164 helmamuovien maalaaminen korin väriseksi?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

164 helmamuovien maalaaminen korin väriseksi?

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Omassa kuusnepassa nuo grafiitinväriset helmamuovit alkavat olla aika lailla kapisessa kunnossa; vaaleaan muoviin asti ulottuvia naarmuja & kivisuihkujen aiheuttamia kulumia. yksi muovi on rumasti kiinni ruuveilla (edellisen omistajan toimesta) ja yksi lerpsottaa ihan muuten vaan. Vituttaa katella.

Netissä tulee perkeleesti vastaan noita muoveiltaan + puskureiltaan korinväriseksi maalattuja kuusnepoja -nyt itsekin olen kummallisesti jämähtänyt miettimään että olisiko siinä itsellekin kesäksi projektia jos maalaisi nuo muovit uusiksi. En oikein tiedä onko järkevää niinkuin ulkonäöllisesti? Oma auto on punainen joten tuleeko liikaa amismeininkiä? Tuumasin vielä että jos paklaisi jollain joustavalla paklilla nuo sivumuovien yläosien urat kun ne välillä tuntuvat käyvän silmiin -tulisi vähän tasaisempi kylki (saisiko jopa näyttämään vähän noilta faceliftatuilta kuusnepoilta 90 -luvun puolivälistä jos hyvin onnistuisi).

Onko joko palstalainen erehtynyt raiskaamaan oman kuusnepansa ja onko ollut tyytyväinen lopputulokseen? Toinen vaihtoehto olisi maalata pikimustaksi nuo muovit kun jotain niille pitää tehdä... Entä jos ottaa nuo sivumuovit kokonaan pois, mitä löytyy alta???

Kertokaapa mielipiteenne niin tuumaillaan asiaa -kalluppi pystyyn (voin koitella photoshopata jotain esimerkkikuvaa tässä lähiaikoina) :lol:
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jos päädyt maalamaan korinväriseksi nuo helmat niin omaan silmääni sopi paremmin tälläinen että alaosat onn kuitenkin mustat http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2187

Avatar
GangstaPapa
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30

Viesti Kirjoittaja GangstaPapa »

Aikanaan täällä suunnalla kulki juuri tuon kuvan kaltainen auto. Ei oikein mun mieleen toi alaosan maalaus. Häviää arvokkuus autolta, mutta ainakin on tuninki :P
Autot

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 164 helmamuovien maalaaminen korin väriseksi?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

pulukka kirjoitti:Onko joko palstalainen erehtynyt raiskaamaan oman kuusnepansa ja onko ollut tyytyväinen lopputulokseen?
Raiskattu on ja tyytyväisiä ollaan. Itsellä oli vaalea harmaa - tumma harmaa yhdistelmä ja mustat helmat. Kaikki maalattiin tuoksi vaalean harmaaksi. Koko punainen kuusnepa.... ensimmäinen ajatus on että aikas erikoinen, toinen että voisi olla aika makee... onhan noita kuvia kyllä nähnyt.

Mitä sitten tulee kustannuksiin ja työhön... puskurit, helmat ja ovilistat irti ja maaliin... kaikenlisäks muun maalin saaminen siihen kuntoon että näyttäisi samalta kuin uudet muovi osat... aika moinen urakka, kun kyseessä on punanen auto.
Elikkä rahaa kyllä menis, itsellä naapuri maalas kaikki paitsi katon ja ovet (lukuunottamatta tietty sitä muovipaneelia) työnlaatu kohtalainen rahaa palo n. 500€ (siihen kuului työt, maalit niin ja lisäks paklaustyöt) osat irroittelin itse. Onko lopputulos sitten rahan ja vaivan väärti, NO TOTTAKAI :mrgreen:
Tietysti suuri vaikutus on sillä että mihin kuntoon tuon vanhan punasen saa.

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

siinä pikaisesti photoshopattu versio (muovit maalattu ja urat tasoitettu):

http://albumit.eiri.fi/view.photo.jsp?t ... &photoName

sehän tässä onkin että aikomus olisi tehdä koko homma itse. On tullut leikittyä noilla laadukkailla maalikaupan spreipulloilla jo auton vanteiden ja takakaarien kanssa joten luotan siihen että tulee ihan välttävä jälki noin itse tehtynäkin -siihen vaan yhtä laadukas spraylakka päälle ja avot -ei pidä noita maaleja hankkia mistään biltemasta nimimerkillä kokemusta on ja Bluebirdistä tuli aika näky :lol:

Osien irroittaminen ja esikäsittely pakalauksineen (varsinkin jo nuo urat tasoitellaan) niin onkin sitten jo homma itsessään... kommentteja?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Omaa punaista Kuusnepaa kun piti maalauttaa niin mietin tuota samaa kokopunaista. Sitten satuin näkemään yhden yksilön josta oli kylkimuovit vedetty punaiseksi lukuunottamatta urien väliin jääviä "listoja". Ei muuten tarvinnut tuon näkemisen jälkeen miettiä hetkeäkään, värityksestä tuli alkuperäisen mallin mukainen.

Eikä kenenkään kannata loukkaantua, makuasia mikä makuasia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

tulee 155 mieleen :mrgreen:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:urien väliin jääviä "listoja"
Tarkoitat ilmeisesti niitä ovien alareunassa olevia kumi "tiivisteitä". Itse ajattelin kans että miltä ne näyttäisi ainoana mustana autossa, mutta mun silmääni ne oikeastaan sopii siihen, tämä siis hopeisessa.... punaisessa voi olla eri asia

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei kun tarkoitin niitä kylkimuovien kolmen uran väliin jäävää kahta ulkopinnan tasolla olevaa viirua. Nehän ovat suunnilleen sillä kohtaa missä monessa autossa kiertää kylkilistat, nyt noista oli tehty "listat" jättämällä ne tummiksi.

Tuskin ne alareunojen kumitiivisteet niin pahalta näyttävät, jäähän sitä mustaa muutenkin ainakin ikkunalistoihin ja -tiivisteisiin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Punaisessa 164:ssä voisin kuvitella näkeväni muuten mustat listat, mutta niin että urat olisi punaiset. Muistaakseni jossain nähnyt moisen kuvankin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

pulukka kirjoitti: On tullut leikittyä noilla laadukkailla maalikaupan spreipulloilla
Älä ala kikkailemaan noilla.
Hyvää ja halpaa oikotietä kun ei ole olemassa valitettavasti.

Muoviosille on ihan oma pakkelit ja pohjustusaineet.
Maalin ja lakan sekaan sekaan tarviit vielä joustoainettakin.
Jos pelkät muovit maalaa ja ei muuta niin näyttää hiukan hölmöltä kun muussa autossa on vanha maalipinta.
Spraymaalauksen kestävyyskin on niin ja näin. Voi se vuoden pysyä paikoillaan ennenkuin romahtaa alas :wink:

Paras jälki tulee kun ylimaalaa koko auton.

Avatar
corse
Viestit: 60
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:57
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja corse »

Maalaa vain alaosat korinväriseksi. siis vain mustat osat korinvärisiks! mun mielipide!

Hotakaisen neuvo on hyvä jos meinaa että net maalit on viel kahen vuoden jälkeenkin asialliset!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei kun tarkoitin niitä kylkimuovien kolmen uran väliin jäävää kahta ulkopinnan tasolla olevaa viirua.
Aikas erikoinen ratkaisu, varmaan vähän hölmön näköinen, voisin kuvitella.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 164 helmamuovien maalaaminen korin väriseksi?

Viesti Kirjoittaja Abarth »

pulukka kirjoitti: Kertokaapa mielipiteenne niin tuumaillaan asiaa -kalluppi pystyyn (voin koitella photoshopata jotain esimerkkikuvaa tässä lähiaikoina) :lol:
Elä hyvä mies ala tuhrimaan niitä kylkiä millään spreillä

Sprei ei kiillä, sprei ei peitä, sprei ei kestä, sprei... ei, ei ei :P

Kylkien ja puskurien maalaamiseen menis varmaan 10 purkkia pohjamaalia (a x euroa), 8 purkkia pintaväriä (a x 8-10euroa), lakat varmaan kanssa jotain 8 purkkia (a x 5-10 euroa) plus sitten vielä muovipohjamaalit plus muut.
Silti tulis epätasanen kun spreissä on niin onneton suihku ruiskuun verrattuna. Ja sormi olis sairaan kipee :)

Ruiskumaalit tollaseen hommaan maksais varmaan jotain 50e + muovipohjamaalit.
Se on tietysti ongelma jos ei itellä ole kompuraa. Ite ruiskuhan on halpa jos ei oo kauheen vaativa. Esim. Bilteman yläsäiliöspruutta on ihan tarpeeks hyvä tollaseen harrastelumaalailuun ja hintaa on hurjat pari kymppiä.
Sit vaan kaverilta kompura lainaks ja opettelemaan :wink:

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Hmm-hm, tyttöystävän isällä kyllä on tuommonen ihan kunnon kompura ja tuokin biltema avattiin tuonne 10 km päähän. Sieltähän noita maaliruiskuja saisi pennillä. Jos tuohon hommaan kesän aikana tulee ruvettua niin kaipa se pitäisi siihen maaliruiskun hankintaan taipua kun niin kovasti perkele painostatte -ainahan semmoselle käyttöä löytyy kun on vanha auto talossa ja kaikkea on tullut maalailtua spreillä jo pennusta asti (oisittepa nähny muinoin Helkama AX:ni) :twisted:

Katsokaas voisinhan tuota irrotella ainakin nuo ovimuovit valmiiksi irti, hioa ja paklata ne jonka jälkeen vaan mennä kaljakorin kanssa kauniina kesäpäivänä surauttamaan pohjamaalit ja pintamaali lakkoineen niiden pintaan -onnistuu ulkonakin tuommosten läpysköiden maalaus vai? Kaipa siinä usemman tunnin saapi hurahtamaan kun ei varmasti ihan kerros per maali riitä. Eikös niissä ole aika maalikohtaiset ohjeet tapaan odota 20 min. kunnes ylimaalaat. Eihän se alfakaan niin pahalta näytä jos ajelee puolet kesästä ilman ovimuoveja... :oops:

Ei tulisi isoa vahinkoa ja jos maalais vain nuo sivumuovit jotka vois sitten pistää hiekkapaperilla tasaiseksi jos ei tule hyvää jälkeä ja sitten vaan väliaikaisesti mattamustaa vannemaalia päälle kunnes taipuu uuteen yritykseen -Jos taas tulisi hyvää jälkeä niin voisipa sitten harkita vaikka noidenkin puskurien käsittelyä uuden kaljiksen voimalla :wink:

Tuossa naapurin automaalikaupassa varmasti osaavat neuvoa/myydä oikeat maalit + lisäaineet kun menee sinne ulisemaan. Tosiaan, maalin kai pitäisi olla jotenkin joustavaa kun nuo muovithan ovat tuommosia leprukoita että niitä sa jalalla paineltua mutkalle. Eikös se tavan maali rapisisi heti omille teilleen..?

Voihan perkele, nyt rupesi tosissaan kiinnostamaan tuo rojetki. Tuossapa saisi halvalla isolla vaivalla uutta luukkia autoon -kun ei ole köyhällä vara ostaa edes madallusjousia iskareista puhumattakaan... Työttömällähän ei ole kesällä muuta kuin aikaa :lol:
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Sitten kun ja jos hommat sen ruiskun niin muista hommata kunnon vedenerotin ettei ala räkimään ja tule kuplia maalin sekaan :mrgreen:

Kaikki muut maalausniksit ja kikathan jo osaatkin :lol:

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Tämä siis välttäisi hommaan?:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... d=144&SID=

Entäs tämä -onko parempi?
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... d=144&SID=

Tähänhän ei tarvitsisi edes kompuraa -onko joku testannut. Oispa mahtavaa jos tällä tekis jotakin niin voisi maalata vaikka missä:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 1073879415

Asiasta tuhannenteen, kiitokset HOTAKAINEN -suosittelit mulle nykivien lasipyyhinten korjaukseksi joskus pari vuotta sitten että voitele pyyhinvivusto. Auton ostamisesta lähtien kirosin jokaista taivaalta satavaa vesipisaraa ja pyyhkimet toimivat aina vaan huonommin kun en uskonut että voi niinkin pienestä kiikastaa kuin voitelusta. Lopulta viime vkl nikkaroin koneiston kokonaan atomeiksi ja totesin että onpas perkeles jäykkänä kaikki nivelet -hädintuskin sai käsivoimalla liikkumaan.

Lutrasinpa sitten moottoriöljyä joka niveleen ja avot pyyhkimet toimivat nyt jopa ilman isoa jännitettä niin ettei auton arvitse olla käynnissä mahtavaa!!!!! (tosin pyyhinten takaisinasentaminen olikin taas tarina itsessään -onneksi ymmärsin palikkatestin kahdella edestakaisin purkamisella kun se vipu on liitettävä siihen moottoriin yhteen ja ainoaan oikeaan kohtaan. Ekalla kerralla pyyhkimet suihkivat nääs konehuoneen puolella). Siis Kiitoksia paljon neuvosta Hotakainen, jopa näin vuosien jälkeen! :wink:
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

pulukka kirjoitti:Siis Kiitoksia paljon neuvosta Hotakainen, jopa näin vuosien jälkeen! :wink:
Kiitos kiitos. Noita kaikkia huoltoja koskaan kerkee heti tehdä :wink:

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Juu, mulla on just toi Bilteman yläsäiliöruisku. Ihan pätevä mun mielestä. Löytyy vielä pari alasäiliöllistäkin, mutta henk. koht. tykkään enemmän yläsäiliöllisestä.
Ei oo säiliö "edessä" kun maalaa ja alasäiliöllinen tahtoo jättää aina isomman tai pienemmän lirun kipon pohjalle, jota ei voi hyödyntää.

Jos ulkona maalaat niin kannattaa maalata keväällä kun ilmat alkavat lämpenemään. Ei katsos ole vielä pörriäisiä ym. juttusia ilmassa. Ne kun tykkäävät laskeutua aina kiiltävälle juuri maalatulle pinnalle.

Ja sitten tietysti sellanen paikka missä ei hirveesti pöllyä. Maa kannattaa vielä kastella varmuuden vuoksi.

Biltemasta saa pätevää (halpaa) tinneriä välineiden pesuun. Kai sitä vois ihan ohentimenakin käyttää.. ehkä :roll: ja maalikaupan jannu neuvoo kyllä maaleissa ja pohjatöissä.

Kyllä tommonen ruisku on mun mielestä ihan kannattava investointi. Siitä sähköruiskusta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta isäukko ainakin sanoi, että sellasella maalattaessa maalin täytyy olla aika lirua, että toimii. Eli pohjamaalille ei ainakaan hyvä. Taitaa olla vähän lelu paineilmakäyttöiseen verrattuna.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tiedän että ainakin useissa sähköruiskuissa on rajoitukset että ei voi käyttää kuin öljy tai vesi pohjaista maalia, se kannattaisi ainakin tarkistaa.
Muutenkin tuntuu tuommoinen sähköruisku vähän liian "karkealta" auton maalaukseen. Varmaa tietoa ei ole soveltuvuudesta, mutta vähän olisin skeptinen.

Edit: ai niin ja puhuit myös tuosta vetelille pinnoille soveltuvasta maalista. En asiasta mitään tiedä, mutta ainakin naapurini maalas alfan muovi ja pelti alueet samalla maalilla. muoviin tietty pohjusteet. Ei ainakaan maalit rapise jos muoveja vetkuttelee, tiedä sitten onko se maali taas paras mahdollinen pellille :roll:

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Juu, olen itsekin käyttänyt pelti- ja muoviosissa samaa maalia. Muoviosiin vaan muovipohjamaali alle. Ja muovipohjamaali on ollut ihan spraytavaraa (*kröhöm* :roll: ). Muovipohjamaalin päälle sitten hiontaväri, maali ja lakka.

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta noista "oikeista" elastisista maaleista, mutta ei ne varmaan ainakaan huonompia ole.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Abarth kirjoitti:Mulla ei ole omakohtaista kokemusta noista "oikeista" elastisista maaleista, mutta ei ne varmaan ainakaan huonompia ole.
"Oikeisiin" maaleihin laitetaan lisäaineita elastisuuden saamiseksi.

Vinkki: tuolla elastic lisäaineella saada lakanseassa lisäkiiltoa parannettua.

Vastaa Viestiin