittainen ratkaisu? http://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-14 ... Sw8d9UwiUp
Through difficulties to defeat
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
^Taitavat olla halvempia, kun tilaa suoraa valmistajan sivuilta. Postitkin muistaakseni halvemmat (5-10€)
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 156:n aurauskulmat/nelipyöräsuuntaus...
Kiitti ku huomasit. Jää enemmän fyrkkaa asennuskaljoihin
Through difficulties to defeat