
Mutta kiinnostaisi kuitenkin millaisia lukemia mistäkin autoista tuli?

Aika helvetin kauas jäätiin Hyvinkään penkin lukemista. Tiige laittakoon numerot pöytään, jos haluaa/kehtaaPolforea kirjoitti:Mullahan ei tietenkään ole Hyvinkään lukuja ylhäällä, mutta perstuntuma sanoo että ainakin Tiigen GT oli melko samalla tontilla nyt kuin Hyvinkäällä. Muita Hyvinkäälläkin mitattuja ei tainnut mukana ollakaan (saa korjata, jos olen väärässä).
GT, GTA ja GTV ei lähellekäänTiige kirjoitti:Hieno päivä oli! Penkki ei ollut mitenkään "asiakasystävällinen" joten luvuilla varsinaisesti ei pääse retostelemaan koska kukaan ei tainnut saada edes tehtaan ilmoittamia teholukemia.![]()
Harvemmin vapareissa tuo vastus niin merkittävästi vaikuttaa, enkä jaksa uskoa tehojenkaan leikkaantumiseen. Mistä nopeussignaali tulee? Noi mitkä leikkaa tehoa on järkeensä ahdettuja jotka ottaa nopeuden ei vetäviltä pyöriltä. Esim. Saab, joka ei nosta boostia kuin 1. Vaihteen paineille takapyörien ollessa paikoillaan... Jotkut mallit menee jopa limppiin, omastakin kokemuksia... Ainoaksi vaihtoehdoksi penkkaamiseen jää signaalin varastaminen etupyörältä puukotetulla piuhalla.Alfissimo kirjoitti:Onkos siitä tullut mitään "faktaa", että GTA ei antaisi kaikkea tehoa ulos ilman vastusta tai kaikkien renkaiden pyörimistä tms.? Sen verran lähellä toisiaan kaikki yksilöt olleet Hyvinkäällä kahtena vuonna ja nyt eri penkissä myös. Eri yksilöissä kuitenkin sen verran eri modauksia (willez pakoputki, Tiige imupuoli, eri softat jne.), että luulisi eroja tulevan paperillekin asti.
Pirun hyvin tehty kokonaisuus siis jo tehtaalta asti, jos mikään muutos ei vaikuta oikeasti tehoa nostavasti muuten kuin perstuntumalla herkkyyteen eri kierrosalueilla.
Tehojen leikkaamiseen faktana se että myös mun XKRR:ssä jossa siis on mekaaninen ruuvi täydet ahdot tulee vasta kun on hiukan nopeutta värkissä.Il Mostro kirjoitti:Harvemmin vapareissa tuo vastus niin merkittävästi vaikuttaa, enkä jaksa uskoa tehojenkaan leikkaantumiseen. Mistä nopeussignaali tulee? Noi mitkä leikkaa tehoa on järkeensä ahdettuja jotka ottaa nopeuden ei vetäviltä pyöriltä. Esim. Saab, joka ei nosta boostia kuin 1. Vaihteen paineille takapyörien ollessa paikoillaan... Jotkut mallit menee jopa limppiin, omastakin kokemuksia... Ainoaksi vaihtoehdoksi penkkaamiseen jää signaalin varastaminen etupyörältä puukotetulla piuhalla.Alfissimo kirjoitti:Onkos siitä tullut mitään "faktaa", että GTA ei antaisi kaikkea tehoa ulos ilman vastusta tai kaikkien renkaiden pyörimistä tms.? Sen verran lähellä toisiaan kaikki yksilöt olleet Hyvinkäällä kahtena vuonna ja nyt eri penkissä myös. Eri yksilöissä kuitenkin sen verran eri modauksia (willez pakoputki, Tiige imupuoli, eri softat jne.), että luulisi eroja tulevan paperillekin asti.
Pirun hyvin tehty kokonaisuus siis jo tehtaalta asti, jos mikään muutos ei vaikuta oikeasti tehoa nostavasti muuten kuin perstuntumalla herkkyyteen eri kierrosalueilla.
Tällä kertaa Parolassa oli ilmeisestikin ihan "oikea" jarrutettava penkki eikä inertia... Inertiahan on ihan hyvä ja luotettava, kunhan mitattavan auton tehot on sopivalla mittausalueella. Siihen Hyvinkään penkkiin on turha viedä reippaammin pöhisevää turboa, rulla pyörii miljoonaa ilman mitään vastusta, ahot ei nouse lähellekkään minne pitäisi... Jos EPD:n penkki on antanut paremman mielen matalammilla tehoilla, niin vastaavasti parhaimmillaan kolminumeroisia horze määriä enemmän kuin siellä on tullut toisaalla kalustolle mitään tekemättä kun autossa on vähän enempi grunttia.
Oma vanha TS antoi hyvinkään penkissä ekana vuonna 138/142 kahdessa vedossa ja seuraavana vuonna keskiarvolla pari heposta enemmän, muttei ole uudempi lappu tallessa. Voisi siis epäillä JTS:stä jotain puuttuvan penkistä riippumatta, jos ei enempää kuin vakio 300tkm ajettu TS pysty luovuttamaanEero kirjoitti:^^ tuon suuntaisia tehoja irtosi 156 jts:stä, jossa oli c&b nokat muistini mukaan. Näin siis Hyvinkään penkissä. Eli ei välttämättä ole kaukana oikeista lukemista nuo sinun auton tehot.
Juu, eli mun GTA antoi Alfatunen softalla 233hv ja vakiosoftalla 230hv. Autossa Ragazzon cat-back ja vakio ilmanputsari. Ei muita "virityksiä". Teho ja vääntökäyrät identtisiä Tiigen GT:n kanssa, mutta mulla seoskäyrä tasaisempi - ei "romahda" korkeilla kierroksilla, kuten vakiosoftalla ja Tiigen Squadran softalla.Tiige kirjoitti:Verrokkina yksi GTA joka ajettiin vakio softalla ja alfatunen softalla. Kaikki kolme vetoa 3hp sisällä.