-Eli auto jää puoltamaan vasemmalle kun kääntyy vasuriin esim kaupungissa ja oikelle kun käännyt oikealle.
Tekee hulluksi pitemmillä matkoilla; kun Oulussa käännyt kaupungista poistuessasi vasempaan niin vielä Kajaanissakin puoltaa vasemmalle. Tai toisinpäin perkele.
Loppukesästä uusittiin toinen raidetangon ulompi pää ja katsastuksen yhteydessä sanottiin että raidetangon kumpikin sisäpää on väljä mutta päästivät läpi. Yritin tänään katsoa hermorauniona noita sisäpäitä yläpuolelta koneen takaa mutta eihän siellä ole kuin haitarikumia ja joku puolimetrinen "pötkylä" minne ohjauksen nivelet menevät-missä siellä ovat nuo sisäpäät; siellä haitarikumin sisällä vai siellä "putkessa"? Miten vaihto tapahtuu; ovat onneksi halpoja motonetissä...
Mutta pelottaa että tuo puoltaminen ei johdu niistä vaan joku saatanan iskarin laakeri on päreinä. Vasemmalta puolelta on kuulunut paksahtelua kun paikallaan ollessa kääntää rattia ääriasennosta toiseen ja hirvittää kuunnella moista. Tajusinko oikein: rattia käännettäessä iskari ja jousi kääntyy ja yläpäässä on joku laakeri jonka varaan jousi on laitettu runkoon kiinni (että koko roska pääsee kääntymään)? Voiko laakerin putsata jos on paskassa ja klopse loppuu -entäs kumi; minkänäköinen möykky se on (näkyykö se sinne konetilan puolelle) yläosastaan?
Miten se jousilautanen (alhaalla?) vaikuttaa puoltamiseen jos se kerran pysyy paikallaan? ...vai pysyykö... perkele pitäis olla joku 3d -animaatio missä kerrottais auton perusosien toiminta... meinaa laulattaa kun pitää kohta summamutikassa ostaa kaikki alustan puslat, nivelet ja laakerit ja kokeilla missä vika. Sanokaa mikä kannattaa ekaksi ostaa (köyhä kun olen ei saa kaikkea kerrallaan): raidetangon sisäpäät (katsastusmiestä ei näyttänyt edes huolettavan), paukkuva iskarin laakeri/kumi, vai joku jousulautanen?
-ainoastaan vasen raidetangon ulkopää on takuulla edes jonkinmoisessa kunnossa...