Jiitee kirjoitti:Molemmat kyllä itsellä out ainakin sedaneina kun ovat niin pappamalleja
Onhan sedan kuitenkin auton muotoinen auto.
Jos 850 volvoa ei huomioida, en muista kauhean monta farmarimallista kilpa-autoa. Hondalla taisi olla civic..
Ja onhan mercedes kuitenkin lähempänä urheilullisuutta kuin moni muu kilpailijansa, vetävät pyörätkin ovat oikeassa päässä autoa. Tosin Haggerin tapauksessa vielä parempi, etupääkin aktiivisesti mukana suoritteessa.
Kävin joku aika sitten vilkaisemassa. Koeajolla en käynyt, mutta eipä yleisilmeen jälkeen tehnyt mielikään. Maalipinta on heikossa kunnossa, etenkin etuloksujen ja helmojen osalta. Varusteethan tuossa on jotakuinkin niin karvalakit kuin tuollaiseen on ikinä saanut.
Hain talteen kyseisen menopelin. Juu on siinä keulan ja helmojen maalipinnassa moittimista(ei silti naarmun naarmua eikä kolhua). Hinta ja kilometrit olivat kuitenkin verrattain alhaiset. Varusteet muissa vastaavissa myynnissä olevissa suht samat tai heikommat. Toistaiseksi ei muita vikoja kuin alkuperäisen akun antautuminen. Otin tuon vuoden lisävakuutuksen koska tuo laatikko on mitä on, eikä lippusissa ja lappusissa lukenut onko sitä korjattu.
Käytiin tuommoista 406 coupea kyttäämässä tutulle, ja kun kappa coupe oli perässä parkissa niin totesin että kovin on samoja piirteitä niissä on molemmissa.
Onneksi kuitenkin kappa on edelleen mun , tuo pösö näytti vähän pliisulta siinä vertaillessa.
Ihan samaa mieltä. kC näyttää aina vain komeammalta, kun vuosia vierii (autolla ja itsellä), vaikkei olekaan klassisen sopusuhtainen, kuten 406 Coupe. Konevaihtoehdotkin hakkaa Peugeotin mennen tullen (noh, ehkei tuota ahdettua V6:ta...). Kummasti tuo 406 alkanut näyttää tylsän lättänältä viime vuosina, vaikka uutena pidin tuosta kovastikin.
Alunperin en taas uudemmasta 407 Coupesta piitannut pätkääkään, mutta nyt kun sellaista firman tallissa aina välillä nähnyt, pakkoa sanoa, että kärry erottuu edukseen saksanseisojista, joita tuo parkkihalli pullottaa.
Iissä oli vastikään myynnissä tumma 33:n. Auto oli kaupan nettiautossa ja kuvissa näkyi myös alfa rosso punainen 155:n. Näyttää jo 33:n häipyneen listoilta, mutta tuo 155:n oli myös kaupan varaosiksi. Olin omistajaan yhteydessä ja paaliin/romu-ukolle 155 oli piakkoin siirtymässä. Tekniikka 1.9 dieseli oli paikoillaan ja auto vm.1995 eli bagillä varustettu. Kuvien perusteella ei ilmastointia.
Jos jotain kiinnostaa niin minulta saa tarvittaessa yhteystiedot. Tarkoituksena olisi loppuviikon aikana käydä tsekkaamassa auto.
Edit. Kävin paikan päällä. Siellä oli kaksikin 33:sta. Punainen kori riisuttuna ja kokonainen musta pyörillään. 155:n oli 1.9 dieseli ja myös pyörillään. Varaosia noista saisi ainakin varmasti. Itselleni tuo 155:n oli liian tuore ja erilaisilla varusteilla.
Viimeksi muokannut Janne, 02 Heinä 2016, 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Janne kirjoitti:Iissä oli vastikään myynnissä tumma 33:n. Auto oli kaupan nettiautossa ja kuvissa näkyi myös alfa rosso punainen 155:n. Näyttää jo 33:n häipyneen listoilta, mutta tuo 155:n oli myös kaupan varaosiksi. Olin omistajaan yhteydessä ja paaliin/romu-ukolle 155 oli piakkoin siirtymässä. Tekniikka 1.9 dieseli oli paikoillaan ja auto vm.1995 eli bagillä varustettu. Kuvien perusteella ei ilmastointia.
Jos jotain kiinnostaa niin minulta saa tarvittaessa yhteystiedot. Tarkoituksena olisi loppuviikon aikana käydä tsekkaamassa auto.
Edit. Kävin paikan päällä. Siellä oli kaksikin 33:sta. Punainen kori riisuttuna ja kokonainen musta pyörillään. 155:n oli 1.9 dieseli ja myös pyörillään. Varaosia noista saisi ainakin varmasti. Itselleni tuo 155:n oli liian tuore ja erilaisilla varusteilla.
Nopea ohjaus ja wb pellit&puskurit kannattaisi ottaa talteen noista "uudemmista" 155.
^ Ei se MiTo koskaan erityisen kaunis auto ole ollutkaan, että ei se skooppi sitä juuri rumenna - jos se oikeesti vaikuttaa ilmansaantiinkiin niin mikäs siinä.
Moritz kirjoitti:Miks noita edes tehdään dieseleinä???
Jos on rahaa noin kalliiseen autoon niin on sitä rahaa kyllä bensaankin!!!
On hieno peli silti dieselinäkin, kiva ajella kun ei tarvitse miettiä matkareittejä polttoaineasemien mukaan.
V8 bensoja ollut jo riittävästi....
Hyvän kyydin antaa ja katseita kääntää, fiilis on korkealla kun haarukka-autolla ajaa
Ois voinut ehkä myyjä pyöräyttää taakse tuumaa isommat vanteet kuin eteen.
Mutta joo. Heh, heh. Estetiikka. Ehkä yksi ainoista asioista maailmassa, josta sopii kiistellä. Oma mielipiteeni: Monesta kulmasta esteettisesti onnistuneesta autosta on saatu väännettyä taas yksi Design by Homer Simpson -kärry.
Mito taitaa olla paperilla tuunattu tai ainakin lukemat ovat ihan samat mitä valmistaja sivuillaan ilmoittaa. Multiairissa ei oo vakiona virityspotentiaalia noihin lukemiin.
(Jos et jaksa avata linkkiä ja lukea: perinteinen 2port piggybacki jolla saa korkeintaan kaasuun vastaavuuden paremmaksi, maksat itsesi kipeäksi jostain mikä ei voi mitenkään nostaa hevosvoimia lähellekään tuota, ja ei oteta nyt edes huomioon sitä seikkaa että multiairissa loppuu vakiona tekniikka kesken paaaljon ennen tuota)
Tampereella http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/8078692 myynnissä. Asiallisen oloinen, siisti, vakio ja erittäin asialliset leimat huoltokirjassa. Tietääkö kukaan tarkemmin...? Nettiauton arvosteluissa joku vääräleuka mainitsi tyyppivioiksi vaihteiston, "jossa osa osista tehty suklaasta" tjsp. Mitähän muuta näissä piti tsekata? Jakohihna nyt tietty, mutta sekin kuosissa mukavasti. Menisköhän MiTo vielä toisen satatonnia suht. vähin murhein. Dieseliin ei uskalla kajota, on liikaa liian kalliita osia. Bensassa ei ole juuttuvageometristä turboa, tässä 155hp-versiossa ei ole pakkasessa hajoavaa MultiAiriakaan. Liekö siis MiTon moottoreista paras. Tarttee tutustua taas MiTo-ketjuun.. Mutta kommenttia saa laittaa!
^Tossa kiesissä on vaihteistona kuusipykäläinen M32:n, jota alfaowner.com-sivustolla kuvaillaan mm. termillä "made of chocolate". Mikä lienee sitten totuus laatikon kestävyyden osalta, ei hajuakaan. Ilmeisesti ongelmia on, mutta mistä ne aiheutuvat ja toteutuvatko ne säännöllisesti, on kai epäselvää. Netistä löytyy keskusteluketjuja M32:een liittyen ihan mukavasti.
Itse jätin ostamatta 155:n osin tuon laatikon takia, vaikka koeajoinkin sen (ja ostin sitten 135:n).
Kellään kokemuksia auton tuomisesta Hollannista? Lähdetään ensi viikolla pikku lomalle sinne ja voisin jättää paluulennon käyttämättä. Rotterdamissa olisi myynnissä yksi -07 159 3.2 TI reilulla neljällä tonnilla. Näyttää kuvissa erittäin asialliselta, mutta liikkeessä paikalla ollut myyjä ei oikein osannut Englantia.. Lupasi että toinen myyjä soittaa minulle kun hän tulee töihin myöhemmin iltapäivällä.
^ Hollantilainen, joka ei osaa englantia. Olisit kokeillut jotain itäisempää.
Luxemburgista ainakin yksi tuttu kertoo ostavansa kaikki autonsa. Ovat kuulemma hyvinkin ns. rehellisiä ja hyviä.