Olen ollut foorumin jäsen n.5v, mutta valitettavasti ilman Alfaa viimeiset 4v. Tähän vaikuttaisi vahvasti tulevan nyt muutos, kun kytevä polte kestounelmaan eli 156 GTA:han taitaa toteutua!

Kyseessä on '03 ns. suomiauto, mittarissa n.36tkm. Huoltokirjassa on asiallisesti 10tkm öljyhuolto ajallaan (2004), samoin 20tkm (2005) ja 3v/60tkm on tehty 2006 kun mittarissa on ollut n.28tkm. Tuolloin on myös jakohihna vaihdettu. Tämän jälkeen auto on matkannut siis tuon 8tkm ja mitään huoltotoimenpiteitä ei ole tehty. Viettänyt aikaa lähinnä kuivassa/viileässä hallissa, katsastettu harvakseltaan - viimeksi vuosi sitten.
Nyt siis olen ko. menopeliä hommaamassa ja mietin, minkälaisella paletilla tekisi ns. "käyttöönottohuollon", itse varmaan tulen kilometreja taittamaan n8-10tkm per vuosi. Jo huolto-ohjelman mukaisesti tulisi vaihtaa: öljyt+suodattimet, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, jarrunesteet, jakohihna, pakkasnesteiden tarkastus yms. Tuo 156 Busso ei ole itselle mitenkään järin tuttu, onko muita kohteita (esim vesipumppu, muovi vs. metalli), jotka ovat oletettavasti ajansaatossa haprastuneet ja kannattaa etupainotteisesti uusia?
Kiitoksia jo etukäteen, on kyllä alfattomanakin ollut hienoa lueskellä täältä foorumilta juttuja!