Mielestäni tunnistin pitäisi olla. Jos se piuha tulee hehkureleen alta kohti pa-suodinta, niin eiköhän se sellainen ole. Ilmeisesti pa-suotimen pohjassa ei ole johtoa kiinni? Muuten et varmaan kysyisi...Onko 166 dieselissä yleensä tunnistin pa-suodattimessa vedelle? Löysin irtonaisen kolminapaisen liittimen ja tuli mieleen voisiko tuossa olla piuha tunnistimelle.
Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Valvoja: Moderators
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Järkiautoilija
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onkohan tätä missään tallessa, linkki ei enää toimi.KimmoKo kirjoitti:Alfaowner.comia selatessa tuli vastaa Elearnin CD (etsiskelin tietoo ton lämppärin kennon vaihdosta mikä vaikuttaakin olevan aika nakki homma
Tostapa linkki olkaas hyvät :
http://takebin.info/u/ffebbecc9b
Poltin levyllä ja tuntu toimivan.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Juu ei ole kiinni ja myös itse suodattimeen kierrettävä anturia ei ole, mutta minulla on yksi varastossa, joten laitan sen kun vaihdan suodattimen. Johto tulee juri sieltä mistä mainitsit ja nyt oli irtonaisena moottorin takana.Isola kirjoitti:Mielestäni tunnistin pitäisi olla. Jos se piuha tulee hehkureleen alta kohti pa-suodinta, niin eiköhän se sellainen ole. Ilmeisesti pa-suotimen pohjassa ei ole johtoa kiinni? Muuten et varmaan kysyisi...Onko 166 dieselissä yleensä tunnistin pa-suodattimessa vedelle? Löysin irtonaisen kolminapaisen liittimen ja tuli mieleen voisiko tuossa olla piuha tunnistimelle.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Nyt kysymys kytkinlevystä, onko tuossa kuvassa näkyvä lukitusrengas poistettava kun asentaa levyn, vanhassa ei ainakaan tuota ole, vanha levy taustalla. Onko tuolla edes merkitystä onko se sielä vai ei?
- Liitteet
-
- uusi levy.jpg
- (141.29 KiB) Tiedosto ladattu 6790 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kun omaa kytkintä tehtiin 10v:hen, löytyi kahta mallia:
lukkosokallista ja sitten "kertakäyttösokallista". Näiden ero siinä, että kertakäyttöversioon jos erehdyit sen painelaakerin puristamaan kiinni etuajassa, olisit kasausvaiheessa hädässä...
Nimittäin on pirun vaikea laitella laatikkoa paikalleen, kun pitäis saada pujoteltua siirtäjän haarukan kanssa paikallensa samalla.
Sen sijaan kun sen laakerin laittaa paikalleensa siirtäjään ja sitä vääntämällä painaa paikallensa, sokka lukitsee sen siihen paikallensa ja kaikki toimii kivasti.
"Kertakäyttöisessä" se kestää sen yhden kasauksen ja käyttöä, mutta purkua ei kannata.
lukkosokallista ja sitten "kertakäyttösokallista". Näiden ero siinä, että kertakäyttöversioon jos erehdyit sen painelaakerin puristamaan kiinni etuajassa, olisit kasausvaiheessa hädässä...
Nimittäin on pirun vaikea laitella laatikkoa paikalleen, kun pitäis saada pujoteltua siirtäjän haarukan kanssa paikallensa samalla.
Sen sijaan kun sen laakerin laittaa paikalleensa siirtäjään ja sitä vääntämällä painaa paikallensa, sokka lukitsee sen siihen paikallensa ja kaikki toimii kivasti.
"Kertakäyttöisessä" se kestää sen yhden kasauksen ja käyttöä, mutta purkua ei kannata.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Saa sen haarukan hyvin pujotettua vaikka laakerin painaa asetelmaan, tosin helpompaa on laittaa se haarukkaan valmiiksi, molempia kokeiltu. Mikä on tuon kuvassa olevan renkaan tarkoitus, mikä on levyssä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
No niin. Vuosi sitten tuota tuli ihmeteltyä ja nyt jo kaukana mielen perukoilla - eikä kuviakaan ole yhtään. Sotkin tuon vissiin ihan siihen laakerin päässä olevaan sokkaan (Valeossa oikea sokka ja Sachsissa sitten kertakäyttöinen muovinen).
No, nyt muistaa taas hieman paremmin kun piti tosissaan alkaa miettiä :o
No, nyt muistaa taas hieman paremmin kun piti tosissaan alkaa miettiä :o
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Muovinen lukkorenkaan lukitsin on "ikuinen", mitään muita ei ole ikinä ollut näissä vetävissä kytkimissä? Ainakaan konsernin tuotteissa
nNiin ja levystä ei pidä ottaa mitään pois mitä siihen on suunniteltu...

- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jätetään paikoilleen, ehkä tuo pitää sisäosaa tiukemmin paikoillaan. Ainahan noissa kehitystä tapahtuu.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Valeon laakeri+asetelma+levysatsissa painelaakerin sokan pystyy avaamaan rikkomatta sellasella kellosepän ruuvimeisselillä... Niin mekin tehtiin (älä kysy, että miks siihen jouduttiin...). Sachsin vastaavassa taas sitten oli muovinen, kuulemma näytti semmoselta että kyllä se kestää, mut aukasussa hajoaisi.seppo kirjoitti:Muovinen lukkorenkaan lukitsin on "ikuinen", mitään muita ei ole ikinä ollut näissä vetävissä kytkimissä? Ainakaan konsernin tuotteissanNiin ja levystä ei pidä ottaa mitään pois mitä siihen on suunniteltu...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kannattaa pysyä merkkiin ja malliin tarkoitetuissa osissa ja tutustua korjausohjeisiin. Mm levyn tekstiin "lato cambio", tasapainoitusmerkkeihin jne. Ihan vaan vihjeeksi, silloin ei tule ongelmia ihan niin paljoa kuin näköjään joillekkin on tullut 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Lähinnä sähläämisestä johtui tuo k.o keissi ja muut ongelmat oli sitten ihan muuta... (oli muuten Ricambi Originale osat alunperin. Ei vaan lohduttanut, kun se kytkinakselin stefa petti alta ja tärveli uuden levyn...).seppo kirjoitti:Kannattaa pysyä merkkiin ja malliin tarkoitetuissa osissa ja tutustua korjausohjeisiin. Mm levyn tekstiin "lato cambio", tasapainoitusmerkkeihin jne. Ihan vaan vihjeeksi, silloin ei tule ongelmia ihan niin paljoa kuin näköjään joillekkin on tullut
Mul ois muuten täällä yks kappaletta parisataa kilsaa ajettuja kytkinasetelmia ja taitaa multa se painelaakerikin löytyä - nehän on molemmat käypää kamaa, kytkinlevy voipi jotain vaatia kun on syönyt öljyä...
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Toivottavasti meni oikeille paikoille sattumalta, ensimmäinen kerta tämmönen kaksoismassa tyyppinen kytkinlevy. Vahinkoa sen verran, että startit takimmainen pultti korkkasi kierteistä, saa luvan pysyä kahdella.
Toimi se ainakin koeajon verran hyvin, tiedä sitten miten jatkossa! Valeo oli paketin merkki ja tarjouksessa 173 euroa.
Vanhassa valeossa luki lisäksi vielä FIAT
Toimi se ainakin koeajon verran hyvin, tiedä sitten miten jatkossa! Valeo oli paketin merkki ja tarjouksessa 173 euroa.
Vanhassa valeossa luki lisäksi vielä FIAT
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mistähän mahtais jouhtua ettei pakkivalot pala vaikka polttimot on ehjät ja kokeiltu myös uusia polttimoja. Katsastusäijä vaan kaipas niintä.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jos vaikka johto on hinkkautunut poikki vaihdelaatikon läheltä tai katkaisija rikki, kait sulakkeet ehjät? Vai olikos tuo tomaatti?
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Eikö pakkivalo sijaitse takaluukussa? Se luukulle menevän johtosarjan piuhat taitaa olla poikki.
Vähän hankala purkaa, vaikka vikapaikka on ihan käsillä. Johtosarjan sisäpää on nimittäin hattuhyllyn alla, toinen pää on helpommin saatavilla luukun verhoilun alla.
Vähän hankala purkaa, vaikka vikapaikka on ihan käsillä. Johtosarjan sisäpää on nimittäin hattuhyllyn alla, toinen pää on helpommin saatavilla luukun verhoilun alla.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tää on ihan manuaali. Juu...tuo piuhasarja on mahdollinen kun yks parkkipolttimo joka on takaluukussa räpsyy kun availee konttia.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tai sitten se voipi olla kytkin... mulla oli pakin kytkin sanonu ittesä irti vaikka enste villi veikkaus osu niihin kontin piuhoihin ko oli mulla moni muukin lamppu pimeenä.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mistähän katsotaan ja täytetään 2,4 jtd 20v automaattiaskin öljyt? Poistoproppuakaan en varmuudella tiedä, perän kohdilla olisi sopivan näköinen kuusiokolo. Elearnin ehkä kertoisi mutta sitä en löydä...
Edit. Nyt on elearn mutta ei edelleenkään tietoa mistä laskisi ölpät ulos ja mistä uudet sisään ja kuinka paljon. Tuota en elearnista löytänyt. Sama aski Volvon joissain malleissa mutta niissä vissiin öljytikku ja sen putki josta uudet sisään. Tutkimus jatkunee...
Edit. Nyt on elearn mutta ei edelleenkään tietoa mistä laskisi ölpät ulos ja mistä uudet sisään ja kuinka paljon. Tuota en elearnista löytänyt. Sama aski Volvon joissain malleissa mutta niissä vissiin öljytikku ja sen putki josta uudet sisään. Tutkimus jatkunee...
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kuinka korkealle konetta on nostettava, että öljypohja mahtuu tulemaan pois tuossa dieselissä? Kokeilin moottoriripustustangolla, mutta loppui nostovara ja hieman liian takana nostaa moottorin päätykiinnikkeestä. Pitää vissiin laittaa moottorinostin jolla saa tarpeeksi ylös.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
EmmiMaria kirjoitti:mulla moni muukin lamppu pimeenä.



-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onkos ts:n nokkapukeissa sama kiristys 18-20nm mitä v6:ssa.
Onko muita momentti kiristys kohteita jakorempassa nokat, kiristin..?
Onko muita momentti kiristys kohteita jakorempassa nokat, kiristin..?
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Nokka-akselin laakerikannet 13-16 Nm. Kiristin 21-26Nm. Nokka-akselin 6mm pultit 10 Nm. Pakopuolen nokka-akselin hammaspyörä 100-124Nm. Kampiakselin hihnapyörä 24-26Nm. Nämä on 156 2.0 ts koneen arvoja ja 147 2.0 ts arvot hieman suuremmat, en tiedä miksi autodata ilmoitta niin. Kait noista suurimman osan voi kiristää käsituntumalla.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko dieselin moottorin ecu tulipellissä vai mikä boksi siinä on?
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
136hp 10V on apparin jalkatilassa, 140/150hp 10V konehuoneessa. 20V ei ole minulla tietoa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ok, kiitos. Elikä 140 hv malli ja se on siinä tulipellissä, miten vaan onnistuu tuon cruisen johdotus noihin liittimiin? Samalla lailla kait kuin muihinkin.
Asennuskaavion mukaan neljä johdinta ecuun tai sitä ennen olevaan liitimeen, jos sellainen on, yksi sulakerasiasta viikseen ja yksi jarrupolkimen kolmosnavasta ecuun. Taitas olla viisainta asentaa vaan goldcruisen säädin.
Asennuskaavion mukaan neljä johdinta ecuun tai sitä ennen olevaan liitimeen, jos sellainen on, yksi sulakerasiasta viikseen ja yksi jarrupolkimen kolmosnavasta ecuun. Taitas olla viisainta asentaa vaan goldcruisen säädin.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
20V on tulipellissä.Satakuusnelonen kirjoitti:136hp 10V on apparin jalkatilassa, 140/150hp 10V konehuoneessa. 20V ei ole minulla tietoa.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Piuha hankautunut poikki, meillä oli samat oireet ja luukun valot pimeänä.Redneck kirjoitti:Tää on ihan manuaali. Juu...tuo piuhasarja on mahdollinen kun yks parkkipolttimo joka on takaluukussa räpsyy kun availee konttia.
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ilmoittaudun kerhoon
Itsellänikin takakontin valo ei syty normaalisti. Luukun ollessa täysin aukinaisena valo ei syty, mutta hieman raollaan se syttyy... Siis johtosarjan kimppuun! Ilmeisesti ei aivan simppeli homma?
Ja minkäs kokoisia akkuja olette käyttäneet Bussoissanne? Kolme vuotta vanha 92 ah:n halpisakku (Atv?) tuli tiensä päähän... ohjekirja muistaakseni suosittelee maltillista 80 ah:ta. Kiitos!

Ja minkäs kokoisia akkuja olette käyttäneet Bussoissanne? Kolme vuotta vanha 92 ah:n halpisakku (Atv?) tuli tiensä päähän... ohjekirja muistaakseni suosittelee maltillista 80 ah:ta. Kiitos!
Jarru on vauhdin surma...
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mulla taitaa olla boschin silver s2 ikivanha jotain 60AH, ihan ok pelittäny ainakin kevät-kesä, talvella tuskin käynnistyy..
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mulla oli v6ssa 100Ah ja samoin nyt jtd:ssä. Seuraavaksi laitan optiman keltaisen niin toimii kylmässäkin varmasti.Akku kun on kontissa niin talvella ei tahdo latautua varsinkin jos on lisälämmitin ja lyhyehköä matkaa ajelee.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vieläkin tärkeämpää on ulostulovirta, mulla oli tuossa omassa hyvännäköinen alkuperäisakku 95Ah, mutta ulostulovirta 470A , kun laitoin 155:ssa olleen 77Ah ,missä ulostulovirta 780A niin johan alkoi käynnistymään ja pyöräyttää ihan erilailla.
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
No niin... kävin tänään Motonetissä ja kysyin rekisterinumerolla mitä akkua niiden koneet suosittelisivat! Kone näytti ainoastaan jotain 60Ah ja 65Ah:ta. Kävin kuitenkin kattelemassa minkälaista siellä on hyllyssä ja välillä 88-95Ah oli Exideä sekä jotain Euroglobea vai mikä lie? Euroglobe luonnollisesti halvin eli se kannattaa ilmeisesti unohtaa.
Ja niin. Toi ulosottovirta ei ole koskaan käynyt mielessäkään... hyvä tietää kun menee seuraavan kerran ostohousut jalassa kaupoille!
Ja niin. Toi ulosottovirta ei ole koskaan käynyt mielessäkään... hyvä tietää kun menee seuraavan kerran ostohousut jalassa kaupoille!
Jarru on vauhdin surma...
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Bensakone kyllä lähtee pienemmälläkin akun tehoilla, mutta diesel tarvitsee enemmän tehoa varsinkin talvella.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
No johan näitä nyt ilmaantuu...Moritz kirjoitti:Ilmoittaudun kerhoonItsellänikin takakontin valo ei syty normaalisti. Luukun ollessa täysin aukinaisena valo ei syty, mutta hieman raollaan se syttyy... Siis johtosarjan kimppuun! Ilmeisesti ei aivan simppeli homma?

-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
On mullakin kontin valoissa häikkää, kyllä se leima tulee mut kehotus vaa..Redneck kirjoitti:No johan näitä nyt ilmaantuu...Moritz kirjoitti:Ilmoittaudun kerhoonItsellänikin takakontin valo ei syty normaalisti. Luukun ollessa täysin aukinaisena valo ei syty, mutta hieman raollaan se syttyy... Siis johtosarjan kimppuun! Ilmeisesti ei aivan simppeli homma?
edelleen kattomatta, mutta kai se vaan täytyy raakasti käydä kiinni ja purkaa vaikkei millään viittis. Pakko se on kummiski kun ei muute mee leimasta läpi.
Ellei oo pakkivaloa myöten kaikki niin sit ehkä hylky ois jo aiheellinen
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Exidelle ääni täältä..Moritz kirjoitti:No niin... kävin tänään Motonetissä ja kysyin rekisterinumerolla mitä akkua niiden koneet suosittelisivat! Kone näytti ainoastaan jotain 60Ah ja 65Ah:ta. Kävin kuitenkin kattelemassa minkälaista siellä on hyllyssä ja välillä 88-95Ah oli Exideä sekä jotain Euroglobea vai mikä lie? Euroglobe luonnollisesti halvin eli se kannattaa ilmeisesti unohtaa.
Ja niin. Toi ulosottovirta ei ole koskaan käynyt mielessäkään... hyvä tietää kun menee seuraavan kerran ostohousut jalassa kaupoille!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Nyt on valot fiksattu ja syy löyty juurikin tuosta kontin piuhasarjasta
pakkivaloja ei löydy edelleenkään kaikki muut kyllä. Missäs se pakin kytkin mahtaa sijaita ?

- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Käsivalintaisessa laatikon kyljessä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Moi,
Olisikohan palstalla tietämystä - vaikka kysymyskin jää vielä vähän ontuvaksi..
Auto on 166 2,5v6, vasta 324tkm ajettu (ja joo, ei syö öljyä, vain bensaa).
Ruiskun vikavalo alkoi palaa satunnaisesti parisen viikkoa sitten.
Tapahtumaa edelsi outo lämmön nousu, viisari kävi 110 asteessa, ilmeisesti flekti ei kaupunkiajossa herännyt? Lämmöt palautuivat eikä siitä muita havaittavia ongelmia seurannut.
No, enää ruiskuvalo ei sammu normiajassa käynnistyksen jälkeen. Sammuu kyllä lopulta, mutta syttyy aina uudelleen ajaessa etenkin kun kaasua painaa hyvin kevyesti. Satunnaisesti valo on sammuksissa pitkäänkin, mutta palaa aina uudelleen. Veto heikkenee valon syttyessä, mutta auto täysin ajettavissa. Palaa ja ei pala.
Str-nappi pohjassa palaa mielestäni vähemmän.
ECu ei antanut obd-portin kautta koodeja kaverin läppäriin, jossa oli alfatkin tunnistava softa.
Ei-merkkikorjaamo sai vikakoodit, niitä oli kolmesta vai oliko neljästä suuttimesta. Huollon arvion mukaan vika ei voi olla mekaaninen, vaan liittyy jännitehäviöön: moottorille/eculle tuleva jännite on liian matala, laturi lataa yli 14 volttia ja akku kunnossa, hävikkiä syntyy ilmeisesti akun moottorin välillä. Perille pääsee vain reilut 10 volttia. On myös löytynyt johto joka
havaittavasti lämpenee. Kun saan nähdä johdon/kuvattua sen, palaan asiaan.
Mutta onko tämä jolle kulle tuttu aihe jo ennalta?
t
Mikko L
Hki
166 2,5V6
ex saabisti..
Olisikohan palstalla tietämystä - vaikka kysymyskin jää vielä vähän ontuvaksi..
Auto on 166 2,5v6, vasta 324tkm ajettu (ja joo, ei syö öljyä, vain bensaa).
Ruiskun vikavalo alkoi palaa satunnaisesti parisen viikkoa sitten.
Tapahtumaa edelsi outo lämmön nousu, viisari kävi 110 asteessa, ilmeisesti flekti ei kaupunkiajossa herännyt? Lämmöt palautuivat eikä siitä muita havaittavia ongelmia seurannut.
No, enää ruiskuvalo ei sammu normiajassa käynnistyksen jälkeen. Sammuu kyllä lopulta, mutta syttyy aina uudelleen ajaessa etenkin kun kaasua painaa hyvin kevyesti. Satunnaisesti valo on sammuksissa pitkäänkin, mutta palaa aina uudelleen. Veto heikkenee valon syttyessä, mutta auto täysin ajettavissa. Palaa ja ei pala.
Str-nappi pohjassa palaa mielestäni vähemmän.
ECu ei antanut obd-portin kautta koodeja kaverin läppäriin, jossa oli alfatkin tunnistava softa.
Ei-merkkikorjaamo sai vikakoodit, niitä oli kolmesta vai oliko neljästä suuttimesta. Huollon arvion mukaan vika ei voi olla mekaaninen, vaan liittyy jännitehäviöön: moottorille/eculle tuleva jännite on liian matala, laturi lataa yli 14 volttia ja akku kunnossa, hävikkiä syntyy ilmeisesti akun moottorin välillä. Perille pääsee vain reilut 10 volttia. On myös löytynyt johto joka
havaittavasti lämpenee. Kun saan nähdä johdon/kuvattua sen, palaan asiaan.
Mutta onko tämä jolle kulle tuttu aihe jo ennalta?
t
Mikko L
Hki
166 2,5V6
ex saabisti..
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mulla syttyi yhden reissun aikana kahdesti vikavalo ja tällöin oli muistissa kaasupolkimen anturi. Vetoja ei ollut juurikaan kun tuo vika oli päällä. Ei kylläkään uusiutunut ikinä uudelleen,joten en tehnyt sille mitään. Lämpömittari nousi joskus talvi aamuna suoraan 90 asteeseen vaikka auto oli koko yön seissyt. Virrat pois ja päälle ja mittari olikin taas "nollilla". Moottorin maapisteen käytin tuolloin auki ja putsasin sen,mutta tuli myöhemmin mieleen,että olisi voinut vaihtaa koko maakaapelinkin uuteen. Toisaalta startti kyllä pyöritti aina hyvin,joten maita sai kyllä jotakin kautta. Suuttimia ei herjannut ikinä mun aikana,mutta menikös noille virrat sen pyöreän moninapaliittimen kautta mikä on siinä termostaatin nurkilla? Jos siinä on kosketusvikaa/vettä päässyt tms. Toki jos ECUlle tulee vain 10V,ei sekään oikein riitä,joten jännitehäviötä jossain on. Jos tän sulake on siellä pyyhkijän kaukalossa,niin vika voisi hyvinkin olla hapettuneissa sulakepesän pohjissa. Toivottavasti vika löytyy
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kiitos havainnoista,
Auto haettu huollosta. Vikakoodit oli tulleet jännitteen mataluudesta, kaikista suuttimista ja vielä jostain jota nyt en muista. Ne on toki nollattu, mutta oletettavasti tulevat heti uudelleen jos vika ilmenee.
Konehuoneessa, tulipellissä on kuskin kohdalla kannella suojattu liitinrasia, kannen alla kolme järeää virtakaapelia, vasemman puoleinen (punainen) tullee suoraan akulta ja lattaliittimestä lähtee samanmoinen akkukaapelin paksuinen kaapeli tulipellin suuntaisesti vänkärin puolelle. Tätä eivät olleet purkaneet, mutta oletettavasti ecu sijaitsee siellä (itse en tiedä)?
Ko. kaapeli kuulemma lämpenee ja on todennäköinen vian syy. Liitännät rasiassa olivat siistit ja hapettumattomat.
niin, ja entäs se vikavalo? No sitä ei näkynyt koko 5km kotimatkalla..
ja ps.
Caijo-Romeo on tehnyt tämän kanssa hyvää työtä aikoinaan, on ollut luotettava peli jo 10tkm ja ajettavuuskin on kohdallaan, ei mitään ylimääräisiä ääniä alustasta ja on aavistuksen vakiota jämäkämpi, liekö syynä uretaanipuslat taka-akselilla?
mikko L
Auto haettu huollosta. Vikakoodit oli tulleet jännitteen mataluudesta, kaikista suuttimista ja vielä jostain jota nyt en muista. Ne on toki nollattu, mutta oletettavasti tulevat heti uudelleen jos vika ilmenee.
Konehuoneessa, tulipellissä on kuskin kohdalla kannella suojattu liitinrasia, kannen alla kolme järeää virtakaapelia, vasemman puoleinen (punainen) tullee suoraan akulta ja lattaliittimestä lähtee samanmoinen akkukaapelin paksuinen kaapeli tulipellin suuntaisesti vänkärin puolelle. Tätä eivät olleet purkaneet, mutta oletettavasti ecu sijaitsee siellä (itse en tiedä)?
Ko. kaapeli kuulemma lämpenee ja on todennäköinen vian syy. Liitännät rasiassa olivat siistit ja hapettumattomat.
niin, ja entäs se vikavalo? No sitä ei näkynyt koko 5km kotimatkalla..

ja ps.
Caijo-Romeo on tehnyt tämän kanssa hyvää työtä aikoinaan, on ollut luotettava peli jo 10tkm ja ajettavuuskin on kohdallaan, ei mitään ylimääräisiä ääniä alustasta ja on aavistuksen vakiota jämäkämpi, liekö syynä uretaanipuslat taka-akselilla?
mikko L
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
No kiitos kiitos,kiva kuulla. Vähän jäi auto vielä kesken minun jäljiltä,mm zenderin puskurin levikkeet oli mietinnässä kun noi helmatkin tuli siihen laitettua..
Yllättävän napakan tuntuinen oli vaikka vakio jouset ja iskarit on paikoillaan. Uretaanipuslat varmaan tukevoittaa jonkun verran kyllä. ECU on repsikan jalkotilassa muovipaneelin alla. Se on päävirran jakoblokki siinä tulipellissä,siihen tulee akulta paksu kaapeli joka haarautuu startille ja laturille (ainakin). Jos kuumiaa niin siinähän se vika piilee. Olisko hapettunut kuoren sisältä tms.

Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
-Jos piuha kuumenee pistemäisesti, on siltä kohtaa säikeitä poikki/hapettumaa/tms eli piuhavika.
-Jos piuha kuumenee tasaisesti koko mitaltaan, on piuha liian ohut siinä kulkevalle virralle.
-Jos alkuperäinen piuha on liian ohut eikä se ole tunnettu tyyppiongelma, niin on syytä miettiä että onko sen perään ilmestynyt lisää kuormaa.
-Jos joku piuhan perässä oleva purkki/komponentti/tms hörppii liikaa virtaa on vika siinä eikä kuumenevassa piuhassa, vaikka jälkimmäinen vian ilmaiseekin.
-Jos piuhan jatkeeksi on jälkiasennettu lisää varusteita ja ne toimivat oikein mutta syöttöpiuhassa ei vaan riitä koko, on syytä vaihtaa piuha paksumpaan.
-Jos piuha kuumenee tasaisesti koko mitaltaan, on piuha liian ohut siinä kulkevalle virralle.
-Jos alkuperäinen piuha on liian ohut eikä se ole tunnettu tyyppiongelma, niin on syytä miettiä että onko sen perään ilmestynyt lisää kuormaa.
-Jos joku piuhan perässä oleva purkki/komponentti/tms hörppii liikaa virtaa on vika siinä eikä kuumenevassa piuhassa, vaikka jälkimmäinen vian ilmaiseekin.
-Jos piuhan jatkeeksi on jälkiasennettu lisää varusteita ja ne toimivat oikein mutta syöttöpiuhassa ei vaan riitä koko, on syytä vaihtaa piuha paksumpaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko v6 2003vm mallissa tasapainoakselille oma hihna?
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei siellä ole tasapainoakselia.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Hyvä, kiitosSatakuusnelonen kirjoitti:Ei siellä ole tasapainoakselia.

- oopeekoo
- Viestit: 21
- Liittynyt: 24 Tammi 2016, 23:58
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 166 2.5 V6 -99
- Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Miten mahtaa jäähdyttimet sopia eri mallien kesken 166:ssa? Paukahti jäähdyttimeen tulla reikä ja uus tarviis löytää. 2.5 V6 -1999
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Tällaisen tilasin ja viikossa tuli ja toimii.
molex to sata, lose all your data.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Saa lähempääkin ja hyvään hintaan. Silverisen 166:n laitettiin tuo ja vaikutti ihan asialliselta, hintaansa nähden.
https://spareto.com/products/d7d007tt-c ... r-radiator
https://spareto.com/products/d7d007tt-c ... r-radiator
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92