147 ja pohjapanssari
Valvoja: Moderators
147 ja pohjapanssari
Oon pari kertaa käynyt pällistelemässä yhtä 147:aa liikkeessä ja huomasin että siinä ei ole lainkaan pohjapanssaria. Puuttuuko se vai onko sitä ollut alunperinkään?
156 2.0 TS ['98]
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Jeps, veikkaisin myöskin että on mennyt päreiksi ja otettu pois.
Itsellä oli ostaessa panssari, mutta kaverilla ei ollut (alias kk). Molemmat ostettu käytettynä.
Samaa sanoivat DAlla kun kyselin siitä etumaskin ala-osan "kumi-huulesta". Eli että ovat ottaneet niitä irti jos on alkanut repsottaa.
Itsellä oli ostaessa panssari, mutta kaverilla ei ollut (alias kk). Molemmat ostettu käytettynä.
Samaa sanoivat DAlla kun kyselin siitä etumaskin ala-osan "kumi-huulesta". Eli että ovat ottaneet niitä irti jos on alkanut repsottaa.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
Omassani on pohjapanssari lähes moitteettomassa kunnossa, mutta sen "kumi-huulen" niittiliitokset on parista kohtaa pettänyt. Pohjapanssaria irroitellessani teki mieli repäistä kyseinen "huuli" kokonaan pois, mutta jätin nyt vielä paikoilleen. Mikäköhän sen virka on, kasvaako kulutus litralla, jos siitä luovun?! 

Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Niin, siitä kumi-huulesta... Olin lukevinani joltakin lontoon kieliseltä sivustolta että kyseisen elementin tehtävä olisi synnyttää auton konetilan alle pyörre kun mennään riittävän lujaa (>140km/h?), joka sitten kai vähentäisi moottorin kuumenemista pitemmällä matkalla. Mikäli syy on tämä hyödyt saadaan siis lähinnä autobahnilla.
Suomen olosuhteissa sanoisin että kumi-huuli on siitä hyvä että se on käytännössä auton matalin osa, joten monttuun ajaessa ei mene paikat niin helpolla rikki.
Tästä syystä en ole omaanikaan poistanut, vaan ku se tuossa viimekesänä toimi aurana ajaessani eräällä hiekkapätkällä, laitoin pari leveäkantaista ruuvia lisäkiinnikkeeksi ja hyvin on pysynyt
Suomen olosuhteissa sanoisin että kumi-huuli on siitä hyvä että se on käytännössä auton matalin osa, joten monttuun ajaessa ei mene paikat niin helpolla rikki.
Tästä syystä en ole omaanikaan poistanut, vaan ku se tuossa viimekesänä toimi aurana ajaessani eräällä hiekkapätkällä, laitoin pari leveäkantaista ruuvia lisäkiinnikkeeksi ja hyvin on pysynyt

Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia