Auto Milano ja 120tkm huolto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Auto Milano ja 120tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Todii! Auto tänään huollosta ja hintaa paketille tuli 1085€. Normaalihuollon lisänä tehtiin vaihteistoöljyn vaihto ja Airbagin valonkuittaus. Aika karmea hinta pelkästä huoltamisesta. Lisäksi korjauslistalle tulivat etupään ylätuet, takaa puslia, iskarit, takapönttö kohta puhki ja käsijarrun vaijerit. Korjausarvio noin 800€ (ilman pönttöä), halpaa kuin saippua! :oops:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

No huh huh, sielläkin tollaset hinnat nykyään. Heti kun Selestä takuu on ohi niin siirryn käyttämään K-huoltopistettä täällä Punkalaitumella kaikkeen muuhun huoltoon paitsi jakohihnan vaihtoon. Ovat ennenkin huoltaneet menestyksekkäästi Alfoja, 164:sta 33:sta ja Sportcamionia. Ei tiedä vaikka jakohihnahommatkin onnistuisi. Sijaisautokin järjestyy aina, tosin ei yhtä laadukas kuin Paavilaisella kun siellä on saanut pari kertaa GTA:n :-D

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Tuntihinta 69€, tunteja 6, osia ja suodattimia reilun 500€ edestä... :roll:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Todellisia vaihtoehtoja pitäsi saada näille deltoille ja milanoille.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

siis aivan älytön tuntitaksa milanossa... :crazyeyes:

vaihtoehdot olisivat tosiaankin kova sana..

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Mitäs Muukkonen veloittaa tunnilta?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ei tietoa koska oma kalusto suht vanhaa, siispä korjailen omat alfat itse, tämä ihan harrastuksen vuoksi ja kaiken lisäksi säästyy vielä helvetin pitkä penni... :wink:

taitaa olla tuo muukkosen taksa samaa luokkaa kuin muillakin eli kuudenkympin molemmin puolin...

nyrkkipajoilla tuntitaksa liikkunee 40-50 euron välimaastossa..

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Ihanan kallista!

Itse tekeminen kannattaa, se lähentää kuskin ja auton välejä entisestään :D
Minä suosin huoltoa vain jos pitää tehdä koneelle jotain, vaihtaa remmi, säätää venat.jne mutta muuten teen itse jos pystyn, ja jos en niin sitten vasta pajalle.
Kysyin deltalta itselleni kilometrihuoltoa ja se oli 680 euroa :D
Käsijarruvaijerin tarkastus ja kiristys, polttimoiden tarkastus, ilmansuodattimen vaihto ja öljynsyodattimen vaihto+öljyt ja jotain muuta :D
Imekööt kiveä, öljyt vaihdan itse kuten filtterit, polttimot, jarrupalat.jne
Juuri joutu vaihtamaan takapyörän napalaakerin tänä keväänä ja itse sen onneksi tein... Tuli taas sellanen fiilis että onpa kiva osata homma itse (epäonnistumisista johtuvasta vitutuksesta huolimatta)
Jostain syystä en luota yhteenkään huoltofirmaan enää kunnolla, kaikki on jotain kusettajia tai muuten vaan ryssii hommat ja huolella.
Tämän lisäksi, kukaan ei osaa huoltaa autoani (Milano ehkä osaa) Deltan mekaanikko ei ollut koskaan nähnytkään tällä koneella olevaa autoa, arvatkaa tuliko fiilis että kannattaa jättää auto sinne :D
Muukkonen vaikuttaa todella asialliselta putiikilta, sinne voisin viedä autoni koneremonttiin kun se tulee aiheelliseksi.. Säätää venat ja vaihtaa jakohihna.jne kaikki kerralla, kannattaa ajaa pidemmältäkin sinne varmasti..

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Joo, itsetekeminen kannattaa. Mulla on vaan ongelmana aika. Kun teen niin auto on pukilla pitkään kun haluan siinä sivussa tutkiskella ja mietiskellä. Joskus menee sormi suuhun ja pitää soittaa Ricambille kysyäkseni neuvoja, sitten taas homma pelittää vähän aikaa. Haluan myös olla perusteellinen ja juoda välillä kaljaa kuten albumissa näkyy. Siksi käyttöauto eli tällä hetkellä Sele pitääkin käyttää muualla jotta on kulkuväline jolla singahdella Tampesteriin, Hesaan ym. joissa pitää käydä alituiseen. Punkiksen K-huoltopisteen taksa on muistaakseni jotain kolmenkympin hujakoilla elleivät ole nostaneet ja homma toimii. Tosin sele vaatii testerin monenn asiaan, joten joutunee turvautumaan joskus myös merkkihuoltoon ellei jostain sais sopivaa softaa..
Viimeksi muokannut Giri, 01 Huhti 2005, 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

MarcusV kirjoitti:Kysyin deltalta itselleni kilometrihuoltoa ja se oli 680 euroa :D
Käsijarruvaijerin tarkastus ja kiristys, polttimoiden tarkastus, ilmansuodattimen vaihto ja öljynsyodattimen vaihto+öljyt ja jotain muuta :D
Häh :crazyeyes: Filsut maksaa ehkä parikymppiä, maksaako käsijarruvaijerin ja polttimoiden tarkastus siis neljätuhatta mummoa? Mä olen väärällä alalla.


Edit: Eikö turpoon pitäisi säätää venat aika usein, ehkä tuossakin hinnassa oli venttiilien säätö mukana? 12-naulaisen säätö on työlästä, imuvenojen säätöön kun pitää irrottaa nokka-akselit, eli siitä tulee äkkiä hintaakin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Edit: Eikö turpoon pitäisi säätää venat aika usein, ehkä tuossakin hinnassa oli venttiilien säätö mukana? 12-naulaisen säätö on työlästä, imuvenojen säätöön kun pitää irrottaa nokka-akselit, eli siitä tulee äkkiä hintaakin.
20 tkm:n välein (joka huollossa), samoin tulpat. Se kai siinä maksaa.Työläin vaihe varmaan irrottaa imusarja, nokatkin saa tarvittaessa pois koskematta jakopäähän :crazyeyes: Mun käsityksen mukaan imuvenoja ei paljon tartte säädellä? luulis että ne pakovenat on kriittisemmät rakenteen puolesta?

Avatar
azzurro fantasia
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21

Viesti Kirjoittaja azzurro fantasia »

Muukkosen tuntihinta: 52,20 €. Osaa hommansa, mutta kannattaa sopia kirjallisesti etukäteen mitä osia vaihdetaan.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kirkinen kirjoitti:Tuntihinta 69€, tunteja 6, osia ja suodattimia reilun 500€ edestä... :roll:

2002 55e
2003 57e
2004 57e
2005 66e



:wink:
Viimeksi muokannut V6, 02 Huhti 2005, 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mä maksoin 61e 2003, taisi olla naamasta kiinni.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Vein vierasta merkkiä olevan työautoni Kokkolaan yksityiselle korjaajalle kun täällä Hesassa ei 900 eurolla oltu saatu vaihdelaatikkoa tiiviksi eikä satasella kaasaria toimimaan. Mukaan otin vaihtovaihdelaatikon, kuskinpuoleisen takakaaren ja katsastuslapun, jossa kerrottiin, että päästöt ovat liian korkeat.

Mies vaihtoi laatikon ja siihen öljyt, hitsasi pohjassa olleen reijän, vaihtoi takakaaren, "poisti" ruosteet myös toisen puolen kaaresta, paklasi ja maalasi molemmat takakaaret, korjasi tai sääti kaasarin (kulutus tippui 3 l /100 km), korjasi etuvalojen pissapojan ja etuvalon maadoituksen ja katsasti auton.

Mies kertoi hinnan. Pyysin ja vaadin saada maksaa enemmän. Mies kieltäytyi tiukasti.

130 euroa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfa 156 v6 kirjoitti:Työläin vaihe varmaan irrottaa imusarja, nokatkin saa tarvittaessa pois koskematta jakopäähän.
Eipä se taida kovin paha homma olla, ainakin 164:stä lähtee suht nopeasti kunhan vaan tietää mitä irrottaa. En tiedä miten GTV:ssä on tilaa nenäkeppien hihnapyörien kohdalla, mutta luulisi ettei ainakaan enempää kuin 164:ssä? Siinä oli melkoisen vähän tilaa irrottaa pyörät nenistä, jonkun korjausmanuaalin mukaan pitäisi nostaa ensin konetta ylöspäin mutta tappelemalla ne saa kyllä pois ilmankin.

Venojen säätö sujuu varmaan pajalla suht nopeasti, mutta itse tehden palasäätö on vähän työläs. Ensin mitataan välykset, sitten nokat irti ja säätöpalat mukaan, hommataan jostain mikrometri ja mitataan palat, lasketaan uusien palojen paksuudet ja yritetään löytää putiikki, josta löytyy tuontyyppisiä paloja. Ja koko ajan on auto levällään.
alfa 156 v6 kirjoitti:Mun käsityksen mukaan imuvenoja ei paljon tartte säädellä? luulis että ne pakovenat on kriittisemmät rakenteen puolesta?
Todennäköisesti joo. En tiedä kuinka paljon turbon lämpökuormat muuttavat tilannetta, mutta ahtamattoman pannun 60tkm:n säätöväliä voi soveltaa vaikka niin, että säätää pakoventtiilit viidenkympin ja imuventtiilit sadan tuhannen välein. Turbostakin voisi varmaan säätää kahdenkympin välein pelkät pakovenat? Helppohan ne imutkin on samalla tarkastusmitata, mutta ei luulisi olevan tarvetta säätää noin tiheään.
Seiska5mma kirjoitti:130 euroa.
Oho! Eipä ollut kaverilla kummoinen tuntihinta, hommaan kului varmaan pitkä päivä, ainakin?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Oikein pahaa teki maksaa. Pakkohan siinä on mennä tunteja, jos vaihtaa etuvetoiseen laatikon.

Enpä taida itse korjailla Alfaa ensi talvena. Tuolla hinnoittelulla meikäläinen maksaa vaikka harjoittelusta.

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Laaksten (Lönkalla, Hki) arveli että kun tuon osat itse, 40 tkm huolto maksaa 50-70 euroa, tosin en ole varma oliko tuossa jarrunestevaihtotyö. Vaikutti ystävälliseltä järkijätkältä, joka on vaihtanut siis ainakin yhden palstalaisen jakohihnan - naureskeli näille maahantuojien valtuuttamien huoltojen rahastuksille Alfan kohdalla. Kaveri firmoineen kannattaisi pitää hengissä, ei vakuttanut hirmu kiireiseltä.

Ostin filtterit Hessumobiilista, Croslandin öljysuotimessa (9 euroa) luki made in Italy ja myyjähemmo väitti sen valmistajan (Filtri tecnocar)olevan ensiasennustoimittaja (olivat vertailleet sarjanumeroon tms. jonkun alkuperäistä alfa-osaa). Ilmasuodin myös italialainen ja 15 euroa.

Huolto vielä edessä, mutta kerron siten miten meni ja paljonko kustansi sekä paljonko olisi ollut Milano ja Delta hinnoittelu.

LeBLoB
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Elo 2004, 04:01

Viesti Kirjoittaja LeBLoB »

itselläni edessä on 120 huolto ja muukkoselle ajattelin ajella täältä pääkaupunkiseudulta, sillä takuulla säästyy bensarahat. Tosin mielenkiinnolla odottelen late04 jutun jatkoa.

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Minäkin käytin perushuollossa autoani paikallisessa vraosaliikkeen korjaamossa.

20 000 km huolto + pakokaasujenmittaus +nivelten, jarrujen ja vaihteistoöljyn tarkastus maksoi 108 euroa.

Saakohan DA:ssa eden öljyjä vaihdettua tuohon hintaan :wink:

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

LeBLoB kirjoitti:itselläni edessä on 120 huolto ja muukkoselle ajattelin ajella täältä pääkaupunkiseudulta, sillä takuulla säästyy bensarahat. Tosin mielenkiinnolla odottelen late04 jutun jatkoa.
No, mulla vielä tonni ajettava ennen kuin voin kertoa uutta.

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

late04 kirjoitti: valmistajan (Filtri tecnocar)olevan ensiasennustoimittaja .
Tiippanalta kun aikanaan tilasin osia ja pari filtteriä 164 V6:een niin mainitsi että alkuperäinen on tecnocarin tekemä ja että sen huonompaa filtteriä ei olekaan. Postissa tuli championin filtterit :-D Mitenköhän asia on?

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Tämäkin vielä.. mutta totuus kai on että alkuperäinen ei aina ole paras. Tai sitten Tiippanalla oli vain Championia hyllyssä... :wink:

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Re: Auto Milano ja 120tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Todii... alla Novitecin iskarit, uudet etutukivarret, käsijarruvaijerit ja puslat taakse. Kustannus 1300€. Alusta jäykkeni huomattavasti (jäykkä kuin kivireki), mukava noin 150km/h nopeudessa... :mrgreen:

Ei kenelläkään ole ylimääräistä vasenta muovia (kontin pilarimuovia) takakonttiin, jonka alle iskarin yläpää jää? Meni sitten ja halkesi tuo muovi hiukan tuon projektin yhteydessä... :roll:
Viimeksi muokannut Kirkinen, 22 Huhti 2005, 23:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Giri kirjoitti:
late04 kirjoitti: valmistajan (Filtri tecnocar)olevan ensiasennustoimittaja .
Tiippanalta kun aikanaan tilasin osia ja pari filtteriä 164 V6:een niin mainitsi että alkuperäinen on tecnocarin tekemä ja että sen huonompaa filtteriä ei olekaan. Postissa tuli championin filtterit :-D Mitenköhän asia on?
championia olen suosinut öljynsuodattimena ja valittamista ei ole..
paineet on pysynyt jne..
tosin nyt löytyy hyllystä pari ricambi suodatintakin kutoseen ja
kaippa ne pitää käyttää jossain välissä poiskin..

arialfa
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja arialfa »

Pyydä tarjous Eestistä Auserilta. Katso ketju huollot eestissä. Siellä on myös emailosoite huoltopäällikölle. Kerro sitten meillekin mitä pyysivät.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Todii... alla Novitecin iskarit, uudet etutukivarret, käsijarruvaijerit ja puslat taakse. Kustannus 1300€. Alusta jäykkeni huomattavasti (jäykkä kuin kivireki), mukava noin 150km/h nopeudessa... :mrgreen:

Ei kenelläkään ole ylimääräistä vasenta muovia (kontin pilarimuovia) takakonttiin, jonka alle iskarin yläpää jää? Meni sitten ja halkesi tuo muovi hiukan tuon projektin yhteydessä... :roll:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Niin, se 40 tkm huolto Laakstenilla maksoi siis 90€, omat osat paitsi parkkivalon poltin. Sis. öljyn, ö-suodattimen, ilmansuodattimen, jarrunesteen vaihdot ja tarkistuksia sekä ajotietokoneen huoltoherjauksen nollauksen ja valojen suuntauksen. Ja leima huoltokirjaan :wink:

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Pitäisköhän omakin viedä tonne huoltoon.
Vaihdettavaa olis runsaasti:
Jakohihnaa, tukivartta, laakeria yms...

Palvelu oli ilmeisesti hyvää?

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Kyllä, palvelu oli hyvää, ei valittamista.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Missäs päin tuo Laaksten on..?

Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Laaksten on Lönnrotinkadulla. kotisivut
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Sixgear, kiitokset! Täytyy kokeilla, kun on melkein nurkan takana. Kas, kun en tiennyt :shock:


Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Harri Sinisalo oli heppu joka huolsi autoni ja oli sympaattinen ja osaavan oloinen kaveri. Kandee ehkä neuvotella mitä osia on syytä hankkia itse etukäteen, kuten kai normaalia näissä pajoissa. Firmalla on kai toinen piste Herttoniemessä, jossa jouduin käymään ajotietokoneen huoltoherjauksen nollauksessa (tosin turhaan, kun siihen ei tarvita mitään laitteita - Konalan pikahuollon Rami nollasi sen + - napeilla, maksutta). Pakko kyllä myöntää, että kyllä ne Deltassa paikoin osaa alfa diagnostiikan joskus paremmin.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Kirkinen kirjoitti:
Ei kenelläkään ole ylimääräistä vasenta muovia (kontin pilarimuovia) takakonttiin, jonka alle iskarin yläpää jää? Meni sitten ja halkesi tuo muovi hiukan tuon projektin yhteydessä... :roll:
Mulla löytyy, kuten kojelautaa lukuunottamatta kaikki muukin 147:n sisusta. Pistä viesti jos vielä tarvit.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JST »

Olisikos viimeajan kokemuksia Laakstenista ? Pitäis vaihdattaa tukivarsia ja uusia etujarrulevyjä - eivät ilmeisesti niin ongelmallisia vaihtoja ?

Sitten tietysti osien tilailu eli vaihtoehdot taitavat olla: Delta - Muukonen - Heikka - vai saksan nettivkauppa alfistin sivuilla ? Heikalla näytti tulevan paketti hinta n 100 € huokeammaksi kuin muilla.

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Soundplace Itä-Helsingissä korjaa myös alfoja, siellä olen nykyään käyttänyt kun milanon hommat meni kalliiksi. Vara-auton saa myös käyttöön, itse en ole siitä joutunut maksamaan mitään, tankannut vain saman verran kuin olen käyttänyt... Suosittelen, viimeksikin siellä oli jonkun 75 työn alla.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

JST kirjoitti:Olisikos viimeajan kokemuksia Laakstenista ? Pitäis vaihdattaa tukivarsia ja uusia etujarrulevyjä - eivät ilmeisesti niin ongelmallisia vaihtoja ?

Sitten tietysti osien tilailu eli vaihtoehdot taitavat olla: Delta - Muukonen - Heikka - vai saksan nettivkauppa alfistin sivuilla ? Heikalla näytti tulevan paketti hinta n 100 € huokeammaksi kuin muilla.
Tai sitten http://www.alfa-service.de
Olen pari kertaa tilaillut osia ja vaikuttaa olevan ihan asiallinen firma.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tallinnan "Deltassa" (Auser Auto) vuosi sitten 25€/tunti paitsi sähkötyöt taisi olla 29€/tunti

Ihan tiedoksi. En ole muuta kuin osia tilannut/hakenut, mutta asiallisen näköinen ja siisti paikka :o:
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin