Ohjaustehostimen öljyt
Valvoja: Moderators
Ohjaustehostimen öljyt
Miten ohjaustehostimeen saa vaihdettua öljyt?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vaikka näin: Kompurasta (alempi mahdollinen) letku irti, vanhat öljyt veks, letku kiinni, uudet öljyt säiliöön, kone käyntiin ja kääntelemään vähän ohjausta puolelta toiselle ja sitten tsekkaamaan öljyn pinta säiliössä.
Saattaa siinä kompurassa olla jossain tyhjennysproppukin, letkua irrottamalla minä olen kuitenkin tuon tehnyt. Aika sottaista hommaa tosin.
Saattaa siinä kompurassa olla jossain tyhjennysproppukin, letkua irrottamalla minä olen kuitenkin tuon tehnyt. Aika sottaista hommaa tosin.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä sieltä suurin osa tulee, jäähän moottoriinkin vaihdossa aina vanhaa öljyä johonkin sopukoihin eli ei se niin tarkkaa ole.
Automaattivaihteistoöljyä eli ATF:ää siellä pitäisi olla, se on tosiaan yleensä punaista. Vaihda ihmeessä, ei sitten mene pumppu ja ohjausvaihde pilalle. Suosittelen kaatamaan synteettiset ATF:t, ei sitten pumppu ja ylipaineventtiili jollota pakkasessa eikä riko niin helposti paikkoja.
Tilavuus on aika pieni, muistelisin että yksi normipurkki riittää. Säiliöönhän ei taida mennä kuin ehkä kolme desiä ja pumppuun, letkuihin ja ohjausvaihteeseen hyvin vähän.
Pohjoosen Alfistilla voisi olla parempi sormituntuma noihin määriin?
Automaattivaihteistoöljyä eli ATF:ää siellä pitäisi olla, se on tosiaan yleensä punaista. Vaihda ihmeessä, ei sitten mene pumppu ja ohjausvaihde pilalle. Suosittelen kaatamaan synteettiset ATF:t, ei sitten pumppu ja ylipaineventtiili jollota pakkasessa eikä riko niin helposti paikkoja.
Tilavuus on aika pieni, muistelisin että yksi normipurkki riittää. Säiliöönhän ei taida mennä kuin ehkä kolme desiä ja pumppuun, letkuihin ja ohjausvaihteeseen hyvin vähän.
Pohjoosen Alfistilla voisi olla parempi sormituntuma noihin määriin?
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä mulla ainakin riitti, itse asiassa siellä ei näyttänyt olevan ilmaa kuin nimeksi. Nesteen pinta ei nimittäin juurikaan laskenut kun kääntelin puolelta toiselle. Härveli ei mitenkään temppuillut nesteiden vaihdon jälkeen, eli ilmeisesti se "itseilmaus" riitti.Profil kirjoitti:Kun ohjausta kääntelee (ilmat pois järjestelmästä) niin riittääkö että korkki on auki vai pitääkö jotain kikkoja vielä tehdä??
- Epäkelpokeräilijä -