75 jarruongelmaa
Valvoja: Moderators
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
75 jarruongelmaa
Mikähän olisi vialla 75 jarruissa, kun kaikki jarrut jäävät makaamaan päälle jarrutuksen jälkeen? Muutaman jarrutuksen jälkeen poljin menee aivan kivikovaksi ja mitä lujempaa jarrua painaa, niin sitä lujemmin jarrut jää päälle. Kunnolla kun survaisee poljinta, niin autoa ei saa edes ajamalla yhtään liikkumaan... Ja tosiaan joka nurkan vetää aivan juntturaan. Muutaman tipan kun laskee jarruputken liitoksesta nestettä pois, niin poljin palautuu normaaliksi ja jarrut aukeaa heti. Miten voi olla mahdollista, että jarruista ei pääse paine pois vaikka polkimen löysää? Pääsylinteriä epäiltiin, mutta ei löytynyt siitä ratkaisua, kun ongelma pysyi täysin samana toisella varmasti toimivalla pääsylinterillä.
Uutta osaa letkut, putket, palat, etusatulat, paineensäädin ja pääsylinteri.
Sunnuntaina pitäis tällä(kin) päästä Kemoraan, joten hyvät ja vähän huonommatkin neuvot olisi tarpeen
Uutta osaa letkut, putket, palat, etusatulat, paineensäädin ja pääsylinteri.
Sunnuntaina pitäis tällä(kin) päästä Kemoraan, joten hyvät ja vähän huonommatkin neuvot olisi tarpeen
Viimeksi muokannut Sape, 25 Elo 2016, 22:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: 75 jarruongelmaa
Mites jarruneste? Aika samanlaiset oireet oli tytön 147:ssa kun kerran oli päässeet nesteet kiehumaan. Vaihdoin nesteet ja herkistelin kaikki liikkuvat osat. Nyt on toiminut.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: 75 jarruongelmaa
Nesteet on tänään vaihdettu, joten siitä ei taida tässä tapauksessa olla kiinni.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: 75 jarruongelmaa
Ok. Varmaan painoit kaikista putkista ja kaikista jarrusatuloista uudet nesteet kunnolla läpi. Mystitstä tuo sitten kyllä on. Pääsylinteri jumittaa jostakin syytä?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 75 jarruongelmaa
Muistaakseni siinä pääsylinterin vieressä on joku säädin/paineenjakosysteemi.... voisko siinä olla jumin paikka?
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: 75 jarruongelmaa
Oisko tästä apua? http://www.alfabb.com/bb/forums/spider- ... valve.html
edit. Tais tulla väärä linkki, mutta siis että onko siellä joku tuollainen vastaava paineentasausventtiili joka ei vapauta painetta?
edit. Tais tulla väärä linkki, mutta siis että onko siellä joku tuollainen vastaava paineentasausventtiili joka ei vapauta painetta?
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: 75 jarruongelmaa
Ilmaa ei pitäisi olla jarruissa, kun sen verran paljon nestettä laskettu läpi ja poljin aivan normaalin tuntuinen. Pääsylinteriä aluksi epäiltiin, mutta toisella sylinterillä sama ongelma ja toisessa autossa toimii jarrut aivan normaalisti tuolla toisella pääsylinterillä.alamajy kirjoitti:Ok. Varmaan painoit kaikista putkista ja kaikista jarrusatuloista uudet nesteet kunnolla läpi. Mystitstä tuo sitten kyllä on. Pääsylinteri jumittaa jostakin syytä?
vesamaan kirjoitti:Muistaakseni siinä pääsylinterin vieressä on joku säädin/paineenjakosysteemi.... voisko siinä olla jumin paikka?
Se alkuperäinen paineensäädin on heivattu metsään ja tilalla on säädettävä takajarruille Muuten tuo varmasti voisikin olla syyllinen.Janne kirjoitti:Oisko tästä apua? http://www.alfabb.com/bb/forums/spider- ... valve.html
edit. Tais tulla väärä linkki, mutta siis että onko siellä joku tuollainen vastaava paineentasausventtiili joka ei vapauta painetta?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: 75 jarruongelmaa
Tehostajan tanko liian pitkälle säädetty, pääsylinteri ei pääse palautumaan? Tai tehostaja ei palaudu, sama seuraus. Kuvan tehostin on Integralesta, mutta lieneekö näissä samanmoinen. Keskellä näkyvä tapin pää tulee suoraan poljinvarrelta, irrallaan oleva osa menee pääsylinterille. Eli eivät ole "yhtä puuta" ja jarrusylkyn puoleinen osa voi jäädä jumiin vaikka poljin palautuukin. Kokeile tehostajan liikettä pääsylinteri irrotettuna.
En tiedä voisiko tehostajan venttiilin jumiessa jäädä tehostin vetäneeksi vaikka poljin palautuu. Tuota voisi ehkä testata irrottamalla tehostajalle tulevan alipaineletkun venttiileineen jarrujen maatessa päällä, vapautuuko jarrut? Toinen vaihtoehto että sylkyn puoleinen tanko jumii ihan fyysisesti johonkin.
Ilmeisesti jarrut jää päälle kaikissa pyörissä? Ja mitään letkua ei ole pääsylinterin luona, joka voisi olla tukossa. Pyöränletkun tukoshan jumittaa vain sen kyseisen pyörän.
En tiedä voisiko tehostajan venttiilin jumiessa jäädä tehostin vetäneeksi vaikka poljin palautuu. Tuota voisi ehkä testata irrottamalla tehostajalle tulevan alipaineletkun venttiileineen jarrujen maatessa päällä, vapautuuko jarrut? Toinen vaihtoehto että sylkyn puoleinen tanko jumii ihan fyysisesti johonkin.
Ilmeisesti jarrut jää päälle kaikissa pyörissä? Ja mitään letkua ei ole pääsylinterin luona, joka voisi olla tukossa. Pyöränletkun tukoshan jumittaa vain sen kyseisen pyörän.
- Liitteet
-
- tehostin.jpg
- (89.71 KiB) Tiedosto ladattu 1287 kertaa
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: 75 jarruongelmaa
Ääni tehostajalle täältäkin. Eihän tuossa voi oikein olla mikään muu kuin että pääsylinteri ei pääsee palautumaan. Ja jos poljin nousee normaalisti niin pakko olla tehostaja.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: 75 jarruongelmaa
Tehostajasta se vika löytyi. Kiitokset kaikille tasapuolisesti