164 helmamuovien maalaaminen korin väriseksi?
Valvoja: Moderators
164 helmamuovien maalaaminen korin väriseksi?
Omassa kuusnepassa nuo grafiitinväriset helmamuovit alkavat olla aika lailla kapisessa kunnossa; vaaleaan muoviin asti ulottuvia naarmuja & kivisuihkujen aiheuttamia kulumia. yksi muovi on rumasti kiinni ruuveilla (edellisen omistajan toimesta) ja yksi lerpsottaa ihan muuten vaan. Vituttaa katella.
Netissä tulee perkeleesti vastaan noita muoveiltaan + puskureiltaan korinväriseksi maalattuja kuusnepoja -nyt itsekin olen kummallisesti jämähtänyt miettimään että olisiko siinä itsellekin kesäksi projektia jos maalaisi nuo muovit uusiksi. En oikein tiedä onko järkevää niinkuin ulkonäöllisesti? Oma auto on punainen joten tuleeko liikaa amismeininkiä? Tuumasin vielä että jos paklaisi jollain joustavalla paklilla nuo sivumuovien yläosien urat kun ne välillä tuntuvat käyvän silmiin -tulisi vähän tasaisempi kylki (saisiko jopa näyttämään vähän noilta faceliftatuilta kuusnepoilta 90 -luvun puolivälistä jos hyvin onnistuisi).
Onko joko palstalainen erehtynyt raiskaamaan oman kuusnepansa ja onko ollut tyytyväinen lopputulokseen? Toinen vaihtoehto olisi maalata pikimustaksi nuo muovit kun jotain niille pitää tehdä... Entä jos ottaa nuo sivumuovit kokonaan pois, mitä löytyy alta???
Kertokaapa mielipiteenne niin tuumaillaan asiaa -kalluppi pystyyn (voin koitella photoshopata jotain esimerkkikuvaa tässä lähiaikoina)
Netissä tulee perkeleesti vastaan noita muoveiltaan + puskureiltaan korinväriseksi maalattuja kuusnepoja -nyt itsekin olen kummallisesti jämähtänyt miettimään että olisiko siinä itsellekin kesäksi projektia jos maalaisi nuo muovit uusiksi. En oikein tiedä onko järkevää niinkuin ulkonäöllisesti? Oma auto on punainen joten tuleeko liikaa amismeininkiä? Tuumasin vielä että jos paklaisi jollain joustavalla paklilla nuo sivumuovien yläosien urat kun ne välillä tuntuvat käyvän silmiin -tulisi vähän tasaisempi kylki (saisiko jopa näyttämään vähän noilta faceliftatuilta kuusnepoilta 90 -luvun puolivälistä jos hyvin onnistuisi).
Onko joko palstalainen erehtynyt raiskaamaan oman kuusnepansa ja onko ollut tyytyväinen lopputulokseen? Toinen vaihtoehto olisi maalata pikimustaksi nuo muovit kun jotain niille pitää tehdä... Entä jos ottaa nuo sivumuovit kokonaan pois, mitä löytyy alta???
Kertokaapa mielipiteenne niin tuumaillaan asiaa -kalluppi pystyyn (voin koitella photoshopata jotain esimerkkikuvaa tässä lähiaikoina)
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Jos päädyt maalamaan korinväriseksi nuo helmat niin omaan silmääni sopi paremmin tälläinen että alaosat onn kuitenkin mustat http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2187
- GangstaPapa
- Viestit: 135
- Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 164 helmamuovien maalaaminen korin väriseksi?
Raiskattu on ja tyytyväisiä ollaan. Itsellä oli vaalea harmaa - tumma harmaa yhdistelmä ja mustat helmat. Kaikki maalattiin tuoksi vaalean harmaaksi. Koko punainen kuusnepa.... ensimmäinen ajatus on että aikas erikoinen, toinen että voisi olla aika makee... onhan noita kuvia kyllä nähnyt.pulukka kirjoitti:Onko joko palstalainen erehtynyt raiskaamaan oman kuusnepansa ja onko ollut tyytyväinen lopputulokseen?
Mitä sitten tulee kustannuksiin ja työhön... puskurit, helmat ja ovilistat irti ja maaliin... kaikenlisäks muun maalin saaminen siihen kuntoon että näyttäisi samalta kuin uudet muovi osat... aika moinen urakka, kun kyseessä on punanen auto.
Elikkä rahaa kyllä menis, itsellä naapuri maalas kaikki paitsi katon ja ovet (lukuunottamatta tietty sitä muovipaneelia) työnlaatu kohtalainen rahaa palo n. 500€ (siihen kuului työt, maalit niin ja lisäks paklaustyöt) osat irroittelin itse. Onko lopputulos sitten rahan ja vaivan väärti, NO TOTTAKAI
Tietysti suuri vaikutus on sillä että mihin kuntoon tuon vanhan punasen saa.
siinä pikaisesti photoshopattu versio (muovit maalattu ja urat tasoitettu):
http://albumit.eiri.fi/view.photo.jsp?t ... &photoName
sehän tässä onkin että aikomus olisi tehdä koko homma itse. On tullut leikittyä noilla laadukkailla maalikaupan spreipulloilla jo auton vanteiden ja takakaarien kanssa joten luotan siihen että tulee ihan välttävä jälki noin itse tehtynäkin -siihen vaan yhtä laadukas spraylakka päälle ja avot -ei pidä noita maaleja hankkia mistään biltemasta nimimerkillä kokemusta on ja Bluebirdistä tuli aika näky
Osien irroittaminen ja esikäsittely pakalauksineen (varsinkin jo nuo urat tasoitellaan) niin onkin sitten jo homma itsessään... kommentteja?
http://albumit.eiri.fi/view.photo.jsp?t ... &photoName
sehän tässä onkin että aikomus olisi tehdä koko homma itse. On tullut leikittyä noilla laadukkailla maalikaupan spreipulloilla jo auton vanteiden ja takakaarien kanssa joten luotan siihen että tulee ihan välttävä jälki noin itse tehtynäkin -siihen vaan yhtä laadukas spraylakka päälle ja avot -ei pidä noita maaleja hankkia mistään biltemasta nimimerkillä kokemusta on ja Bluebirdistä tuli aika näky
Osien irroittaminen ja esikäsittely pakalauksineen (varsinkin jo nuo urat tasoitellaan) niin onkin sitten jo homma itsessään... kommentteja?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Omaa punaista Kuusnepaa kun piti maalauttaa niin mietin tuota samaa kokopunaista. Sitten satuin näkemään yhden yksilön josta oli kylkimuovit vedetty punaiseksi lukuunottamatta urien väliin jääviä "listoja". Ei muuten tarvinnut tuon näkemisen jälkeen miettiä hetkeäkään, värityksestä tuli alkuperäisen mallin mukainen.
Eikä kenenkään kannata loukkaantua, makuasia mikä makuasia.
Eikä kenenkään kannata loukkaantua, makuasia mikä makuasia.
- Epäkelpokeräilijä -
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tarkoitat ilmeisesti niitä ovien alareunassa olevia kumi "tiivisteitä". Itse ajattelin kans että miltä ne näyttäisi ainoana mustana autossa, mutta mun silmääni ne oikeastaan sopii siihen, tämä siis hopeisessa.... punaisessa voi olla eri asiaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:urien väliin jääviä "listoja"
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei kun tarkoitin niitä kylkimuovien kolmen uran väliin jäävää kahta ulkopinnan tasolla olevaa viirua. Nehän ovat suunnilleen sillä kohtaa missä monessa autossa kiertää kylkilistat, nyt noista oli tehty "listat" jättämällä ne tummiksi.
Tuskin ne alareunojen kumitiivisteet niin pahalta näyttävät, jäähän sitä mustaa muutenkin ainakin ikkunalistoihin ja -tiivisteisiin.
Tuskin ne alareunojen kumitiivisteet niin pahalta näyttävät, jäähän sitä mustaa muutenkin ainakin ikkunalistoihin ja -tiivisteisiin.
- Epäkelpokeräilijä -
Älä ala kikkailemaan noilla.pulukka kirjoitti: On tullut leikittyä noilla laadukkailla maalikaupan spreipulloilla
Hyvää ja halpaa oikotietä kun ei ole olemassa valitettavasti.
Muoviosille on ihan oma pakkelit ja pohjustusaineet.
Maalin ja lakan sekaan sekaan tarviit vielä joustoainettakin.
Jos pelkät muovit maalaa ja ei muuta niin näyttää hiukan hölmöltä kun muussa autossa on vanha maalipinta.
Spraymaalauksen kestävyyskin on niin ja näin. Voi se vuoden pysyä paikoillaan ennenkuin romahtaa alas
Paras jälki tulee kun ylimaalaa koko auton.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: 164 helmamuovien maalaaminen korin väriseksi?
Elä hyvä mies ala tuhrimaan niitä kylkiä millään spreilläpulukka kirjoitti: Kertokaapa mielipiteenne niin tuumaillaan asiaa -kalluppi pystyyn (voin koitella photoshopata jotain esimerkkikuvaa tässä lähiaikoina)
Sprei ei kiillä, sprei ei peitä, sprei ei kestä, sprei... ei, ei ei
Kylkien ja puskurien maalaamiseen menis varmaan 10 purkkia pohjamaalia (a x euroa), 8 purkkia pintaväriä (a x 8-10euroa), lakat varmaan kanssa jotain 8 purkkia (a x 5-10 euroa) plus sitten vielä muovipohjamaalit plus muut.
Silti tulis epätasanen kun spreissä on niin onneton suihku ruiskuun verrattuna. Ja sormi olis sairaan kipee
Ruiskumaalit tollaseen hommaan maksais varmaan jotain 50e + muovipohjamaalit.
Se on tietysti ongelma jos ei itellä ole kompuraa. Ite ruiskuhan on halpa jos ei oo kauheen vaativa. Esim. Bilteman yläsäiliöspruutta on ihan tarpeeks hyvä tollaseen harrastelumaalailuun ja hintaa on hurjat pari kymppiä.
Sit vaan kaverilta kompura lainaks ja opettelemaan
Hmm-hm, tyttöystävän isällä kyllä on tuommonen ihan kunnon kompura ja tuokin biltema avattiin tuonne 10 km päähän. Sieltähän noita maaliruiskuja saisi pennillä. Jos tuohon hommaan kesän aikana tulee ruvettua niin kaipa se pitäisi siihen maaliruiskun hankintaan taipua kun niin kovasti perkele painostatte -ainahan semmoselle käyttöä löytyy kun on vanha auto talossa ja kaikkea on tullut maalailtua spreillä jo pennusta asti (oisittepa nähny muinoin Helkama AX:ni)
Katsokaas voisinhan tuota irrotella ainakin nuo ovimuovit valmiiksi irti, hioa ja paklata ne jonka jälkeen vaan mennä kaljakorin kanssa kauniina kesäpäivänä surauttamaan pohjamaalit ja pintamaali lakkoineen niiden pintaan -onnistuu ulkonakin tuommosten läpysköiden maalaus vai? Kaipa siinä usemman tunnin saapi hurahtamaan kun ei varmasti ihan kerros per maali riitä. Eikös niissä ole aika maalikohtaiset ohjeet tapaan odota 20 min. kunnes ylimaalaat. Eihän se alfakaan niin pahalta näytä jos ajelee puolet kesästä ilman ovimuoveja...
Ei tulisi isoa vahinkoa ja jos maalais vain nuo sivumuovit jotka vois sitten pistää hiekkapaperilla tasaiseksi jos ei tule hyvää jälkeä ja sitten vaan väliaikaisesti mattamustaa vannemaalia päälle kunnes taipuu uuteen yritykseen -Jos taas tulisi hyvää jälkeä niin voisipa sitten harkita vaikka noidenkin puskurien käsittelyä uuden kaljiksen voimalla
Tuossa naapurin automaalikaupassa varmasti osaavat neuvoa/myydä oikeat maalit + lisäaineet kun menee sinne ulisemaan. Tosiaan, maalin kai pitäisi olla jotenkin joustavaa kun nuo muovithan ovat tuommosia leprukoita että niitä sa jalalla paineltua mutkalle. Eikös se tavan maali rapisisi heti omille teilleen..?
Voihan perkele, nyt rupesi tosissaan kiinnostamaan tuo rojetki. Tuossapa saisi halvalla isolla vaivalla uutta luukkia autoon -kun ei ole köyhällä vara ostaa edes madallusjousia iskareista puhumattakaan... Työttömällähän ei ole kesällä muuta kuin aikaa
Katsokaas voisinhan tuota irrotella ainakin nuo ovimuovit valmiiksi irti, hioa ja paklata ne jonka jälkeen vaan mennä kaljakorin kanssa kauniina kesäpäivänä surauttamaan pohjamaalit ja pintamaali lakkoineen niiden pintaan -onnistuu ulkonakin tuommosten läpysköiden maalaus vai? Kaipa siinä usemman tunnin saapi hurahtamaan kun ei varmasti ihan kerros per maali riitä. Eikös niissä ole aika maalikohtaiset ohjeet tapaan odota 20 min. kunnes ylimaalaat. Eihän se alfakaan niin pahalta näytä jos ajelee puolet kesästä ilman ovimuoveja...
Ei tulisi isoa vahinkoa ja jos maalais vain nuo sivumuovit jotka vois sitten pistää hiekkapaperilla tasaiseksi jos ei tule hyvää jälkeä ja sitten vaan väliaikaisesti mattamustaa vannemaalia päälle kunnes taipuu uuteen yritykseen -Jos taas tulisi hyvää jälkeä niin voisipa sitten harkita vaikka noidenkin puskurien käsittelyä uuden kaljiksen voimalla
Tuossa naapurin automaalikaupassa varmasti osaavat neuvoa/myydä oikeat maalit + lisäaineet kun menee sinne ulisemaan. Tosiaan, maalin kai pitäisi olla jotenkin joustavaa kun nuo muovithan ovat tuommosia leprukoita että niitä sa jalalla paineltua mutkalle. Eikös se tavan maali rapisisi heti omille teilleen..?
Voihan perkele, nyt rupesi tosissaan kiinnostamaan tuo rojetki. Tuossapa saisi halvalla isolla vaivalla uutta luukkia autoon -kun ei ole köyhällä vara ostaa edes madallusjousia iskareista puhumattakaan... Työttömällähän ei ole kesällä muuta kuin aikaa
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Tämä siis välttäisi hommaan?:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... d=144&SID=
Entäs tämä -onko parempi?
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... d=144&SID=
Tähänhän ei tarvitsisi edes kompuraa -onko joku testannut. Oispa mahtavaa jos tällä tekis jotakin niin voisi maalata vaikka missä:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 1073879415
Asiasta tuhannenteen, kiitokset HOTAKAINEN -suosittelit mulle nykivien lasipyyhinten korjaukseksi joskus pari vuotta sitten että voitele pyyhinvivusto. Auton ostamisesta lähtien kirosin jokaista taivaalta satavaa vesipisaraa ja pyyhkimet toimivat aina vaan huonommin kun en uskonut että voi niinkin pienestä kiikastaa kuin voitelusta. Lopulta viime vkl nikkaroin koneiston kokonaan atomeiksi ja totesin että onpas perkeles jäykkänä kaikki nivelet -hädintuskin sai käsivoimalla liikkumaan.
Lutrasinpa sitten moottoriöljyä joka niveleen ja avot pyyhkimet toimivat nyt jopa ilman isoa jännitettä niin ettei auton arvitse olla käynnissä mahtavaa!!!!! (tosin pyyhinten takaisinasentaminen olikin taas tarina itsessään -onneksi ymmärsin palikkatestin kahdella edestakaisin purkamisella kun se vipu on liitettävä siihen moottoriin yhteen ja ainoaan oikeaan kohtaan. Ekalla kerralla pyyhkimet suihkivat nääs konehuoneen puolella). Siis Kiitoksia paljon neuvosta Hotakainen, jopa näin vuosien jälkeen!
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... d=144&SID=
Entäs tämä -onko parempi?
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... d=144&SID=
Tähänhän ei tarvitsisi edes kompuraa -onko joku testannut. Oispa mahtavaa jos tällä tekis jotakin niin voisi maalata vaikka missä:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 1073879415
Asiasta tuhannenteen, kiitokset HOTAKAINEN -suosittelit mulle nykivien lasipyyhinten korjaukseksi joskus pari vuotta sitten että voitele pyyhinvivusto. Auton ostamisesta lähtien kirosin jokaista taivaalta satavaa vesipisaraa ja pyyhkimet toimivat aina vaan huonommin kun en uskonut että voi niinkin pienestä kiikastaa kuin voitelusta. Lopulta viime vkl nikkaroin koneiston kokonaan atomeiksi ja totesin että onpas perkeles jäykkänä kaikki nivelet -hädintuskin sai käsivoimalla liikkumaan.
Lutrasinpa sitten moottoriöljyä joka niveleen ja avot pyyhkimet toimivat nyt jopa ilman isoa jännitettä niin ettei auton arvitse olla käynnissä mahtavaa!!!!! (tosin pyyhinten takaisinasentaminen olikin taas tarina itsessään -onneksi ymmärsin palikkatestin kahdella edestakaisin purkamisella kun se vipu on liitettävä siihen moottoriin yhteen ja ainoaan oikeaan kohtaan. Ekalla kerralla pyyhkimet suihkivat nääs konehuoneen puolella). Siis Kiitoksia paljon neuvosta Hotakainen, jopa näin vuosien jälkeen!
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Juu, mulla on just toi Bilteman yläsäiliöruisku. Ihan pätevä mun mielestä. Löytyy vielä pari alasäiliöllistäkin, mutta henk. koht. tykkään enemmän yläsäiliöllisestä.
Ei oo säiliö "edessä" kun maalaa ja alasäiliöllinen tahtoo jättää aina isomman tai pienemmän lirun kipon pohjalle, jota ei voi hyödyntää.
Jos ulkona maalaat niin kannattaa maalata keväällä kun ilmat alkavat lämpenemään. Ei katsos ole vielä pörriäisiä ym. juttusia ilmassa. Ne kun tykkäävät laskeutua aina kiiltävälle juuri maalatulle pinnalle.
Ja sitten tietysti sellanen paikka missä ei hirveesti pöllyä. Maa kannattaa vielä kastella varmuuden vuoksi.
Biltemasta saa pätevää (halpaa) tinneriä välineiden pesuun. Kai sitä vois ihan ohentimenakin käyttää.. ehkä ja maalikaupan jannu neuvoo kyllä maaleissa ja pohjatöissä.
Kyllä tommonen ruisku on mun mielestä ihan kannattava investointi. Siitä sähköruiskusta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta isäukko ainakin sanoi, että sellasella maalattaessa maalin täytyy olla aika lirua, että toimii. Eli pohjamaalille ei ainakaan hyvä. Taitaa olla vähän lelu paineilmakäyttöiseen verrattuna.
Ei oo säiliö "edessä" kun maalaa ja alasäiliöllinen tahtoo jättää aina isomman tai pienemmän lirun kipon pohjalle, jota ei voi hyödyntää.
Jos ulkona maalaat niin kannattaa maalata keväällä kun ilmat alkavat lämpenemään. Ei katsos ole vielä pörriäisiä ym. juttusia ilmassa. Ne kun tykkäävät laskeutua aina kiiltävälle juuri maalatulle pinnalle.
Ja sitten tietysti sellanen paikka missä ei hirveesti pöllyä. Maa kannattaa vielä kastella varmuuden vuoksi.
Biltemasta saa pätevää (halpaa) tinneriä välineiden pesuun. Kai sitä vois ihan ohentimenakin käyttää.. ehkä ja maalikaupan jannu neuvoo kyllä maaleissa ja pohjatöissä.
Kyllä tommonen ruisku on mun mielestä ihan kannattava investointi. Siitä sähköruiskusta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta isäukko ainakin sanoi, että sellasella maalattaessa maalin täytyy olla aika lirua, että toimii. Eli pohjamaalille ei ainakaan hyvä. Taitaa olla vähän lelu paineilmakäyttöiseen verrattuna.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tiedän että ainakin useissa sähköruiskuissa on rajoitukset että ei voi käyttää kuin öljy tai vesi pohjaista maalia, se kannattaisi ainakin tarkistaa.
Muutenkin tuntuu tuommoinen sähköruisku vähän liian "karkealta" auton maalaukseen. Varmaa tietoa ei ole soveltuvuudesta, mutta vähän olisin skeptinen.
Edit: ai niin ja puhuit myös tuosta vetelille pinnoille soveltuvasta maalista. En asiasta mitään tiedä, mutta ainakin naapurini maalas alfan muovi ja pelti alueet samalla maalilla. muoviin tietty pohjusteet. Ei ainakaan maalit rapise jos muoveja vetkuttelee, tiedä sitten onko se maali taas paras mahdollinen pellille
Muutenkin tuntuu tuommoinen sähköruisku vähän liian "karkealta" auton maalaukseen. Varmaa tietoa ei ole soveltuvuudesta, mutta vähän olisin skeptinen.
Edit: ai niin ja puhuit myös tuosta vetelille pinnoille soveltuvasta maalista. En asiasta mitään tiedä, mutta ainakin naapurini maalas alfan muovi ja pelti alueet samalla maalilla. muoviin tietty pohjusteet. Ei ainakaan maalit rapise jos muoveja vetkuttelee, tiedä sitten onko se maali taas paras mahdollinen pellille
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Juu, olen itsekin käyttänyt pelti- ja muoviosissa samaa maalia. Muoviosiin vaan muovipohjamaali alle. Ja muovipohjamaali on ollut ihan spraytavaraa (*kröhöm* ). Muovipohjamaalin päälle sitten hiontaväri, maali ja lakka.
Mulla ei ole omakohtaista kokemusta noista "oikeista" elastisista maaleista, mutta ei ne varmaan ainakaan huonompia ole.
Mulla ei ole omakohtaista kokemusta noista "oikeista" elastisista maaleista, mutta ei ne varmaan ainakaan huonompia ole.