Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Juu on, kuudestakympistä melkein liinat kiinni. Onneksi mulla on turvaväli.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
Hienosti tehty, propsit siitä Subarukuskille... oletan edelliset kommentit sarkasmiksi....Vittorio Jano kirjoitti:No tuo on kyllä anteeksiantamatonta.h_lauri kirjoitti:
Tossa Bembölen kahvituvan luona tänään vähän vistotti, kun edellä ajavan subarun kuski antoi tietä spandexpellelle, joka ajoi satakympin yli suojatietä pitkin.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Itse päästelen paljon rekalla noilla Kehä1/3/nelostie tietyömailla, eikä rekalla ole ongelmaa autojen kanssa. Itseä huvittaa se miten autoilijat pelkää tulla rekan viereen noilla kohdilla. Ängin itse kerran toisen rekan viereen omalla rekalla tuolla siltatyömaalla, ja silloin sai jo olla oikeasti tarkkana ajolinjasta, etenkin kun vauhtia oli jotain 30 pintaan. Ja oli mukava näyttää takana oleville autoille ettei se väylä ihan kapea ole.S_A kirjoitti:Tietyöalueet ; etenkin nää shikaani siltatyömaat.
Miksi...MIKSI ihmiset haluavat ajaa pahimmalla mahollisessa paikassa ison auton vierelle, kun tilaa ei ole?
Kun isoauto joutuu käyttämään koko kaistan, ja linja-autot viemään keulaa sulkuviivan päälle... Miksi sinne viereen pitää ajaa, vielä kiihdyttäen? Miksi?
Mikä juttu tämä on? Tuleeko näille paniikki, että se hyppää yhtäkkiä siihen oman auton eteen, niin on päästää ohi samantien vaikka sitten 30kmh ylinopeudella?....
Ei siinä, kyllä sekin on mukavaa ettei vierellä ole ketään noilla tietyömailla niin ei tarvitse koko aikaa kytätä ajolinjaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Oon kans miettinyt tätä suojatie ja fillari kokonaisuutta. Nopeinta kaikille on jos autoilija antaa tilaa ajavalle fillarille. Fillaristi voi aina hypätä pyörän seläsä jalankulkijaksi ja köpötellä maantiekengillä tien yli. Autoilija joutuu anyway väistämään, mutta ylitys kestää kauemmin.Jiitee kirjoitti:Hienosti tehty, propsit siitä Subarukuskille... oletan edelliset kommentit sarkasmiksi....Vittorio Jano kirjoitti:No tuo on kyllä anteeksiantamatonta.h_lauri kirjoitti:
Tossa Bembölen kahvituvan luona tänään vähän vistotti, kun edellä ajavan subarun kuski antoi tietä spandexpellelle, joka ajoi satakympin yli suojatietä pitkin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Onko sitä sitten jotain järkeä rakentaa autoiluharrastuksen tiimellyskentäksi?lerppu kirjoitti:Tämä valintana sinulle tietysti ok. Mutta pääkaupunkia ei pidä rakentaa pyöräilyharrastuksen tiimellyskentäksi.
Se on hauska kuinka muiden tarpeet voi määritellä vain joksikin epämääräiseksi ideologiaksi ja näin asemoida itsensä jotenkin maagisesti ideologioista vapaaksi järjen ääneksi. Tuosta sinun purkauksestasi paistaa erittäin vahva ideologia.lerppu kirjoitti:Kyseessä on tietty hyvä kardiotreeni ja tervehenkinen ulkoilmassa reippailu. Kuinka suuri lasku yhteiskunnalle pitää langettaa yksilön valitsemista harrastuksista? Ei munkaan salia verorahoista kukaan kustanna... Liikenteen ratkaisut pitää tehdä kustannustehokas logistiikka edellä, ei ideologia. Olkoon vaikka hyväntahtoinenkin. Jota välillä olen kieltämättä epäillyt..
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
^^eikai pyörää tarvii taluttaa jos on uudenmallinen suojatie jossa on pyörätien jatke? Ne pienet neliöt siis?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Ei ole pakko taluttaa, mutta jos taluttaa, niin autoilijalla on väistämisvelvollisuus. Jos ajaa, niin pyöräilijällä on väistämisvelvollisuus. Taluttamalla pääsee siis nopeammin tien yli.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
No jos autot menee suoraan ja fillaristi tulee vasemmalta...vasemmalta tuleville autolle on kolmio ja 110 lienee edelleen siinä kohdassa ns. etuajo-oikeutettu tie. Siinä nakkikiskan risteyksessä siis.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Vastauksessani oli kunnioitusta JiiTeen keskustelupointteja kohtaan. Ymmärrän kuitenkin myös pyöräilyn olevan joskus ainoa vaihtoehto. En väitä tuntevani kuinka suuri tämä demografia on, mutta arvelen Hämeentien pyöräilykaistan olevan harvakseltaan sellaisten ihmisten käytössä, joiden varallisuus ei salli raitiovaunulipun hankintaa. Ehdottomasti kannatan joukkoliikennettä. Itsekkäistä lähtökohdista, myönnän. Mutta liikenneyhteyksien rakentaminen pyöräilyn varaan on ideologinen ratkaisu. Ei tutkimustietoon pohjautuva. Varmasti minullakin on mielipiteitä ja joskus ne tulevat myös esiin. Koen että näin saa myös olla. Mutta kokonaisen kansakunnan logistinen keskus ei voi toimia pyöräilyvoimin. Ideologiastani huolimatta. (Kannatan tieteellistä menetelmää, yksilön vapautta ja vastuuta, onnellisuuden tavoittelua ja tunteikkaita keskusteluja!)Tuomas K kirjoitti:Onko sitä sitten jotain järkeä rakentaa autoiluharrastuksen tiimellyskentäksi?lerppu kirjoitti:Tämä valintana sinulle tietysti ok. Mutta pääkaupunkia ei pidä rakentaa pyöräilyharrastuksen tiimellyskentäksi.
Se on hauska kuinka muiden tarpeet voi määritellä vain joksikin epämääräiseksi ideologiaksi ja näin asemoida itsensä jotenkin maagisesti ideologioista vapaaksi järjen ääneksi. Tuosta sinun purkauksestasi paistaa erittäin vahva ideologia.lerppu kirjoitti:Kyseessä on tietty hyvä kardiotreeni ja tervehenkinen ulkoilmassa reippailu. Kuinka suuri lasku yhteiskunnalle pitää langettaa yksilön valitsemista harrastuksista? Ei munkaan salia verorahoista kukaan kustanna... Liikenteen ratkaisut pitää tehdä kustannustehokas logistiikka edellä, ei ideologia. Olkoon vaikka hyväntahtoinenkin. Jota välillä olen kieltämättä epäillyt..
Re: Liikenteestä
No joo on niissä tilaa onneksi. Ei siinä.gYdEbUh kirjoitti:Itse päästelen paljon rekalla noilla Kehä1/3/nelostie tietyömailla, eikä rekalla ole ongelmaa autojen kanssa. Itseä huvittaa se miten autoilijat pelkää tulla rekan viereen noilla kohdilla. Ängin itse kerran toisen rekan viereen omalla rekalla tuolla siltatyömaalla, ja silloin sai jo olla oikeasti tarkkana ajolinjasta, etenkin kun vauhtia oli jotain 30 pintaan. Ja oli mukava näyttää takana oleville autoille ettei se väylä ihan kapea ole.S_A kirjoitti:Tietyöalueet ; etenkin nää shikaani siltatyömaat.
Miksi...MIKSI ihmiset haluavat ajaa pahimmalla mahollisessa paikassa ison auton vierelle, kun tilaa ei ole?
Kun isoauto joutuu käyttämään koko kaistan, ja linja-autot viemään keulaa sulkuviivan päälle... Miksi sinne viereen pitää ajaa, vielä kiihdyttäen? Miksi?
Mikä juttu tämä on? Tuleeko näille paniikki, että se hyppää yhtäkkiä siihen oman auton eteen, niin on päästää ohi samantien vaikka sitten 30kmh ylinopeudella?....
Ei siinä, kyllä sekin on mukavaa ettei vierellä ole ketään noilla tietyömailla niin ei tarvitse koko aikaa kytätä ajolinjaa.
Mutta ongelman aiheuttaa nää idiootit, jotka ottaa vauhtia. Leikkaa niitä kaistoja just niissä mutkakohdissa, jossa tilaa on vähiten.
Teli-bussia ja kaksi-akselistakin bussia on vietävä keulalla sen viivan päälle, ettei leikkaa takapää niihin metallijuttuhin ym. Se on vaan vietävä ja moni ei tajua sitä, että se oikeasti tarttee tilaa se keula niissä mutkissa.
Monta monta monta monta idioottia ollut juuri näin, että kun lähdet viemään keulaa oikealle kääntyvään sikaaniin, siihen viereen lataa joku Bemari tai Audisti miljoonaa, sulla vauhtia 30, sillä vauhtia 50 tai enemmän.
Ja etenkin, sulkuviivat sielä on. Pitkä yhtenäinen valkonen viiva. Tarkottaa mun käsittääkseni sitä, ettei tarttisi niiku ohitella sielä.
Ja pskat. Vihdintiellä yksi sankari tuli niin lujaa, että oikeasti olin ihan varma, että nyt kolahtaa.
Pahimmassa mahdollisessa paikassa 20-30kmh kovempaa mitä rajotus antoi myöten, otti mut kiinni ja kiersi mut siinä keskellä sitä kapeinta betoniränniä.
Se mua ärsyttää näissä paikoissa, tuo ihmisten älytön kiire. Aivot nolilla ajaminen. Miten ne keksiikin tehdä niin? Rekan ja bussin ei anneta olla rauhassa, vaan ängetään älyttömissä paikoissa niitten vierelle ja usein vielä reilulla ylinopeudella. Osa vielä kiihdyttää sinne ihan itse. Tietosesti ja tarkotuksellisesti.
Ei niiku järki sano, että pääsee helpommalla kun tuhlaa kalliista päivästä 3 sekunttia eikä ängetä ison auton ja kaiteen väliin tietosesti.
MUTTA EI..EIHÄN SITÄ NYT VOI ODOTTAA EI...
Ilmeisesti ne luulee, (kuten osa stadissa ajavista, että spora kaide hyppää metrin oikealle kun auto on kohdalla), että se bussi tai rekka hyppää eteen kesken kaiken...
Re: Liikenteestä
On se. Kuten nenänkaivuu liikennevaloissa.Vittorio Jano kirjoitti:No tuo on kyllä anteeksiantamatonta.h_lauri kirjoitti:
Tossa Bembölen kahvituvan luona tänään vähän vistotti, kun edellä ajavan subarun kuski antoi tietä spandexpellelle, joka ajoi satakympin yli suojatietä pitkin.

-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Liikenteestä
Annatko tietä autoilijalle joka tulee kolmio takaa, kun se on "nopeinta"? Fillarit tuskin ajais auton kylkeen, jos olis alun alkaen varautuneet taluttamaan suojatien yli. Ei sillä, täytyy vetää pyhimysviitta päälle ja sanoa että koitan antaa tietä aina ei motorisoidulle vehkeelle kun mahdollista, vaikkei laki velvoita. ja tietenkin kävelijään rinnastettavalla sähkömoottorilla veteleviä.Jiitee kirjoitti:Hienosti tehty, propsit siitä Subarukuskille... oletan edelliset kommentit sarkasmiksi....Vittorio Jano kirjoitti:No tuo on kyllä anteeksiantamatonta.h_lauri kirjoitti:
Tossa Bembölen kahvituvan luona tänään vähän vistotti, kun edellä ajavan subarun kuski antoi tietä spandexpellelle, joka ajoi satakympin yli suojatietä pitkin.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
On niillä raskaan kuljettajillaki välillä jääny aivot tebikselle. Esim tossa kehä 3 työmaalla, monta kertaa työmaan jälkeen kun rajotus vaihtuu yrittää joku rekka painaa surutta päälle.
Kehä 3 Toissa päivänä oli juuri tällänen tilanne jossa satuin ajamaan autorekan rinnalla kun se rupes vaihtelemaan kaistaa ihan sokeena. Kun hiffasin ettei sillä ole mitään aikomuksia varoa meikäläistä ei enää ollut vaihtoehtoa kun vetää vasemmalle koska onneks joku perseenreikä oli sentin päässä takana. Ei siinä, joku pakukuski sitten siinä letkassa päätti ohittaa siinäsamassa tilanteessa kun yritin epätöivoisesti estää liiskautumiseni, iski varmaan joku helvetin akuutti ripuli. Hyvin mahtu kahdella kaistalla rinnakkain paku, alfa ja rekka.
Useimmiten ajan työmatkoja öisin, en muistanutkaan kuinka syvältä on vedellä ruuhka-aikaan tuolla muidenkin hullujen kanssa.
Kehä 3 Toissa päivänä oli juuri tällänen tilanne jossa satuin ajamaan autorekan rinnalla kun se rupes vaihtelemaan kaistaa ihan sokeena. Kun hiffasin ettei sillä ole mitään aikomuksia varoa meikäläistä ei enää ollut vaihtoehtoa kun vetää vasemmalle koska onneks joku perseenreikä oli sentin päässä takana. Ei siinä, joku pakukuski sitten siinä letkassa päätti ohittaa siinäsamassa tilanteessa kun yritin epätöivoisesti estää liiskautumiseni, iski varmaan joku helvetin akuutti ripuli. Hyvin mahtu kahdella kaistalla rinnakkain paku, alfa ja rekka.
Useimmiten ajan työmatkoja öisin, en muistanutkaan kuinka syvältä on vedellä ruuhka-aikaan tuolla muidenkin hullujen kanssa.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Kolmio ei poistu auton edestä ja väistämisvelvollisuus muutu sekunnissa, kuten fillarin selästä hypätessä. Välillä voi jopa antaa tietä kolmion takaa tulevalle. Viimeksi tänään kun edessä olevassa risteyksessä punaiset ja edessä auton mentävä väli. Olishan siinä voinu siihen väliinkin tunkea kuten moni tekee.legza kirjoitti: Annatko tietä autoilijalle joka tulee kolmio takaa, kun se on "nopeinta"? .
Ei tietty mitään äkkiliikkeitä tehdä. Yleensä jos fillari lähestyy suojatietä tulee ennakoitua mahdollista jalkautumista. Samalla siinä sit päästää sen ajamaan tien yli. Kaikki pääsee taas nopeammin eteenpäin. Fillarilla sit vaihtelevasti välillä taluttaen ja välillä ajaen. Taluttamalla tietty homma on selvä. Vaikea paikka autoilijoille tuntuu olevan pyörätien jatkeen päälle pysähtymisen välttäminen. Lähes päivittäin vastaan tulee joku joka sen aina tukkii...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
^risteysaluettahan ei saisi tukkia? Näin mulle opetettiin. Ja se on muuten yks syy miks liikenne menee solmuun jossain stadissa. Ängetään vaan kun on tilaa niin kukaan muu ei pääse.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
^
Tuo risteysalueen tukkiminen on asia, jota en kyllä jumankauta tajua.
Joo, joskus itsekin onnistun - mutta se on silti eriasia vahingossa jäädä jumiin ko tehdä noin tarkoituksella jokaisessa risteyksessä. Pitäis olla noita polizeita vähän enempi valvomassa ja sakottamassa. Veikkaan, että jos sakottaisivat tuosta 5v putkeen ympäri maan, olisi meillä sen jälkeen ainakin 30 kuljettajaa lisää, jotka ei niin tekisi.
Monta, monta kertaa saanut vihat niskalle kun jään suojatien eteen odottamaan tilaa. Ja sitten vastaantulevat pellet vetää risteyksen tukkoon. Luulevat, että on kiire tai jotain?
Tuusulassa Koskenmäessä moni on oppinut yhden asian ihan fine; kolmion takaa päästetään etenkin "jonon yli" menevät. Paikka on siis tässä; https://goo.gl/maps/cniBWn13q7v
Sivukujalta tulevat ei pääse ilta/aamupäiväruuhkassa ikinä mihinkään tuolta, jos ei anneta tilaa. Ja koska etenkin iltapäivällä ryysis on kamerakulmasta kohti taaksepäin - ja se on aika hyvä ruuhka, eli mäen päällä olevasta risteyksestä Koskenmäen liikenneympyrään yhtenäinen jumittava jono - ei sieltä ole kiva tulla. Mutta ihmiset on oppineet, että jos ne pysähtyy niin, että tuossa on auton mentävä aukko, pääsee sivutieltä porukka pois alta ja kukaan ei oikeasti menetä sekuntia tai kahta enempää aikaa....
Tuo risteysalueen tukkiminen on asia, jota en kyllä jumankauta tajua.
Joo, joskus itsekin onnistun - mutta se on silti eriasia vahingossa jäädä jumiin ko tehdä noin tarkoituksella jokaisessa risteyksessä. Pitäis olla noita polizeita vähän enempi valvomassa ja sakottamassa. Veikkaan, että jos sakottaisivat tuosta 5v putkeen ympäri maan, olisi meillä sen jälkeen ainakin 30 kuljettajaa lisää, jotka ei niin tekisi.
Monta, monta kertaa saanut vihat niskalle kun jään suojatien eteen odottamaan tilaa. Ja sitten vastaantulevat pellet vetää risteyksen tukkoon. Luulevat, että on kiire tai jotain?
Tuusulassa Koskenmäessä moni on oppinut yhden asian ihan fine; kolmion takaa päästetään etenkin "jonon yli" menevät. Paikka on siis tässä; https://goo.gl/maps/cniBWn13q7v
Sivukujalta tulevat ei pääse ilta/aamupäiväruuhkassa ikinä mihinkään tuolta, jos ei anneta tilaa. Ja koska etenkin iltapäivällä ryysis on kamerakulmasta kohti taaksepäin - ja se on aika hyvä ruuhka, eli mäen päällä olevasta risteyksestä Koskenmäen liikenneympyrään yhtenäinen jumittava jono - ei sieltä ole kiva tulla. Mutta ihmiset on oppineet, että jos ne pysähtyy niin, että tuossa on auton mentävä aukko, pääsee sivutieltä porukka pois alta ja kukaan ei oikeasti menetä sekuntia tai kahta enempää aikaa....
Re: Liikenteestä
Joo se risteysalueen tukkiminen on aika yleistä. Kiireessä helppo tehdä. Senkin voisi välttää kun käyttää hernettä ja silmiä eikä aja hössöttäen. Eihän sitä tietenkään muista eteenpäin katsoa, kun keltaset syttyy.
Tossa Hesarin ja Manskun kulmassa kattelin viikolla kun 2 autoa, selkeesti tuli punasiin Hesarilta Manskun yli. Siis ihan kiihdyttivät "että vielä tästä kerkee". No sielä oli 70T pysäkillä. Arvatkaa jäikö ne keskelle risteystä?
Sitten spora jäi jumiin siihen ja kaikki ne Keskustaan päin menneet autot jäi jumiin.
Kahden "kyllä tänään on hyvä päivä tukkia koko Kaupunki" kuljettajan takia.......
Toi "vielä ehtii tukkia kaupungin" reaktio on sama, kun joillain bussin lähtiessä pysäkiltä.
On aivan sama, tuleeko vastaan Scania tai ei, bussin ohi mennään. Vaikka sitten melkeen ajamalla sen rekan keulaan tai bussin kylkeen. Kuhan päästään ohi, rajotusalueesta välittämättä.
Toinen samanlainen tauti on se, etä jono seisoo 40m päässä ja lähdet pysäkiltä. Takaa tulee "mun eteen ei tänään tule kukaan" asenteinen kuljettaja, joka lataa sieltä sitten niin paljon kun kiposta irtoaa. KUnnes se tajuaa bussin rinnalle päästyään, että jono on pysähtyneenä siinä edessä.
Muutaman kerran kattelin Vihdintiellä kun toinen näistä kiilaajista veti keskipenkalle ja toinen veti ojan penkalle, muutaman kerran oon kattonut, että "on siinä näköjään abst", hienostihan tuo pystähty. Ihmettelin sitä keskisormea sitten sieltä edessä olevasta autosta vähän aikaa, että oliko se mulle.....
Tossa Hesarin ja Manskun kulmassa kattelin viikolla kun 2 autoa, selkeesti tuli punasiin Hesarilta Manskun yli. Siis ihan kiihdyttivät "että vielä tästä kerkee". No sielä oli 70T pysäkillä. Arvatkaa jäikö ne keskelle risteystä?
Sitten spora jäi jumiin siihen ja kaikki ne Keskustaan päin menneet autot jäi jumiin.
Kahden "kyllä tänään on hyvä päivä tukkia koko Kaupunki" kuljettajan takia.......

Toi "vielä ehtii tukkia kaupungin" reaktio on sama, kun joillain bussin lähtiessä pysäkiltä.
On aivan sama, tuleeko vastaan Scania tai ei, bussin ohi mennään. Vaikka sitten melkeen ajamalla sen rekan keulaan tai bussin kylkeen. Kuhan päästään ohi, rajotusalueesta välittämättä.
Toinen samanlainen tauti on se, etä jono seisoo 40m päässä ja lähdet pysäkiltä. Takaa tulee "mun eteen ei tänään tule kukaan" asenteinen kuljettaja, joka lataa sieltä sitten niin paljon kun kiposta irtoaa. KUnnes se tajuaa bussin rinnalle päästyään, että jono on pysähtyneenä siinä edessä.
Muutaman kerran kattelin Vihdintiellä kun toinen näistä kiilaajista veti keskipenkalle ja toinen veti ojan penkalle, muutaman kerran oon kattonut, että "on siinä näköjään abst", hienostihan tuo pystähty. Ihmettelin sitä keskisormea sitten sieltä edessä olevasta autosta vähän aikaa, että oliko se mulle.....

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Ahh, risteysalueen tukkiminen.
*sytyttää kynttilän ja istahtaa kiikkustuoliin muistelemaan leukaa hieroen*
Kymmenisen vuotta sitten, vähän yli, risteysalueen tukkimisesta nimenomaan hesassa oli hieno keskustelu intternetissä. En enää muista millä palstalla, mutta läsnä oli kyllä ainakin autoharrastajaporukkaa ja pääosin normaalisti ihan järkeviä ihmisiä. Ei kestänyt kauaa, kun tilanne oli se, että muutama (edelleen normaalisti ihan järkevä) hesalainen samaan aikaan huusi suurinpiirtein itkupotkuraivaritasolla siitä, miten turistit tulee maalta ja tukkii risteykset. Samaan aikaan viereisessä viestiketjussa sama väki kirosi turisteja, jotka eivät aja miljoonaa sinne risteykseen ennekö edellinen auto on päässyt edestä pois ja tuhlaavat näin vihreän valon paloaikaa jonolta. Ei siellä oikein hyödyttänyt yrittää ulkopaikkakuntalaisena vinkata, että jos ei tunne paikallista valojen ja liikenteen rytmiä, niin nuo kaksi väärää toimintamallia ovat tasan ainoat vaihtoehdot, kun ei tiedä että vielä se juuri risteyksen ylittänyt toveri pääsee eteenpäin vaiko eikö.
*sytyttää kynttilän ja istahtaa kiikkustuoliin muistelemaan leukaa hieroen*
Kymmenisen vuotta sitten, vähän yli, risteysalueen tukkimisesta nimenomaan hesassa oli hieno keskustelu intternetissä. En enää muista millä palstalla, mutta läsnä oli kyllä ainakin autoharrastajaporukkaa ja pääosin normaalisti ihan järkeviä ihmisiä. Ei kestänyt kauaa, kun tilanne oli se, että muutama (edelleen normaalisti ihan järkevä) hesalainen samaan aikaan huusi suurinpiirtein itkupotkuraivaritasolla siitä, miten turistit tulee maalta ja tukkii risteykset. Samaan aikaan viereisessä viestiketjussa sama väki kirosi turisteja, jotka eivät aja miljoonaa sinne risteykseen ennekö edellinen auto on päässyt edestä pois ja tuhlaavat näin vihreän valon paloaikaa jonolta. Ei siellä oikein hyödyttänyt yrittää ulkopaikkakuntalaisena vinkata, että jos ei tunne paikallista valojen ja liikenteen rytmiä, niin nuo kaksi väärää toimintamallia ovat tasan ainoat vaihtoehdot, kun ei tiedä että vielä se juuri risteyksen ylittänyt toveri pääsee eteenpäin vaiko eikö.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Helsingissä vähänkään isomman liikenteen, ruuhka?, seassa ajaessa kuulun itse tuohon mainittuun turistiosioon, etten ammu sinne risteykseen ennenko olen varma siitä, että jono ehtii pois risteyksestä. Monta kertaa siinä on käynyt niin, että olen siellä aikaisemmissa valoissa itse ekana autona punaisissa ja edellä menevä jono punaisissa heti risteyksen toisella puolella jolloin siis itse olisin ollut siinä perässä "ylimääräisenä", enkä epäile tippaakaan, etteikö myös takanani oleva hesalainen olisi tullu perässäni.
Se vaan sitten kovasti jaksaa harmittaa, että itselle ensimmäisenä autona kun valo vaihtuu vihreäksi, on se risteävä liikenne onnistunut tekemään eteeni tukoksen, jonka itse yritin onnistuneesti välttää tekemästä heidän eteensä.
Se vaan sitten kovasti jaksaa harmittaa, että itselle ensimmäisenä autona kun valo vaihtuu vihreäksi, on se risteävä liikenne onnistunut tekemään eteeni tukoksen, jonka itse yritin onnistuneesti välttää tekemästä heidän eteensä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Liikenteestä
Ei kai tuolla kannata ollenkaan liikkua jos pipo on liian tiukalla. Sentään kesä ja kaikki.
VMP
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Re: Liikenteestä
Köröttelijöiden määrä tuntuu taas kesän tullen lisääntyneen,eli siis näiden jotka ajaa reilua alinopeutta.Ei se mua sen kummemmin häiritse jos niistä vaan pääsee sujuvasti ohi.
Eilen sattu muutaman kymmenen kilometrin matkalle 3 köröttelijää 80 alueelle.Gepsin mukaan 1 tasaisesti 60 toinen 55.
Kolmas ajeli Nummelan kohdalla Hanko-Hyvinkää tietä 70 eikä edes näyttötaulu saanut nostamaan nopeutta,no kilometrin päässä taulusta rajoitus putoo 60 ja heti perään on kameratolppa.Tää köröttelijä jatkaa sitä samaa 70 ja tolpassa välähtää
Karmee kaahari sai ansionsa mukaan
Eilen sattu muutaman kymmenen kilometrin matkalle 3 köröttelijää 80 alueelle.Gepsin mukaan 1 tasaisesti 60 toinen 55.
Kolmas ajeli Nummelan kohdalla Hanko-Hyvinkää tietä 70 eikä edes näyttötaulu saanut nostamaan nopeutta,no kilometrin päässä taulusta rajoitus putoo 60 ja heti perään on kameratolppa.Tää köröttelijä jatkaa sitä samaa 70 ja tolpassa välähtää

Karmee kaahari sai ansionsa mukaan

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
Tästä syystä ajattelin viettää loppukesän moderoimassa ja arvostelemassa muiden ajamista.mattijus kirjoitti:Ei kai tuolla kannata ollenkaan liikkua jos pipo on liian tiukalla. Sentään kesä ja kaikki.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
^Itsemoderointia liikenteessä. Joku oli painanut "ilmoita valvojalle" painiketta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016060 ... 0_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016060 ... 0_uu.shtml
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Mäkine
- Viestit: 219
- Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
- Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Liikenteestä
Toisinaanhan yleinen mielipide suorastaan vaatii tukkimaan risteyksen, mutta vastaantulijoiden kaistalta. Joudun kotimatkani viimeisellä etapilla kääntymään Sturenkadulta vasemmalle, yli raitiovaunukiskojen ja kahden vastaantulevan kaistan. Kun ajelen yövuoroista kotiin ja laitan risteystä lähestyessä vilkun päälle, alkavat aamuruuhkassa pillit soida ja sormet nousta. Ilmeisesti hyvä ajotapa ja ikiaikainen rattimiestraditio vaatisivat, että odotan vastaantulevan liikenteen hälvenemistä ja vapaata ajolinjaa risteystä edeltävällä raitiovaunupysäkillä. Tällöin takaani tulevat autot saisivat jatkaa kulkuaan ilman kohtuutonta viiden sekunnin odotusta. Toinen vaihtoehto vapauttaa oma kulkusuunta odottavan Alfan kiroista olisi kääntä auto risteykseen niin, että perä jää ratikkakiskoille ja keula tukkii toisen vastaantulevan kaistan. Pitkään olen asiaa pohtinut, mutta en ole vielä saavuttanut täyttä varmuutta siitä, kumpaa tapaa alan suosia.Polforea kirjoitti:Ahh, risteysalueen tukkiminen.
*sytyttää kynttilän ja istahtaa kiikkustuoliin muistelemaan leukaa hieroen*
Kymmenisen vuotta sitten, vähän yli, risteysalueen tukkimisesta nimenomaan hesassa oli hieno keskustelu intternetissä. En enää muista millä palstalla, mutta läsnä oli kyllä ainakin autoharrastajaporukkaa ja pääosin normaalisti ihan järkeviä ihmisiä. Ei kestänyt kauaa, kun tilanne oli se, että muutama (edelleen normaalisti ihan järkevä) hesalainen samaan aikaan huusi suurinpiirtein itkupotkuraivaritasolla siitä, miten turistit tulee maalta ja tukkii risteykset. Samaan aikaan viereisessä viestiketjussa sama väki kirosi turisteja, jotka eivät aja miljoonaa sinne risteykseen ennekö edellinen auto on päässyt edestä pois ja tuhlaavat näin vihreän valon paloaikaa jonolta. Ei siellä oikein hyödyttänyt yrittää ulkopaikkakuntalaisena vinkata, että jos ei tunne paikallista valojen ja liikenteen rytmiä, niin nuo kaksi väärää toimintamallia ovat tasan ainoat vaihtoehdot, kun ei tiedä että vielä se juuri risteyksen ylittänyt toveri pääsee eteenpäin vaiko eikö.
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"
Re: Liikenteestä
Näitä aina riittää, joilla on kamala pätemisen tarve saattaa poliisi naurun alaseksi.Hepa kirjoitti:^Itsemoderointia liikenteessä. Joku oli painanut "ilmoita valvojalle" painiketta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016060 ... 0_uu.shtml
Mistä tuo kuvaajakin tiesi, mistä siinä puhelussa oli oikeasti kyse.....
Huoh...no jos joku tosta kiksit sai, että poliisi setä puhu puhelimeen virka-aikana autoa ajaessaan, kenties jotain tehtävää hoitaessaan niin on se kyllä pienessä ilot. ETtä jaksaa oikeen kuvaamalla kuvata koko jutun.....
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Onkohan Lahden moottoritien kuskeja siirtynyt isommin Tuusulantielle, kun alkaa näyttää siltä ettei iso osa autoilijoista osaa ajaa enää ollenkaan järkevästi? Alkaa olla ihan puhdas poikkeus ettei joku tuki vasenta kaistaa.
Tänään töistä tullessa ykköskehän jälkeen mulla mittarissa (ja todellista) 90 km/h, takaa tulee Range Rover joka menee aika reippaasti kovempaa ohi. Vähän matkaa eteenpäin rajoitus vaihtuu sataseen, ja se Range nutaa vasemmalla kaistalla eikä kiirettä mihinkään. Just ennen kolmoskehää se hiffaa ajavansa 90km/h vasenta kaistaa ja vaihtaa oikealle. No, onhan siinä kohta toki joku toinen nutaaja Lexuksella. Molempien kuskit alle keski-ikäisiä miehiä kalliissa autoissa, eli sitä väkeä joka yleisemmin ajaa joka paikassa 15 km/h yli vähintään.
Nämä siis ihan vaan yksittäisinä poimintoina.
Miten tuolla on niin paljon autoilijoita vilkkaassa liikenteessä jotka kuvittelevat ajavansa koko tien ainoaa autoa? Ammattiautoilijat ei ole yhtään parempia, kun säännöllisesti se vasemman kaistan nutaaja on taksi.
Tänään töistä tullessa ykköskehän jälkeen mulla mittarissa (ja todellista) 90 km/h, takaa tulee Range Rover joka menee aika reippaasti kovempaa ohi. Vähän matkaa eteenpäin rajoitus vaihtuu sataseen, ja se Range nutaa vasemmalla kaistalla eikä kiirettä mihinkään. Just ennen kolmoskehää se hiffaa ajavansa 90km/h vasenta kaistaa ja vaihtaa oikealle. No, onhan siinä kohta toki joku toinen nutaaja Lexuksella. Molempien kuskit alle keski-ikäisiä miehiä kalliissa autoissa, eli sitä väkeä joka yleisemmin ajaa joka paikassa 15 km/h yli vähintään.
Nämä siis ihan vaan yksittäisinä poimintoina.
Miten tuolla on niin paljon autoilijoita vilkkaassa liikenteessä jotka kuvittelevat ajavansa koko tien ainoaa autoa? Ammattiautoilijat ei ole yhtään parempia, kun säännöllisesti se vasemman kaistan nutaaja on taksi.
Re: Liikenteestä
http://yle.fi/uutiset/torkeyksia_huutav ... in/8958511
Niin, on se kyllä. Ensiksi valitetaan, että tiet on huonossa kunnossa. Tehkää jotain.
Sitten kun tehdään, näytetään keskisormea ja haistatetaan vtua.
Kyllä se on ihan selkeesti nähty, että sama se onko jengiä töissä vai ei siinä kaistan vieressä ; osa ihmisistä ei kamalasti jarruttele. 20-30kmh ylityksiä ihan kepeesti ja sen sellasta.
Ihan tietoinen valinta, ei siinä. Harmi ettei enempää valvota nopeuksia sillon kun oikeasti on porukkaa töissä näissä tietyöpaikoissa....
Tuli mieleen tästä valittamisesta, että valitetaan liikenteen päästöistä ja melusta.
No mitä voi oletaa, jos pienen poikittaisen tien liikennevalot on 24h päällä ja ne toimii miten sattuu. Pakotetaan autot pysähtymään aamu 4 aikaan sen takia, että kukaan ei kulje missään. Pupu loikkii nurmikolla. 15 sekunttia ja sitten valot vaihtuu. Moni lähtee siitä urku tiskissä ihan vaan sen takia, että kiitos vaan taas tästäkin....
Oon tässä viime aikoina miettinyt, että onko tosiaan niin ettei Suomalaiset osaa ajaa pienimmissäkään risteyksissä ilman liikennevaloja aamuyöllä.... tai muutenkaan normaalina viikonloppuna normaalilla tieosuudella?
Ymmärrän lapsiperheet, kuten Leppävaarassa. Järjetön määrä liikennevaloja Lintuvaara-Leppävaara välissä, 100m välein ja ne on kaikkea muuta kun linjassa. Mutta ylitäppä se tie lapsiperheenä, niin toivot niitä valoja...
Silti, jotkut tietyt risteykset oikeasti tulee mietittyä esimerkiksi tossa Martinlaaksontiellä Vantaankosken aseman ja Sanomien nurkalla olevassa valoristeyksessä, että "onko oikeasti niin ettei tässä osata ajaa ilman näitä valoja?"
LIikennemäärät Kehä radan takia tippuneet yli puolella ja aina..aina kun sivutieltä tulee auto valot vaihtuu ihan sama tuleeko lentokone vai bussi tai rekka tai Micra päätietä.....
No Ilmakehällä se on sama asia... yksi auto..ja naps. Ihan sama mikä auto päätietä tulee. Mutta sitä se on. Joustavuutta ja sujuvuutta. Toivoisi vaan joskus vähän raskaankaluston tunnistimia, jos ees sellasia voi rakentaa.....
Joskus vaan miettii tätä yhteiskuntaa, että ensiksi valitetaan päästöistä ja sitten tehdään tälläsiä älyttömiä liikennevaloja..........
Niin, on se kyllä. Ensiksi valitetaan, että tiet on huonossa kunnossa. Tehkää jotain.
Sitten kun tehdään, näytetään keskisormea ja haistatetaan vtua.
Kyllä se on ihan selkeesti nähty, että sama se onko jengiä töissä vai ei siinä kaistan vieressä ; osa ihmisistä ei kamalasti jarruttele. 20-30kmh ylityksiä ihan kepeesti ja sen sellasta.
Ihan tietoinen valinta, ei siinä. Harmi ettei enempää valvota nopeuksia sillon kun oikeasti on porukkaa töissä näissä tietyöpaikoissa....
Tuli mieleen tästä valittamisesta, että valitetaan liikenteen päästöistä ja melusta.
No mitä voi oletaa, jos pienen poikittaisen tien liikennevalot on 24h päällä ja ne toimii miten sattuu. Pakotetaan autot pysähtymään aamu 4 aikaan sen takia, että kukaan ei kulje missään. Pupu loikkii nurmikolla. 15 sekunttia ja sitten valot vaihtuu. Moni lähtee siitä urku tiskissä ihan vaan sen takia, että kiitos vaan taas tästäkin....
Oon tässä viime aikoina miettinyt, että onko tosiaan niin ettei Suomalaiset osaa ajaa pienimmissäkään risteyksissä ilman liikennevaloja aamuyöllä.... tai muutenkaan normaalina viikonloppuna normaalilla tieosuudella?
Ymmärrän lapsiperheet, kuten Leppävaarassa. Järjetön määrä liikennevaloja Lintuvaara-Leppävaara välissä, 100m välein ja ne on kaikkea muuta kun linjassa. Mutta ylitäppä se tie lapsiperheenä, niin toivot niitä valoja...
Silti, jotkut tietyt risteykset oikeasti tulee mietittyä esimerkiksi tossa Martinlaaksontiellä Vantaankosken aseman ja Sanomien nurkalla olevassa valoristeyksessä, että "onko oikeasti niin ettei tässä osata ajaa ilman näitä valoja?"
LIikennemäärät Kehä radan takia tippuneet yli puolella ja aina..aina kun sivutieltä tulee auto valot vaihtuu ihan sama tuleeko lentokone vai bussi tai rekka tai Micra päätietä.....
No Ilmakehällä se on sama asia... yksi auto..ja naps. Ihan sama mikä auto päätietä tulee. Mutta sitä se on. Joustavuutta ja sujuvuutta. Toivoisi vaan joskus vähän raskaankaluston tunnistimia, jos ees sellasia voi rakentaa.....
Joskus vaan miettii tätä yhteiskuntaa, että ensiksi valitetaan päästöistä ja sitten tehdään tälläsiä älyttömiä liikennevaloja..........
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Samaan aikaan Kauniaisissa kirotaan ns. Widenin valoja. Tohon Gresantien ja Tunnelitien välillä olevaan risteykseen piti, kansantarun mukaan, rakentaa valo-ohjaus, jotta kyläpäällikkö pääsee sujuvammin kurvaamaan kahden kilometrin päässä olevaan kotiinsa. Sadan metrin matkalla on siis kolmet valot. Kansantarun todenperäisyyttä vahvistaa, että valot usein ovat viikonloppuisin pimeät.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Tässä kun tuli ajettua 2429km tämän viikon aikana halki suomen, voin sanoa:
En halua muuttaa keskiseen suomeen. En jumaliste halua.
Vähän liikennekulttuuria eri alueilta...
Eteläinen soomi: kiirettä pitää ja typeriä ohituksia, mutta loppuviimeksi ihan OK
Keskinen soomi: saakelin sekopäät. Painukoot ojanpohjalle. Keltaviivalla ohitetaan rekkoja kaatosateessa VASTAANTULEVAN LIIKENTEEN KESKELLÄ. Eikä ollut yksi, kaksi tai viisikään autoa. Jumaliste, mitä ääliöitä. Sekopäitä ja idiootteja. Lippalakit oli muuten näillä aika monella...
Läntinen pohjois-soomi: ei kauheesti kiirettä, vaikka Oulun seutuvilla jotkut vielä vähän pöljöileelkin. Suhteellisen vähän anyway - vähän nopeusrajoitukset on suuntaa-antavia, mutta varsinaista perseilyä ei tullut nähtyä.
Keskinen pohjois-soomi: kiirettä on ainakin turisteilla (norjalaiset ja ruotsalaiset rekisterikilvet yliedustettuna) ja ilmeisesti paikallisilla "audi-perkeleillä" - nuo "ilmeisesti paikalliset" voi myös olla kotimaalaisia turisteja. Nopeusrajoitukset on suuntaa-antavia ja ohituskieltoaluemerkit aika turhia.
Itäinen/pohjoinen pohjois-soomi: Norjalaiset kaahaa. Ruotsalaiset kaahaa. Audi-turistit (tai paikalliset) kaahaa. Ei mitään naurettavia ohituksia, mutta keltaviiva ja nopeusrajoitus on enemmänkin suositus kuin määräys.
Kaikkein pahimmat tilanteet tuli keskisessä suomessa. Päätin, että en jumaliste iki päivänä halua siellä asua, jos liikenne on sen kerrankin tollasta kun siellä kävin. Pohjosessa liikennemäärät näin sensongin ulkopuolella on pieniä, mutta selkeästi osviittaa antaa tuo meno: ei valvontaa = hälläväliä monet säännöt, mutta samaan aikaan kuitenkin tuntuu edes vähän olevan sitä maalaisjärkeä (jos näkyy Powoja pitkin teitä, ei aleta kaahailemalla ohittelemaan tai jos on oikeasti huono näkyvyys, ei mennä ohi (tämä ei koske Norjalaisia)) - maalaisjärkeä, joka puuttuu keskisessä suomessa ihan täysin ja totaalisesti.
All in all:
Edelleen lapissa oli kaikkein mukavinta kulkea kaikkien muiden hullujen keskellä. Keskinen suomi edelleen se kaikkein kauhein alue, jonka tiedän - ne haukutut itärajan venäläiset on lastentarhalaisia verrattuna noihin jyväskylän paikallisiin amispelleihin. Kirrin nesteellä muuten näin, kuinka lippispäinen mersupelle poltteli tupakkia tankkauspaikalla kavereidensa kanssa. Siis kahden pumpun välissä. Emmä noiden paloherkkyydestä tiedä, mutta ei kyllä silti järkeä hirveesti jomota? Varmaan lippis liian tiukalla ja puristanut aivot kasaan (jos sellasia rusinankaan kokoisia koskaan edes ollut?)
Jos joskus olen Rikas (TM), muutan Lappiin. Ei niin kauheeta kiirettä, porot on sulosia hellyttäviä otuksia jotka pitää muistaa ottaa huomioon, ihmiset pääosin vähän rennompia.
Paitsi tietysti Rovaniemellä, jossa tupattiin vihasesti katsomaan kun "turistit menee kahvheelle"...
En halua muuttaa keskiseen suomeen. En jumaliste halua.
Vähän liikennekulttuuria eri alueilta...
Eteläinen soomi: kiirettä pitää ja typeriä ohituksia, mutta loppuviimeksi ihan OK
Keskinen soomi: saakelin sekopäät. Painukoot ojanpohjalle. Keltaviivalla ohitetaan rekkoja kaatosateessa VASTAANTULEVAN LIIKENTEEN KESKELLÄ. Eikä ollut yksi, kaksi tai viisikään autoa. Jumaliste, mitä ääliöitä. Sekopäitä ja idiootteja. Lippalakit oli muuten näillä aika monella...
Läntinen pohjois-soomi: ei kauheesti kiirettä, vaikka Oulun seutuvilla jotkut vielä vähän pöljöileelkin. Suhteellisen vähän anyway - vähän nopeusrajoitukset on suuntaa-antavia, mutta varsinaista perseilyä ei tullut nähtyä.
Keskinen pohjois-soomi: kiirettä on ainakin turisteilla (norjalaiset ja ruotsalaiset rekisterikilvet yliedustettuna) ja ilmeisesti paikallisilla "audi-perkeleillä" - nuo "ilmeisesti paikalliset" voi myös olla kotimaalaisia turisteja. Nopeusrajoitukset on suuntaa-antavia ja ohituskieltoaluemerkit aika turhia.
Itäinen/pohjoinen pohjois-soomi: Norjalaiset kaahaa. Ruotsalaiset kaahaa. Audi-turistit (tai paikalliset) kaahaa. Ei mitään naurettavia ohituksia, mutta keltaviiva ja nopeusrajoitus on enemmänkin suositus kuin määräys.
Kaikkein pahimmat tilanteet tuli keskisessä suomessa. Päätin, että en jumaliste iki päivänä halua siellä asua, jos liikenne on sen kerrankin tollasta kun siellä kävin. Pohjosessa liikennemäärät näin sensongin ulkopuolella on pieniä, mutta selkeästi osviittaa antaa tuo meno: ei valvontaa = hälläväliä monet säännöt, mutta samaan aikaan kuitenkin tuntuu edes vähän olevan sitä maalaisjärkeä (jos näkyy Powoja pitkin teitä, ei aleta kaahailemalla ohittelemaan tai jos on oikeasti huono näkyvyys, ei mennä ohi (tämä ei koske Norjalaisia)) - maalaisjärkeä, joka puuttuu keskisessä suomessa ihan täysin ja totaalisesti.
All in all:
Edelleen lapissa oli kaikkein mukavinta kulkea kaikkien muiden hullujen keskellä. Keskinen suomi edelleen se kaikkein kauhein alue, jonka tiedän - ne haukutut itärajan venäläiset on lastentarhalaisia verrattuna noihin jyväskylän paikallisiin amispelleihin. Kirrin nesteellä muuten näin, kuinka lippispäinen mersupelle poltteli tupakkia tankkauspaikalla kavereidensa kanssa. Siis kahden pumpun välissä. Emmä noiden paloherkkyydestä tiedä, mutta ei kyllä silti järkeä hirveesti jomota? Varmaan lippis liian tiukalla ja puristanut aivot kasaan (jos sellasia rusinankaan kokoisia koskaan edes ollut?)
Jos joskus olen Rikas (TM), muutan Lappiin. Ei niin kauheeta kiirettä, porot on sulosia hellyttäviä otuksia jotka pitää muistaa ottaa huomioon, ihmiset pääosin vähän rennompia.
Paitsi tietysti Rovaniemellä, jossa tupattiin vihasesti katsomaan kun "turistit menee kahvheelle"...
Re: Liikenteestä
Matkailu avartaa.
Jos Suomen halkiajo huimaa noin paljon, niin paras kurvailla vaan Sherwoodissa.

Jos Suomen halkiajo huimaa noin paljon, niin paras kurvailla vaan Sherwoodissa.


Ride on!
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Liikenteestä
Perjantai iltapäivä, Lahden motari ja munat vaahdossa mökeilleen kiiruhtavat tsadilaiset...
Autot siirtyvät vasemmalle kaistalle ohittamaan rekkakaravaania, vauhtia sen sujuvat 120-125kmh, ni eiköhän taas joku sankari keksi että oikeaa kaistaa pääsee ohittamaan kymmeniä autoja ja kuolemaa halveksuen ilman vilkkua kiilaa väkisin vasemmalle kaistalle nippanappa ennen rekan perää. Kiva siinä jarrutella välttyäkseen peltivaurioilta ja samalla toivoen ettei perässäajava tuuttaa hanuriin.
Vähän torvella ilmaisin mieltäni tuolle kiilaajalle, ni vastaukseksi sain nyrkinpuintia ja keskisormen heristelyä...
Jännää tosiaan että ko. ajotapaa esiintyy tuolla Lahden motarilla lähes ainoastaa tosiaan perjantai iltapäivisin. Ja otantaa on jo reilun parin vuoden arkipäiviltä.
Viikolla ajellessani kehä-teillä, huomasi kyllä jonninverran yhteneväisyyksiä em. ajotapaan.
Hemmetinmoinen ruuhka, mennään ohi oikealta ja vasemmalta, eikä silti olla perillä yhtään aiemmin kuin ne jotka ajavat tasaisesti yhtä kaistaa.
Autot siirtyvät vasemmalle kaistalle ohittamaan rekkakaravaania, vauhtia sen sujuvat 120-125kmh, ni eiköhän taas joku sankari keksi että oikeaa kaistaa pääsee ohittamaan kymmeniä autoja ja kuolemaa halveksuen ilman vilkkua kiilaa väkisin vasemmalle kaistalle nippanappa ennen rekan perää. Kiva siinä jarrutella välttyäkseen peltivaurioilta ja samalla toivoen ettei perässäajava tuuttaa hanuriin.
Vähän torvella ilmaisin mieltäni tuolle kiilaajalle, ni vastaukseksi sain nyrkinpuintia ja keskisormen heristelyä...
Jännää tosiaan että ko. ajotapaa esiintyy tuolla Lahden motarilla lähes ainoastaa tosiaan perjantai iltapäivisin. Ja otantaa on jo reilun parin vuoden arkipäiviltä.
Viikolla ajellessani kehä-teillä, huomasi kyllä jonninverran yhteneväisyyksiä em. ajotapaan.
Hemmetinmoinen ruuhka, mennään ohi oikealta ja vasemmalta, eikä silti olla perillä yhtään aiemmin kuin ne jotka ajavat tasaisesti yhtä kaistaa.
Re: Liikenteestä
Jos motarilla ohitetaan oikealta on silloin itse väärällä kaistalla...
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Liikenteestä
"Autot siirtyvät vasemmalle kaistalle ohittamaan rekkakaravaania, vauhtia sen sujuvat 120-125kmh"-HH- kirjoitti:Jos motarilla ohitetaan oikealta on silloin itse väärällä kaistalla...
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenteestä
Eikö oikealta saa ohittaa ainakin jonoissa ajettaessa?
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Liikenteestä
Täytyy varmaan piirtää joku rautalankamalli.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
sivuuttaminen oikealta ei liene kiellettyä?
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Liikenteestä
Entäs ilman vilkkua kaistanvaihto huomioimatta muuta liikennettä?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Jos vasemmalla kaistalla ajetaan suurinta sallittua, oikealta ei todellakaan saa sivuuttaa jkk... jo pelkästään siksi, että suurin sallittu nopeus on suurin sallittu 
Ja ylipäätään oikealta ei saa *ohittaa* ever. Jos ajat ohituskaistalla ja oikea kaista on tyhjä, lähdet oikealle ja "sivuutat" palaten lopuksi ohituskaistalle, se on suoraan ohitus ja itsessään jo laiton.
Tietty näitä ohituskaistahinureitakin on ihan riittämiin, jossa vedetään 90kmh "ohitusvauhtia" 120kmh alueella ilman syytä. Mut ei vaan jakseta palata takaisin omalle kaistalle. Nää voi sivuuttaa, kun et vaihda kaistaa sillon jos/kun sivuutat.
doublesix, ei tuo tunnu olevan ku keskisen suomen ongelma. Hyvin mä pärjään muualla, mut tuolla meinas todellakin alkaa laakerit nupissa hirttämään.
Edes kehäteillä en muista moista perseilyä nähneeni noin suuressa mittakaavassa. Ehkä mä vaan oon kerta toisensa jälkeen väärään aikaan liikenteessä jkl:n seutuvilla?

Ja ylipäätään oikealta ei saa *ohittaa* ever. Jos ajat ohituskaistalla ja oikea kaista on tyhjä, lähdet oikealle ja "sivuutat" palaten lopuksi ohituskaistalle, se on suoraan ohitus ja itsessään jo laiton.
Tietty näitä ohituskaistahinureitakin on ihan riittämiin, jossa vedetään 90kmh "ohitusvauhtia" 120kmh alueella ilman syytä. Mut ei vaan jakseta palata takaisin omalle kaistalle. Nää voi sivuuttaa, kun et vaihda kaistaa sillon jos/kun sivuutat.
doublesix, ei tuo tunnu olevan ku keskisen suomen ongelma. Hyvin mä pärjään muualla, mut tuolla meinas todellakin alkaa laakerit nupissa hirttämään.
Edes kehäteillä en muista moista perseilyä nähneeni noin suuressa mittakaavassa. Ehkä mä vaan oon kerta toisensa jälkeen väärään aikaan liikenteessä jkl:n seutuvilla?
Re: Liikenteestä
Kaikille ohituskaistalla maleksijoille on oma kivulias ja tuskainen ikuisuus nautittavana helvetissä.
Ei ole olemassa puolustusta tai argumenttia joka tekisi asiasta hyväksyttävää. Jos syyllistyt tähän, jää kotiin ja älä ikinä istu auton penkin ja ratin väliin. Kiitos.
Ei ole olemassa puolustusta tai argumenttia joka tekisi asiasta hyväksyttävää. Jos syyllistyt tähän, jää kotiin ja älä ikinä istu auton penkin ja ratin väliin. Kiitos.
Viimeksi muokannut Shakal, 18 Kesä 2016, 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Tuossa rekkajonon ohittamisessa sinänsä ei ole mitään erikoista ja jos nopeuskin on 120, niin joo ok, mutta miksi helvetissä sinne vasemmalle kaistalle pitää koko jonon änkeä jo silloin kun se rekka vasta näkyy kahden kilometrin päässä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
Ylläripylläri nopeuden suhteen. Mutta jos ajan motaria vasemmalla kaistalla ja rajotus on 100 ja eteen sattuu joku munapussi joka nysvää 85, enkö saa palata oikealle ja sivuuttaa sen 100 kmh?Aquatica kirjoitti:Jos vasemmalla kaistalla ajetaan suurinta sallittua, oikealta ei todellakaan saa sivuuttaa jkk... jo pelkästään siksi, että suurin sallittu nopeus on suurin sallittu![]()
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Siksi, että jos et änge ajoissa, puskee vasemmalta kuitenkin jono ohi tappituntumassa ja vaikea päästä enää sinne väliin.Alfissimo kirjoitti:Tuossa rekkajonon ohittamisessa sinänsä ei ole mitään erikoista ja jos nopeuskin on 120, niin joo ok, mutta miksi helvetissä sinne vasemmalle kaistalle pitää koko jonon änkeä jo silloin kun se rekka vasta näkyy kahden kilometrin päässä.
Itseä ihmetyttää miksi pitää käydä aina "kuittaamassa" oikealla kaistalla, jos näkyy että taas kohta täytyy ohittaa seuraava rekka tms. Paljon sujuvampaa jos mennään suurinta sallittua tai karvan yli tasaisena letkana sitä vasenta kaistaa. Se että ajetaan vasemmalla kaistalla alinopeutta ketuttaa. Toki tulee sitten perseessä roikkujat päästettyä yleensä oh jos mahdollista roikkumaan sen edellä ajavan perään. Sitä en tajua kanssa, että jos siellä edellä jossain on tulppa, niin mitä hyötyä on sen edessä ajavan perseeseen tulla kiinni? Ihan niin kuin se jonon vauhti jotenkin kasvaisi työntämällä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Jos palaat sivuuttamisen jälkeen ohituskaistalle, se on ohitus. Se on laitonta.jkk kirjoitti:Ylläripylläri nopeuden suhteen. Mutta jos ajan motaria vasemmalla kaistalla ja rajotus on 100 ja eteen sattuu joku munapussi joka nysvää 85, enkö saa palata oikealle ja sivuuttaa sen 100 kmh?Aquatica kirjoitti:Jos vasemmalla kaistalla ajetaan suurinta sallittua, oikealta ei todellakaan saa sivuuttaa jkk... jo pelkästään siksi, että suurin sallittu nopeus on suurin sallittu![]()
Jos taas jäät oikealle kaistalle, se on sivuutus ja se on täysin sallittua.
Ja kuten yllä, samaa mieltä: ohituskaistalla maleksivat pitäis kieltää liikenteestä kokonaan. Ihan oikeasti.
Toinen mistä en tykkää on rekkajonot, jotka ohittavat toisiaan... Ohituskaistoilla. Näitä tosin näkee aniharvoin ja mm. kotimatkalla Lapista tuollainen kun tuli kohdalle, odotti rekka ensin että menen ohi, ennen kuin tunkas ohituskaistan puolelle. Siinä kyllä oli hidas rekkakuski Postin autoa ajamassa, kun keskijyrkässä mäessä (oletan, että 5asteinen nousu max koska ei edes merkkiä ollut) tipahti siitä 90kmh:sta johonkin 60:iin vauhti, toisella rekalla pysyi kyyti ~80 tuntumassa.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Ja kaikkihan muistavat, että ohituskaistoja on vain moottoriteillä. Kehätiet eivät kuulu niihin ja totta, kaistapujottelusa ei ole järkeä, se kun on suunnilleen yhtä hidasta kuin yhdellä kaistalla junnaaminenkin.
Re: Liikenteestä
Ohituskaistallehan siirrytään vasta sitten kun siellä on tilaa. Jos jono tulee kovempaa ei sen eteen pidäkkään mennä. Kyllä, siellä voi joutua joskus jopa jarruttamaan ennen kuin voi siirtyä ohituskaistalle.Hepa kirjoitti:Siksi, että jos et änge ajoissa, puskee vasemmalta kuitenkin jono ohi tappituntumassa ja vaikea päästä enää sinne väliin.Alfissimo kirjoitti:Tuossa rekkajonon ohittamisessa sinänsä ei ole mitään erikoista ja jos nopeuskin on 120, niin joo ok, mutta miksi helvetissä sinne vasemmalle kaistalle pitää koko jonon änkeä jo silloin kun se rekka vasta näkyy kahden kilometrin päässä.
Itseä ihmetyttää miksi pitää käydä aina "kuittaamassa" oikealla kaistalla, jos näkyy että taas kohta täytyy ohittaa seuraava rekka tms. Paljon sujuvampaa jos mennään suurinta sallittua tai karvan yli tasaisena letkana sitä vasenta kaistaa. Se että ajetaan vasemmalla kaistalla alinopeutta ketuttaa. Toki tulee sitten perseessä roikkujat päästettyä yleensä oh jos mahdollista roikkumaan sen edellä ajavan perään. Sitä en tajua kanssa, että jos siellä edellä jossain on tulppa, niin mitä hyötyä on sen edessä ajavan perseeseen tulla kiinni? Ihan niin kuin se jonon vauhti jotenkin kasvaisi työntämällä.
Ja kun puhutaan miten laitonta on ohittaa oikealta moottoritiellä niin unohdetaan samalla että yhtä laitonta on olla palaamatta oikealle kaistalle. Ja kaikkein sujuvinta se liikenne olisi jos jokainen sinne aina ohituksen jälkeen palaisi, näin ei joku "minä ajan nyt tässä enkä väistä" määräisi muidenkin nopeutta. Mutta jos pelätään ettei sinne enää pääse onnistutaan liikenne puurouttamaan pahasti - tai määrätään siis se että me ajamme nyt MINUN vauhtia.... Suomen liikennemäärillä ruuhkia ei pitäisi olla kuin nimeksi, ja nopeuserotkaan ei moottoritiellä pitäisi olla ongelma. Kunhan vaan muistetaan että sitä oikeata kaistaa pitää moottoritiellä ajaa aina, ja ohituskaistalle mennään vasta kun on tilaa (tai nostetaan oma nopeus jonon mukaiseksi). Ja olisi kiva kun yleensäkin ihmiset keskittyisivät omaan ajamiseen eikä muiden, ehkä silloin omastakin ajamisesta löytyisi virheitä....
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Joo toi ohittajan eteen tunkeminen pitäisi saada kitkettyä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Ilmeisesti hämmästyttävän moni kuljettaja muistaa vielä alikersantin karjuman "Kaikki samaan aikaan niin pääsee nopeammin" -vihjauksen muuttaa muoto häröpallosta jonoon.Alfissimo kirjoitti:mutta miksi helvetissä sinne vasemmalle kaistalle pitää koko jonon änkeä jo silloin kun se rekka vasta näkyy kahden kilometrin päässä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Liikenteestä
Mannerheimintie Tilkan nurkilla. Autoletka pysähtyy valoihin. Fillaristi, joka ajaa oikealla kaistalla oikeassa reunassa siirtyy keskelle...keskiviivalle..ajaa autoletkan väliin, punasia päin suojatielle ja kääntää oikealla kaistalla olleen taksin edestä (2s ennen valojen vaihtumista) jyrkästi oikealle takasin jalkakäytävälle....korvalaput korvilla ja niin ees päin...
Ja sitten nää vielä kirjottaa netissä, että "ihmiset kiusaa liikenteessä..."
En tiedä mistä johtuu.....
Ja sitten nää vielä kirjottaa netissä, että "ihmiset kiusaa liikenteessä..."
En tiedä mistä johtuu.....
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Ei ole kaistapujottelussa järkeä, mutta toisaalta, päivittäin näkee näitä, että siellä edessä parin kilometrin päässä on auto joka ajaa 103 km/h, niin itse kun ajetaan 104 km/h, niin mitä turhaan siirtymään oikealle, kun oletettavasti seuraavan puolen tunnin sisällä saavutetaan se seuraava ohitettava.h_lauri kirjoitti:Ja kaikkihan muistavat, että ohituskaistoja on vain moottoriteillä. Kehätiet eivät kuulu niihin ja totta, kaistapujottelusa ei ole järkeä, se kun on suunnilleen yhtä hidasta kuin yhdellä kaistalla junnaaminenkin.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Liikenteestä
Tänä aamuna oli asiallista käytöstä liikenteessä: Lähdin kuuden maissa yhdelle laitokselle. Tuossa on sellainen kiva ehkä 10 km pikkutien pätkä välissä. 80 aluetta eikä tarvitse nopeushuimistella kun on ihan kiva ajella. Eli suurin osa ajaa noin 50..60 km/h. Edellä alkoi näkyä jonkun skeidan kontti. Se oli ehkä 100 m edessä kun heitti vilkun vasemmalle. Katsoin, että varmaan kääntyy. Veti seuraavaan risteykseen sivuun ja laski ohi. Peilistä seurasin kun vilkutti vasemmalle ja lähti taas perään
Noin kuuluu toimia kun Alfan keula alkaa näkyä takana!
Vastaavaa käytöstä näkynyt viimeksi jokunen vuosi sitten kun liikennöin kesäisin sellaisella hitusen huomiota herättävällä rallityyliin maalatulla ja numerolätkin varustetulla Taunuksella suurajojen aikaan
Tosi monet veti edestä sivuun. Sai tankatessakin juttukavereita. Haastelin sujuvasti Historikin ikäkausista vaikkei taida olla Taunuksella oikein koskaan mitään kisattu
Vajaa viikko sitten kyllä meinasi kyllä yksi meisseli tulla Lahdessa kylkeen. Oli vasemmalla takana ja halusi vaihtaa kaistaa taakse. Vissiin mun takana ollut alkoi vetää rakoa kiinni ja meisselikuski seurasi vissiin vaan sitä kiilaajaa. Keula oli metrin verran Alfan sivulla kun yritti väkisin tunkea väliin... Onneksi oli oikealla tilaa.

Vastaavaa käytöstä näkynyt viimeksi jokunen vuosi sitten kun liikennöin kesäisin sellaisella hitusen huomiota herättävällä rallityyliin maalatulla ja numerolätkin varustetulla Taunuksella suurajojen aikaan


Vajaa viikko sitten kyllä meinasi kyllä yksi meisseli tulla Lahdessa kylkeen. Oli vasemmalla takana ja halusi vaihtaa kaistaa taakse. Vissiin mun takana ollut alkoi vetää rakoa kiinni ja meisselikuski seurasi vissiin vaan sitä kiilaajaa. Keula oli metrin verran Alfan sivulla kun yritti väkisin tunkea väliin... Onneksi oli oikealla tilaa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.