Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Ihan Fordin originaali laturi on, mut nekin on kuulema korjattuja mitä kierrättävät. Luulis saavan uutta marmoritiskiltä.
Mutta sinne jätin ihmeteltäväksi ja ei ollu muuta sijaisautoo antaa tilalle kuin 3.0 V6 tomaatti.. Kilsakorvauksia kun keräilee, niin kai sillä jokunen sentti yli jää
Mutta sinne jätin ihmeteltäväksi ja ei ollu muuta sijaisautoo antaa tilalle kuin 3.0 V6 tomaatti.. Kilsakorvauksia kun keräilee, niin kai sillä jokunen sentti yli jää
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Kuka muistaa, kun puhuttiin siitä, mitenkä Wärtsilä ei vielä ole kärynnyt mistään meridieseleiden päästöhuijauksista?
Nyt jämähti.
n. 200 merimoottorissa on päästömanipulaatiota tehty... Italian toimipisteessä.
Hupsista.
Nyt jämähti.
n. 200 merimoottorissa on päästömanipulaatiota tehty... Italian toimipisteessä.
Hupsista.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Mitenkähän vanhan, R12:lle tehdyn kylmästöintilaitteen kanssa nykyään on fiksuinta toimia? Ilmeisesti jotain korvaavaa kylmäainetta on olemassa, joka sopisi tilalle? Mitenkäs systeemin muokkaaminen nykyaikaisemmalle aineelle, tuleeko kompuran tai letkujen kanssa ongelmia modernimmilla aineilla?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Saattaa helpoin olla korvikeaine.
Googletuksen perusteella löytyi juttua volvo racingclubin sivulta, jossa mainitaan mm "Isceon49 sekä RS-24 ovat molemmat R12 korvikkeita."
Bemaripuolella puhutaan jostain helsinkiläisestä Pellen Pajasta, jossa olis ollut joskus taannoin r12-korviketta laitettavana.
Ja sit jos ns. halvalla pääsee, niin tekee konversion (sikäli kun mahdollista) r134a:lle, tosin sekin kielletään kohta ni...
EDIT:
Googlettelemalla löytyi mersufoorumilta juttua firmasta nimeltä Pehycon, jossa kuulemma onnistuu. K.o firma on nykyään nimeltään Vistema (näyttäis enempi olevan raskaaseen kalustoon erikoistunut), mikä kyllä mainostaa pystyvänsä tekemään kaikki ilmastointihuoltoihin liittyvät asiat...
http://www.vistema.fi/palvelut/huollot-ja-korjaukset
Ehkä tuonne kannattais soitella, jos pystyisivät palvelemaan? Tuo paikka mainittu nimenomaa tapauksessa, jossa autoon piti saada r12-korviketta.
Saattaa helpoin olla korvikeaine.
Googletuksen perusteella löytyi juttua volvo racingclubin sivulta, jossa mainitaan mm "Isceon49 sekä RS-24 ovat molemmat R12 korvikkeita."
Bemaripuolella puhutaan jostain helsinkiläisestä Pellen Pajasta, jossa olis ollut joskus taannoin r12-korviketta laitettavana.
Ja sit jos ns. halvalla pääsee, niin tekee konversion (sikäli kun mahdollista) r134a:lle, tosin sekin kielletään kohta ni...
EDIT:
Googlettelemalla löytyi mersufoorumilta juttua firmasta nimeltä Pehycon, jossa kuulemma onnistuu. K.o firma on nykyään nimeltään Vistema (näyttäis enempi olevan raskaaseen kalustoon erikoistunut), mikä kyllä mainostaa pystyvänsä tekemään kaikki ilmastointihuoltoihin liittyvät asiat...
http://www.vistema.fi/palvelut/huollot-ja-korjaukset
Ehkä tuonne kannattais soitella, jos pystyisivät palvelemaan? Tuo paikka mainittu nimenomaa tapauksessa, jossa autoon piti saada r12-korviketta.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ Kannattaa kysyä Pellen pajasta, heillä on kokemusta ilmastointilaitteiden korjauksista ja muutostöistä. Firma löytyy tattikselta, yhteystiedot.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Muiden merkkien murheita.
Itärajan takaa saa varmaan sitä alkuperäistäkin ainetta?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Joko viimeisin korvikeaine (alkuperäinen Isceon 49 on myös jo hyllytetty, Isceon MO49+ tjsp oli joku viitisen vuotta sitten päivän sana) tai järjestelmän konvertointi oikeasti nykyaikaiselle aineelle. Vanhan aineen hankkiminen tai pian hyllytettävälle aineelle konvertointi on kuitenkin lyhytkatseista tekohengitystä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Jotain yleismallisia konvertointisettejä nähnyt mainostettavan, settiin näkyy kuuluvan kasa tiivisteitä sekä adapterit täyttöventtiileille.
Mitkä tuollaisessa järjestelmässä on aineen suhteen arkoja paikkoja tiivisteiden lisäksi? Jossain tosiaan joku pelotteli, ettei letkut kestäisi uusia aineita. Mitenkähän uudet, vanhaan systeemin tarkoitetut kompressorit, sietääkö ne ongelmitta uusia aineita?
Mitkä tuollaisessa järjestelmässä on aineen suhteen arkoja paikkoja tiivisteiden lisäksi? Jossain tosiaan joku pelotteli, ettei letkut kestäisi uusia aineita. Mitenkähän uudet, vanhaan systeemin tarkoitetut kompressorit, sietääkö ne ongelmitta uusia aineita?
Re: Muiden merkkien murheita.
Fiksuinta olisi laittaa sinne sitä millä sen on tarkoitettukin toimia.Tuomas K kirjoitti:Mitenkähän vanhan, R12:lle tehdyn kylmästöintilaitteen kanssa nykyään on fiksuinta toimia? Ilmeisesti jotain korvaavaa kylmäainetta on olemassa, joka sopisi tilalle? Mitenkäs systeemin muokkaaminen nykyaikaisemmalle aineelle, tuleeko kompuran tai letkujen kanssa ongelmia modernimmilla aineilla?
Korvaavia aineita tässä jo lueteltiinkin, mutta niiden ongelma taítaa olla pienempi molekyylirakenne=> pysyy huonosti sisällä.
Muuten taitaa olla höyrystymislämpötiloja myöden aika lähellä oikeaa tavaraa, ja taitaa jonkun aineen kanssa päästä ilman öljyjen vaihtoakin.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Tulipa tähänkin lisää selvyyttä. Hammastangosta puuttuu toiselta puolelta rajoitin, eli hammastanko vaihtoon.Tuomas K kirjoitti:Ajattelin kokeilla mahtaisiko ooppelin saada leimattua pienemmillä pyörillä, jos ne ei ottaisi kiinni rakenteisiin. Aikaisempina vuosina tuo on pienemmillä pyörillä leimattu ongelmitta. Pienempikin pyörä kuitenkin ottaa kiinni tukivarteen, eli kyllä tuo ohjaus pitää säädättää keskelle ennen kuin leimaa voi hakea.
Kun ilman pyörää kääntää pyörät linkkuun, niin raidetangonpää kääntyy niin pitkälle, että se ottaa kiinni vakaajatankoon ja koiranluuhun:
Selkeä valmistusvirhe siis, mutta tanko on vaihdettu muistaakseni neljä vuotta sitten, eli Motonetin mielestä oletettavasti artisti maksaa. Tanko on ollut autossa kiinni ehkä 30 tkm, eli oletettua käyttöikää on siis valtaosa jäljellä. Minkälaista osuutta remontin kustannuksista tuossa voi realistisesti vaatia Motonetilta? 100 % toki mieluusti, mutta sikäli kun eivät suostu. 75 %?
Re: Muiden merkkien murheita.
^Aika vaikea tilanne tollanen, mutta luulisi tuon kuuluvan myyjän virhevastuun piiriin, kun selkeästi on ollut alkujaankin viallinen osa kyseessä. Vaikka vika tuli ilmi vasta nyt, niin senhän ei pitäisi vaikuttaa mihinkään. Eihän se sun vika ole, että katsureilta on aiemmin jäänyt vika huomaamatta. Eikä tuota vikaa "pysty huomaamaan" ennen asennusta, joten ei voi kyllä asentajaakaan syyttää virhellisen osan asennuksesta. Olishan se tietysti ollut havaittavissa heti asennuksen jälkeen, mutta asennustyö on siinä kohden jo tehty, joten aika epäolennaista sekin.
Lisäksi sopii ehkä olettaa, että autoon ei tarvitsisi sen elinkaaren aikana uusia enää hammastankoa, eli vaikka saisit veloituksetta uuden osan asennuksineen, niin et saisi siitä taloudellista hyötyä. Josta päästäänkin siihen, että miks virheen korjaamisen pitäisi maksaa sulle tuossa kohtaa enää yhtään mitään?
Jotenkin noin näkisin asian. Jos myyjä näkee asian eri tavalla, niin kysypä olisko he korvanneet, jos asentaja olis välittömästi asennuksen jälkeen havainnut osan vialliseksi? Jos olisivat korvanneet kulut silloin, niin miksei virhevastuun puitteissa nyt?
Lisäksi sopii ehkä olettaa, että autoon ei tarvitsisi sen elinkaaren aikana uusia enää hammastankoa, eli vaikka saisit veloituksetta uuden osan asennuksineen, niin et saisi siitä taloudellista hyötyä. Josta päästäänkin siihen, että miks virheen korjaamisen pitäisi maksaa sulle tuossa kohtaa enää yhtään mitään?
Jotenkin noin näkisin asian. Jos myyjä näkee asian eri tavalla, niin kysypä olisko he korvanneet, jos asentaja olis välittömästi asennuksen jälkeen havainnut osan vialliseksi? Jos olisivat korvanneet kulut silloin, niin miksei virhevastuun puitteissa nyt?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, mitään taloudellista hyötyä tuosta vaihdosta ei tosiaan liene, ensimmäinen tanko kesti yli 200 tkm, enkä usko että tuolla kukaan jaksaa toista mokomaa enää rullailla.
Täytyy yrittää täytyä korvausta, mutta katsotaan mitä sanovat. Rivimyyjän kanssa tuosta ei kannattane keskustella ollenkaan, siellä on osaaminen ja valtuudet sen verran heikkoa...
Täytyy yrittää täytyä korvausta, mutta katsotaan mitä sanovat. Rivimyyjän kanssa tuosta ei kannattane keskustella ollenkaan, siellä on osaaminen ja valtuudet sen verran heikkoa...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Brittisportti alkoi jääratapäivien jälkeen kadottaa taas jäähdytysnestettä, tällä kertaa tosin hitaammin kuin aiemmin. Tästähän tuli talven mittaan tiivisteltyä ja hierottua vakiopaikat ja ~kaikki, mistä noilla tienoon voi nestettä vuotaa (niin, että se päätyy V-kanaaliin). Taktisesti sijoitetut liinat kertoivat, että termarikotelon alla oleva liina kastuu ja muut ei, joten ei muuta kuin termarikotelon kimppuun tiivistettä uusimaan.
Jaa-a, mistähän johtunee että neste pääsee pihalle...
Jaa-a, mistähän johtunee että neste pääsee pihalle...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien murheita.
Autopoliklinikka Alfabbs:n erikoislääkäri A. Romeon sanelusta:
"potilas: punainen Fiat 500 Multijet ´09, hyväkuntoinen, perusterve.
tulosyy: äkillinen "Check Engine" -herja, keltainen moottorivikavalo ja ajoittainen nilkuttaminen
Potilas sytyttänyt keltaisen moottorivikavalon käynnistyksen yhteydessä toimittuaan hetken moitteetta ennen uudelleen käynnistystä. Aluksi ei merkkejä vakavammasta murheesta. Kuitenkin maantiellä 100km/h alueella merkittävässä aiemmin oireeton kulku ahdistunut. Kuljettaja epäilee nilkutusmoodia, joka hetkeä myöhemmin todentuu kaasuvasteen puuttumisena ja vauhdin täydellisenä puutumisena vastamäkeen. Potilas ei halua kiirehtiä yli 3000rpm tai ahtaa ollenkaan. Potilaalla vikavalo palaa, vaikka hänet käynnistää uudelleen ja uudelleen. Kertaalleen DPF-poltto keskeytynyt ylämäessä nilkutusmoodin iskiessä päälle, seuraavana päivänä poltto onnistuu, mutta tämän jälkeen hengenahdistus ja voimattomuus alkavat uudelleen. Potilas on juuri toipunut turbon ja välijäähyn vaihdosta sekä kytkimen täydellisestä uusimisesta vietettyään seitsemän viikkoa hoidossa. Meneillään vasta ns. toipilasaika edellisestä operaatiosta, ja kuljettaja tämän vuoksi erityisen hermona. Kuljettaja uhannut lopettaa potilaalta hellyyden antamisen ja ns. loppusijoittaa potilaan järven pohjaan. Suspekti akuutti PTSD/vieroitusoire merkkihuollosta? Konsultoidaan yksikön muita lääkäreitä ja autonsuojeluviranomaisia autosuojeluilmoituksen tekemisen tarpeesta. Palataan kuljettajan huoleen vastausten jälkeen."
"potilas: punainen Fiat 500 Multijet ´09, hyväkuntoinen, perusterve.
tulosyy: äkillinen "Check Engine" -herja, keltainen moottorivikavalo ja ajoittainen nilkuttaminen
Potilas sytyttänyt keltaisen moottorivikavalon käynnistyksen yhteydessä toimittuaan hetken moitteetta ennen uudelleen käynnistystä. Aluksi ei merkkejä vakavammasta murheesta. Kuitenkin maantiellä 100km/h alueella merkittävässä aiemmin oireeton kulku ahdistunut. Kuljettaja epäilee nilkutusmoodia, joka hetkeä myöhemmin todentuu kaasuvasteen puuttumisena ja vauhdin täydellisenä puutumisena vastamäkeen. Potilas ei halua kiirehtiä yli 3000rpm tai ahtaa ollenkaan. Potilaalla vikavalo palaa, vaikka hänet käynnistää uudelleen ja uudelleen. Kertaalleen DPF-poltto keskeytynyt ylämäessä nilkutusmoodin iskiessä päälle, seuraavana päivänä poltto onnistuu, mutta tämän jälkeen hengenahdistus ja voimattomuus alkavat uudelleen. Potilas on juuri toipunut turbon ja välijäähyn vaihdosta sekä kytkimen täydellisestä uusimisesta vietettyään seitsemän viikkoa hoidossa. Meneillään vasta ns. toipilasaika edellisestä operaatiosta, ja kuljettaja tämän vuoksi erityisen hermona. Kuljettaja uhannut lopettaa potilaalta hellyyden antamisen ja ns. loppusijoittaa potilaan järven pohjaan. Suspekti akuutti PTSD/vieroitusoire merkkihuollosta? Konsultoidaan yksikön muita lääkäreitä ja autonsuojeluviranomaisia autosuojeluilmoituksen tekemisen tarpeesta. Palataan kuljettajan huoleen vastausten jälkeen."
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
hyvä taudinkuvausKivijärvi kirjoitti:Autopoliklinikka Alfabbs:n erikoislääkäri A. Romeon sanelusta:
"potilas: punainen Fiat 500 Multijet ´09, hyväkuntoinen, perusterve.
tulosyy: äkillinen "Check Engine" -herja, keltainen moottorivikavalo ja ajoittainen nilkuttaminen
Potilas sytyttänyt keltaisen moottorivikavalon käynnistyksen yhteydessä toimittuaan hetken moitteetta ennen uudelleen käynnistystä. Aluksi ei merkkejä vakavammasta murheesta. Kuitenkin maantiellä 100km/h alueella merkittävässä aiemmin oireeton kulku ahdistunut. Kuljettaja epäilee nilkutusmoodia, joka hetkeä myöhemmin todentuu kaasuvasteen puuttumisena ja vauhdin täydellisenä puutumisena vastamäkeen. Potilas ei halua kiirehtiä yli 3000rpm tai ahtaa ollenkaan. Potilaalla vikavalo palaa, vaikka hänet käynnistää uudelleen ja uudelleen. Kertaalleen DPF-poltto keskeytynyt ylämäessä nilkutusmoodin iskiessä päälle, seuraavana päivänä poltto onnistuu, mutta tämän jälkeen hengenahdistus ja voimattomuus alkavat uudelleen. Potilas on juuri toipunut turbon ja välijäähyn vaihdosta sekä kytkimen täydellisestä uusimisesta vietettyään seitsemän viikkoa hoidossa. Meneillään vasta ns. toipilasaika edellisestä operaatiosta, ja kuljettaja tämän vuoksi erityisen hermona. Kuljettaja uhannut lopettaa potilaalta hellyyden antamisen ja ns. loppusijoittaa potilaan järven pohjaan. Suspekti akuutti PTSD/vieroitusoire merkkihuollosta? Konsultoidaan yksikön muita lääkäreitä ja autonsuojeluviranomaisia autosuojeluilmoituksen tekemisen tarpeesta. Palataan kuljettajan huoleen vastausten jälkeen."
Tässä vaiheessa lienee hyvä kysyä että paljonko tuollainen maksais pikkuvikaisena
Re: Muiden merkkien murheita.
^Pomollani olisi myynnissä neljä vuotta/130 tkm vanha MB C250 diesel hieman vastaavilla oireilla: puutui jokunen aika sitten kesken matkanteon ja meno jäi siihen, matka jatkui hinausauton kyydissä. Veho vaihtoi turbon, mutta pääsiäisenä matka keskeytyi uudelleen. Nyt meni "joku venttiili" vaihtoon.
Ja firman fuhrerin S-mersua hinattiin parkkihallin syövereistä muutama viikko sitten, oliskohan kolmivuotias...
Kop, kop, omistamistani italianpaskoista Lancia Prisma joutui lavetille viimeksi, siitäkin on aikaa yli 20 vuotta.
Ja firman fuhrerin S-mersua hinattiin parkkihallin syövereistä muutama viikko sitten, oliskohan kolmivuotias...
Kop, kop, omistamistani italianpaskoista Lancia Prisma joutui lavetille viimeksi, siitäkin on aikaa yli 20 vuotta.
TTi
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Kovasti kuulostaa samoilta oireilta mitä faijan Nissanissa oli. Syyllinen joku ahtopaineventtiili tai vastaava. Jos laittaisi piuhan perään niin saattaisi selvitä koodeistakin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
01 g astraan pitäs levyt ja palat veihdella eteen. Kaipaisin neuvoa satulan liukupulttien kiristykseen, joku momentti? lukitetta kierteisiin?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
BMW rasittaa.
Ajelin useamman päivän eksklusiivisesti Giuliettalla. Siinä ajellessa tuli tunne, että tämähän on mainio! Pirteä menemään ja näppärä pyöritellä kulmissa. Sympaattisen tuntuinen ja oikeesti tilaakin on tarpeeksi kolmen perheelle. Loosteriin hujahtaa tollanen pieni koirakin ihan näppärästi. Ei kuluta paljon, mutta kulkua on ihan yllättävän reilusti. Täähän vois olla vaikka ainoa auto, hymyilyttää tällä liikkua!
Tänään lähdin duuniin Bimmerillä... Voi perkele. Se on aivan ylivoimaisen laadukas verrattuna Giuliettaan. Teutonisen jämäkkä, eleetön voimalinja ja voimaa on. Eikä tarvii vatkata sitä välityssuhteen valitsinta, se tietty nyt voisi olla Giuliettassakin... Mutta on tää X1 vaan penteleen hyvä. Tylsä kuin saatana eikä paljoo hymyilytä. Mutta on se hyvä. Paska sentään.
Ajelin useamman päivän eksklusiivisesti Giuliettalla. Siinä ajellessa tuli tunne, että tämähän on mainio! Pirteä menemään ja näppärä pyöritellä kulmissa. Sympaattisen tuntuinen ja oikeesti tilaakin on tarpeeksi kolmen perheelle. Loosteriin hujahtaa tollanen pieni koirakin ihan näppärästi. Ei kuluta paljon, mutta kulkua on ihan yllättävän reilusti. Täähän vois olla vaikka ainoa auto, hymyilyttää tällä liikkua!
Tänään lähdin duuniin Bimmerillä... Voi perkele. Se on aivan ylivoimaisen laadukas verrattuna Giuliettaan. Teutonisen jämäkkä, eleetön voimalinja ja voimaa on. Eikä tarvii vatkata sitä välityssuhteen valitsinta, se tietty nyt voisi olla Giuliettassakin... Mutta on tää X1 vaan penteleen hyvä. Tylsä kuin saatana eikä paljoo hymyilytä. Mutta on se hyvä. Paska sentään.
Re: Muiden merkkien murheita.
^Sun pitää nyt valita yksi noista. Tuo välimaasto on levotonta aluetta.
Emozioni vs. Die kalte Technologie.
Emozioni vs. Die kalte Technologie.
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei se nyt NIIN hyvä ole!!lerppu kirjoitti:BMW rasittaa.
Ajelin useamman päivän eksklusiivisesti Giuliettalla. Siinä ajellessa tuli tunne, että tämähän on mainio! Pirteä menemään ja näppärä pyöritellä kulmissa. Sympaattisen tuntuinen ja oikeesti tilaakin on tarpeeksi kolmen perheelle. Loosteriin hujahtaa tollanen pieni koirakin ihan näppärästi. Ei kuluta paljon, mutta kulkua on ihan yllättävän reilusti. Täähän vois olla vaikka ainoa auto, hymyilyttää tällä liikkua!
Tänään lähdin duuniin Bimmerillä... Voi perkele. Se on aivan ylivoimaisen laadukas verrattuna Giuliettaan. Teutonisen jämäkkä, eleetön voimalinja ja voimaa on. Eikä tarvii vatkata sitä välityssuhteen valitsinta, se tietty nyt voisi olla Giuliettassakin... Mutta on tää X1 vaan penteleen hyvä. Tylsä kuin saatana eikä paljoo hymyilytä. Mutta on se hyvä. Paska sentään.
Minua vituttaa tällä hetkellä bmw autona ja merkkinä yli kaiken. Pitkälle sovitut autokaupat men puihin kun dpf tukkeutui sopivasti. Muutenkin autoliikkeet hyvittää tosta kinneristä naurettavan vähän, joten ei ollut järkevää jatkaa kauppojen hieromista vaan pidetään tuo nyt itsellämme. Vaikkakin sisätilojen riittävyys on kysymysmerkki.
Merkkinä penarin käyttöominaisuudet ei ole tästä maailmasta. Tilat on kaikissa malleissa niukat, mutta eniten ärsyttää nuo helvetin huoltovalot. Joku palaa aina ja se on aina jotain huoltoa vailla, vaikkei oikeasti olisikaan. Sen lisäksi talven käyttöominaisuudet on kehnot, ei tollanen parilitrainen diesel penari talvella lämpiä ja lunta kun menee vanteen sisään niin abs järjestelmä kyykkää, eikä auto liiku mihinkään. Ja sama kaikissa penareissa. Hyvin se kyllä etenee kun on lukkoperä, mutta muuten ei jaksa nyt kehua. Talvea odotellessa.
Nyt sitten dpf:n kuntoon laitto seuraavana edessä.
Re: Muiden merkkien murheita.
PNV on paras, jälkipoltin ja kaikki!.
- Liitteet
-
- afterburner.JPG
- Nyt kulkee!
- (24.66 KiB) Tiedosto ladattu 5421 kertaa
VMP
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Muiden merkkien murheita.
No mutta, kun katsoo äxykkösen ulkonäköä niin... toki makuasioitalerppu kirjoitti:BMW rasittaa.
Ajelin useamman päivän eksklusiivisesti Giuliettalla. Siinä ajellessa tuli tunne, että tämähän on mainio! Pirteä menemään ja näppärä pyöritellä kulmissa. Sympaattisen tuntuinen ja oikeesti tilaakin on tarpeeksi kolmen perheelle. Loosteriin hujahtaa tollanen pieni koirakin ihan näppärästi. Ei kuluta paljon, mutta kulkua on ihan yllättävän reilusti. Täähän vois olla vaikka ainoa auto, hymyilyttää tällä liikkua!
Tänään lähdin duuniin Bimmerillä... Voi perkele. Se on aivan ylivoimaisen laadukas verrattuna Giuliettaan. Teutonisen jämäkkä, eleetön voimalinja ja voimaa on. Eikä tarvii vatkata sitä välityssuhteen valitsinta, se tietty nyt voisi olla Giuliettassakin... Mutta on tää X1 vaan penteleen hyvä. Tylsä kuin saatana eikä paljoo hymyilytä. Mutta on se hyvä. Paska sentään.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Talvellahan toi on parempi kuin kesällä... Ainakaan täällä, missä ei ole talvikunnossapitoa, vanteet eivät ole keränneet lunta lainkaan. Tietty jos on yli 17" talvikiekoissakin, niin sitten ymmärrän. ABSit eivät ole koskaan "kyykänneet". Varoitusvaloista: Muulloin ei ole näkynyt, kuin silloin kun akku piti vaihtaa. Voimalinja on parhaimmillaan talvella, xDrive toimii hienosti. Parempi se on kuin Jeep Patriotissa ollut "neliveto", käytännön elämässä jopa Mesen ML:ssä ollutta low-rangelle lukittavaa vanhan koulun nelivetoa parempi! Noin niin kuin omista nelikoista koettuna. Isä-ukon Audeissa/Jeepeissä olleita voimalinjoja voisi myös verrata (kun niitä oon suht paljon ajanut), Audi ei pääse lähellekään. Iso Intiaani oli toki vaikuttava, monella tapaa... Niijoo, enemmän käsketyistä Mitsun Evo VIII neliveto oli myös vallan toimiva.
Summaten: Oma Bimmeri on pirun hyvä talvella. Eikä mulla siinä ole ollut ikinä kylmä. En tiedä miksi sitten lämpeää kabiini ihan kivasti. Samapa tuo, kunhan lämpeää.
Yleisesti: On tuossa Bemarissa paljon enemmän tilaa kuin Giuliettassa. Enemmän kuin tarpeeksi omaan käyttöön. Pakut sitten erikseen. Sellanenkin oli joskus, kun luulin tarvitsevani. En tarvinnut mihinkään. (Paitsi kun viimeksi ostin telkun. Toki siihen olisi kuulunut ilmainen kotiinkuljetus - mutta otin kyytiin kun "mulla on paku".)
Hyvitysarvoista: Aika kivoja tarjouksia oon kerännyt X1:seen, kun oon kartoittanut yhteen autoon karsimista. Tuntuu tuo Alfa laahaavan tarjouksissa (suhteellisestikin) oleellisesti alempana... Että en pysty allekirjoittamaan omiin kokemuksiin peilaten väittämiäsi merkistä. Toki yksi datapiste ei paljoa tarkoita, tässä tapauksessa tuntuvat kumoavan toisensa. Otetaan kolmas mielipide! (Sittenkin otanta on turhan pieni, tilastollisesti edes hiukan merkittävään pohdiskeluun tarvitaan mieluummin yli 60 datapistettä, mutta lehmipojat voi vetää kolmellakymmenellä...)
Mutta se on edelleen subjektiivisesti todettava, että tylsähän tuo on. Ja jos rf-renkaat, niin "ajajan auto" huonossa mielessä.
Hmm... Tietty ajometrit voi ratkaista paljonkin - X1 nyt 96tkm, liekö syytäkin laittaa kiertoon ennen kuin enempää rullaa mittariin?
Ulkonäöstä: rumahan se on kuin saatana, mutta ei sitä näe, kun sillä ajaa!
Summaten: Oma Bimmeri on pirun hyvä talvella. Eikä mulla siinä ole ollut ikinä kylmä. En tiedä miksi sitten lämpeää kabiini ihan kivasti. Samapa tuo, kunhan lämpeää.
Yleisesti: On tuossa Bemarissa paljon enemmän tilaa kuin Giuliettassa. Enemmän kuin tarpeeksi omaan käyttöön. Pakut sitten erikseen. Sellanenkin oli joskus, kun luulin tarvitsevani. En tarvinnut mihinkään. (Paitsi kun viimeksi ostin telkun. Toki siihen olisi kuulunut ilmainen kotiinkuljetus - mutta otin kyytiin kun "mulla on paku".)
Hyvitysarvoista: Aika kivoja tarjouksia oon kerännyt X1:seen, kun oon kartoittanut yhteen autoon karsimista. Tuntuu tuo Alfa laahaavan tarjouksissa (suhteellisestikin) oleellisesti alempana... Että en pysty allekirjoittamaan omiin kokemuksiin peilaten väittämiäsi merkistä. Toki yksi datapiste ei paljoa tarkoita, tässä tapauksessa tuntuvat kumoavan toisensa. Otetaan kolmas mielipide! (Sittenkin otanta on turhan pieni, tilastollisesti edes hiukan merkittävään pohdiskeluun tarvitaan mieluummin yli 60 datapistettä, mutta lehmipojat voi vetää kolmellakymmenellä...)
Mutta se on edelleen subjektiivisesti todettava, että tylsähän tuo on. Ja jos rf-renkaat, niin "ajajan auto" huonossa mielessä.
Hmm... Tietty ajometrit voi ratkaista paljonkin - X1 nyt 96tkm, liekö syytäkin laittaa kiertoon ennen kuin enempää rullaa mittariin?
Ulkonäöstä: rumahan se on kuin saatana, mutta ei sitä näe, kun sillä ajaa!
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Jaa, sullako on pyrkimys yhden auton käyttöön... dilemma se olisi myös itselleni, joten olen antanut luvan itselleni pitää useampia, myös yhden Kian( lue: japsin/korealaisen ) ihan talous- ja luotettavuussyistä. Eihän tuo tilanteesi hyvän penarin syytä ole. Itse asiassa katselen myös tätä germaanimerkkiä sillä silmällä ... jopa Ceedin korvaaja jatkossa ? Vaimo pitää puhua pois "takavetopeloista" ennen sitä.lerppu kirjoitti:BMW rasittaa.
Ajelin useamman päivän eksklusiivisesti Giuliettalla. Siinä ajellessa tuli tunne, että tämähän on mainio! Pirteä menemään ja näppärä pyöritellä kulmissa. Sympaattisen tuntuinen ja oikeesti tilaakin on tarpeeksi kolmen perheelle. Loosteriin hujahtaa tollanen pieni koirakin ihan näppärästi. Ei kuluta paljon, mutta kulkua on ihan yllättävän reilusti. Täähän vois olla vaikka ainoa auto, hymyilyttää tällä liikkua!
Tänään lähdin duuniin Bimmerillä... Voi perkele. Se on aivan ylivoimaisen laadukas verrattuna Giuliettaan. Teutonisen jämäkkä, eleetön voimalinja ja voimaa on. Eikä tarvii vatkata sitä välityssuhteen valitsinta, se tietty nyt voisi olla Giuliettassakin... Mutta on tää X1 vaan penteleen hyvä. Tylsä kuin saatana eikä paljoo hymyilytä. Mutta on se hyvä. Paska sentään.
Viimeksi muokannut Jiitee, 12 Huhti 2016, 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
- Tämä on valitettavan totta. Väri on BMW special - mummokalsari. Lisäksi herkkä likaantumaan. Joten lienee nimensä veroinen?palkus kirjoitti:^kyllä sen sisustan näkee
Yhtä autoa kaipaa lähinnä siksi, että kämppä on myynnissä. Tällä viikolla on sovittuna pari katsojaa ihan yksityiskäynnille, joten tarjouksia odotellessa...
Kantakaupunkiin muuttaminen on tahtotilana, siellä on lienee paha pitää kahta autoa. Tallipaikallinen kämppä hakusessa, joten voi olla haasteita. Niin saatavuus- kuin taloudellisuuspuolella! Vaimo haluaisi pitää Penarin. Sopuhinnalla oon koittanut Giuliettaa tarjota palstalaisille - mutta realismia lienee, että kahdella autolla mennään autokauppaa tekemään. Ihan hyviä tarjouksia silti tullut jo nyt, kun asiaa lähestynyt muutamaan otteeseen.
Re: Muiden merkkien murheita.
LVA kirjoitti:Ei se nyt NIIN hyvä ole!!lerppu kirjoitti:BMW rasittaa.
Ajelin useamman päivän eksklusiivisesti Giuliettalla. Siinä ajellessa tuli tunne, että tämähän on mainio! Pirteä menemään ja näppärä pyöritellä kulmissa. Sympaattisen tuntuinen ja oikeesti tilaakin on tarpeeksi kolmen perheelle. Loosteriin hujahtaa tollanen pieni koirakin ihan näppärästi. Ei kuluta paljon, mutta kulkua on ihan yllättävän reilusti. Täähän vois olla vaikka ainoa auto, hymyilyttää tällä liikkua!
Tänään lähdin duuniin Bimmerillä... Voi perkele. Se on aivan ylivoimaisen laadukas verrattuna Giuliettaan. Teutonisen jämäkkä, eleetön voimalinja ja voimaa on. Eikä tarvii vatkata sitä välityssuhteen valitsinta, se tietty nyt voisi olla Giuliettassakin... Mutta on tää X1 vaan penteleen hyvä. Tylsä kuin saatana eikä paljoo hymyilytä. Mutta on se hyvä. Paska sentään.
Minua vituttaa tällä hetkellä bmw autona ja merkkinä yli kaiken. Pitkälle sovitut autokaupat men puihin kun dpf tukkeutui sopivasti. Muutenkin autoliikkeet hyvittää tosta kinneristä naurettavan vähän, joten ei ollut järkevää jatkaa kauppojen hieromista vaan pidetään tuo nyt itsellämme. Vaikkakin sisätilojen riittävyys on kysymysmerkki.
Merkkinä penarin käyttöominaisuudet ei ole tästä maailmasta. Tilat on kaikissa malleissa niukat, mutta eniten ärsyttää nuo helvetin huoltovalot. Joku palaa aina ja se on aina jotain huoltoa vailla, vaikkei oikeasti olisikaan. Sen lisäksi talven käyttöominaisuudet on kehnot, ei tollanen parilitrainen diesel penari talvella lämpiä ja lunta kun menee vanteen sisään niin abs järjestelmä kyykkää, eikä auto liiku mihinkään. Ja sama kaikissa penareissa. Hyvin se kyllä etenee kun on lukkoperä, mutta muuten ei jaksa nyt kehua. Talvea odotellessa.
Nyt sitten dpf:n kuntoon laitto seuraavana edessä.
Suosittelen ottamaan yhteyttä DPF:n tiimoilta Bemu Oy -firmaan. Ainakin minulle tekivät hiukkassuodattimen perusteellisen putsauksen. Toiminut nyt 50tkm ilman ongelmia. Sulla on kyllä huonoa tuuria ollut jos huoltovaloja palaa turhaan ja abs-valot vilkkuu suotta. Ei mulla vaan oo mitään vilkkunut edes talven lumileikkejen kesken, 635tkm nyt takana.
Luistoneston valo sen sijaan tais palaa koko talven mittaristossa, mikä lie oli vikana.
Lämpeneminen on huonoa kolmilitraisessakin. E91-koristen hyvityshinnat on varmasti melko alhaisia kun alkaen 6k€ noita jo alkaa saamaan ja kympillä saa jo hyvän.
Eikä ole bemarin vika jos alemman keskiluokan tilat loppuu kesken. Mun mielestä tuo ylemmän keskiluokan vehje on varsin tilava melkein mihin tahansa kilpailijaan verrattuna. Yhdyn täysin lerpun kuvailuun. On se hyvä auto mutta nelivetona suurimman osan ajasta tylsä vehje. Ei temperamenttia vaan tasaisen (arjen)harmaata.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Niin, että millä on ajettu yli 600tkm? Ihan alkoi kiinnostaa!
Re: Muiden merkkien murheita.
"Nyt sitten dpf:n kuntoon laitto seuraavana edessä."
Osta öljykattilan putsausainetta ja ota dpf irti. Liemet sisään anna muhia ja huuhtele mönjät ulos. Jos lämmityskattila on nokinen harvoin se uusitaan sen vuoksi. Sama pätee melko pitkälle myös tuohon dpf:ään.
Osta öljykattilan putsausainetta ja ota dpf irti. Liemet sisään anna muhia ja huuhtele mönjät ulos. Jos lämmityskattila on nokinen harvoin se uusitaan sen vuoksi. Sama pätee melko pitkälle myös tuohon dpf:ään.
Re: Muiden merkkien murheita.
Bmw 530xdA 2008 on tuo toinen noista kilometritehtaista.Raimo Miettinen kirjoitti:Niin, että millä on ajettu yli 600tkm? Ihan alkoi kiinnostaa!
Toinen, jonka murheista voisi mainita nyt ylimääräisen klopinan jostakin taka-akselilta sekä etukaiuttimien toimimattomuuden, onkin Volvo xc70 2003, jonka taulussa nyt 660tkm. Pitäis leima käydä hakemassa niin kai tuo klopina sitten selviää... jos selviää.
Paljon ajettuja on ja jossain vaiheessa olis tarkoitus päästä liioista kilometreistä eroon ja korvata ihan erilaisilla autoilla. MiTo olis kova sana tulevaa asuinpaikkakuntaa (HKI) ajatellen, mutta 159 houkuttaisi nelivetoisena ja farmarina vähintäänkin liikaa. Alfan hankkiminen odottaa siis aikaa kun vuosittaisten kilometrien määrä tippuu tuosta nykyisestä 50tkm/vuosi. Siihen saakka eletään sivusta seuraten hengessä mukana.
Wernerin kanssa olen erittäinkin samoilla linjoilla. Bemulla olivat avanneet DPF:n ja uittanut jossain pesuaineessa ja pessyt paskat pois ja hitsanneet takaisin kiinni. Varmasti onnistuu ihan omatoimisestikin mikäli on tahtoa säästää rahaa ja toisaalta uhrautua hieman työn merkeissä. Tiskiltä muistaakseni DPF jotain 2k€ luokkaa eli ei mitään järkeä näissä enää.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Nii DPF vaihdettuna 2500€ ja poistettuna fyysisesti ja ohjelmallisesti 1000€. Että ihan turha syyttää että ihmiset toiminnallisuuden takia noita poistais ympäristöstä välittämättä, kyl se ihan täysin kukkarollinen toimenpide on muutaman tonnin autoon.
Poistettiin yhestä autosta aktiivijousitus toiminnasta, koska ei ollut taloudellisesti järkevää hommata järjestelmään sopivaa iskaria hajonneen tilalle. Hyvin pelaa, mitään ei ajossa huomaa.
Poistettiin yhestä autosta aktiivijousitus toiminnasta, koska ei ollut taloudellisesti järkevää hommata järjestelmään sopivaa iskaria hajonneen tilalle. Hyvin pelaa, mitään ei ajossa huomaa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo absi homma tapahtui niin, että meidän pihatiellä oli lunta sen 15cm ja abs systeemi meni sellaiseen perätilaan että auto ei enää suostunut liikkumaan suuntaan eikä toiseen. Oli pimeetä, kiire ja kylmä niin ei kerennyt siitä sen isompaa analyysiä tekemään mutta auto alkoi toimia kun (muistaakseni) takavanne puhdistettiin lumesta. Pieni mutta veemäinen juttu, tolloinkin oli se miltei 30 astetta pakkasta, joten tulisin hyvin toimeen ilmankin tuollaisia kommervenkkejä.Dfin kirjoitti:
Suosittelen ottamaan yhteyttä DPF:n tiimoilta Bemu Oy -firmaan. Ainakin minulle tekivät hiukkassuodattimen perusteellisen putsauksen. Toiminut nyt 50tkm ilman ongelmia. Sulla on kyllä huonoa tuuria ollut jos huoltovaloja palaa turhaan ja abs-valot vilkkuu suotta. Ei mulla vaan oo mitään vilkkunut edes talven lumileikkejen kesken, 635tkm nyt takana.
Luistoneston valo sen sijaan tais palaa koko talven mittaristossa, mikä lie oli vikana.
Lämpeneminen on huonoa kolmilitraisessakin. E91-koristen hyvityshinnat on varmasti melko alhaisia kun alkaen 6k€ noita jo alkaa saamaan ja kympillä saa jo hyvän.
Eikä ole bemarin vika jos alemman keskiluokan tilat loppuu kesken. Mun mielestä tuo ylemmän keskiluokan vehje on varsin tilava melkein mihin tahansa kilpailijaan verrattuna. Yhdyn täysin lerpun kuvailuun. On se hyvä auto mutta nelivetona suurimman osan ajasta tylsä vehje. Ei temperamenttia vaan tasaisen (arjen)harmaata.
Paras tarjous dpf:n vaihdosta on mekonomen nimiseltä ketjulta, himpun verran alle tonni. Poisto maksaa eri puljuista kyseltynä about tonnin. En ehkä ala putsaamaan, koska nopean kuuklailun perusteella ei aina homma toimi. Mitä tuohon tilaan tulee, niin olet sinänsä oikeassa. On vaan pienin mahdollinen kärry omassa kokoluokassaan.
Meillä on ollut kaksi bemua, tämä uudempi ja yksi vanha sotaratsu. Tämä bemu on ollu 3 vuottaja en kyllä missään nimessä yhdy laulamaan pelkkää ylistyslauluja teidän kanssa. Se on ollut ihan hyvä auto. Parasta siinä on se, että se laski minun kynnystä ostaa Alfa.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
^Selvennetään nyt. En missään nimessä ylistä Bimmeriä. Tylsähän tuo on. Mutta objektiivisesti vaan "parempi" kuin esim. Alfa. Ja subjektiivisesti taas parempi kuin esim. Audi. Ja siitä on vaikea vaihtaa pois, kun se on järkeä käyttäen niin hyvä. Vaikka sielulle se on minikuolema. Rumiahan ne on kaikki, olleet jo 15 vuotta. Poislukien uusi nelossarja, se on kiva. Sääli että on vastoinkäymisiä. Autojahan nää vaan on. Hämmentävä tuo porttiteoria BMW -> Alfa.
Tietty mukava kun on löytynyt tämä elähdyttäväkin merkki!
Itse tutustuin 18 vuotiaana vuonna '96 Alfaan ajamalla 75 Americaa. Suoraan Bussoilemaan siis. Ajoasento oli tarkoitettu skolioottiselle apinalle, ratti oli kuin bussissa ja mikään kabiinissa ei ollut suorassa linjassa. En tykännyt. 20 vuotta myöhemmin ottaisin kyseisen auton silmää räpäyttämättä. (Ellei kaveri olisi isänsä autoa vetänyt lunariin, kylki edellä liikenteenjakajaan ja siitä ympäri.) *Ja etukäteen anteeksipyyntö kaikilta niiltä, joille 75 ajoasento on passeli...*
Tietty mukava kun on löytynyt tämä elähdyttäväkin merkki!
Itse tutustuin 18 vuotiaana vuonna '96 Alfaan ajamalla 75 Americaa. Suoraan Bussoilemaan siis. Ajoasento oli tarkoitettu skolioottiselle apinalle, ratti oli kuin bussissa ja mikään kabiinissa ei ollut suorassa linjassa. En tykännyt. 20 vuotta myöhemmin ottaisin kyseisen auton silmää räpäyttämättä. (Ellei kaveri olisi isänsä autoa vetänyt lunariin, kylki edellä liikenteenjakajaan ja siitä ympäri.) *Ja etukäteen anteeksipyyntö kaikilta niiltä, joille 75 ajoasento on passeli...*
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Vähän samanlainen fiilis oli itellä ku liisarina oli uus 2013 Audi A4 140hv quattro diesel farkku sporttipenkeillä. Sinällään ihan OK auto, mitä nyt sähkönen ohjaustehostin sekoili kuten kaikilla muillakin. Se oli onneks tiedossa jo autoa tilatessa.lerppu kirjoitti:^Selvennetään nyt. En missään nimessä ylistä Bimmeriä. Tylsähän tuo on. Mutta objektiivisesti vaan "parempi" kuin esim. Alfa. Ja subjektiivisesti taas parempi kuin esim. Audi. Ja siitä on vaikea vaihtaa pois, kun se on järkeä käyttäen niin hyvä. Vaikka sielulle se on minikuolema. Rumiahan ne on kaikki, olleet jo 15 vuotta. Poislukien uusi nelossarja, se on kiva.
Mutta koko ajan oli olo kuin vaniljajäätelöä syödessä. Eihän siinä mitään vikaa suoranaisesti ole, mutta ei se oo eka, toka, kolmas tai edes neljäs vaihtoehto jäätelökioskilla. Pitäs autolla jotain persoonallisuutta olla. Jotain kivaa ja jotain rasittavaa, että saa tunnetta mukaan.
Bemarit sentään näyttää joltain ja muuttaa säännöllisesti muotoilua. Eihän ne kaikki tosiaan kauniita oo. Nuo audit on näyttäny samalta jo 15v. Ei kukaan uskalla muuttaa muotoilua ettei jupit vedä hernettä nenään ja osta kilpailijan tuotetta. Itsellä ei etuvalojen muuttaminen 5v välein saa vielä sukkia pyörimään jaloissa
Re: Muiden merkkien murheita.
LVA kirjoitti:Tuo absi homma tapahtui niin, että meidän pihatiellä oli lunta sen 15cm ja abs systeemi meni sellaiseen perätilaan että auto ei enää suostunut liikkumaan suuntaan eikä toiseen. Oli pimeetä, kiire ja kylmä niin ei kerennyt siitä sen isompaa analyysiä tekemään mutta auto alkoi toimia kun (muistaakseni) takavanne puhdistettiin lumesta. Pieni mutta veemäinen juttu, tolloinkin oli se miltei 30 astetta pakkasta, joten tulisin hyvin toimeen ilmankin tuollaisia kommervenkkejä.Dfin kirjoitti:
Suosittelen ottamaan yhteyttä DPF:n tiimoilta Bemu Oy -firmaan. Ainakin minulle tekivät hiukkassuodattimen perusteellisen putsauksen. Toiminut nyt 50tkm ilman ongelmia. Sulla on kyllä huonoa tuuria ollut jos huoltovaloja palaa turhaan ja abs-valot vilkkuu suotta. Ei mulla vaan oo mitään vilkkunut edes talven lumileikkejen kesken, 635tkm nyt takana.
Luistoneston valo sen sijaan tais palaa koko talven mittaristossa, mikä lie oli vikana.
Lämpeneminen on huonoa kolmilitraisessakin. E91-koristen hyvityshinnat on varmasti melko alhaisia kun alkaen 6k€ noita jo alkaa saamaan ja kympillä saa jo hyvän.
Eikä ole bemarin vika jos alemman keskiluokan tilat loppuu kesken. Mun mielestä tuo ylemmän keskiluokan vehje on varsin tilava melkein mihin tahansa kilpailijaan verrattuna. Yhdyn täysin lerpun kuvailuun. On se hyvä auto mutta nelivetona suurimman osan ajasta tylsä vehje. Ei temperamenttia vaan tasaisen (arjen)harmaata.
Paras tarjous dpf:n vaihdosta on mekonomen nimiseltä ketjulta, himpun verran alle tonni. Poisto maksaa eri puljuista kyseltynä about tonnin. En ehkä ala putsaamaan, koska nopean kuuklailun perusteella ei aina homma toimi. Mitä tuohon tilaan tulee, niin olet sinänsä oikeassa. On vaan pienin mahdollinen kärry omassa kokoluokassaan.
Meillä on ollut kaksi bemua, tämä uudempi ja yksi vanha sotaratsu. Tämä bemu on ollu 3 vuottaja en kyllä missään nimessä yhdy laulamaan pelkkää ylistyslauluja teidän kanssa. Se on ollut ihan hyvä auto. Parasta siinä on se, että se laski minun kynnystä ostaa Alfa.
Juu puhdistus riippuu siitä miten perusteellisesti se on tehty. Mulla tosiaan hiukkasloukku avattiin ihan fyysisesti ja hoidettiin putsaus sitä kautta. Hyvällä tuurilla riittää reilu puhdistusaineessa uittaminen+ paineella huuhtelu+ pakkopoltto mutta ei niin varmaa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Vaikea kuvitella että tuo olisi edes mahdollistalerppu kirjoitti:*Ja etukäteen anteeksipyyntö kaikilta niiltä, joille 75 ajoasento on passeli...*
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
Steady on, old chap! Johan itse Sir Alexander sanoi, että ratin takana on syytä olla hivenen epämukava asento jotta tarkkaavaisuus säilyyalfa 156 v6 kirjoitti:Vaikea kuvitella että tuo olisi edes mahdollistalerppu kirjoitti:*Ja etukäteen anteeksipyyntö kaikilta niiltä, joille 75 ajoasento on passeli...*
-Tazio
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
pikkupunton (188 FL 3ovinen) kuskinpenkin kääntö ei pelaa. Käyttövipstaaki on ilmeisesti ollu jo hetken vähän jäykähkö, mutta nyt vipstaaki on vaan "veltto". Meneekö se itse käyttömuovivipu näissä paskaksi, vai joku muu?
Jos tietoa olisi
Jos tietoa olisi
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Muiden merkkien murheita.
Toyotasta meni ovi rikki.
Siihen tuli Focus...
Siihen tuli Focus...
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Muiden merkkien murheita.
^ Auts, toivottavasti selvisit pelkällä peltivaurioilla!
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Re: Muiden merkkien murheita.
Ja seuraava päästöhuijari on Fiat
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/diese ... a/u7MNjiyZ
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/diese ... a/u7MNjiyZ
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko Mitsu jo mainittu?
http://www.hs.fi/autot/a1461118389090
Jossain väitettiin, että 25:n vuoden kokemuksella...
http://www.hs.fi/autot/a1461118389090
Jossain väitettiin, että 25:n vuoden kokemuksella...
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ Sama homma sitten varmaan uudemmassa jeepissäkin
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Olikos täällä ketään pösöjen sähköaivojen päälle ymmärtäviä??
308:ssa ei toimi ilmastointi, ja kompuran kytkimestä pukkaa vikakoodia tai oikeastaan sen ohjauksesta.
Kaikki (toistaiseksi) löytämäni sulakkeet on ehjiä, mutta kompuran magneettikytkimelle ei vaan tule sähköä vaikka Diagboxilla käskee sitä päälle.
Kytkin kyllä kuulostaa naksahtavan kun antaa virtaa suoraan liittimeen. Jos vastaava vika kuulostaa jollekkin pösöjä omistaneelle tutulta niin laittakaa toki vihjeitä viallisen osan sijainnista
308:ssa ei toimi ilmastointi, ja kompuran kytkimestä pukkaa vikakoodia tai oikeastaan sen ohjauksesta.
Kaikki (toistaiseksi) löytämäni sulakkeet on ehjiä, mutta kompuran magneettikytkimelle ei vaan tule sähköä vaikka Diagboxilla käskee sitä päälle.
Kytkin kyllä kuulostaa naksahtavan kun antaa virtaa suoraan liittimeen. Jos vastaava vika kuulostaa jollekkin pösöjä omistaneelle tutulta niin laittakaa toki vihjeitä viallisen osan sijainnista
- Liitteet
-
- C994.JPG
- (22.64 KiB) Tiedosto ladattu 4078 kertaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^En tiedä psa sähköistä mutta oletkos varma että siellä on kylmäainetta järjestelmässä (tarpeiksi)? Meinaan siellä on varmasti paineanturi järjestelmässä joka tarkkailee että siellä on kylmäainetta mikä suojelee kompuraa siltä ettei se kytkeydy ilman kylmäainetta. Toisaalta tuo paineanturikin voi olla paskana. Mä oon joskus noita kylmästöintejä diagnosoinut nurmikolla että olen ohittanut sen paineanturin jotta näkee tuleeko sieltä kylmää vai ei. "Kuivana" sitä kompuraa ei tosin passaa kauaa pyöritellä, muuten se on moro.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
5 bar näyttää testeri. Taitaa olla suht normaali paine kun +15 lämmintä ja kompura pois päältä??
Tuottaa vaan pientä tuskaa kun ei meinaa millään löytää sulaketta ja relettä joiden takana tuo kompuran magneettikytkin on.
Joku sanoi Alfasta, että se on sähköiltään kummallinen auto kun siinä on sulakerasioita piiloteltu pitkin autoa.
Ranskalaiset ovat kyllä onnistuneet melkein paremmin jemmailemaan sulakkeita ja ecuja ympäri autoa
Tuottaa vaan pientä tuskaa kun ei meinaa millään löytää sulaketta ja relettä joiden takana tuo kompuran magneettikytkin on.
Joku sanoi Alfasta, että se on sähköiltään kummallinen auto kun siinä on sulakerasioita piiloteltu pitkin autoa.
Ranskalaiset ovat kyllä onnistuneet melkein paremmin jemmailemaan sulakkeita ja ecuja ympäri autoa
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Äärimmäisen loogista on myös, että kun mersusta menee tupakansytyttimen sulake sinne tipahtaneen ruuvin takia, niin sulakekarttaa ei löydy ohjekirjasta tai netistä, vaan autokohtaisena takakontin lattian alta varapyörän sisältä käärittynä hinauslenkin ympärille. Ja sytkän sulake on samoin takakontissa, sivuun piilotetun paneelin takana jossa ei ole avausmekansimia vaan se pitää vääntää paikoiltaan. Teknistä etumatkaa.
Kattelin entisen omistajan pihalla, että tuossa näköjään vaihtoon menneen mersun sulakekartta makaa patiolla vesisateessa. Joten onnea ja menestystä seuraavalle omistajalle.
Kattelin entisen omistajan pihalla, että tuossa näköjään vaihtoon menneen mersun sulakekartta makaa patiolla vesisateessa. Joten onnea ja menestystä seuraavalle omistajalle.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.