147 mallien erot (oli 147 1.6 vs 147 1.6)
Valvoja: Moderators
147 mallien erot (oli 147 1.6 vs 147 1.6)
Mistä johtuu 147:ssa kaksi eri tehovaihtoehtoa 1.6 litraisessa moottorissa? Onko moottoreissa fyysistäkin eroa vai onko kyseessä jokin ulkomaiden vakuutus- tai veroluokka kikkailu moottorinohjauksen keinoin?
Viimeksi muokannut BSTR, 08 Huhti 2005, 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
ei vaan 1,6 105hv on aloitusmalli, joka puuttuu joiltakin markkinoilta, se tavallaan korvasi 146:ssa kaytetyn 1,4:nKJS kirjoitti:Itselläni ei ole faktatietoa koneiden fyysisistä eroista, mutta eiköhän nuo kaksi versiota ole tehty keskieuroopan vero / vakuutusrajojen takia. Samasta syystähän aikanaan oli 1.8 litraisesta volkkarista 75 hv versio.
Jatketaan samaan ketjuun:
Osaatteko sanoa onko 147 1.6 TS:ssä ja 147 2.0 TS:ssä muita mekaanisia eroja (esim. jarrut) kuin moottori ja vaihteiston välitykset?
----------
EDIT: varaosa-cd:tä aikani selailtuani törmäsin moottorin ja vaihteiston lisäksi eroihin laturissa, ohjaustehostimessa ja luonnollisesti ECUssa (mikä ei sinänsä ole mekaaninen osa - mielenkiintoista että sama ECU näyttää olevan sekä 105 että 120 hepan 1.6:ssa).
Jarrutkin näyttivät olevan periaatteessa samat, jos vain 1.6:n on ostettu alunperin aluvanteilla!?! Onkohan todellakin malleissa, jotka tulevat levypyörillä tehtaalta, eri satulat edessä...
----------
Entäs, onko uudessa 147 faceliftissä muuta eroa entiseen kuin lokasuojat, konepelti, valot, puskurit?
Bensan hinta on niin korkealla että pitäisi puolittaa tuo iskutilavuus 3.2 litrasta 1.6 litraan
Ei vaan...
Osaatteko sanoa onko 147 1.6 TS:ssä ja 147 2.0 TS:ssä muita mekaanisia eroja (esim. jarrut) kuin moottori ja vaihteiston välitykset?
----------
EDIT: varaosa-cd:tä aikani selailtuani törmäsin moottorin ja vaihteiston lisäksi eroihin laturissa, ohjaustehostimessa ja luonnollisesti ECUssa (mikä ei sinänsä ole mekaaninen osa - mielenkiintoista että sama ECU näyttää olevan sekä 105 että 120 hepan 1.6:ssa).
Jarrutkin näyttivät olevan periaatteessa samat, jos vain 1.6:n on ostettu alunperin aluvanteilla!?! Onkohan todellakin malleissa, jotka tulevat levypyörillä tehtaalta, eri satulat edessä...
----------
Entäs, onko uudessa 147 faceliftissä muuta eroa entiseen kuin lokasuojat, konepelti, valot, puskurit?
Bensan hinta on niin korkealla että pitäisi puolittaa tuo iskutilavuus 3.2 litrasta 1.6 litraan

Alfaton ainakin hetkellisesti...
BSTR kirjoitti:Entäs, onko uudessa 147 faceliftissä muuta eroa entiseen kuin lokasuojat, konepelti, valot, puskurit?
Joo Mulla on ollut ajossa tuollainen uusi 147 2.0 TS 3D, noin kaksi viikkoa. vastaukseksi kysymykseen = ulkonaisesti auto on livenä nähtynä melko erilainen kuin tuo vanha. Sisällä on mittaristo hiukan erilainen kuin vanhassa ja verhoilu materiaali on uutta alfatex kangasta jota eräs ystäväni luuli mokaksi, itse sanoisin alfatex:in olevan aika lähellä alcantaraa. Itselläni on autossa kiinni alfan uudet 17` tuumaiset supertsportive design vanteet. On ihan laadukkaan tuntuinen peli, musta ulkoa ja beige sisältä.
Lisävarusteena löytyy Bosen hifi paketti ja vakionopeuden säädin jo edellämainittujen 17 tuumaisten lisäksi. Vanha autoni oli 156 2.5 v6 ja tämä uusi 147 tuntuu paljon sporttisemmalta kuin 156:n ainoa mitä olen jäänyt kaipaamaan on kuutoskoneen ääniraita, mutta ei tämä uusi TS:kään huonolta kuulosta.