Mulla oli edellisessä 75:ssä Depo-merkkiset etuvalot. Ihan hirveetä paskaa, mutta kyllä niillä leiman saa.Jarno kirjoitti:Kellään kokemuksia Kiina-etulyhdyistä (STARK tjms.)? On houkuttelevasti hinnoiteltu noin 50 €.
Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Olisi pitänyt tarkentaa: Valoteholla ei juuri mitään merkitystä kesäautossa, mutta sopivuus paikoilleen tärkeä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Hjälp!
Kävin ajamassa seiskafemman lämpimäksi. Kokeilin myös aukeaako kuskin oven lasi, ja kyllä, aukesi se. Ei vaan mene kiinni enää.
Liikkuu kyllä, mutta muutama sentti ennen yläreunaa pysähtyy kuin seinään ja mekanismista kuuluu pieni kolahdus. Mikä hajosi? Perkeleelläkö mä sen saan kiinni ilman työkaluja kun auto on taivasalla?
Kävin ajamassa seiskafemman lämpimäksi. Kokeilin myös aukeaako kuskin oven lasi, ja kyllä, aukesi se. Ei vaan mene kiinni enää.
Liikkuu kyllä, mutta muutama sentti ennen yläreunaa pysähtyy kuin seinään ja mekanismista kuuluu pieni kolahdus. Mikä hajosi? Perkeleelläkö mä sen saan kiinni ilman työkaluja kun auto on taivasalla?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^äitee opetti mulle, että kaikkea ei kannata kokeilla
Pyydä joku napin käyttäjäksi ja ite avitat käsin tai sitte esim. kännykkä telineen imukuppia hyödyntäen nostat "vauhdilla"

"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Avitat kädellä tai imukupilla. Lasinnostimen moottorit antaa kevyesti peräksi.
Millä ilveellä saan kardaanin koneen päädyn viimeisen kiinni hirttäneen mutterin auki?!
IKHn pulttipyssykin sanoi no can do, käsin jos vääntää antaa vaan donitsi periksi.. Menee hermot.
Eihän sinne huoltoluukun sisälle edes mahdu kuin pelkkä avain.
Millä ilveellä saan kardaanin koneen päädyn viimeisen kiinni hirttäneen mutterin auki?!

IKHn pulttipyssykin sanoi no can do, käsin jos vääntää antaa vaan donitsi periksi.. Menee hermot.
Eihän sinne huoltoluukun sisälle edes mahdu kuin pelkkä avain.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Se lasi törmää johonkin eikä siitä liiku ylemmäs.
Kai sinne pitää lähteä tänään työkalujen kanssa ihmettelemään. Ei yhtään jaksaisi...
Kai sinne pitää lähteä tänään työkalujen kanssa ihmettelemään. Ei yhtään jaksaisi...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Pallonivelet olisi tarkoitus vaihtaa. Yläpallossa on niitit, joten ne täytynee leikata pois ja korvata pulteilla. Hyllystä löytyi 8.8 pultit, kestänee?
Alapallo pitäisi vielä saada irti alatukivarresta. Tuntuu olevan tiukassa ja käytössä olevilla ulosvetäjillä ei onnistu. Vinkkejä toimivasta työkalusta/tavasta?
Alapallo pitäisi vielä saada irti alatukivarresta. Tuntuu olevan tiukassa ja käytössä olevilla ulosvetäjillä ei onnistu. Vinkkejä toimivasta työkalusta/tavasta?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mutteri irti, taltalla ja vasaralla pallonivelen kauluksen ja tukivarren välistä, voi olla tiukassa, mutta lähtee lopulta.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Nyt jo sain homman tehtyäTuomas K kirjoitti:Se lasi törmää johonkin eikä siitä liiku ylemmäs.
Kai sinne pitää lähteä tänään työkalujen kanssa ihmettelemään. Ei yhtään jaksaisi...

Eksoottinen vika. Kisko jossa lasi on alareunastaan kiinni oli ruostunut sisäpuolelta, ja ruoste oli turvottanut kiskoa niin, että se otti ikkunahissiin kiinni eikä lasi liikkunut ylös asti. Kaivoin ruuvimeisselillä isoimmat ruosteet pois kiskon urasta ja puristin sitä takaisin kiinnipäin. Nyt menee taas ikkuna kiinni.
Pitäisi varmaan vaihtaa lasi uuteen, tai vähintään uittaa se kisko ruostesuojassa...
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onko tosiaan niin, että nuo kylkilistat ovat alkuperäiseltä väriltään grigio scuro metallic, eli metallihohto, joka vaatinee (kiiltävän)lakan?
Ja ovenkahvat ja peilit myös?
Näyttävät vaan mattapintaisilta kaikissa näkemissäni kuvissa eikä noita kylkilistoja hioessa tuntunut lähtevän lakkaa, vaan massaväriä heti.
Ja ovenkahvat ja peilit myös?
Näyttävät vaan mattapintaisilta kaikissa näkemissäni kuvissa eikä noita kylkilistoja hioessa tuntunut lähtevän lakkaa, vaan massaväriä heti.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Foorumilta bongattu seuraava värikoodi: 633/c211 serie 293 Alfa Romeo 9360 Grigio Scuro (M) (1) Met.
Ko värillä maalattiin mun 75n kylki- ja ikkunalistat ja päälle mattalakka. Tuli erittäin hyvä ja identtinen alkuperäisen kanssa.
Ko värillä maalattiin mun 75n kylki- ja ikkunalistat ja päälle mattalakka. Tuli erittäin hyvä ja identtinen alkuperäisen kanssa.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onko nuo listat aina saman väriset, auton muusta väristä riippumatta?Caijo-Romeo kirjoitti:Foorumilta bongattu seuraava värikoodi: 633/c211 serie 293 Alfa Romeo 9360 Grigio Scuro (M) (1) Met.
Ko värillä maalattiin mun 75n kylki- ja ikkunalistat ja päälle mattalakka. Tuli erittäin hyvä ja identtinen alkuperäisen kanssa.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Hyvä kysymys. Ei oo varmaa tietoa mutta tämä väri ainakin täsmäsi kaikkiin käytettyihin listoihin mitä mulla oli hyllyssä ainakin 4 eri värisestä 75sta (punainen,valkoinen,musta ja samppanja)
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Entä puskureiden listat?
Mä lakkasin aikanaan puskurit kokonaisuudessaan kirkkaalla lakalla ja taisin jättää ne kylkilistat lakkaamatta.
Mä lakkasin aikanaan puskurit kokonaisuudessaan kirkkaalla lakalla ja taisin jättää ne kylkilistat lakkaamatta.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
En osaa sanoa puskureiden listoista kun ei ole orkkiksia ollut käsissä vuosiin. Uskoisin kuitenkin että sama harmaa on kaikissa listoissa,peileissä,pyyhkijän muovissa ja kahvoissa,miksi olisi käytetty montaa eri harmaata? Ainakin mulla täsmäsi uudet kahvat ja pyyhkijän lista ovien listoihin jne. Kahvojen pinta on kyllä suht karkea,joten tiedä onko siinä lakkaa ollenkaan. Kyllä siitä lakasta näkee jos on kunnon blingi on se kiltävälakka ja jos ei niin mattalakka. Mattalakka näyttää mun silmään samalta mitä käytetyissä listoissa on tehtaan jäljiltä ja pinta on mukavan sileä ja hylkii likaa. Kahvoihin taas tarttuu lika paremmin joten olisko tehtaalla säästetty ja jätetty lakka pois tai vedetty vaan yks ohut kerros.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mikäs se olikaan vialla, kun auto ei edes yritä startata, kun akun jännite hieman laskee, esim. jos flekti on päällä. Solenoidikaan ei sano tällöin mitään. Flektin pysähdyttyä käynnistyy taas normaalisti. Sama homma, jos on käyttänyt esim. valoja auton ollessa sammuksissa.
Täähän oli joku tyyppivika.
Oliko kenties virtalukon pohja?
Täähän oli joku tyyppivika.
Oliko kenties virtalukon pohja?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Todennäköisesti se virtalukon pohja. Ensihätään kannattaa laittaa rele solenoidin piuhaan. Releen ohjaus sitten virtalukolta.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Tämä selvä.
Kiitos vinkistä!
Kiitos vinkistä!
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mikähän nyt tuli, kun kaikki parkkivalot hävisivät edestä ja takaa? Myös rekisterikilven valot ovat pimeänä.
Jaruvaloista en tiedä, mutta ainakin takasumari ja vilkut toimivat. Sulakkeet ja polttimot ovat ehjät.
Mittarivalot ja katkaisijoiden valot eivät myöskään toimi,(paitsi kattonappien valot) mutta ne saattoivat olla jo aiemmin pimeänä. Kellossa palaa valo, mutta se ei himmene, kun kääntää valot päälle.
Mistähän lähtisi vikaa etsimään?
Jaruvaloista en tiedä, mutta ainakin takasumari ja vilkut toimivat. Sulakkeet ja polttimot ovat ehjät.
Mittarivalot ja katkaisijoiden valot eivät myöskään toimi,(paitsi kattonappien valot) mutta ne saattoivat olla jo aiemmin pimeänä. Kellossa palaa valo, mutta se ei himmene, kun kääntää valot päälle.
Mistähän lähtisi vikaa etsimään?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Sulakkeille tulee virta ja valoviiksen vaihto ei auttanut.
EDIT: Vika löytyi siitä valoihin liittyvästä pötkylästä, joka on apparin jalkatilassa maton takana. Yksi johto oli irronnut juotoksesta.
EDIT: Vika löytyi siitä valoihin liittyvästä pötkylästä, joka on apparin jalkatilassa maton takana. Yksi johto oli irronnut juotoksesta.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Olisko jollakin vinkkiä uudesta tai ehjästä rattiakselin ohjausnivelestä? Osanumero 60532986.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Oisko Muukkosella?
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onko kellään kokemusta kalliista platinakärkisistä sytystulpista 75 TS:ssä? Nyt käytössä tavalliset, mutta en ole täysin tyytyväinen toimintaan tyhjäkäynnillä, tuppaa olemaan hiukan epätasainen tyhjäkäynti ajoittain, kierroksilla vetää iloisesti. Sama ilmiö useilla eri merkkisillä tulpilla, Lodgea en tosin ole aikoihin kokeillut, pitäisikö palata niihin? Sytytysvermeet on muuten kunnossa, kone remontoitu n. 20000 km sitten, remontin jälkeinen öljynkulutuskin vähentynyt huomattavasti. Motonetissä näyttää platinatulpat maksavan n. 14 euroa kappale, en viitsisi ostaa, jos niistä ei ole mitään hyötyä.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Tuota DENSO IK22 Iridium-tulppaa saa Rockautosta hintaan 4,9€/kpl + postikulut ja mahdollinen tulli.
Briteistä sitä näyttää saavan n. 9€/kpl. Voisin testata mielenkiinnosta noita iridiumeja tuossa turbossa? Tilataanko?
Briteistä sitä näyttää saavan n. 9€/kpl. Voisin testata mielenkiinnosta noita iridiumeja tuossa turbossa? Tilataanko?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Joooo... soita
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onko kenelläkään hallussa 75:n mittariston kytkentäkaaviota? Tai edes mittaristoa, josta saisi varvikellon teurastaa (ei tarvitse toimia, en kuitenkaan lupaa että toimii palauttaessa
)?

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: 23 Heinä 2003, 20:25
- Car(s): 75 TS Cat '91 (museokatsastus mahdollista 2021)
75 TS Cat '89 (puretaan) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Itse olen käyttänyt täältä löytyviä manuaaleja http://www.berlinasportivo.com/pages/wshop75.phpPolforea kirjoitti:Onko kenelläkään hallussa 75:n mittariston kytkentäkaaviota? Tai edes mittaristoa, josta saisi varvikellon teurastaa (ei tarvitse toimia, en kuitenkaan lupaa että toimii palauttaessa)?
Sivun alareunassa löytyy osio 'Alfa Romeo 75 Electronic Diagnosis' ja edelleen 'Electrical Diagrams' (http://www.berlinasportivo.com/Technica ... diag_e.zip), missä on "melkoinen kattaus" kytkentäkaavioita, yms.
ZIP:stä purkautuu jokainen sivu omana kuvanaan (GIF) - minulla on manuaali myös PDF-muodossa (~23 MB) ja voin lähettää sen sähköpostitse (lähetä PM).
CARF948
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kiitos, tuossa on kivasti moduulitasolla jo asiat. Komponenttitasoa lie turha edes yrittää etsiä, joten pitänee koettaa taikoa jostain yksi ylimääräinen varvikello. Pohdinnan kohteena on, saisiko sen toimimaan suoraan Megasquirtin ohjaamana vai pitääkö sille oikeasti taikoa korkeatasoiset sytkäpulssit.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kytkinputki on jotain ~7mm
Takajarruputki ~5mm
edit: Outside Diameter: 3/16 ins - 4.76mm, M10 nipat? tuollainen löytyi googlella
Muistaako joku Oikeat koot ja nippojen kierteet? Jarruilla oli joku ~M10 vastaava kierre. Vähän noviisi näissä jarruputkiasioissa, pari hassua tullut joskus vaan väännettyä ja nyt mun tarvii tehdä ysikymppiin akuutisti uudet.
Takajarruputki ~5mm
edit: Outside Diameter: 3/16 ins - 4.76mm, M10 nipat? tuollainen löytyi googlella
Muistaako joku Oikeat koot ja nippojen kierteet? Jarruilla oli joku ~M10 vastaava kierre. Vähän noviisi näissä jarruputkiasioissa, pari hassua tullut joskus vaan väännettyä ja nyt mun tarvii tehdä ysikymppiin akuutisti uudet.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Liittimet M10x1, jarruputki 3/16" (4,76 mm) ja kytkinputki 1/4" (6,35 mm).
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kiitän ja kumarran.JPeltola kirjoitti:Liittimet M10x1, jarruputki 3/16" (4,76 mm) ja kytkinputki 1/4" (6,35 mm).
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mitenkäs etujarrulevyt irtoaa järkevimmin? Roinat ovat tallin lattialla ja laakeritkin purettu.
Voimaa vain?
Voimaa vain?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Jos et tarvitse niitä levyjä enää, anna paukkua.Albertolli kirjoitti:Mitenkäs etujarrulevyt irtoaa järkevimmin? Roinat ovat tallin lattialla ja laakeritkin purettu.
Voimaa vain?
Jos tarvitset, laudanpätkää vasten hakkaaminen on turvallisempaa.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
En tarvitse nykyisiä levyjä kun menevät vaihtoon.
Eikös se levy lähde ulospäin laakeripesästä? Eli pitää joko laittaa jotain keskiön alle ja lyödä levyä takapuolelta, tai jotain koroketta levyn takapuolelle ja lyödä keskiöön?
Osat siis 200km päässä...
Eikös se levy lähde ulospäin laakeripesästä? Eli pitää joko laittaa jotain keskiön alle ja lyödä levyä takapuolelta, tai jotain koroketta levyn takapuolelle ja lyödä keskiöön?
Osat siis 200km päässä...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Moskalla tai pajavasaralla kun nakuttelee aikansa vähän joka puolelle, niin eiköhän se irtoa. Eikä tartte takaa päästä lyömään. Lähtee ihan etupuoleltakin lyömällä.
Edit: Ai niin se koko paketti olikin jo irti autosta?
Edit: Ai niin se koko paketti olikin jo irti autosta?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Juuri niin, eli näyttää tältä nyt:
https://1drv.ms/i/s!AqDWJAJV4L2agednufSBy_aqPoH0Fw
https://1drv.ms/i/s!AqDWJAJV4L2agednufSBy_aqPoH0Fw
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onko 164 TS (jakajamalli) kampiakseli sama kuin 75 TS?
kuulemma 155 TS ja 164 TS suorasytkällä on eri iskunpituudella mutta miten nämä vanhemmat? Tarkoitus laittaa 164 TS kampiakseli 75 TS koneeseen.
kuulemma 155 TS ja 164 TS suorasytkällä on eri iskunpituudella mutta miten nämä vanhemmat? Tarkoitus laittaa 164 TS kampiakseli 75 TS koneeseen.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Olisiko tessun sylinteriputkien irroitukseen jotain kikka kolmosta? Kohtuu jämerästi tuntuu olevan kiinni.
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Jos tarvitsee saada ehjänä, lähtee nitkuttelemalla varovasti ison ruuvimeisselin avulla, suurta voimaa ei voi käyttää. Jos tulee uudet putket, voi nitkutella tukevilla pihdeillä. Yhtä konetta varten tehtiin työkalu, jolla putket painettiin irti. Jos kone on ollut pitkään irti ja käyttämättä, putket voivat olla tiukassa, jolloin painaminen sopivalla työkalulla lienee paras konsti. Moottoreista jotka on laitettu remonttiin suoraan ajosta, putket ovat lähteneet irti aika helposti.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kiitos vinkeistä! Ehjänä olisi tarkoitus saada irti. Täytynee tehdä jonkinlainen ulosvetäjä jos ei ala muuten kohtuudella irtoamaan.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onko 75 V6 ja turbon vauhtipyörät samanlaiset? Eli toisin sanoen, käykö 75 V6 vauhtipyörä neloskoneen jatkoksi?
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Tietääkseni ei, mutta ihan omakätistä kokemusta ei ole joten saa korjata. Olen siinä käsityksessä että turbon vauhtipyörä ja moottorin häntä ovat ihan omansa.Sape kirjoitti:Onko 75 V6 ja turbon vauhtipyörät samanlaiset? Eli toisin sanoen, käykö 75 V6 vauhtipyörä neloskoneen jatkoksi?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
V6:sta en tiedä, mutta mulla on turbomoottorissa twin sparkin vauhtipyörä ja moottorin häntä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ei käy. pulttijako ja tasapainotus on eri, muistaakseni myös halkaisija... Mulla olis neloskoneisen 75:n (TS) vauhtipyörä jouten jos tarvit.Sape kirjoitti:Onko 75 V6 ja turbon vauhtipyörät samanlaiset? Eli toisin sanoen, käykö 75 V6 vauhtipyörä neloskoneen jatkoksi?
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Näin vähän arvelinkin. Kiitokset tarjouksesta, mutta noita TS vauhtipyöriä löytyy omastakin varastosta. Mietinnässä oli laittaa isoilla räteillä varustettu kardaani tessun jatkoksi, mutta jää sitten näillä varastoista löytyvillä osilla laittamatta. Katsotaan sitten miten tessun kardaani kestää.alfa 156 v6 kirjoitti: Ei käy. pulttijako ja tasapainotus on eri, muistaakseni myös halkaisija... Mulla olis neloskoneisen 75:n (TS) vauhtipyörä jouten jos tarvit.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Multa taitaa löytyä turbon kaksi vauhtipyörää, kevennetty ja vakio. Tarkistan kun pääsen tallille.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Jees, laita vaikka YV jos sattuu löytymään.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kojelauta pitäisi irroittaa puhaltimen putsausta varten. Löytyykö jostain kuvia kiinnityskohdista ja mitä kaikkea pitää irroittaa? Ratin muovit+ratti? Keskikonsoli?
Viisi ruuvia olen löytänyt tähän mennessä. Tuulilasisuulakkeen alta kaksi, molemmista päädyistä yhdet ja hanskahyllyn vasemmasta ylälaidasta yksi. Kojelauta liikkuu, mutta tuntuu olevan yläosasta jotenkin kiinni. Roikkuuko jossain koukuissa tms. että pitäisi nostaa ylöspäin. Keskikonsolit on irti, mutten ole saanut niitä vielä kokonaan pois.
Viisi ruuvia olen löytänyt tähän mennessä. Tuulilasisuulakkeen alta kaksi, molemmista päädyistä yhdet ja hanskahyllyn vasemmasta ylälaidasta yksi. Kojelauta liikkuu, mutta tuntuu olevan yläosasta jotenkin kiinni. Roikkuuko jossain koukuissa tms. että pitäisi nostaa ylöspäin. Keskikonsolit on irti, mutten ole saanut niitä vielä kokonaan pois.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mittarin takana on muistaakseni ruuvi tai pari ja siinä kuskin puolen säilytyslokeron takana oli muistaakseni yksi ruuvi. Pari kk sitten irroitin kojelaudan, mutta nyt jo päässyt unohtumaan
Itse kojelauta roikkuu semmoisissa koukuissa, eli kun ruuvit on irti niin nostaa sitä ylöspäin.

- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kojelauta irtosi ilman mittariston poistoa, mutta nyt pitäisi vielä ottaa rattiakseli irti että kojelauta mahtuu tulemaan pois. Rattiakselin liitoksessa on laippa jossa kaksi ristipääruuvia ja itse akselissa isohko mutteri. Mitkä noista täytyy avata vai täytyykö kaikki?
Monet ovat irroittaneet ilmeisesti pelkän ratin, mutta ajattelin että koko rattiputken irroittamalla saan enemmän tilaa ja vältyn jumittuneen(?) ratin irroitukselta.
Monet ovat irroittaneet ilmeisesti pelkän ratin, mutta ajattelin että koko rattiputken irroittamalla saan enemmän tilaa ja vältyn jumittuneen(?) ratin irroitukselta.