Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Pääsylkyn vai työsylkyn nesteenvaihto...?
Laatikon päästäkö se ilmausnippa löyty, jolla ilmasit ja vaihdoit nuo lirut kans?
Aallon Autossa kertoivat, että putkessa pääsylkyn ja laatikon välissä olis vieläpä kuulaventtiili estämässä virtausta pois sylkystä kevyellä kuormalla, mikä tehostaa vielä lisää nesteiden vaihtumattomuutta pääsylinterin tienoolla... Kertoivat kyllä myös, että jossakin hydrauliikkapajalla hki:ssä on valmiit mitat putkelle missä moista turhaketta ei olis ja "sen kun vaihtaa, niin johan alkaa toimimaan" - sitä ei kertonut, että mitä muuta eroa oli alkuperäiseen nähden. (** ja toisaalla taas kerrottiin, ettei siellä mitään venttiileitä, kuristimia tms. olekaan?)
Parikin pajaa mulle kertonut kans, et tuo pääsylkky kestäis normaalisti ikuisuuden, mutta kun rakennelma on semmonen ettei sieltä ne nesteet "ihan niin vaan vaihdu"... Sit sieltä tulee tommosta jänkkiä.
Ex-tessusta olivat jalkatilan kautta huuhtoneet pääsylkyn, mikä paransi sen toimintaa selvästi. Oli kuulemma ollut kokiksen väristä nestettä täynnä. Ottikohan ne sen vaan irti ja putsaili pöydällä, sitten imas putken puhtaaks vai häh?
Pääsylkyn vai työsylkyn nesteenvaihto...?
Laatikon päästäkö se ilmausnippa löyty, jolla ilmasit ja vaihdoit nuo lirut kans?
Aallon Autossa kertoivat, että putkessa pääsylkyn ja laatikon välissä olis vieläpä kuulaventtiili estämässä virtausta pois sylkystä kevyellä kuormalla, mikä tehostaa vielä lisää nesteiden vaihtumattomuutta pääsylinterin tienoolla... Kertoivat kyllä myös, että jossakin hydrauliikkapajalla hki:ssä on valmiit mitat putkelle missä moista turhaketta ei olis ja "sen kun vaihtaa, niin johan alkaa toimimaan" - sitä ei kertonut, että mitä muuta eroa oli alkuperäiseen nähden. (** ja toisaalla taas kerrottiin, ettei siellä mitään venttiileitä, kuristimia tms. olekaan?)
Parikin pajaa mulle kertonut kans, et tuo pääsylkky kestäis normaalisti ikuisuuden, mutta kun rakennelma on semmonen ettei sieltä ne nesteet "ihan niin vaan vaihdu"... Sit sieltä tulee tommosta jänkkiä.
Ex-tessusta olivat jalkatilan kautta huuhtoneet pääsylkyn, mikä paransi sen toimintaa selvästi. Oli kuulemma ollut kokiksen väristä nestettä täynnä. Ottikohan ne sen vaan irti ja putsaili pöydällä, sitten imas putken puhtaaks vai häh?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ainakin dieselvolkkareista löytyy putkesta vaimentimia, jotka vähentää polkimeen laatikosta välittyvää tärinää.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^Työsylinterin. Pääsylinterihän huuhtoutuu nätisti, mutta työsylinteriin se nesteen vaihto on vaivalloista tuon typerän ilmausnipan takia. Ilmausputki jolla se ilmaus tapahtuisi sylinteristä olisi nostanut sylinterin hintaa todennäköisesti joitain senttejä.
Niin ehkä onnistuisi, että apumies painaa kytkimen pohjaan, ja sitten avaa sen ilmausnipan. Noinhan se truuttaisi nesteet ulos sieltä työsylinteristä. Eipä vaan ollut apumiestä käytössä. Kyllä ne tuollakin tavalla kuin tein sai osittain vaihdettua, mutta kyllä sinne vanhaa jää väkisin.
Kuulaventtiili kuulostaa erikoiselta, mutta joku purnukka siinä pääsylinterin ja työsylinterin välissä on, veikkaisin että siellä on jonkinlainen jousikuormainen värinänvaimennin.
Niin ehkä onnistuisi, että apumies painaa kytkimen pohjaan, ja sitten avaa sen ilmausnipan. Noinhan se truuttaisi nesteet ulos sieltä työsylinteristä. Eipä vaan ollut apumiestä käytössä. Kyllä ne tuollakin tavalla kuin tein sai osittain vaihdettua, mutta kyllä sinne vanhaa jää väkisin.
Kuulaventtiili kuulostaa erikoiselta, mutta joku purnukka siinä pääsylinterin ja työsylinterin välissä on, veikkaisin että siellä on jonkinlainen jousikuormainen värinänvaimennin.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Giuliettaan innostuin vaihtamaan uudet jarrupalat eteen, ja Bremboa tuli alle. Vanhoissa paloissa oli vielä millimetri minimirajaan eli n. 3 mm jäljellä. Kuparipastaa liukuihin ja innostuin jopa ATE:n jarrusatulat puhdistamaan ja maalaamaan lämpömaalilla.
Samaan syssyyn yritin puhdistaa iskunvaimentimista pois ruosteenestomömmöä n. 1.omistajan ajoilta. Millähän aineella tuo mömmö irtoaisi parhaiten ? Yhden iskarin sain kovalla työllä puhtaaksi, ja sieltähän löytyi kuten pitikin Bilsteinin sportti-iskarit 80-luvun lopulta
Niin ja talli on nyt virallisesti valmis ja rakennustarkastettu. Ja pysyi aika hyvin budjetissa kun hartiapankkia tuli käytettyä maksimaalisesti

Samaan syssyyn yritin puhdistaa iskunvaimentimista pois ruosteenestomömmöä n. 1.omistajan ajoilta. Millähän aineella tuo mömmö irtoaisi parhaiten ? Yhden iskarin sain kovalla työllä puhtaaksi, ja sieltähän löytyi kuten pitikin Bilsteinin sportti-iskarit 80-luvun lopulta


Niin ja talli on nyt virallisesti valmis ja rakennustarkastettu. Ja pysyi aika hyvin budjetissa kun hartiapankkia tuli käytettyä maksimaalisesti



Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Toivottavasti ei nyt tule banaania kielletyn sanan käytöstä, mutta tässä vaiheessa lumiharja on se joka auttaa alfistiakin. Sillä kiilataan poljin pohjaan, ja sitten ilmaruuvin kimppuun.Tuomas K kirjoitti:Niin ehkä onnistuisi, että apumies painaa kytkimen pohjaan, ja sitten avaa sen ilmausnipan. Noinhan se truuttaisi nesteet ulos sieltä työsylinteristä. Eipä vaan ollut apumiestä käytössä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mä olen aina pakottanut kytkinpolkimen pohjaan, nippa auki ja jarrunesteimurin liipasin pohjaan. Sitä mukaa lisää lientä säiliöön kun vanha häviää, tarpeeksi kirkasta kun alkaa pelkästään tulemaan, nippa kiinni.
- pahakeisari
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct
- Paikkakunta: Askola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
159 takaovien hapertuneet tiivisteet uusiks. kauan ne kestivätkin. lorotti kivasti sateella takajalkatiloihin
ja ohjelmassa olis viel imusarjan siivousta.

ja ohjelmassa olis viel imusarjan siivousta.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuota kiilaamista mietin, eipä vaan juolahtanut lumiharja mieleen kun en keksinyt millä kiilatamutt kirjoitti:Toivottavasti ei nyt tule banaania kielletyn sanan käytöstä, mutta tässä vaiheessa lumiharja on se joka auttaa alfistiakin. Sillä kiilataan poljin pohjaan, ja sitten ilmaruuvin kimppuun.Tuomas K kirjoitti:Niin ehkä onnistuisi, että apumies painaa kytkimen pohjaan, ja sitten avaa sen ilmausnipan. Noinhan se truuttaisi nesteet ulos sieltä työsylinteristä. Eipä vaan ollut apumiestä käytössä.

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Paljastetaan nyt lopputuloskin, kun noita vannemaalauksen välivaiheita on tullut esiteltyä. Pari ekaa vannetta on finalisoitu ja näyttää nyt tälläiseltä:

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Ei pöllömmät, sopinee autonkin "väritykseen".
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pitäis istua ihan siedettävästi joo. Tuo taustaharmaa on sama grafiitinharmaa kuin korissa, joten kupari (Nissanin R10, Sun lit Copper, jos jotakuta kiinnostaa) on tuomassa kontrastia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vetarin suojakumi vaihdettu jötsiin:

Onnistui tuolla tavalla kun irrotti yläpallon. Tilaa ei ollut liikaa, mutta sentään riittävästi. Nivel on kiinni akselissa sokkarenkaalla, jonka saa auki sokkaa levittämällä.
Tuli vaihdettua myös levyt ja palat eteen:


Vanhoissa paloissa oli pintaa jäljellä liki uudenveroisesti, mutta ei viitsinyt niistä pihistää levyjen vaihdossa.
Koiranluutakin rupesin vaihtamaan, mutta jäi vaihtamatta. Ylemmän mutterin sai irti helposti, mutta alempi ei irronnut. Alkuun se kyllä liikkui, mutta mitä enemmän se aukesi niin sitä jäykemmäksi se muuttui, kunnes lopulta se oli niin tiukka ettei sitä tappia pystynyt millään pitämään enää vastaan. Väänsin koiranluun irti pallosta ja nyt sitten puuttuu toinen koiranluu. Täytyy joko sahata se pallotappi pois sieltä, tai jos mutterin saisi halkaistua mutterinmurskaajalla.
Jarrunesteet meinasin vaihtaa, mutta totesin jarruletkut vaihtokuntoisiksi ja jätin vaihtamatta, siinähän ne vaihtuu kun letkut uusii.

Onnistui tuolla tavalla kun irrotti yläpallon. Tilaa ei ollut liikaa, mutta sentään riittävästi. Nivel on kiinni akselissa sokkarenkaalla, jonka saa auki sokkaa levittämällä.
Tuli vaihdettua myös levyt ja palat eteen:


Vanhoissa paloissa oli pintaa jäljellä liki uudenveroisesti, mutta ei viitsinyt niistä pihistää levyjen vaihdossa.
Koiranluutakin rupesin vaihtamaan, mutta jäi vaihtamatta. Ylemmän mutterin sai irti helposti, mutta alempi ei irronnut. Alkuun se kyllä liikkui, mutta mitä enemmän se aukesi niin sitä jäykemmäksi se muuttui, kunnes lopulta se oli niin tiukka ettei sitä tappia pystynyt millään pitämään enää vastaan. Väänsin koiranluun irti pallosta ja nyt sitten puuttuu toinen koiranluu. Täytyy joko sahata se pallotappi pois sieltä, tai jos mutterin saisi halkaistua mutterinmurskaajalla.
Jarrunesteet meinasin vaihtaa, mutta totesin jarruletkut vaihtokuntoisiksi ja jätin vaihtamatta, siinähän ne vaihtuu kun letkut uusii.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Nuo koiranluut on veemäisiä. Erään autoasentajan katsoessa (ja ihmetellessä, että onko ne muka niin kiinni et tykillä pitää avata... vastaus btw: on) ammuin tykillä auki ja kyllä se tuli sieltä. Eikä edes lähtenyt pyörimään, mutta mutteri oli liki punahehkuinen lämmöstä kun sen viimein irti sain. Paloi samantien hanskaan reikä, kun tyhmänä menin nappasemaan kiinne
Onneks mulla on ainakin toinen edessä oleva sellainen, että vastapuolella on (ohuelle) 16mm lenkille tilaa, niin voi sitä vastaan sitten vääntää. Ei se toki lohduta jos tila loppuu kesken.
Anyway itse opin sen, että teräsharjalla kierteet auki sen mitä saa, niin voi säästää puoli tuntia hukkaan heitettyä aikaa koiranluiden kohdalla. Sama koskee ainakin jossain määrin myös palloniveliä ym.
Nuo koiranluut on veemäisiä. Erään autoasentajan katsoessa (ja ihmetellessä, että onko ne muka niin kiinni et tykillä pitää avata... vastaus btw: on) ammuin tykillä auki ja kyllä se tuli sieltä. Eikä edes lähtenyt pyörimään, mutta mutteri oli liki punahehkuinen lämmöstä kun sen viimein irti sain. Paloi samantien hanskaan reikä, kun tyhmänä menin nappasemaan kiinne

Onneks mulla on ainakin toinen edessä oleva sellainen, että vastapuolella on (ohuelle) 16mm lenkille tilaa, niin voi sitä vastaan sitten vääntää. Ei se toki lohduta jos tila loppuu kesken.
Anyway itse opin sen, että teräsharjalla kierteet auki sen mitä saa, niin voi säästää puoli tuntia hukkaan heitettyä aikaa koiranluiden kohdalla. Sama koskee ainakin jossain määrin myös palloniveliä ym.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo se pari minuuttia näkyvän kierteen putsaukseen maksaa kyllä ittensä takaisin. Ja jos alkaa tuntua jäykältä niin suosiolla vaan kiertää takaisinpäin ennen kuin leikkaa kiinni, putsausta ja lisää öljyä.
Tietty kellä on laitteet niin voi hiekkapuhaltaa pultin pään puhtaaksi. Sitten ainakin aukeaa.
Mutta jos siellä on nytten rautasahan mentävä rako, niin ei yhden pultin sahaus ole kauhea homma. Jos noissa on vähääkään ongelmaa niin ite kyl tartun rälläkkään enkä edes yritä tapella.
Ongelma on sitten, jos on vaan iskarin vaihto tai muu purku, koiranluu tulee kiinni iskariin eikä uutta koiranluuta ole varattuna. Että pakko saada ehjänä auki.
Tietty kellä on laitteet niin voi hiekkapuhaltaa pultin pään puhtaaksi. Sitten ainakin aukeaa.
Mutta jos siellä on nytten rautasahan mentävä rako, niin ei yhden pultin sahaus ole kauhea homma. Jos noissa on vähääkään ongelmaa niin ite kyl tartun rälläkkään enkä edes yritä tapella.
Ongelma on sitten, jos on vaan iskarin vaihto tai muu purku, koiranluu tulee kiinni iskariin eikä uutta koiranluuta ole varattuna. Että pakko saada ehjänä auki.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Uutta asentaessa on kiva laittaa sen verran prikkoja mutterin alle ettei kierrettä jää paljaaksi. Paljon mukavampi aukaista seuraavan kerran. 

Tein itse - säästin
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja kierteisiin laitetaan luonnollisesti vaseliinia ennen ja jälkeen asennuksen, mieluiten sitkastettua vedenkestävää.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Taavin raidetangonpään jouduin sahaamaan poikki kun olin lyönyt mutterin muodottomaksi. Näppärästi meni poikki vannesahalla, jonka saa irrotettua telineestään käsityökaluksi.sämpy kirjoitti: Mutta jos siellä on nytten rautasahan mentävä rako, niin ei yhden pultin sahaus ole kauhea homma. Jos noissa on vähääkään ongelmaa niin ite kyl tartun rälläkkään enkä edes yritä tapella.
Mahtuu kohtuullisesti pieneenkin paikkaan kun ei tarvitse liikuttaa sahaa ja ei tule kipinöitä.
http://www.silikotek.fi/vannesahat/2920 ... 37394.html
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No eipä sinne alemman nivelen mutterille mitään mutterimopoja mahdu, lenkkiavainta kummoisempia vääntövehkeitä sinne ei oikein saa sopimaan.Aquatica kirjoitti:^
Nuo koiranluut on veemäisiä. Erään autoasentajan katsoessa (ja ihmetellessä, että onko ne muka niin kiinni et tykillä pitää avata... vastaus btw: on) ammuin tykillä auki ja kyllä se tuli sieltä. Eikä edes lähtenyt pyörimään, mutta mutteri oli liki punahehkuinen lämmöstä kun sen viimein irti sain. Paloi samantien hanskaan reikä, kun tyhmänä menin nappasemaan kiinne
Onneks mulla on ainakin toinen edessä oleva sellainen, että vastapuolella on (ohuelle) 16mm lenkille tilaa, niin voi sitä vastaan sitten vääntää. Ei se toki lohduta jos tila loppuu kesken.
Anyway itse opin sen, että teräsharjalla kierteet auki sen mitä saa, niin voi säästää puoli tuntia hukkaan heitettyä aikaa koiranluiden kohdalla. Sama koskee ainakin jossain määrin myös palloniveliä ym.
Toisen puolen kun vaihdoin pari vuotta sitten ei se alempi mutteri hievahtanutkaan. Silloin tuli sahattua se pois sieltä puukkosahalla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Viimeksi kun irrotin moisen, oli toki parit nivelet ja nosturi käytössä. En tiedä, onko mitenkään älykkäästi (ei varmasti, eli siis epä-älykkäästi täytyy toimia) saatavilla edes ylipäätäänsä.
Semmoinen minikokoinen leikkurirälläkkäsysteemi vois olla aika kätsy... Surauttauis suosiolla koiranluiden pultit poikki, pääsis helpommalla.
Viimeksi kun irrotin moisen, oli toki parit nivelet ja nosturi käytössä. En tiedä, onko mitenkään älykkäästi (ei varmasti, eli siis epä-älykkäästi täytyy toimia) saatavilla edes ylipäätäänsä.
Semmoinen minikokoinen leikkurirälläkkäsysteemi vois olla aika kätsy... Surauttauis suosiolla koiranluiden pultit poikki, pääsis helpommalla.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aquatica kirjoitti:^
Viimeksi kun irrotin moisen, oli toki parit nivelet ja nosturi käytössä. En tiedä, onko mitenkään älykkäästi (ei varmasti, eli siis epä-älykkäästi täytyy toimia) saatavilla edes ylipäätäänsä.
Semmoinen minikokoinen leikkurirälläkkäsysteemi vois olla aika kätsy... Surauttauis suosiolla koiranluiden pultit poikki, pääsis helpommalla.
Joku pieni puukkosaha voisi olla kätevin, tai just joku pieni paineilmavinku, mihin saa rälläkkäterän kii. Ei meinannut mahtua edes 115mm terällä olevalla rälläkällä katkaisemaan vakaimen päästä koiranluuta. Normi puukkosahalla voisi onnistua, jos saa auton tarpeeksi korkealle, että mahtuu altapäin. Aika möhköjä vehkeitä nekin tuohon. Dremel taas oli liian pieni, sai sillä iskarin alahaarukan puolen mutterin särettyä.
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ensin Audi Centeriltä koodi Chorus kasettimankkaan (95€, hyi saatana) sen avulla sitten pihaan takaisin.
Värkkäsin alkuperäisen kasettimankan edellisen omistajan vaihtaman Alpinen tilalle. Näyttää paljon paremmalta. Sitten mankan taakse Dension iGateway joka näyttää mahkalle ce-vaihtajalta ja mahdollistaa aux- ja iphoneliitettävyyden.
Nyt näyttää siistiltä ja alkuperäiseltä kojelauta, mutta liitettävyys on modernilla tasolla. Pihat piilossa kun ei käytä. Eniten virittelyä vaati keksiä miten saada nätisti maajohto Dension boksille, sen johto kun on 0,14 paksuista, eli älyttömän ohut. Lopulta keksin juottaa johdon pää rosvoliittimen metallilevyyn kiinni, sitten sai toimimaan maajohdon kanssa nätisti samassa.
Värkkäsin alkuperäisen kasettimankan edellisen omistajan vaihtaman Alpinen tilalle. Näyttää paljon paremmalta. Sitten mankan taakse Dension iGateway joka näyttää mahkalle ce-vaihtajalta ja mahdollistaa aux- ja iphoneliitettävyyden.
Nyt näyttää siistiltä ja alkuperäiseltä kojelauta, mutta liitettävyys on modernilla tasolla. Pihat piilossa kun ei käytä. Eniten virittelyä vaati keksiä miten saada nätisti maajohto Dension boksille, sen johto kun on 0,14 paksuista, eli älyttömän ohut. Lopulta keksin juottaa johdon pää rosvoliittimen metallilevyyn kiinni, sitten sai toimimaan maajohdon kanssa nätisti samassa.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hiekkapuhalsin gtv6:sen v-laatikon palkin ja watt tangot pihalla .Viimeviikolla vaihdoin öljyt ja putsarin 166 3l : seen . Kyllä oli kova homma saada putsari irti mun irrotustyökalun hihna luisti käsin vääntämällä lopulta irtos .Uutta kun laitoin uutta putsaria putos siitä tiiviste öljyastiaan . Otin vanhasta tiivisteen tietenkin vuoti ei muuta kun öljyn seasta uutta naaraamaan no öljyt kaadoin pois ja uusi kiinni enää ei vuotanut . Täytyy ostaa käpälä tyyppinen irrotin sen pitäs sinne ahtauteen sopia .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin 166:sen pakoputken vähemmän vanhaan katista taaksepäin. En tiedä, johtuuko siitä että luovuttajana toimi 166 turbo, mutta nykyinen morina on huomattavasti mukavampi korvalle kuin edellisessä. Pari edellistä päivää menikin hioessa ja maalatessa, nyt on nättiä osaa alla.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuosta suodattimesta ylikokomoottorissa, niin muistaakseni 156:ssa avasin tuollaisella, eli jostain pääsi sivusta käsiksi. Siinä oli pakosarjan lämpöpellit niin kiinni, ettei kolmikäpälää saanut sopimaan paikoilleen tai ainakaan se ei mahtunut kääntymään.


Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eli joku oli laittanut JTS:ään TS:n suodattimen. JTS:än suodatin on sellainen matala versio, jolloin työkalu mahtuu mukavasti paikoilleen. Itsellä on tosin samanlainen avain kuin sämpyllä.
Käpälä avain tuskin mahtuu vaikka olisi oikea suodatin.
Käpälä avain tuskin mahtuu vaikka olisi oikea suodatin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Irrotin jumiutuneeksi diagnosoimani hydraulikoneikon henkilönostimesta, ja testasin vielä irrallaan, letku irti - toimi. Takaisin paikalleen, ja toimii edelleen. Aiemmin testatessa kaapelit vain kuumeni ja piti jurinaa, mutta mitään ei tapahtunut. Ohjausventtiilin johtoliitokset tuli uusittua, joten olisiko ollut aiemmin venttiili jossain välitilassa, joka ei päästänyt öljyä kiertämään mihinkään suuntaan. Samalla tuli pistettyä uusi solenoidi palaneen tilalle.
Nostimen puolesta kelpaisi jatkaa talon maalausta, mutta kelien puolesta ei.
Nostimen puolesta kelpaisi jatkaa talon maalausta, mutta kelien puolesta ei.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hienoja laitteita nuo henkilönostimet. Itse olen tässä maalaillut taloa muutaman kuukauden ja lainassa on ollut kaverin dina 130.
Tähän asti korjattu ja säädetty nostimesta useampaa kohtaa, jotta uskaltaa käyttää.
Liukupaloja ei ollut kukaan osannut kiristää eli kori heilui. Kiristetty
Henkilökorin oikaisu ei toiminut, kun joku oli vääntänyt ohjaushanat kiinni. Hanojen säädöllä kori toimii taas normaalisti.
Tullessani alas 15 metristä huomasin yhden hydraulitunkin tapin liikkuneen, seekerirengas oli irronnut, mutta onneksi tappi pysyi paikoillaan. Uudet seekerit ja taas mentiin.
Pyörien vedon vipu jäi käteen. Hitsattu kuntoon.
Letkujen kelkka jumiutui ja meinasin jäädä ylä ilmoihin, onneksi irtosi ja pääsin alas. Ohjain tappi oli vääntynyt oksan osuttua kelkkaan. Oikaisu ja taas toimii.
"Konepellin" lukko ei toimi ja siirrettäessä pelti voi lentää irti. Korjasin sidontaliinalla.
To do:
Kääntökehässä liian iso välys.
Yksi hydrauliletku hikoilee.
Pieniä vikoja, mutta kannattaa korjata ettei hajoa.
Ja nosturihan on siis voimassa olevalla leimalla.
Tähän asti korjattu ja säädetty nostimesta useampaa kohtaa, jotta uskaltaa käyttää.
Liukupaloja ei ollut kukaan osannut kiristää eli kori heilui. Kiristetty
Henkilökorin oikaisu ei toiminut, kun joku oli vääntänyt ohjaushanat kiinni. Hanojen säädöllä kori toimii taas normaalisti.
Tullessani alas 15 metristä huomasin yhden hydraulitunkin tapin liikkuneen, seekerirengas oli irronnut, mutta onneksi tappi pysyi paikoillaan. Uudet seekerit ja taas mentiin.
Pyörien vedon vipu jäi käteen. Hitsattu kuntoon.
Letkujen kelkka jumiutui ja meinasin jäädä ylä ilmoihin, onneksi irtosi ja pääsin alas. Ohjain tappi oli vääntynyt oksan osuttua kelkkaan. Oikaisu ja taas toimii.
"Konepellin" lukko ei toimi ja siirrettäessä pelti voi lentää irti. Korjasin sidontaliinalla.
To do:
Kääntökehässä liian iso välys.
Yksi hydrauliletku hikoilee.
Pieniä vikoja, mutta kannattaa korjata ettei hajoa.
Ja nosturihan on siis voimassa olevalla leimalla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tulipahan taas ihmeteltyä Italialaisen autoinsinöörin/suunnittelijan ajatuksen juoksua... Ymmärrän kyllä, että kokoonpanolinjalla pitää homman sujua, mitäpä sitä huoltotoimenpiteitä ajattelemaan
Tässä lähiaikoina tullut vastaan seuraavia ihanuuksia:
- 156 / 147 etupalkki on korin ja "kardaanitunnelin" välissä. Palkin irrottaminen vaatii tuon tunnelin irrottamisen tai rusikoimista.
- 156 / 147 GTA etujarrusatuloihin tuleva jarruputken pätkä ja sen kiinnitys olkavarteen. Siinä ei tule letkuna satulaan asti vaan loppu pätkä on putkea.
- 147 GTA:n kytkimen työsylinteri on muista vastaavista (164, 156 JTD/V6/GTA yms.) poiketen 5mm pienemmällä halkaisijalla.
- 147 kytkimen pääsylinterin sijoitus, varsinkin toisen kiinnitysmutterin edestä menevät jarruputket on oikein kivat.
- 156 ilmastoinnin kennon edessä olevan ilmanohjainmuovin alareunan muotoilu. Jos yläpinta olisi sileä, kiinnitysruuveihin pääsisi käsiksi alakautta. Tässä tapauksessa oli kyseessä Crosswagon jonka tiheä metalinen maskin alaverkko hankaloitti hommaa vielä lisää.
- 164 4syl. turbon imusarja sekä sytkä+ruiskujärjestelmä. Grale Deltasta olisi löytynyt paljon fiksummat ja konehuoneessa olisi tilaa aivan toisella tavalla.
No tulipahan avauduttua, mutta pienellä vaivalla nuokin olisi voinut suunnitella paljon fiksummiksi!

- 156 / 147 etupalkki on korin ja "kardaanitunnelin" välissä. Palkin irrottaminen vaatii tuon tunnelin irrottamisen tai rusikoimista.
- 156 / 147 GTA etujarrusatuloihin tuleva jarruputken pätkä ja sen kiinnitys olkavarteen. Siinä ei tule letkuna satulaan asti vaan loppu pätkä on putkea.
- 147 GTA:n kytkimen työsylinteri on muista vastaavista (164, 156 JTD/V6/GTA yms.) poiketen 5mm pienemmällä halkaisijalla.
- 147 kytkimen pääsylinterin sijoitus, varsinkin toisen kiinnitysmutterin edestä menevät jarruputket on oikein kivat.
- 156 ilmastoinnin kennon edessä olevan ilmanohjainmuovin alareunan muotoilu. Jos yläpinta olisi sileä, kiinnitysruuveihin pääsisi käsiksi alakautta. Tässä tapauksessa oli kyseessä Crosswagon jonka tiheä metalinen maskin alaverkko hankaloitti hommaa vielä lisää.
- 164 4syl. turbon imusarja sekä sytkä+ruiskujärjestelmä. Grale Deltasta olisi löytynyt paljon fiksummat ja konehuoneessa olisi tilaa aivan toisella tavalla.
No tulipahan avauduttua, mutta pienellä vaivalla nuokin olisi voinut suunnitella paljon fiksummiksi!
"No smoke => no power => no hope"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Isompien 156-remonttien käskyt 1. ja 2., joilla pääsee pitkälle;
1. Etupuskuri irroita
2. Apurunko pudota
Muuten menee aikaa, hermoja ja laastareita.

1. Etupuskuri irroita
2. Apurunko pudota
Muuten menee aikaa, hermoja ja laastareita.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllä noo makaroonit pitäs pistää suoraan satamasta Kuusakosken sulattamoon, pääsis paljon helpommalla.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Näin o! Bimmerissä on paljon helpommin, kun venakopan irrottamista varten pitää ecukin irroittaa hytin ja ilmakaukalon välistä. Niitä johtoja imusarjalle kun ei ole voinut vetää 5cm pidempinä tai laittaa liitintä. Ja imusarjalta ne keebelit luonnollisesti jatkuu ympäri moottoria ja sen alle, edelleen ilman väliliittimiä. Eli irrota ecu jotta saat 5cm löysää tai pura irti koko moottorin johtosarja, jotta saat venttiilikopan irti.
Tänään mittailtu Mirafiorin jousia ratalelusta ja vakiosta, että osaisi laskea mimmoset jouset ja apujouset tarvitsee. Mahdollisesti apujouset pitää teettää jossain, kun sisähalkaisijaltaan yli 60mm jousia on vaikea löytää.
Tänään mittailtu Mirafiorin jousia ratalelusta ja vakiosta, että osaisi laskea mimmoset jouset ja apujouset tarvitsee. Mahdollisesti apujouset pitää teettää jossain, kun sisähalkaisijaltaan yli 60mm jousia on vaikea löytää.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Raikka
- Viestit: 199
- Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
- Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Suunnittelin parkkitutkien asennusta. Eilen tuli laitettua jakopää palikat + variaattorin korjaus sarja, olihan ala hihnapyörä ihan sairaan kovaa jämähtänyt kiinni.
Kaikkea sitä tuleekin hommattua.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja tänään uusiksi. Testatessa toimi nimittäin muutaman sekunnin, sitten vanha vika palasi - ei kokonaan pysähdyksissä, vaan pyörii hitaasti (myös letku irti) ja kuumenee tolkuttomasti (saisi varmaan lieskat ulos muutaman sekunnin yrittämisellä.) Moottorihan sieltä näyttäisi kärähtäneen, pumppu pyörii kyllä hyvin ja kuulostikin ja tuntui terveeltä sen aikaa, kun moottori pelasi. Prestolite MHN 4001 on moottorin tyyppi, korjata tuskin kannattaa. Omistajan mukaan kolmisensataa olisi maksimihinta uudelle osalle.mutt kirjoitti:Irrotin jumiutuneeksi diagnosoimani hydraulikoneikon henkilönostimesta...
Tässä nostimessa ei mitään katsastuksia - huolloista puhumattakaan - ole tehty varmaan vuosikymmeniin. Jäkälää melkein kasvaa. Pari solenoidia uusittu (jonkun aikaa tuli työskenneltyä jonkun Fiatin tai Lancian startin solenoidin voimin - hyvin pelasi

Hinta/laatu-suhde silti edelleen hyvä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pari päivää sitten vaihdoin raitisilmasuodattimet. Vaati kyllä hieman sorminäppäryyttä mutta kyllähän ne sinne vaihtui 

-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kasailin viimeinkin 75:seen vaihtolaatikon. Osien hankinta oli hieman haastavaa, yksi laakeri täytyi tilata Kreikasta asti.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sorvasin eilen valettua alumiinikappaletta. Homma loppui, kun sorvista ja pistorasiasta paloi sulakkeet. Huomenna hakemaan uudet, niin näkee, tuliko takuulle käyttöä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Siivottu jo pari päivää ja vielä pari menee...
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesin ja imuroin 156:tosen ja tyhjensin kaikki lokerot plus talvikumit kyytiin. Kuvasin ja laitoin nettiautoon tyrkylle.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Uusilla sulakkeilla lähti pelaamaan, kuten ennen. Onkohan kiinalaiset toteuttaneet lämpösuojauksen noin, että päälle napsahtaessa vetästään oikosiin koko systeemi?mutt kirjoitti:Sorvasin eilen valettua alumiinikappaletta. Homma loppui, kun sorvista ja pistorasiasta paloi sulakkeet. Huomenna hakemaan uudet, niin näkee, tuliko takuulle käyttöä.

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Onneksi selvis että yhessä kiinanjyrsimessä oli suojainpiirilevyssä vikaa. Se nimittäin aina terän ottaessa vähänkin jumiin räjäytti ohjainkortista fetit palasiksi. Mutta olikin vika eikä ominaisuus.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Raikka
- Viestit: 199
- Liittynyt: 28 Kesä 2015, 18:11
- Car(s): ex;156 1.8 -03 sportwagon, GT 2.0 jts
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eteen ja taakse parkkitutkan anturit, huomenna pitäis ihmetellä mitä kautta sais etu anturien piuhat vietyä takakonttiin boxille
.

Kaikkea sitä tuleekin hommattua.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Osaa sitä muutkin... aikoinaan on tullut tutustuttua mm. englantilaisten valmistamiin dataloggereihin. Niissä oli kivoja aivopieruja, kuten ulkoisen virtalähteen liitin, johon kelpasi syöttää sähköä (olikosenyt 9 vai 12 V) millä vaan halpisvirtalähteellä. Paitsi että englantilaisethan on harrastanut tätä plus rungossa eli pyöreässä virtalittimessä pitikin olla miinus keskellä ja + kuoressa, just päinvastoin kuin yleensä. Onneksi laitteet oli suojattu väärältä napaisuudelta diodilla, joka päästi virran kulkemaan valtoimenaan, kunnes sulake paloi. Ja se sulake oli, tietenkin, pintaliitoskomponentti jossain syvällä laitteen sisällämutt kirjoitti:Onkohan kiinalaiset toteuttaneet lämpösuojauksen noin, että päälle napsahtaessa vetästään oikosiin koko systeemi?On ne sen verran vekkuleita kavereita, jos jossain kohtaa saadaan hieman säästettyä valmistuskuluja.

No, ei 2 k€ hinnalla nyt ihmeitä voi odottaakaan...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lisää hienouksia croswagonistaKeltsi kirjoitti:Tulipahan taas ihmeteltyä Italialaisen autoinsinöörin/suunnittelijan ajatuksen juoksua... Ymmärrän kyllä, että kokoonpanolinjalla pitää homman sujua, mitäpä sitä huoltotoimenpiteitä ajattelemaanTässä lähiaikoina tullut vastaan seuraavia ihanuuksia:
- 156 / 147 etupalkki on korin ja "kardaanitunnelin" välissä. Palkin irrottaminen vaatii tuon tunnelin irrottamisen tai rusikoimista.
- 156 / 147 GTA etujarrusatuloihin tuleva jarruputken pätkä ja sen kiinnitys olkavarteen. Siinä ei tule letkuna satulaan asti vaan loppu pätkä on putkea.
- 147 GTA:n kytkimen työsylinteri on muista vastaavista (164, 156 JTD/V6/GTA yms.) poiketen 5mm pienemmällä halkaisijalla.
- 147 kytkimen pääsylinterin sijoitus, varsinkin toisen kiinnitysmutterin edestä menevät jarruputket on oikein kivat.
- 156 ilmastoinnin kennon edessä olevan ilmanohjainmuovin alareunan muotoilu. Jos yläpinta olisi sileä, kiinnitysruuveihin pääsisi käsiksi alakautta. Tässä tapauksessa oli kyseessä Crosswagon jonka tiheä metalinen maskin alaverkko hankaloitti hommaa vielä lisää.
- 164 4syl. turbon imusarja sekä sytkä+ruiskujärjestelmä. Grale Deltasta olisi löytynyt paljon fiksummat ja konehuoneessa olisi tilaa aivan toisella tavalla.
No tulipahan avauduttua, mutta pienellä vaivalla nuokin olisi voinut suunnitella paljon fiksummiksi!


Suoraan vaan suoraa
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Putsasin pyörijän ja virranjakajan kannen kriittiset paikat, voisi alkaa uusia katselemaan, varsinkin pyörijää.
Purin, putsasin ja vähän rasvasin bypassia.
Etupään cambereita mittasin, näyttää siltä, että tarvis saada vähän lisää negatiivista.
Muistaakseni iskarin alapään säätöhahlo on maksimissa -> camberpultit harkintaan.
Pikainen pesu koslalle.
Purin, putsasin ja vähän rasvasin bypassia.
Etupään cambereita mittasin, näyttää siltä, että tarvis saada vähän lisää negatiivista.
Muistaakseni iskarin alapään säätöhahlo on maksimissa -> camberpultit harkintaan.
Pikainen pesu koslalle.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin etulasinnostajan, avaimeen uuden mikrokytkimen, sekä kuoret 

-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hitsasin peltipakosarjan takaisin kasaan. Kollektori aukes kuin säilykepurkki kun ampu apparalla hiukan putkeen..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen vaihtui bensansuodatin (pintakaasun on/off efekti hävisi/väheni reilusti) ja tänään vetonivelen suojakumi. Tietenkin purkamalla nivel kokonaan, putsaaminen ja uudet rasvat sisuksiin.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kollektorin jatkoksi kemppautui joustoliitos. Josko nyt kestäisi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Maalailin 156:n helmoja yrittäen tähdätä edes johonkin autossa olevaan punaisen sävyyn. Keskiviikkona maalasin ensimmäisen helman ja kiroilin sävyn olevan ihan liian oranssia ollakseen edes sinnepäin sopiva autoon kiinnitettäväksi. Kauppaan mallaamaan hieman tummempaa sävyä, että pääsisi edes vähän lähemmäksi.
Tulinpa tänään tallille todetakseni, että keskiviikkona maalattu helma on kuivuessaan tummunut kokolailla lähelle auton toista ovea. Nyt maalattu toinen helma tummemmalla sävyllä ja aiempaa helmaa tummennettu sen verran, mitä purkista ylimääräistä riitti, jotta molempien helmojen pinta olisi siedettävä.
Olenko ainoa, joka ei maalausvaiheessa tajunnut maalin tummuvan kuivuessaan. Eipä tosi asiasta minulle maalikaupassakaan sanottu, vaikka selkeästi sanoin maalin olevan oranssimpaa, kuin purkin korkissa ja värikartassa, kun tummempaa sävyä hain.
Tulinpa tänään tallille todetakseni, että keskiviikkona maalattu helma on kuivuessaan tummunut kokolailla lähelle auton toista ovea. Nyt maalattu toinen helma tummemmalla sävyllä ja aiempaa helmaa tummennettu sen verran, mitä purkista ylimääräistä riitti, jotta molempien helmojen pinta olisi siedettävä.
Olenko ainoa, joka ei maalausvaiheessa tajunnut maalin tummuvan kuivuessaan. Eipä tosi asiasta minulle maalikaupassakaan sanottu, vaikka selkeästi sanoin maalin olevan oranssimpaa, kuin purkin korkissa ja värikartassa, kun tummempaa sävyä hain.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
En minäkään tuota ennen tiennyt. Sitten päätin vähän googlettaa ja löysin jopa jostain halpakuramaaleista maininnan, että todellinen sävy tulee ~vuorokausi (tai jopa viikon!) perästä.
Ja sitten oli toki sekin, että lakka vaikuttaa ja todella, todella paljon.
Yritin googlella löytää sitä näytettyä esimerkkikuvaa, valitettavasti en löytänyt sitä tai mitään vastaavaa
Graniitinharmaa metalliväri oli alkuun melkein valkoinen, sitten selvästi harmaaseen taittuva todella väritön, sitten se sai lakan ja tummui ehkä 40% lisää, mutta samalla saaden kiiltoa.
En minäkään tuota ennen tiennyt. Sitten päätin vähän googlettaa ja löysin jopa jostain halpakuramaaleista maininnan, että todellinen sävy tulee ~vuorokausi (tai jopa viikon!) perästä.
Ja sitten oli toki sekin, että lakka vaikuttaa ja todella, todella paljon.
Yritin googlella löytää sitä näytettyä esimerkkikuvaa, valitettavasti en löytänyt sitä tai mitään vastaavaa

Graniitinharmaa metalliväri oli alkuun melkein valkoinen, sitten selvästi harmaaseen taittuva todella väritön, sitten se sai lakan ja tummui ehkä 40% lisää, mutta samalla saaden kiiltoa.