Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
Re: Katsastuksesta läpi =)
166:nen sai leiman k-kehotuksella valot näyttää liian alas .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
Re: Katsastuksesta läpi =)
15-vuotias 147 meni katsastuksesta läpi ilman huomautuksia, ei tullut edes mitään korjauskehotuksia. Vähän tuli epäuskoinen fiilis siinä vaiheessa kun katsastusmies sanoi että "Tässä ei ole mitään vikaa"
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Katsastuksesta läpi =)
Itse otin uusintakatsastukseen työkalun mukaan ja säädin katsastuksessa valojen korkeuden oikeaksi...berliina kirjoitti:166:nen sai leiman k-kehotuksella valot näyttää liian alas .
Jarru on vauhdin surma...
Re: Katsastuksesta läpi =)
Olisin voinut sielläkin säätää ,mutten viitsinyt , kun ei tartte viedä näytille . 3 kerta eikä tukivarsissa ole vieläkään huomauttamista. Ehkä se auttaa , kun ei kääntele rattia paikallaan olevassa keula painoisessa 166 :ssa . En tiedä onko tän kaaran entiset Suomalaiset omistajat tukivarsia vaihtaneet .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Katsastuksesta läpi =)
onhan xenonien potikassa säätötanko kiinni vielä tukivarressa?berliina kirjoitti:166:nen sai leiman k-kehotuksella valot näyttää liian alas .
- Vesa AJ
- Viestit: 271
- Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
- Car(s): Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Jakkula
Re: Katsastuksesta läpi =)
159 laakista läpi taas kerran.
147:n kanssa pientä takkuamista. OBD-testissä oli löytynyt muistista vikakoodi, jonka perusteella katsuri oli hylännyt. Tutkin vähän asiaa ja luin Trafin sivuilta katsastajan ohjeet, joista löytyi Alfalle merkkikohtainen lista vikakoodeista, jotka aiheuttavat hylkäyksen. Vaan eipä löytynyt listalta hylkäyksen aiheuttanutta koodia. Se oli vakionopeussäätimen vika, tarkemmin jarrupolkimen kytkimen vika. Tulostelin pumaskan paperia mukaan uusintakäyntiä varten ja pienen nikottelun jälkeen tuli leima ilman jälkitarkastusta.
147:n kanssa pientä takkuamista. OBD-testissä oli löytynyt muistista vikakoodi, jonka perusteella katsuri oli hylännyt. Tutkin vähän asiaa ja luin Trafin sivuilta katsastajan ohjeet, joista löytyi Alfalle merkkikohtainen lista vikakoodeista, jotka aiheuttavat hylkäyksen. Vaan eipä löytynyt listalta hylkäyksen aiheuttanutta koodia. Se oli vakionopeussäätimen vika, tarkemmin jarrupolkimen kytkimen vika. Tulostelin pumaskan paperia mukaan uusintakäyntiä varten ja pienen nikottelun jälkeen tuli leima ilman jälkitarkastusta.
rakkaudesta rautaan...
Re: Katsastuksesta läpi =)
Joo takatukivarressa. Jos et kerro katsurille niin sanon , että mä otin piuhat irti ja säädän manuaalisesti saa valot kohdalleen.alfa 156 v6 kirjoitti:onhan xenonien potikassa säätötanko kiinni vielä tukivarressa?berliina kirjoitti:166:nen sai leiman k-kehotuksella valot näyttää liian alas .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
Re: Katsastuksesta läpi =)
Giulietta taas läpi huomautuksitta ja kehuttiin vielä erittäin hyväkuntoiseksi.
Pelkäsin, että reilun 100t/km jälkeen olisi edes joku nivel ollut väljä. Pattista soratieajoa tulee kumminkin päivittäin.
Pelkäsin, että reilun 100t/km jälkeen olisi edes joku nivel ollut väljä. Pattista soratieajoa tulee kumminkin päivittäin.
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Katsastuksesta läpi =)
No, ei mutta tämähän on mukava kuulla että nyky-alffat kestää hyvin kasassa. Itseänikin aina säälittää ajaa mitolla soratie-EK:ta ja mietinkin aina silloin tällöin että mitenkähän alusta kestää. Hyvä kuulla että toivoa onORBITA kirjoitti:Giulietta taas läpi huomautuksitta ja kehuttiin vielä erittäin hyväkuntoiseksi.
Pelkäsin, että reilun 100t/km jälkeen olisi edes joku nivel ollut väljä. Pattista soratieajoa tulee kumminkin päivittäin.
Harrastekärryn kävin tänään katsastamassa. Se seisoi sen reilu 5kk ja tänään muutama kymmenen kilometriä ajoa --->läpi onneksi meni. Jarrut oli kuulemma hyvät ja tasapainossa, vaikka niitä itse eniten pelkäsin tuon seisomisen takia. Saasteetkin oli OK, vaikka ei ole vakio ecu. Mitähän ne siinä testissä oikein mittaa?
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Katsastuksesta läpi =)
Taas on 75 leimattu ja huomautuksitta meni läpi. Taisi olla viimeinen katsastus meikäläisen omistuksessa.Eero kirjoitti:Tänä vuonna en ollut yhtä reipas, vaan käytin 75:n leimalla toiseksi viimeisenä mahdollisena arkipäivänä. Läpi meni ensi kerrasta jo kolmatta vuotta putkeen. Tällä kertaa tööttikin toimi, mutta nurinaa tuli takavaloista, joissa on vettä sisällä sekä käsijarrusta, joka pitää turhan toispuoleisesti. Noista ei kuitenkaan tullut merkintää edes tarkastuslappuun. Taas kelpaa kurvailla.Eero kirjoitti:Olin reipas ja käytin 75:n eilen leimalla ensimmäisenä mahdollisena päivänä. Läpi meni että heilahti, ainoa huomautus tuli toimimattomasta äänimerkistä.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Katsastuksesta läpi =)
Tänään haettu leima, puhtain paperein 2.5:seen Vähänkö siistii ajella ku liki 2 vuotta tusannut tuota
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: Katsastuksesta läpi =)
159 leimattu tänään, ei huomauttamista.
Edelleen kaikki alkuperäiset alustanosat ja jouset ehjiä, eipä kyllä mittarissakaan kuin 72 tkm.
Sauhujen keskiarvo 1.16 vaikka auto ollut pelkästään nurkka-ajossa viimeisen vuoden.
Ducato tuli käytettyä leimalla kuukausi takaperin ja puhtaat paperit sekin sai.
Edelleen kaikki alkuperäiset alustanosat ja jouset ehjiä, eipä kyllä mittarissakaan kuin 72 tkm.
Sauhujen keskiarvo 1.16 vaikka auto ollut pelkästään nurkka-ajossa viimeisen vuoden.
Ducato tuli käytettyä leimalla kuukausi takaperin ja puhtaat paperit sekin sai.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Katsastuksesta läpi =)
Reilun 17,5 kuukauden leima 166:een.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Katsastuksesta läpi =)
Tapahtui jo toissapäivänä, mutta 156 leimattu kun sattui olemaan joutilasta aikaa. Huomautukset tuli väljästä koiranluusta edessä vasemmalla ja vuotavasti vetarin suojakumista oikealla, eli vähän tarvitsee näpertää.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Läpi meni, mutta olipa tarkka katsuri. Ensin ihmettelin kun ukko ryömi takapenkille ja naksutteli kaikki turvavyöt läpi. Syynäsi koko kiesin todella tarkkaan ja tarkisti jopa moottoriöljyt. Lopulta naputusta tuli valojen pesureista, jotka ovat kuulemma pakolliset koska xenon. Myös suuntaus on pielessä, mutta tämä nyt oli tiedossa...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Katsastuksesta läpi =)
Kesäapparit vauhdissa? toisaalta, siksihän tuota katsastusta tehdään,turvallisuuteen liittyvää vikaahan saattaa löytyä sieltä mistä sitä ei odota? Onhan turvavyön toiminta on aika oleellinen asia kuitenkin. Asiakaspalvelu ja sen kehittäminen taitaa olla trendinä tälläkin alalla kilpailun parantamiseksi nyt kun hinnatkin on poljettu suht samalle tasolle kaikkien paikkojen kanssa.teletappi kirjoitti:Läpi meni, mutta olipa tarkka katsuri. Ensin ihmettelin kun ukko ryömi takapenkille ja naksutteli kaikki turvavyöt läpi. Syynäsi koko kiesin todella tarkkaan ja tarkisti jopa moottoriöljyt. Lopulta naputusta tuli valojen pesureista, jotka ovat kuulemma pakolliset koska xenon. Myös suuntaus on pielessä, mutta tämä nyt oli tiedossa...
Re: Katsastuksesta läpi =)
Juu, toki näin on. Hyvä että tsekkaillaan kunnolla.jkk kirjoitti:Kesäapparit vauhdissa? toisaalta, siksihän tuota katsastusta tehdään,turvallisuuteen liittyvää vikaahan saattaa löytyä sieltä mistä sitä ei odota? Onhan turvavyön toiminta on aika oleellinen asia kuitenkin. Asiakaspalvelu ja sen kehittäminen taitaa olla trendinä tälläkin alalla kilpailun parantamiseksi nyt kun hinnatkin on poljettu suht samalle tasolle kaikkien paikkojen kanssa.teletappi kirjoitti:Läpi meni, mutta olipa tarkka katsuri. Ensin ihmettelin kun ukko ryömi takapenkille ja naksutteli kaikki turvavyöt läpi. Syynäsi koko kiesin todella tarkkaan ja tarkisti jopa moottoriöljyt. Lopulta naputusta tuli valojen pesureista, jotka ovat kuulemma pakolliset koska xenon. Myös suuntaus on pielessä, mutta tämä nyt oli tiedossa...
Re: Katsastuksesta läpi =)
Alfa 159: HYLÄTTY!!!!!!
Jousi edessä oikealla, katkennut
Raidetangon pää, välyksellinen (vasemmalla ja oikealla)
Osaako joku kertoa, kuinka isosta rempasta on kyse?
Suuruusluokka €?
Kiitos!
Jousi edessä oikealla, katkennut
Raidetangon pää, välyksellinen (vasemmalla ja oikealla)
Osaako joku kertoa, kuinka isosta rempasta on kyse?
Suuruusluokka €?
Kiitos!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Katsastuksesta läpi =)
^jouset 2 kpl eteen 50-100 kpl, työtunteja varmaan 1-1,5 per puoli, rt päät muutaman kympin kpl, vaihtoaikaa varmaan yht puoltuntii, nelipyörä suuntaus 50e?
Paikasta riippuen ja siitä voiko itse hankkia osat varmaan 500-700, Kokopaska? helpoiten hintaa laskee ostamalla osat itse ja teettämällä pajalla joka asentaa asiakkaan osat.
Paikasta riippuen ja siitä voiko itse hankkia osat varmaan 500-700, Kokopaska? helpoiten hintaa laskee ostamalla osat itse ja teettämällä pajalla joka asentaa asiakkaan osat.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Katsastuksesta läpi =)
Spider taas puhtaasti läpi. Kiitokset hyvästä palvelusta Bosch Loimaalle pakokaasupäästömittauksesta ja Plus katsastukselle mukavasta palvelusta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Katsastuksesta läpi =)
Perhana, 156 JTS pomppasi, käsijarruvaijerin totesin jo lähtiessä ja toimimaton vilkkurelekin oli tiedossa mutta co 0,4 kun sallittu on 0.2, hc 80 ja lambda 1.07 mutta kuulemma reikä putkessa häiritsi.
Mistäs tuota päästöhommaa nyt kannattaa lähteä penkomaan.
Tulpat, putsarit yms vanhoja, ja tankkasin vielä tyhmyyksissän 98.a tankin melkeen täyteen.
Mistäs tuota päästöhommaa nyt kannattaa lähteä penkomaan.
Tulpat, putsarit yms vanhoja, ja tankkasin vielä tyhmyyksissän 98.a tankin melkeen täyteen.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Kannattaa varmaan alkaa penkomaan sitä lappua, missä sanotaan, että päästöt pitääkin olla pielessä.
VMP
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Katsastuksesta läpi =)
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Katsastuksesta läpi =)
Juu juu, mutta kun nuo oli kierroksilla olevia arvoja.
Katsuri kyllä muisti että jts:ssä on jotain vikaa jo lähtiessään , mutta tuo co arvon kuuluu kuulemma olla obd autossa alle 0.2
Tuossahan sanotaan että laihaseosmoodin jälkee auto toimii normaalisti => co pitää tippua kierroksilla normaaliin.
Happiarvo johtui putkesta jossa pieni reikä keski ja peräputken liitoksissa, ja siitä kuulemma tuo lambadakin meni alueelle melkein.
Katsuri kyllä muisti että jts:ssä on jotain vikaa jo lähtiessään , mutta tuo co arvon kuuluu kuulemma olla obd autossa alle 0.2
Tuossahan sanotaan että laihaseosmoodin jälkee auto toimii normaalisti => co pitää tippua kierroksilla normaaliin.
Happiarvo johtui putkesta jossa pieni reikä keski ja peräputken liitoksissa, ja siitä kuulemma tuo lambadakin meni alueelle melkein.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Katsastuksesta läpi =)
156 ekalla läpi katsastuksesta. Korjauskehotus tuli vasemman puolen takajarrun letkusta, sekun oli unohtunut perinteisesti irti kiinnikkeestään kun jarrua ropasin
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Katsastuksesta läpi =)
Jokos tarkistit imuhaitarin ja laitoit uuden ilmansuotimen?A Bart kirjoitti:Juu juu, mutta kun nuo oli kierroksilla olevia arvoja.
Katsuri kyllä muisti että jts:ssä on jotain vikaa jo lähtiessään , mutta tuo co arvon kuuluu kuulemma olla obd autossa alle 0.2
Tuossahan sanotaan että laihaseosmoodin jälkee auto toimii normaalisti => co pitää tippua kierroksilla normaaliin.
Happiarvo johtui putkesta jossa pieni reikä keski ja peräputken liitoksissa, ja siitä kuulemma tuo lambadakin meni alueelle melkein.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Katsastuksesta läpi =)
Taas vuosi mennään. Pienen kolinan lähdettä etu?vasemmalla ei ole vielä kukaan paikallistanut, pari katsastusta ja yksi merkkihuolto sillä on menty. Voisiko liittyä kallistuksenvaimentajaan, kun vasemmalle kaartaessa kolisee, mutta oikealle ei. Koiranluu?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Katsastuksesta läpi =)
Laakista läpi, vaikka olikin aika korkea K-arvo (oliko 1.6 tms).
Takakoiranluut jos jaksaa joskus vaihtaa niin bueno
Takakoiranluut jos jaksaa joskus vaihtaa niin bueno
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Katsastuksesta läpi =)
Leima tuli taas. Huomautus tuli ajovalojen suuntauksesta. Molemmat liian ylös ja toinen enemmän kuin toinen. Vaihdoin polttimot pari viikkoa sitten, joten en tiedä onko umpiot siinä hässäkässä voineet liikkua...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Katsastuksesta läpi =)
^
H7-kantaiset ainakin tuppaa pissiä silmään ja ne voi myös laittaa väärin päin.
Lisäksi kuvioeroja on eri valmistajien/Mallien kesken myös... Monia muilla kannoilla olevia ei kaiketi väärin päin voi laittaa, mutta suuntaus/kuvio voi silti muuttua merkittävästikin polttimon vaihdolla.
H7-kantaiset ainakin tuppaa pissiä silmään ja ne voi myös laittaa väärin päin.
Lisäksi kuvioeroja on eri valmistajien/Mallien kesken myös... Monia muilla kannoilla olevia ei kaiketi väärin päin voi laittaa, mutta suuntaus/kuvio voi silti muuttua merkittävästikin polttimon vaihdolla.
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 09 Helmi 2014, 17:45
- Paikkakunta: Lieksa
Re: Katsastuksesta läpi =)
147 oli marraskuusta kesäkuuhun seisonnassa ja suoraan seisonnan jälkeen hakemaan vikalistaa. Oli pieni yllätys että alfa oli korjannut itsensä seisonnan aikana, jarruissa ei ollut juuri heittoa vaikka ennen seisontaa toinen takajarru jumitti auki. Etupään pusla josta edellinen katsastusmies kitisi oli sekin korjaantunut tähän katsastukseen konttorina yksi hylättyjen autojen määrässä kotomaamme kärkipaikoilla keikkuva pulju... Tais leimasetä tykätä alfasta
Re: Katsastuksesta läpi =)
Muut korjattu, mutta piruvieköön tuo labada pysyy edelleen JTS:ssä 1.07-1,1 arvossa ja CO:t siten nousee 0,24-0,3 arvoon.
HC:t 60 nurkilla.
Tulppien vaihdolla co:t tippui 0,4:sesta ja nuo HC:t 80=>60
Putsari uudsittu, ja noihin arvoihin ei auttanut edes ilmanputsarin poisto kun epäilin imuputkea.
Mitäs tähän nyt kannattaisi tehdä ?
Etulambdat vaihtoon?
Edit: Niin tämä siis 156 JTS
HC:t 60 nurkilla.
Tulppien vaihdolla co:t tippui 0,4:sesta ja nuo HC:t 80=>60
Putsari uudsittu, ja noihin arvoihin ei auttanut edes ilmanputsarin poisto kun epäilin imuputkea.
Mitäs tähän nyt kannattaisi tehdä ?
Etulambdat vaihtoon?
Edit: Niin tämä siis 156 JTS
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Katsastuksesta läpi =)
Unohdin kirjoittaa että maanantaina huomautuksitta kehujen kera tuli leima Alfaan. Ehjään autoon ei tarvinnut tehdä mitään tarkistusrituaaleja ennen em. operaatiota.
Tänään leimailin -04 mk3 60 Punton, ja siihen tuli sentä vaihdettua toinen lyhkäisten polttimo ennen näyttöä. Ja siihenkin tuli huomautuksitta leima.
Tänään leimailin -04 mk3 60 Punton, ja siihen tuli sentä vaihdettua toinen lyhkäisten polttimo ennen näyttöä. Ja siihenkin tuli huomautuksitta leima.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Katsastuksesta läpi =)
^^hmm...Mitäs ne muut arvot on, siis CO2 ja O2, vois auttaa päättelyssä. Eli imuvuotoja ei ole ja hormi on alusta loppuun vuotamaton? Aja messillä laajakaistojen käyrää ja kato, että onko piirto sellaista "laakeahkoa" vai terävähuippusta. Onko laajakaistoja ikinä vaihdettu? Yli 200000km ilmeisesti mittarissa? joten voi hyvin olla lambdat "vähän" hidastuneet. Katoin omaa viimisintä päästöraporttia ja siinä: co% 0,12 , co2 14,40 , hc 66 , o2 0,27 ja lambda 1,006. Mun kulkineessa ei katti tosiaankaan ole parhaassa iskussa, mutta mitä sitä suottas vaihtamaan, koska kukkasia vain silti hönkii.
Niin ja jos sillä messillä touhuat, niin tarkista moottorinlämmön tolkullisuus.
Niin ja jos sillä messillä touhuat, niin tarkista moottorinlämmön tolkullisuus.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Katsastuksesta läpi =)
Eikös laajakaistasignaalinkin pitäisi siniaaltoa muistuttaa? MES:llä tarpeeks tiheä päivitysväli ja riittävä tarkkuus, että näkee.
Jos on siniaaltoa ja tarpeeks korkiata, niin pitäs olla OK.
Jos on jotain muuta kuin siniaaltoa tai on matalaa, niin lambadatanssit menoks ja ehkäpä uusiksi vaihtaen.
PS.
Kannattanee niitä Walkerin yms. tarvikkeita sitten vältellä, jos haluat onnistua ja saada toimivaa... NGK taitaa olla turvallinen valinta lambaadoissakin?
***
Käsittääkseni myös laajakaistalla pitäisi tulla ihan asiallisesti siniaaltoa kuten vähän vanhemmassakin - eikös nuo vaan ole tarkempia ja nopeampia liikkeissään? Jos olen hakoteillä, korjatkoot tietävämmät.
Tässä vähän lisätietoa lambaadasta, esimerkkinä myös OK vs. laihalla käyvä vs. rikkaalla käyvä vs. kuollut sensori (sinisellä pohjalla neljä pienempää kuvaa)
http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
Jos on siniaaltoa ja tarpeeks korkiata, niin pitäs olla OK.
Jos on jotain muuta kuin siniaaltoa tai on matalaa, niin lambadatanssit menoks ja ehkäpä uusiksi vaihtaen.
PS.
Kannattanee niitä Walkerin yms. tarvikkeita sitten vältellä, jos haluat onnistua ja saada toimivaa... NGK taitaa olla turvallinen valinta lambaadoissakin?
***
Käsittääkseni myös laajakaistalla pitäisi tulla ihan asiallisesti siniaaltoa kuten vähän vanhemmassakin - eikös nuo vaan ole tarkempia ja nopeampia liikkeissään? Jos olen hakoteillä, korjatkoot tietävämmät.
Tässä vähän lisätietoa lambaadasta, esimerkkinä myös OK vs. laihalla käyvä vs. rikkaalla käyvä vs. kuollut sensori (sinisellä pohjalla neljä pienempää kuvaa)
http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
Re: Katsastuksesta läpi =)
O2 taisi olla 2.5 ja CO2 olisikohan ollut joku 14 nurkilla.palkus kirjoitti:^^hmm...Mitäs ne muut arvot on, siis CO2 ja O2, vois auttaa päättelyssä. Eli imuvuotoja ei ole ja hormi on alusta loppuun vuotamaton? Aja messillä laajakaistojen käyrää ja kato, että onko piirto sellaista "laakeahkoa" vai terävähuippusta. Onko laajakaistoja ikinä vaihdettu? Yli 200000km ilmeisesti mittarissa? joten voi hyvin olla lambdat "vähän" hidastuneet. Katoin omaa viimisintä päästöraporttia ja siinä: co% 0,12 , co2 14,40 , hc 66 , o2 0,27 ja lambda 1,006. Mun kulkineessa ei katti tosiaankaan ole parhaassa iskussa, mutta mitä sitä suottas vaihtamaan, koska kukkasia vain silti hönkii.
Niin ja jos sillä messillä touhuat, niin tarkista moottorinlämmön tolkullisuus.
Käppyrät sahaa aika terävästi edes takas kun tuota kurkein messillä, ja rauhoittuu kun antaa tasaisesti kaasua, jolloin sahaa edestakas vain vähän
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Katsastuksesta läpi =)
^tekisi mieli sanoa, että katti paskana. Siinä voi olla joku muuttuja, jos ei tule vikakoodia
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Katsastuksesta läpi =)
Onhan siellä välillä ollut 0420 ja 0430, joten ei tuo kaukaa haettua ole.
Tosin palamattomat (hc) kyllä laskee alle sadan reippaasti, joten jollain tasolla tuo toiminnee.
Mutta tuo lamda arvo tosiaankin pyörii tuolla liki 1.1 eikai katti sitä tee, ja eikös se lamde-arvo silloin vedä nuo muutkin arviot vinoon?
https://1drv.ms/i/s!AmVYHHVaBarB3R98GgKxw2q25z2X
Vihreä ja keltainen on etulamdan käpyröitä
Tosin palamattomat (hc) kyllä laskee alle sadan reippaasti, joten jollain tasolla tuo toiminnee.
Mutta tuo lamda arvo tosiaankin pyörii tuolla liki 1.1 eikai katti sitä tee, ja eikös se lamde-arvo silloin vedä nuo muutkin arviot vinoon?
https://1drv.ms/i/s!AmVYHHVaBarB3R98GgKxw2q25z2X
Vihreä ja keltainen on etulamdan käpyröitä
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Katsastuksesta läpi =)
Huhu kertoo, että ainakin osa konttorin mittareista laskee lambdan muista arvoista eikä mittaa sitä, kuten auto itse tekee. Jos auto sanoo 1.1 niin ainakin silloin mennään selvästi laihalla (AFR yli 16). Vielä kun tietäisi, tuleeko adaptaatiorajat vastaan vai saavuttaako auto (lähes) lambda 1:n, jos pitää kierroksia kotvan siellä 2krpm mittauskierroksilla. Tuossahan mennään jo lambdakorjauksella ja auton pitäisi adaptaatiolla paikata esim. MAF:n ohittava pieni imuvuoto.
Mä haluaisin nähdä sen auton, jonka lambdalta saadaan sinikäyrää - sehän on käytännössä mahdotonta...
Mä haluaisin nähdä sen auton, jonka lambdalta saadaan sinikäyrää - sehän on käytännössä mahdotonta...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Katsastuksesta läpi =)
^^
Eihän vaan yritetä laihaseos moottorista saada tyhjäkäynillä sopivia arvoja, koska päästöt pitää ottaa korotetulla tyhjäkäynnillä? Tuli vain mieleen, koska hain aikoinaan päästölaput, kun yksikään katsastuspaikka ei osannut ottaa päästöjä, eikä lambda testejä JTS:stä.
Eihän vaan yritetä laihaseos moottorista saada tyhjäkäynillä sopivia arvoja, koska päästöt pitää ottaa korotetulla tyhjäkäynnillä? Tuli vain mieleen, koska hain aikoinaan päästölaput, kun yksikään katsastuspaikka ei osannut ottaa päästöjä, eikä lambda testejä JTS:stä.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Ei, kyllä tuo tiedetään että nämä pitää ottaa korotetulla kierrosalueella.
Josko tilaisi uuden haitariputken ensin, sekun on nyt teipattu (kolmanteen kertaan) ja otin putsarin pois katsastukseen niin ei revi välistä ilmaa niin paljon.
Toki messillä tuuppasin opitut arvot bittitaivaaseen samalla.
Josko tilaisi uuden haitariputken ensin, sekun on nyt teipattu (kolmanteen kertaan) ja otin putsarin pois katsastukseen niin ei revi välistä ilmaa niin paljon.
Toki messillä tuuppasin opitut arvot bittitaivaaseen samalla.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Taas olis hommattu GTA.n leima huomautuksitta
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Punkalaidun
Re: Katsastuksesta läpi =)
159 katsastettu. Savutus oli syynä Filarolle vientiin, Forte + hanaa + uusi ilmansuodatin ja kaikki ok. Oli muuten paskaisin ilmansuodatin mitä olen ikinä nähnyt. Turvesuo traktorinkin filterit vaihdettiin paljon puhtaampina..
Tutkin paperit ja vaihdettu 2012 / 85 tkm sitten, pitäiskö joskus lukea huoltokirjaa itsekin!
Filarolla hommat hoituvat aina hienosti, vaikka matkaa on 70-kilsaa niin ei haittaa.
Tutkin paperit ja vaihdettu 2012 / 85 tkm sitten, pitäiskö joskus lukea huoltokirjaa itsekin!
Filarolla hommat hoituvat aina hienosti, vaikka matkaa on 70-kilsaa niin ei haittaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Katsastuksesta läpi =)
^Hämmentävän helposti noita vissiin jää vaihtamatta, kun ennenkin kuullut moista. Vaihtoväli 30tkm (=joka huollossa) eikä ole paha rasti kun pohjamuovi on kuitenkin irti öljynvaihdon takia samaan aikaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Katsastuksesta läpi =)
Onpas paljon happea. Ettei vuoda pakopuoli jostain? Jos vuotaa läheltä lambdoja, niin nehän näkee koneen käyvän laihalla, ja lisäävät soppaa (jolloin hc:t nousee.) Pakosarjan ja sen perässä olevan putken tiivisteitä tutkimaan - vuoto voi olla myös lambdojen perässä, koska pakopulssien välissä voi kaasut kulkea välillä konettakin kohti.A Bart kirjoitti:O2 taisi olla 2.5 ja CO2 olisikohan ollut joku 14 nurkilla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Katsastuksesta läpi =)
Toi lampaada-käppyrä näyttää vähän erikoiselta. Onhan siinä kyllä pätkä normaaliakin, koska messin näyttämänä 1,5V=stökiömetrinen.
Mitäs tälle muuten kuuluu?
Mitäs tälle muuten kuuluu?
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Katsastuksesta läpi =)
Tälle kuuluu että sain sen imuputken teipattua, ja putken teipattua keskiputken ja takapöntön liitoskohdasta.palkus kirjoitti:Toi lampaada-käppyrä näyttää vähän erikoiselta. Onhan siinä kyllä pätkä normaaliakin, koska messin näyttämänä 1,5V=stökiömetrinen.
Mitäs tälle muuten kuuluu?
Läpi niukin naukin.
Kyllä tuota pitää selvitellä miksi nuo on niin päin rrrsettä, viimeksi meni aika kirkkaasti läpi päästöistä.
Putkesta tuleva pakokaasu haisi myös aivan hmmm_pahalle, kyllä siellä jotain feelua on.
No nyt on fortea tankissa, ja imuputken tilaus menossa.
Toivottavasti ei tarvi uusia katteja, vaikka tuossa yksi käytetty pakosarja/katti yhdistelmä onkin varoiksi nojailemassa seinään.
Mutta miksi tuo lamda arvo on vähän yli yhden, onko näistä JTS koneista ruostunut katit puhki jollakulla?
Pitänee varmaan ottaa tuo pakosarja irti kun tuon keskiputken vaihtaa, ja katsoa onko tuo tiiviste(kään) kunnossa.
Käytöskin on vähän äkkiväärää, mutta lienee tuosta imuputken teippauksesta, kun katsuri rykäsi rullilta niin reippaasti ylös.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Katsastuksesta läpi =)
Oli ne H7-polttimot oikein päin ja kunnolla muutenkin kiinni. Kai sitä pitää käydä näyttämässä pajalla, jolla on suuntauslaitteet, niin saa ainakin kunnolla kuntoon.Aquatica kirjoitti:^
H7-kantaiset ainakin tuppaa pissiä silmään ja ne voi myös laittaa väärin päin.
Lisäksi kuvioeroja on eri valmistajien/Mallien kesken myös... Monia muilla kannoilla olevia ei kaiketi väärin päin voi laittaa, mutta suuntaus/kuvio voi silti muuttua merkittävästikin polttimon vaihdolla.
- Wessie
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Katsastuksesta läpi =)
GTV katsastettu taas vuodeksi. Oli vaihteeksi kuumotukset että riittääkö käsijarrussa tehot mutta tuntui kelpaavan.
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford