
Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Korjasin päävirtakaapelin, rakensin uuden päävirtakaapelin ja asensin päävirtakaapelin (korjatun) 

- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitoin tyhjän katin takaisin paikalleen.
Tuntuu Gtv taas hetken aikaa pirteämmältä.
Tuntuu Gtv taas hetken aikaa pirteämmältä.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Mitä teit tänään tallissa?
askartelin 159:in ebay- lattiamattoihin reijät kiinitysklipseille ja askartelin ne klipsien vastakappaleet lattiaan kiinni hyvä tuli 

- Liitteet
-
- matto.jpg
- (70.72 KiB) Tiedosto ladattu 6258 kertaa
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mistä ostit kiinnikkeet? 159:sin matto kun ei oikein tunnu pysyvän paikoillaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ostin ebaysta, halvimmat jotka Kiinasta sai. Maksoi noi yjteensä 4 kpl huikeat 2,5 euroa 

-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
159 orkkis kumimatot tekevät ylläreitä tottumattomalle. Siis kytkinpoljinjumit. Itekki kiinnitysnatsoista haaveillu, ku matois reiät niitä varten valmiiks on.
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En aivan ennättännyt talliin, mutta melkein. Kuljettajan puolen eturenkaan laakeri. Se oli eka kerta ja upposi. Ihana hiljaisuus 

Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Oho, mitenkähän olen tuossa onnistunut? Tai (epä)onnistuminenhan on helppoa, mutta miten sitä ei ole onnistunut huomaamaan postaamisen jälkeen...Polforea kirjoitti:There, I fixed that for you. Pieni, mutta vaikutusvaltainen typo vaikutti niin, ettei kuva näkynyt automaagisesti.

Tänks

-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tallissa kun ei mahdu, mutta pihalla vaihdoin JTDm:n hihnat ja vesipumpun.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Peilin jalka sai uuden maalin:

Vielä kun joku tekisi tuon toisen puolen:



Vielä kun joku tekisi tuon toisen puolen:


Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pikku fiksaus.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Takajarrut rempattu. Alle kolme vuotta vanha käsijarruvaijeri näytti tältä:

Toisen puolen vaijeri näytti vielä rujommalta. Tilalle meni Coflen vaijerit kun joku täällä oli sitä mieltä että ne olisi parempia. Saas nähdä.
Jarrut on myös laahanneet, koska satulan kannakkeen urat joissa palat kulkee oli niin ruosteessa. Ruosteet tuli rapsuteltua pois, jos ei enää jumittelisi:

Toisella puolella oli toinen liukutappi alkanut ruostumaan, mutta liikkui vielä notkeasti. Toisella puolella se toinen tappi olikin jo ihan juntturassa ja vaati väkivaltaa että sai sen irti. Tuli siis laitettua uudet tapitkin. Palatkin vaihdoin, vaikka vanhoissa oli pintaa vielä reilusti. Vanhat oli jotkut pingpongit ja käyneet välillä aika kuumanakin, joten parempi vaihtaa:

Joku viikko sitten olisi nuo satulan kannakkeet saanut tarjouksesta alle 50 eurolla laaki, vähän meinasi tänään harmittaa ettei tullut tilattua. Vähän tuollaista tekohengitystä noita enää nysvätä.

Toisen puolen vaijeri näytti vielä rujommalta. Tilalle meni Coflen vaijerit kun joku täällä oli sitä mieltä että ne olisi parempia. Saas nähdä.
Jarrut on myös laahanneet, koska satulan kannakkeen urat joissa palat kulkee oli niin ruosteessa. Ruosteet tuli rapsuteltua pois, jos ei enää jumittelisi:

Toisella puolella oli toinen liukutappi alkanut ruostumaan, mutta liikkui vielä notkeasti. Toisella puolella se toinen tappi olikin jo ihan juntturassa ja vaati väkivaltaa että sai sen irti. Tuli siis laitettua uudet tapitkin. Palatkin vaihdoin, vaikka vanhoissa oli pintaa vielä reilusti. Vanhat oli jotkut pingpongit ja käyneet välillä aika kuumanakin, joten parempi vaihtaa:

Joku viikko sitten olisi nuo satulan kannakkeet saanut tarjouksesta alle 50 eurolla laaki, vähän meinasi tänään harmittaa ettei tullut tilattua. Vähän tuollaista tekohengitystä noita enää nysvätä.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kannakkeethan on miltei ikuiset jos eivät halkea mistään. Puhallus ja sinkitys toisinaan olisi toki paikoillaan. Sen puutteessa tosiaan puhtaaksi kaluaminen ja rasvaus auttaa yleensä moneksi vuodeksi.
Vaikka paloissa on paljonkin pintaa, ei ne silti välttämättä ole kunnossa. Tuossa viimeisin, pintaa 7mm..

Vaikka paloissa on paljonkin pintaa, ei ne silti välttämättä ole kunnossa. Tuossa viimeisin, pintaa 7mm..

Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kannattaa laittaa jarruremppaa tehdessä reilusti kuparisprayta. Palan reunoille ja taustalle. Samalla satulan juuri nuo putsaamasi palan liukukohdat on hyvä kuparispraylla maalailla
Tulee taas pidempää ikää kun varmistaa palojen liikkuvuuden.

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^tuo kuparitahna / spray tuntuu jakavan mielipiteitä. Miten se reagoi raudan kanssa, monesti olen pannut merkille että nuo kuparimömmöt vaikuttavat vöhän jämähtäneiltä?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No en tiedä reagoinnista, mutta jos rasva on huonoa niin ei se kupari pelasta. Mullakin Duckhamsin kuparirasvaa ja se on just sellaista tummaa ja kokkaroituvaa. Jotkut on vaaleita ja tosi lirua. Ylipäätään en ole keksinyt pakosarjaa lukuunottamatta paikkaa jossa kuparirasvalle olisi sen kuparin osalta tarvetta. Kaikissa jarruosissa ym. on kestänyt normaalit korkealaatuiset rasvat ihan yhtä hyvin. Ehkä jopa paremmin. Toki jos on hyvää kuparirasvaa niin sitä kannattaa käyttää. korjaamoilla varmaan onkin.
Esim. tuollainen on ollut ihan toimivaa alustan pulteissa sekä jarruissa ja saa vaikka Motonetista. On vaan aika venyvää että jarruissa saa varoa jottei vetele vahingossa väärään paikkaan. Ihan tavallinen molyvaseliinikin on toiminut alustan pulteissa, kymmenen vuoden jälkeen aukeaa kuin eilen laitetut. Tuo sitkastettu kestää ehkä vähän paremmin paljailla kierteillä kun hieroo kunnolla. Toki pulttiterva toimii alustassa mutta se taas ei oikein sovi jarruihin jos on liukuvia osia. Ja jos taas on suljettuja liukuvia osia kuten tapit, niin olen käyttänyt tavallista laakerivaseliinia joka liikkuu herkemmin kuin sitkastettu. Sitkastettu siis paikkoihin jotka ovat avoinna sään vaikutuksille.

Esim. tuollainen on ollut ihan toimivaa alustan pulteissa sekä jarruissa ja saa vaikka Motonetista. On vaan aika venyvää että jarruissa saa varoa jottei vetele vahingossa väärään paikkaan. Ihan tavallinen molyvaseliinikin on toiminut alustan pulteissa, kymmenen vuoden jälkeen aukeaa kuin eilen laitetut. Tuo sitkastettu kestää ehkä vähän paremmin paljailla kierteillä kun hieroo kunnolla. Toki pulttiterva toimii alustassa mutta se taas ei oikein sovi jarruihin jos on liukuvia osia. Ja jos taas on suljettuja liukuvia osia kuten tapit, niin olen käyttänyt tavallista laakerivaseliinia joka liikkuu herkemmin kuin sitkastettu. Sitkastettu siis paikkoihin jotka ovat avoinna sään vaikutuksille.

Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Tuota tavaraa laitoin edesmenneen Xantian jarruihin, liukupintoihin siis.
Kyllä muuttui pirun herkäksi! Vaikka tuo onkin "tahmeata" tavaraa.. Voisi kokeilla nyt seuraavaksi Alfassa, josko tekisi saman tempun?
Sen sijaan en missään nimessä laittaisi kuparitahnaa esimerkiksi liukutappeihin. En usko, että kuparitahna on paras veto kumin ja/tai muovin kera.
Jarrukumirasva toimii niissä ja pölysuojissa oikein kivasti kokemuksien mukaan.
Mutta auto, jossa käytetty liukupintoihin kuparitahnaa (tai molycotea) aina - kerran vuoteen putsauksen yhteydessä - ainakin oli oikein hyvässä kunnossa. Eli ei se nyt varmaan huono ole, varmasti parempi kuin ei mittään...
Anyway huomenna jos jaksais tehdä sen PPVK-huollon jarruille. Eli Pura-Putsaa-Voitele-Kasaa.
Tuota tavaraa laitoin edesmenneen Xantian jarruihin, liukupintoihin siis.
Kyllä muuttui pirun herkäksi! Vaikka tuo onkin "tahmeata" tavaraa.. Voisi kokeilla nyt seuraavaksi Alfassa, josko tekisi saman tempun?
Sen sijaan en missään nimessä laittaisi kuparitahnaa esimerkiksi liukutappeihin. En usko, että kuparitahna on paras veto kumin ja/tai muovin kera.
Jarrukumirasva toimii niissä ja pölysuojissa oikein kivasti kokemuksien mukaan.
Mutta auto, jossa käytetty liukupintoihin kuparitahnaa (tai molycotea) aina - kerran vuoteen putsauksen yhteydessä - ainakin oli oikein hyvässä kunnossa. Eli ei se nyt varmaan huono ole, varmasti parempi kuin ei mittään...
Anyway huomenna jos jaksais tehdä sen PPVK-huollon jarruille. Eli Pura-Putsaa-Voitele-Kasaa.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
159:sin konehuone tuli pestyä ja pohjamuovi irrotettua. Jos vaikka viikonloppuna saisi paikallistettua mistä ohjaustehostin vuotaa. Pumpun ympärillä ole aikapaljon öljyä, mutta itse pumppu oli puhdas. Ehkä joku letkuista / liitoksista vuotaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo, korjataan nyt sen verran että en itsekään missään nimessä laittaisi kuparia esim liukutappeihin. Nimenomaan liukupintoihin ja itse palan reunat.Aquatica kirjoitti: Sen sijaan en missään nimessä laittaisi kuparitahnaa esimerkiksi liukutappeihin. En usko, että kuparitahna on paras veto kumin ja/tai muovin kera.
Jarrukumirasva toimii niissä ja pölysuojissa oikein kivasti kokemuksien mukaan.
Mutta auto, jossa käytetty liukupintoihin kuparitahnaa (tai molycotea) aina - kerran vuoteen putsauksen yhteydessä - ainakin oli oikein hyvässä kunnossa. Eli ei se nyt varmaan huono ole, varmasti parempi kuin ei mittään...
Ettei mene ot:ksi:

Alkaa olla jäähdytyspuoli valmis suurempaa ahdinta ja suuttimia varten. Vielä olisi parit letkut vaihtamatta ja Ehkä täysialumiininen syyläri.
Vähän pitäisi sipistellä ulkonäköseikkoja vielä sieltä täältä, mutta kai ne kerkiää.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitoin mä sinne palojen korvakkeisiin kuparitahnaa varovaisesti. Se liukupinta on kuitenkin sileetä rosteria niin eiköhän se siellä liiku. Jumitus johtui tosiaan siitä, että sen rosterisen lipareen alla oli paksu ruostekerros joka puristi palan tiukasti kiinni siihen runkoon. Ei liikkunut kovin notkeasti, eikä siihen olisi tahnat enää auttaneetShakal kirjoitti:Kannattaa laittaa jarruremppaa tehdessä reilusti kuparisprayta. Palan reunoille ja taustalle. Samalla satulan juuri nuo putsaamasi palan liukukohdat on hyvä kuparispraylla maalaillaTulee taas pidempää ikää kun varmistaa palojen liikkuvuuden.

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Itse olen joutunut jokaisen liukupinnan hiomaan laikalla ekan kerran. Sen jälkeen on tahnat tai rasvat riittäneet hyvin...
Se vaan ruostuu (joko ulkoisista lähteistä, eli vaikkapa siitä palan rungosta tai ylipäätään metallipölystä) ja kerää pasketta.
Umpiruosteessa kaikki voitelemattomat on ollut, mitä olen koskaan nähnyt - siis jos ikää on vuosia eikä viikkoja.
Itse olen joutunut jokaisen liukupinnan hiomaan laikalla ekan kerran. Sen jälkeen on tahnat tai rasvat riittäneet hyvin...
Se vaan ruostuu (joko ulkoisista lähteistä, eli vaikkapa siitä palan rungosta tai ylipäätään metallipölystä) ja kerää pasketta.
Umpiruosteessa kaikki voitelemattomat on ollut, mitä olen koskaan nähnyt - siis jos ikää on vuosia eikä viikkoja.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pisteosahakumatkalla katseltiin varsinkin oikean takapyörän negatiivista camberia ja vaikutti olevan normaalia suurempi. Kotimatkalla poikkesin tallilla tutkimassa onko välyksiä, jos niitä nyt kaikkia voi rengasraudalla todeta, niin oikean alatukivarren ja navan välillä reilu välys. Pitkän pultin prikatkin liikkuivat käsin, elikä pitkä pultti oli löysällä, käänsin sen melkein auki ja voitelin kierteitä, olivat avatessa aika tiukat, mutta takaisinpäin meni jo ihan mukavasti ja kiristin tiukaksi, eikä enää välystä tuntunut, joten 14.pvä suunnitellusti nelipyöräsuuntaus. Bumerangitkin vaikuttivat olevan molemmista päistä tiukat.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mökin tallin vierestä yritin kaataa pari puuta viikonloppuna.
Toinen noin 16m kuusi, sain karsittua noin 10m ylöspäin nosturilta ja homma näytti onnistuvan hienosti, mutta sitten huomasin oksalla linnunpesän. No ajattelin että kaipa tuo joku vanha pesä on ja jatkoin oksimista. No sitten huomasin viereisellä oksalla linnun katselevan mitäs veetä sä teet. No homma loppui sitten siihen. Odotellaan nyt siten kunnes pesä tyhjenee.
Eli siis toisen puun kimppuun, koivu 22m. Hienosti sain taas karsittua puuta kunnes tuuli yltyi aivan liian kovaksi ja lopulta oli myönnettävä tappio kun nosturinkin ylettymä loppui (Dino 130).
Täytyy kaataa joskus myöhemmin kun saan isomman nosturin tontille. Ei saisi päästää rakennusten lähellä olevia puita liian isoiksi. Kumpaakaan puuta ei voi suoraan kaataa, koska sähkölinja ja rakennukset ovat liian lähellä.
Toinen noin 16m kuusi, sain karsittua noin 10m ylöspäin nosturilta ja homma näytti onnistuvan hienosti, mutta sitten huomasin oksalla linnunpesän. No ajattelin että kaipa tuo joku vanha pesä on ja jatkoin oksimista. No sitten huomasin viereisellä oksalla linnun katselevan mitäs veetä sä teet. No homma loppui sitten siihen. Odotellaan nyt siten kunnes pesä tyhjenee.
Eli siis toisen puun kimppuun, koivu 22m. Hienosti sain taas karsittua puuta kunnes tuuli yltyi aivan liian kovaksi ja lopulta oli myönnettävä tappio kun nosturinkin ylettymä loppui (Dino 130).
Täytyy kaataa joskus myöhemmin kun saan isomman nosturin tontille. Ei saisi päästää rakennusten lähellä olevia puita liian isoiksi. Kumpaakaan puuta ei voi suoraan kaataa, koska sähkölinja ja rakennukset ovat liian lähellä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesty, puunattu ja pökätty talliin odottaan kesäkelejä. 

- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sunnuntaina vaihdoin tulpat Gtv:hen, tällä kertaa Nologyn Silverit.
Hieman paremmin tuntuvat toimivan kuin 17 400 km ajetut Berun Ultra X:t.
Lisäksi Golfin etukulmia tuli säädettyä.
Hieman paremmin tuntuvat toimivan kuin 17 400 km ajetut Berun Ultra X:t.
Lisäksi Golfin etukulmia tuli säädettyä.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tein Pösöön pikahuollon eli vaihdoin öljyt ja suodattimet. On muuten yksi parhaista edullisista farkuista tuo 406 Gw. Ikää on jo reippaasti, mutta pohjaa ja yleistä kuntoa tutkiessa ja etenkin ratin takana koettuna on kyllä erittäin hyvää vastinetta rahalle. Tämä tuli hankittua tammikuussa "tilapäiseksi" autoksi rouvalle, mutta taidan jättää sen ns. varalle.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mä olen ostanut myös 2 tilapäistä pösöä.Eero kirjoitti:Tein Pösöön pikahuollon eli vaihdoin öljyt ja suodattimet. On muuten yksi parhaista edullisista farkuista tuo 406 Gw. Ikää on jo reippaasti, mutta pohjaa ja yleistä kuntoa tutkiessa ja etenkin ratin takana koettuna on kyllä erittäin hyvää vastinetta rahalle. Tämä tuli hankittua tammikuussa "tilapäiseksi" autoksi rouvalle, mutta taidan jättää sen ns. varalle.
Toinen oli 4 vuotta, toinen vuoden. Hyvää vastinetta rahalle sanon ma.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Carfin ajelulla tuli kuunneltua jarrun kitinää, harvoin tulee ajettua kattoluukku auki ja noita vauhteja (ei oikein kuulu muuten).
Aiempien havaintojen perusteella päättelin kitinän tulevan edestä vasemmalta.
Satula irti ja kumirasvaa pölysuojan alle sekä mäntää sisään. Kumirasvaa myös liukutappeihin.
Iäs irti, liukupintojen viilaus ja rasvaus.
Levy irti ja pykälien hionta lamellilaikalla etu- ja takapuolelta.
Kasaus ja kas, ääni hävisi
(Viitseliäs olisi vielä imaissut vaikka desin jarrunestettä pois)
Aiempien havaintojen perusteella päättelin kitinän tulevan edestä vasemmalta.
Satula irti ja kumirasvaa pölysuojan alle sekä mäntää sisään. Kumirasvaa myös liukutappeihin.
Iäs irti, liukupintojen viilaus ja rasvaus.
Levy irti ja pykälien hionta lamellilaikalla etu- ja takapuolelta.
Kasaus ja kas, ääni hävisi

(Viitseliäs olisi vielä imaissut vaikka desin jarrunestettä pois)
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen duunattiin öljynsuodatinjalkaan ryöstölaippa öljynlämpöanturille. Ekalla koekäytöllä lens komiasti öljyt pihalle mutta uusintayrityksellä ja osien modifioinnin jälkeen homma toimi.
Jaa niin, jos joku laittaa moisen niin pitää myös muistaa maadottaa laippa. Muuten mittari ei värähdäkkään. (ei maadotu kun on kumitiivisteet välissä).
Jaa niin, jos joku laittaa moisen niin pitää myös muistaa maadottaa laippa. Muuten mittari ei värähdäkkään. (ei maadotu kun on kumitiivisteet välissä).
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Saitko kytkettyä anturin ajotietokoneeseen? GTA:ssa kyseinen anturi käsittääkseni on ja ajotietokoneessa on piuhan paikat anturille.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pösilöistä ja jarruista kun ollut puhetta, ni kandee tsekata 406 takaalta käsijarruhihnojen kiinnitykset jarrukilpeen. Ohkasessa pellissä kun lelut roikkuvat ja kun viimetteks tapit korkkaa pellin läpi ja hihnat mekano-osineen ovat sikin sokin rummun sisällä. Voi aiheuttaa tilanteen kesken ajon.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesin tallin ikkunan varmaan ensimmäistä kertaa 30-vuoteen.
Viel olis 5 ikkunaa jäljellä...
Viel olis 5 ikkunaa jäljellä...
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Niin mäkin luulin mutta piipparilla kokeiltuna laippa ei ollu yhteydessä maahan. Oletin osan olevan siniseksi elaksoitua alumiiniä mutta ilmeisesti olikin ihan maalattua alumiinia...eli ei maadottunu keskiadapterin kautta.?Juhako kirjoitti:Ei minulla ole maadotusta ja toimii. Keskipultti on metallia eikä siinä ollut muistaakseni tiivisteitä, ei aikaa eristävää.Stiletto kirjoitti:Eilen duunattiin öljynsuodatinjalkaan ryöstölaippa öljynlämpöanturille. Ekalla koekäytöllä lens komiasti öljyt pihalle mutta uusintayrityksellä ja osien modifioinnin jälkeen homma toimi.
Jaa niin, jos joku laittaa moisen niin pitää myös muistaa maadottaa laippa. Muuten mittari ei värähdäkkään. (ei maadotu kun on kumitiivisteet välissä).
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin 156:een takaiskarin. Oletin että kaikki pultit on jumissa, enkä pettynyt. Silti kohtuu hikoilulla selvisin. Loppuviikolla sitte toisen nurkan kimppuun.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mä sain hakata tuossa taannoin autoni taka-iskarien alempia kiinnikepultteja moskalla, ~tunti per puoli silkkaa väkivaltaa. Silloin harmitti, onneksi lopulta aukesivat.Eero kirjoitti:Vaihdoin 156:een takaiskarin. Oletin että kaikki pultit on jumissa, enkä pettynyt. Silti kohtuu hikoilulla selvisin. Loppuviikolla sitte toisen nurkan kimppuun.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ tuo se on mukavaa hommaa. Itse selvisin kaasulämmittimellä ja hieman järeämmällä vasaralla.
Millainen rakenne Subbessa on kun noin tiukkaan jämähtää?
Millainen rakenne Subbessa on kun noin tiukkaan jämähtää?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaksi läpipulttia iskarin alapäässä olka-akseliin, toinen epäkeskopultti säätöä varten.Eero kirjoitti:^ tuo se on mukavaa hommaa. Itse selvisin kaasulämmittimellä ja hieman järeämmällä vasaralla.
Millainen rakenne Subbessa on kun noin tiukkaan jämähtää?
Aika perinteinen, älä kysy miksi oli niin jumissa. Käytännössä kaikki muu koko alustan vaihdossa meni ongelmitta, mutta nuo neljä pulttia teki sen perinteisen mikä estää ajatuksen "ei tässä kauan mene".
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pakettiauto 156seen perinteistä Pusla, ylätukivarsi remonttia ja uuden vetarin suojakumin vaihto. Narinaja kolina loppui, lopsotus jäi. Eli kallistumisen runkopuslat pitäs vielä vaihtaa.
Olipa muuten pätevän oloinen asentaa tuollainen motonetin liimattava suojakumi. Saas näkee kuinka kestää.

-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei anodisoitu ole? Johtaa huonosti se pinnoitus...Stiletto kirjoitti:Niin mäkin luulin mutta piipparilla kokeiltuna laippa ei ollu yhteydessä maahan. Oletin osan olevan siniseksi elaksoitua alumiiniä mutta ilmeisesti olikin ihan maalattua alumiinia...eli ei maadottunu keskiadapterin kautta.?Juhako kirjoitti:Ei minulla ole maadotusta ja toimii. Keskipultti on metallia eikä siinä ollut muistaakseni tiivisteitä, ei aikaa eristävää.Stiletto kirjoitti:Eilen duunattiin öljynsuodatinjalkaan ryöstölaippa öljynlämpöanturille. Ekalla koekäytöllä lens komiasti öljyt pihalle mutta uusintayrityksellä ja osien modifioinnin jälkeen homma toimi.
Jaa niin, jos joku laittaa moisen niin pitää myös muistaa maadottaa laippa. Muuten mittari ei värähdäkkään. (ei maadotu kun on kumitiivisteet välissä).
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiinalaiset tykkää välillä tehdä semmoista anodisointia, jokairtoaa liuottimella. Eli maalaavat.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Rakentelin 5m pitkän hinauspuomin. Perässäroikkujan kommentit oli varsin kannustavia, ei kovin helpolla enää narunjatkona tuu roikuttua 

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Oli huomattavasti vähemmän jännää puuhaa naruun verrattuna.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Voitelin turvavöiden kiinnityspisteet. Narina loppui siihen paikkaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nypin talviautosta männät. Ykköspytyn toinen puristusrengas poikki.
Syy tonkimiseen aina vain villiintynyt öljyn syönti. Imusarja ja kaasuläppä öljyä täynnä, pakokanavat öljyssä..
Liekö paine karannut tuon renkaan takia kampikammioon ja tuutannut öljyä huohotinputkea imupuolelle. Tuo putki täynnä öljyä ja majoneesia
Kansipaffi ok, venttiilin tiivistekumit ok.
Syy tonkimiseen aina vain villiintynyt öljyn syönti. Imusarja ja kaasuläppä öljyä täynnä, pakokanavat öljyssä..
Liekö paine karannut tuon renkaan takia kampikammioon ja tuutannut öljyä huohotinputkea imupuolelle. Tuo putki täynnä öljyä ja majoneesia

Kansipaffi ok, venttiilin tiivistekumit ok.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Olikohan näille polttimoille oma topic?
Hb3 GE:n +120%:n tilalle Night breakerit.
GE:t kesti vajaan 19tkm ja 7kk.
Ilmansuodattimen pesu ja öljyäminen.
Huomenna tai viimeistään viikon päästä moottoriöljynvaihto edessä.
Viimeksi maaliskuussa vaihdettu..
Hb3 GE:n +120%:n tilalle Night breakerit.
GE:t kesti vajaan 19tkm ja 7kk.
Ilmansuodattimen pesu ja öljyäminen.
Huomenna tai viimeistään viikon päästä moottoriöljynvaihto edessä.
Viimeksi maaliskuussa vaihdettu..
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei nyt just eilen..
Lanciaan 70mm rst-putkiston asennus.
Tyhjäkäyntiporinää:
https://www.youtube.com/watch?v=9HNmneT2BxU
Lanciaan 70mm rst-putkiston asennus.
Tyhjäkäyntiporinää:
https://www.youtube.com/watch?v=9HNmneT2BxU
- Liitteet
-
- WP_20160605_11_00_31_Pro.jpg
- (168.11 KiB) Tiedosto ladattu 6438 kertaa
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pari patteria ruuvailin seiniin kiinni, ni voi ruveta suunnittelemaan putkien vetoja.
Vähän tallin lopullista leiskaakin samalla pähkäilin, ja siirtelin sorvia sun muuta.
Vähän tallin lopullista leiskaakin samalla pähkäilin, ja siirtelin sorvia sun muuta.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Huomenna eli tänään tuli vaihdettua.Finest kirjoitti:...Huomenna tai viimeistään viikon päästä moottoriöljynvaihto edessä.
Viimeksi maaliskuussa vaihdettu..
Magneettiproppuukaan ei ollut tarttunut oikeastaan mitään.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen laitoin autotallista päätyseinän palasiksi ja tänään ajattelin jatkaa. Tarkoitus siirtää seinää kolmisen metriä varaston/puuliiterin puolelle, niin saa lisää neliöitä sinne missä niille on käyttöä. 

-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nostin pösöön laatikon paikalleen. Pieni etukäteisjumppa 156V6 lootajumppaa varten


