Mätänetti kertoo että NGK PFR6B olisi sopivat tulpat 166 v6, onko kokemuksia?
Muistakin merkeistä saa kertoa omia mietteitä, en tästä haulla parin sivun etsiskelyllä löytänyt.
Muistakaa, että tulppia asennettaessa momentointi on ensiarvoisen tärkeää. Tulpan lämpökuormasta 60% hukkuu kierteiden kautta kanteen ja siitä eteenpäin.
Väärä momentti sotkee koko lämpökuorman poistumisreitin -> tulppa vaurioituu.
Bosch:n tulppa _voi_ (huomaa spekulaationi) tietty näiden tapauksen nojalla olla herkempi tälle. Pystyykö joku jolla on tällainen katkennut yksilö mittaamaan venttiilin tiivisteen painuman? Tai todentamaan että tulppa on momentoitu kiinnittäessä? Toinen mielenkiintoinen kysymys, onko Alfan huoltomanuaalin momenttiarvo sama kuin tulpan valmistajan suosittelema?
Sanoisin että tulppa kuin tulppa niin väärällä momentilla saa homman puihin. Se että huomaako sitä normaalikäytössä jää kysymysmerkiksi.
BFR6B on 24v bussojen tulppa. Hintaa toki on, koska 100tkm tulppa. Halpistulpat on näitä max 40tkm tulppia, jotka oikeasti alkaa olemaan loppu jo siinä 25-30 tonnin välillä Momentti on tärkeä, eikä vaadi kuin sen momenttiavaimen. Ngk:n momentit on ihan samoja kuin Alfankin.
palkus kirjoitti:BFR6B on 24v bussojen tulppa. Hintaa toki on, koska 100tkm tulppa. Halpistulpat on näitä max 40tkm tulppia, jotka oikeasti alkaa olemaan loppu jo siinä 25-30 tonnin välillä Momentti on tärkeä, eikä vaadi kuin sen momenttiavaimen. Ngk:n momentit on ihan samoja kuin Alfankin.
Hintaa on mutta mielellään kestääkin, ei mun tekis mieli koko aikaa irrotella imusarjaa