Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JVTL
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Minkäs lainen operaatio on ton takapuskurin irrotuksessa, pultit/ruuvit näkyvillä vai osa piilossa?

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuosta meikäläisen pirssistä puuttuu sulake akusta lähtevästä pienemmästä virtajohtimesta. Kuinka tärkeä on sulakkeen paikallaolo, nyt johdot pultattu toisiinsa. Ilmeisesti hapettunut ja alkanut lämmetä, joten poistettu käytöstä. 125A mega kuuluu kait olla?

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Mä kyllä laitttaisin uuden sulakkeen, helppo homma eikä maksa paljoa. Muistaakseni noita hifistien versioita löytyy ruuviliitoksilla ja koteloilla ihan taskurahalla biltema-motonet ym. helpoista paikoista.

Apumiehen ovikaiutin mykkä mulla. Veikkauksia mistä löytyis vaiva? Mulla on DSP, tulee vissiin piuhat kaiuttimille kontista.

Navi ei huoli koodia jonka pitäisi olla tuon käytetyn ICS:n navikoodi. Onko se navin koodi kuitenkin sen boxin joka kontissa, eli pitäisikö olla auton alkuperäinen (jota ei tietenkään ole tallessa)?
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, puuttuva sulake tulee ehdottomasti korvata ehjällä sulakeratkaisulla eikä ohitusleikkauksella. Noilla virroilla aletaan jo siinä määrin hitsaamaan oikosulun sattuessa, että lopputulos saattaa korventaa muutakin kuin mieltä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ok, varsinkin kun vakuutuksetkaan ei ole kunnossa, vaikka mitäs minä autosta, mutta menee hyvät työkalut kun pakkikin on muovia. Laitoin rungon ja vaihdelaatikon välisen maakaapelinkin suojaamattoman, pitäskö eristää.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Maakaapeli saa olla eristämätön, ei ole haittaa. Semmoisia ne on tehtaan jäljiltäkin yleensä.
jyrkip kirjoitti:Apumiehen ovikaiutin mykkä mulla. Veikkauksia mistä löytyis vaiva?
Jos on samanlaiset eli yhtä huonot liittimet kuin 156:ssa, niin ovelle tuleva moninapaliitin saattaa kaivata putsausta. Tämän ikäisissä autoissa myös ihan normaalia, että ne ovelle tulevat johdot on poikki. Nuo tarkistaisin ensimmäisenä.

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Tuomas K kirjoitti:
jyrkip kirjoitti:Apumiehen ovikaiutin mykkä mulla. Veikkauksia mistä löytyis vaiva?
Jos on samanlaiset eli yhtä huonot liittimet kuin 156:ssa, niin ovelle tuleva moninapaliitin saattaa kaivata putsausta. Tämän ikäisissä autoissa myös ihan normaalia, että ne ovelle tulevat johdot on poikki. Nuo tarkistaisin ensimmäisenä.
Liitin putsailtu ja mitattu, täytyy vielä katoa lähteeko signaali kaiuttimelle takaa vahvarilta kunhan keksin mitkä piuhat tulevat oikealle eteen. Jos lähtee niin pitää tutkia uudestaan tuo oven liitin ja piuhat.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

On muuten tehtaan jäljiltä maakaapeli tuplasuojattu, sen takia kait mätäntynyt 30 cm matkalta. Nyt on sulake paikallaan.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Onko hyviä vinkkejä kytkinremppaa ajatellen, hieman valmistelin ja käytin etuhaarukat irti, ne kait on irroitettava niin saa vetarit tieltä pois.
Apurunko taitaa ottaa laatikkoon kiinni ennenkuin kytkin akseli irtoaa, joten konetta vissiin hieman laatikon puolesta kohotettava.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Ei riitänyt koneen nosto, laskin myös apurunkoa, mutta en ottanut pultteja kokonaan pois. Näin siis JTD 110kw.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuskin tuossa 103 kw mallissa eroa, mikä esti moottorin kohottamisen, ottaako kiinni johonkin?
Selvisi vasemman etusen naksuminen tai ainakin luulen niin, ulomman vetonivelen lukkorengas ei varmaan paikoillaan tai puuttuu, itse akseli liikkuu sentin verran päittäin, eikös pyörän liikkeestä johtuva pituusliike liiku vain sisemmässä nivelessä.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tänään pyöriensuuntauksessa selvisi, että camberit persiillään, siksi sisäreuna kuluu. Saako noihin etuhelan ja apurungon väliin eripaksuisia paloja vai täytyykö värkätä itse? Se helan rauta ei ole aivan keskellä, voisiko pyöräyttää ympäri vai onko mahdollisesti joskus laitettu väärin tukivarteen. Onko joku muu kiinnittänyt asiaan huomiota?

mmake_
Viestit: 296
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Mitkäs on 2.5l v6 vm 98-03 suositellut öljyt? Ajot niinkuin myös ääriolosuhteissa, ei ole ohjekirjaa mistä tietoa löytäis, mobiilia aattelin pistää jos vaan tietäis millä viskositeetilla :)

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

10W-60 sopii V6, mobililta ei taida vaan löytyä.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
10W-60:stä.
Mobililta ei löydy.

Valvoline VR1 Racing edullinen vaihtoehto, sitten on toki rahamiehelle Castrolia ja näitä muita erikoisempia.
Ja Seleniaa saa ihan marmorilta törkyhintaan tai Auto Filarosta suht koht järkevään hintaan :-D

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

VMP

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Juu, mobilille tuli tuo jossain vaiheessa, ei kylläkään suomen maahantuontiohjelmassa. Meinasin tuota tilatakin kokeeksi, mutta pour point oli epäsopiva (jotain -28, -30).
"puhun niin totta kuin osaan"

mmake_
Viestit: 296
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Aquatica kirjoitti:^^
10W-60:stä.
Mobililta ei löydy.

Valvoline VR1 Racing edullinen vaihtoehto, sitten on toki rahamiehelle Castrolia ja näitä muita erikoisempia.
Ja Seleniaa saa ihan marmorilta törkyhintaan tai Auto Filarosta suht koht järkevään hintaan :-D
Mistäs valvolineä saa kun oon vähän liikkeistä yrittänyt ettiä?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

esim. motonet
VMP

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Teboililtakin saa 10W-60-öljyä. Motonetissa se ainakin oli kaikkein edullisin tuolla viskositeetilla.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Ebayssä Agip:in 10w-60 oli luokkaa 120€/20L

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Oho, mobilaattiakin saa ihan viskositeetilla. Ainakin jostain. Mut eipä kummoinen kylmäkesto ole kun muilla pääosin -40 tai enemmän...

Ja tähän mennessä jokainen Fixus ja melkein jokainen Autoasi on ainakin joko myynyt tai ollut kykeneväinen hankkimaan tota Valvolinen VR1stä pyytämällä. Eli vähän ihmettelen jos on niin vaikea löytää - vai oletko edes kysynyt vai vaan hyllyjä katsonut?

mmake_
Viestit: 296
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Aquatica kirjoitti:Oho, mobilaattiakin saa ihan viskositeetilla. Ainakin jostain. Mut eipä kummoinen kylmäkesto ole kun muilla pääosin -40 tai enemmän...

Ja tähän mennessä jokainen Fixus ja melkein jokainen Autoasi on ainakin joko myynyt tai ollut kykeneväinen hankkimaan tota Valvolinen VR1stä pyytämällä. Eli vähän ihmettelen jos on niin vaikea löytää - vai oletko edes kysynyt vai vaan hyllyjä katsonut?
Kyselin fixukselta mut kertoivat et hinta tulee sen verran kalliiks tilaamalla että mieluummin ottaa hyllytavarana, mutta olen jo päättänyt mitä laitan ja kokeilen :)
Motoxia en enään laita edes hätävarana kun on jo niin mustat öljyt alle tonnin ajon jälkeen :'D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Champion on edullinen ja sitä saa. Valvolinen VR1 on hyväksi todettu ja sitäkin saa. Itse en edelleenkään mobilaattiin koske bensakoneissa huonojen kokemusten ja mielestäni surkean hinta/laatusuhteen takia (öljytopicissa löytyy juttua sivukaupalla) :)
Motoxia en ole kokeillut, enkä varmaan uskalla kokeillakaan. Eurol menee samaan kastiin...

Ps, öljyn mustuminen ei kerro huonosta öljystä. Se kertoo esim joko siitä, että se puhdistaa tai siitä, että siinä ei ole väriä pitäviä lisäaineita niin paljoa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Motox Fullsyn 5w-40 öljyllä tullut ajeltua varmaan 200 tuhatta eri vehkeillä suurin osa 155 td:llä joten öljy toimii.
Mustuminen johtuu vaan siitä, että kone paskainen ja JTD koneet mustuttavat öljyn nopeammin näköjään kun perinteinen diesel. Tosin tämä vain kahden vertailua VM diesel vastaan Fiat JTD.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Onko Febibilstein alatukivarret hyvät? Onko jollain kokemusta?
Onko kelleen tuttu Tedgum tai fortuneline? Kummatkin on taka-alatukivarren sisähelojen merkkejä, siis takimmaisen uniball nivelen.

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Miten saisin kellon oikeaan aikaan? On tunnin jäljessä sillä aikavyöhykkeellä millä pääsee lähimmäksi oikeata ja RDS valinta on harmaana eli ei anna käyttää? Luulin että menisi oikeaan aikaan kun sain navin koodin ja sen käyttöön mutta ei. Akun poiston jälkeen osaa kyllä hakea jostain tuon oikean väärän ajan.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Eikös sen voi laittaa manuaalisesti oikeaan aikaan? Mä ainakin olen tehnyt niin.

köysti
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Touko 2009, 16:31
Car(s): Giulia 2.2 AT8 Super ex Renault Talisman, AR 166 2.5V6 03
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja köysti »

VMTD kirjoitti:Tänään pyöriensuuntauksessa selvisi, että camberit persiillään, siksi sisäreuna kuluu. Saako noihin etuhelan ja apurungon väliin eripaksuisia paloja vai täytyykö värkätä itse? Se helan rauta ei ole aivan keskellä, voisiko pyöräyttää ympäri vai onko mahdollisesti joskus laitettu väärin tukivarteen. Onko joku muu kiinnittänyt asiaan huomiota?
Kun minulla oli sama rengasongelma, niin Auto-Milanossa vaihtoivat "mersupuslat". Ei ollut kallis.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

VMTD kirjoitti:Eikös sen voi laittaa manuaalisesti oikeaan aikaan? Mä ainakin olen tehnyt niin.
Miten se tapahtuu?

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Savo kirjoitti:
VMTD kirjoitti:Eikös sen voi laittaa manuaalisesti oikeaan aikaan? Mä ainakin olen tehnyt niin.
Miten se tapahtuu?
En keksinyt manuaalista aikaanlaittoa minäkään.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Navin liitin irti asetuksen ajaksi.

Avatar
RiQ
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja RiQ »

jyrkip kirjoitti:Miten saisin kellon oikeaan aikaan? On tunnin jäljessä sillä aikavyöhykkeellä millä pääsee lähimmäksi oikeata ja RDS valinta on harmaana eli ei anna käyttää? Luulin että menisi oikeaan aikaan kun sain navin koodin ja sen käyttöön mutta ei. Akun poiston jälkeen osaa kyllä hakea jostain tuon oikean väärän ajan.
Jos navi on kytkettynä, niin aika on kesällä tunnin pielessä. Talvella näyttää sitten oikein :-D

Jos navin irrottaa, saa ajan asetettua manuaalisesti oikeaksi. Kun kytket navin takaisin ja se löytää paikkasi niin ollaan taas tunnin pielessä...

Jos navi on irti, voi käyttää RDS aikaa...

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Eli vikojen summa on aina vakio :shock:

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Pitää siis muuttaa ruottiin. :shock:
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
RiQ
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja RiQ »

RiQ kirjoitti:Jos navi on kytkettynä, niin aika on kesällä tunnin pielessä. Talvella näyttää sitten oikein :-D

Jos navin irrottaa, saa ajan asetettua manuaalisesti oikeaksi. Kun kytket navin takaisin ja se löytää paikkasi niin ollaan taas tunnin pielessä...

Jos navi on irti, voi käyttää RDS aikaa...
Tähän vielä se, että jos käytät RDS aikaa niin kello ei käy kun virrat on sammutettuna :o: Eli aamusella kestää epämääräisen ajan kunnes aikarauta näyttää oikein...

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Wau. Mulla ei ole ollutkaan ikinä autoa jossa ei saa kelloa oikeaan aikaan :roll: :roll: . Eihän tolla navilla kyllä oikeastaan mitään tee, esim. kotiosoitetta se ei tiedä, kartalla ei ole yhtään tietä näillämain. Kartat 2005, uudempi versio (2010/2011) on tulossa. Josko sillä löytäisi kotiin...
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

köysti kirjoitti:
VMTD kirjoitti:Tänään pyöriensuuntauksessa selvisi, että camberit persiillään, siksi sisäreuna kuluu. Saako noihin etuhelan ja apurungon väliin eripaksuisia paloja vai täytyykö värkätä itse? Se helan rauta ei ole aivan keskellä, voisiko pyöräyttää ympäri vai onko mahdollisesti joskus laitettu väärin tukivarteen. Onko joku muu kiinnittänyt asiaan huomiota?
Kun minulla oli sama rengasongelma, niin Auto-Milanossa vaihtoivat "mersupuslat". Ei ollut kallis.
Joo, paitti narinahelat on takana ja vika on edessä. Toki ne narinatkin tuli vaihdettua, mutta vain hiukan oli välystä kummassakin.

Mulla sen oikean ajan vaihtuminen kesti muutamia sekunteja, jos rds asetus oli päällä, mutta nyt mennään manuaalisesti, navia, eikä puhelinta ei onneksi ole, niin vikojakin vähempi.

Ainahan akunkengän irtioton jälkeen pitää aika asettaa, eikö sielä ole aseta ja vaihtoehdot josta valitaan asetettavat asiat. nupista käännetään ja painamalla kuitataan.
Viimeksi muokannut VMTD, 21 Kesä 2016, 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mmake_
Viestit: 296
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Pystyykös muuten noitten kenoneitten automaattisäädön ohittamaan jos pistää korkeus-säädöllisen kytkimen tilalle vai pitäisköhä jotai muutaki räpeltää? :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Leimalla haluavat sen automaattisäädön.

köysti
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Touko 2009, 16:31
Car(s): Giulia 2.2 AT8 Super ex Renault Talisman, AR 166 2.5V6 03
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja köysti »

VMTD kirjoitti:
köysti kirjoitti:
VMTD kirjoitti:Tänään pyöriensuuntauksessa selvisi, että camberit persiillään, siksi sisäreuna kuluu. Saako noihin etuhelan ja apurungon väliin eripaksuisia paloja vai täytyykö värkätä itse? Se helan rauta ei ole aivan keskellä, voisiko pyöräyttää ympäri vai onko mahdollisesti joskus laitettu väärin tukivarteen. Onko joku muu kiinnittänyt asiaan huomiota?
Kun minulla oli sama rengasongelma, niin Auto-Milanossa vaihtoivat "mersupuslat". Ei ollut kallis.
Joo, paitti narinahelat on takana ja vika on edessä. Toki ne narinatkin tuli vaihdettua, mutta vain hiukan oli välystä kummassakin.
Jaa, mersupuslistako narina tulee? Minulla vaihdon jälkeen narina jatkui, mutta on nyt loppunut ilman aikojaan.

mmake_
Viestit: 296
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Tuomas K kirjoitti:Leimalla haluavat sen automaattisäädön.
Joo he haluavat ja saavat haluta.. Ne ei tosta ikinä nouse ellen pura koko autoa mut kunhan edes näkisin yöhämärässä eteenpäin niin olisi mulle mukavempi.. Korjauskehotuksia saa olla kummiskin.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

mmake_ kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Leimalla haluavat sen automaattisäädön.
Joo he haluavat ja saavat haluta.. Ne ei tosta ikinä nouse ellen pura koko autoa mut kunhan edes näkisin yöhämärässä eteenpäin niin olisi mulle mukavempi.. Korjauskehotuksia saa olla kummiskin.
ei periaatteessa mene ihan korjauskehotuksella jos tuollaisen muutoksen teet... Toki tulkitsijoita voi olla monenlaisia mutta itse ymmärtäisin ao tekstin niin.

Katsastuksen arvosteluperusteista suoraan:
nimetön.png
(94.63 KiB) Tiedosto ladattu 4447 kertaa

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tuossa muuten on joku speciaali-poikkeus joskus 2001 nurkilla, löytyy jostain "toisesta kirjasta"... Missä oli hieno poikkeus, että ainakin tietty 7-sarjalainen bemari saa olla xenoneilla ILMAN pesureita, kun on alkuperäiset tehtaan Xenonit, vaikka jopa jälkiasenteiset. Tosin automaattinen korkeudensäätö niissäkin vaadittiin ;)

^^
Yritin kaivella, mutten löytänyt - mikä siinon siis vikana? Korkeudensäätöpalikat rikki tai johtoja poikki? Jos jälkimmäinen, niin nehän on "helppo" vaihtaa rintavetona yms.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Jaa, mersupuslistako narina tulee? Minulla vaihdon jälkeen narina jatkui, mutta on nyt loppunut ilman aikojaan.

Narinat 166:ssa tulee yleensä tukivarsien kumiheloista, mutta tuo mersun pusla on saanut narinahelan nimen kun se narahtaa autosta noustessa tai mentäessä.
166:ssa hela on eri asennossa niin ei vissiin narahda, mutta kuluu nopeammin väljäksi.

mmake_
Viestit: 296
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

alfa 156 v6 kirjoitti:
mmake_ kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Leimalla haluavat sen automaattisäädön.
Joo he haluavat ja saavat haluta.. Ne ei tosta ikinä nouse ellen pura koko autoa mut kunhan edes näkisin yöhämärässä eteenpäin niin olisi mulle mukavempi.. Korjauskehotuksia saa olla kummiskin.
ei periaatteessa mene ihan korjauskehotuksella jos tuollaisen muutoksen teet... Toki tulkitsijoita voi olla monenlaisia mutta itse ymmärtäisin ao tekstin niin.

Katsastuksen arvosteluperusteista suoraan:
nimetön.png
Sen palikan voi ottaa pois katsastuksen ajaks ja lyödä vaikka vakio niin pääsee korjauskehotuksella, onhan toi 9 vuotta mennyt kehotuksilla jo.. :D

mmake_
Viestit: 296
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Aquatica kirjoitti:^
Tuossa muuten on joku speciaali-poikkeus joskus 2001 nurkilla, löytyy jostain "toisesta kirjasta"... Missä oli hieno poikkeus, että ainakin tietty 7-sarjalainen bemari saa olla xenoneilla ILMAN pesureita, kun on alkuperäiset tehtaan Xenonit, vaikka jopa jälkiasenteiset. Tosin automaattinen korkeudensäätö niissäkin vaadittiin ;)

^^
Yritin kaivella, mutten löytänyt - mikä siinon siis vikana? Korkeudensäätöpalikat rikki tai johtoja poikki? Jos jälkimmäinen, niin nehän on "helppo" vaihtaa rintavetona yms.
Johdoista en osaa sanoa muutakun että vaihtotyö näyttää aikamoiselta purkuhommalta, virtaa tulee liittimeen 0.53v eli suunnilleen herätevirta. Sen enempää en tiedä, sain yhen palikan minkä italialainen viskas mut väärä osa, 6 pinninen liitin ja mulla vain 3? Uusi "potentiometri" maksais 120e joten ei kiinnostas uutta sutta taas maksaa niin kympillä selviäis pelkällä säätöpalikalla.. :D tai sitten käyn hakemassa xenon lisävaloja koko kasan päälle jotta nään kulkea pimeässä..

mmake_
Viestit: 296
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Taitaa vaan alkaa hermot kiristyä kun joutuu enemmän pitää pois ajosta koko autoa... :D

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Aquatica kirjoitti:^
Tuossa muuten on joku speciaali-poikkeus joskus 2001 nurkilla, löytyy jostain "toisesta kirjasta"... Missä oli hieno poikkeus, että ainakin tietty 7-sarjalainen bemari saa olla xenoneilla ILMAN pesureita, kun on alkuperäiset tehtaan Xenonit, vaikka jopa jälkiasenteiset. Tosin automaattinen korkeudensäätö niissäkin vaadittiin ;)

^^
Yritin kaivella, mutten löytänyt - mikä siinon siis vikana? Korkeudensäätöpalikat rikki tai johtoja poikki? Jos jälkimmäinen, niin nehän on "helppo" vaihtaa rintavetona yms.
Oikein muistit.
Myös kappa saa olla vain sisältä säädettävällä korkeudensäädöllä jos on raksittu xenonit listalta.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Onko 166 dieselissä yleensä tunnistin pa-suodattimessa vedelle? Löysin irtonaisen kolminapaisen liittimen ja tuli mieleen voisiko tuossa olla piuha tunnistimelle.

Vastaa Viestiin