Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
^^Ainakin Porsche on tuupannut venttiahtimen kipinäsytytteiseen, mutta en varmaksi muista työnsikö tuotantoon asti vai jäikö protoiluksi.
^Kyllä tuossa kuvassa ainakin kovasti hukkaportilta näyttää. Jos se alkaa aukeilla pakopaineilla niin kiristysjousen kanssa kannattaa pitää kevyt maltti mielessä, kovat pakopaineet eivät ole turboautossakaan ystävällinen asia.
^Kyllä tuossa kuvassa ainakin kovasti hukkaportilta näyttää. Jos se alkaa aukeilla pakopaineilla niin kiristysjousen kanssa kannattaa pitää kevyt maltti mielessä, kovat pakopaineet eivät ole turboautossakaan ystävällinen asia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Minä tästä(kään) asiasta paljon ymmärrä, mutta kai sitä aina vähän viisastuu, kun ensin tyhmyytensä todistaa. Ihan kaikki ei opi sittenkään 

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Ai niin, avataanpas tätäkin:
Perinteisissä turboahtimissa ahtopaineita säädellään hukkaportilla, joka yksinkertaisesti päästää "ylimääräiset" pakokaasut ahtimen turbiinin ohi. Kun osa käyttövoimasta päästetään turbiinista ohi, syntyy luonnollisesti vähemmän pumppausta kompurapuolella ja ahtopaineet pysyvät kurissa. Myös pakopaineet pysyvät kurissa, kun pakokaasu pääsee liikkumaan eikä ruuhkaudu turbiinin sisäänmenoon.
Muissa (ei turbo-) mekaanisissa ahtimissa (yleensä "remmiahdin", "mekaaninen ahdin" (onhan se turbokin mekaaninen...) tai englanniksi "supercharger") ainakin joissain toteutuksissa käytetään ahtopaineen rajoittamiseen ns. blow-off -venttiiliä, jolla päästetään yksinkertaisesti ylimääräinen ahtoilma ulkoilmaan. Syy tähän on se, että kiinteällä linkillä voimanlähteeseen yhdistetyn kompressorin pyörintää on haastava hillitä samaan tapaan kuin turboa hukkaportilla tai venttisiivillä.
Venttisiipiin (VNT) en minäkään ole vielä kovin syvällisesti tutustunut, joten niiden sielunelämästä saa avata joku joka ne jo tuntee. Käytännössä niillä ymmärtääkseni tehdään samaa kuin hukkaportilla, eli ohjataan pakokaasuja hallitusti ohi turbiinista ja hallitaan näin ahtopaineita.
Dumpilla - tai yleisemmin käytössä olevalla by-passilla - ei säädetä ahtopaineita, vaan päästetään ahtoputkistosta ulos paineaalto, joka syntyy kun kaasuläppä isketään kiinni, ettei se iskisi ahtimen siipiä vastapalloon. Dumppi/by-passi siis aukeaa kun kaasuläppä sulkeutuu. Dumpin ja by-passin erona on se, että dumppi päästää ahtoilman suoraan ulos (josta syntyy kuuluisa dumpin sylkevä ääni), kun taas by-pass ohjaa sen imuputkistoon ahtimen kompressorin etupuolelle. Ilmamäärä- ja -massaohjatuissa toteutuksissa by-pass toimii lähtökohtaisesti paremmin, kun ahtoputkistossa oleva ilma on jo mitattu ja laskettu mukaan polttoaineen syöttöön. Tälläisessä toteutuksessa dumpin käyttäminen saa koneen yleensä hetkeksi rikkaalle kaasun noston yhteydessä.Alfissimo kirjoitti:enkä dumppiin ihan heti osaa uskoa.
Perinteisissä turboahtimissa ahtopaineita säädellään hukkaportilla, joka yksinkertaisesti päästää "ylimääräiset" pakokaasut ahtimen turbiinin ohi. Kun osa käyttövoimasta päästetään turbiinista ohi, syntyy luonnollisesti vähemmän pumppausta kompurapuolella ja ahtopaineet pysyvät kurissa. Myös pakopaineet pysyvät kurissa, kun pakokaasu pääsee liikkumaan eikä ruuhkaudu turbiinin sisäänmenoon.
Muissa (ei turbo-) mekaanisissa ahtimissa (yleensä "remmiahdin", "mekaaninen ahdin" (onhan se turbokin mekaaninen...) tai englanniksi "supercharger") ainakin joissain toteutuksissa käytetään ahtopaineen rajoittamiseen ns. blow-off -venttiiliä, jolla päästetään yksinkertaisesti ylimääräinen ahtoilma ulkoilmaan. Syy tähän on se, että kiinteällä linkillä voimanlähteeseen yhdistetyn kompressorin pyörintää on haastava hillitä samaan tapaan kuin turboa hukkaportilla tai venttisiivillä.
Venttisiipiin (VNT) en minäkään ole vielä kovin syvällisesti tutustunut, joten niiden sielunelämästä saa avata joku joka ne jo tuntee. Käytännössä niillä ymmärtääkseni tehdään samaa kuin hukkaportilla, eli ohjataan pakokaasuja hallitusti ohi turbiinista ja hallitaan näin ahtopaineita.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- MikaT
- Viestit: 177
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Kyllä mulla semmone tsupsuttelu kuuluu, kun kaasupolkimen höllää. Ja ääni tulee kuulemma juuri hukkaportista, eikä kovin vaarallista.. Piti käydä kysymässä ja tarkistamassa asia.
Edit: Juu, minä en asiasta mitään tiedä. Noin minulle liikkeessä sanottiin.
Edit: Juu, minä en asiasta mitään tiedä. Noin minulle liikkeessä sanottiin.

Viimeksi muokannut MikaT, 07 Syys 2016, 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Giulietta 940
Ei tule ääni hukkaportista, jos et ole tehny modausta ulkoinen hukkaportti ja screampipe. Silloinkaan ääni ei tule kaasua nostettaessa, vaan kaasua painaessa ja turbon herätessä. Ai mistäkö tiedän? 
Ääni tulee by-bass tai dump venttiilistä, jottei paine riko ahdinta. Kaasuläpän suljeuduttuahan turbo pyörii vielä tehden painetta kaasuläppää vasten. Tämän paineen ehkäisyyn käytetään edellä mainittuja venttiilejä.
mobiililaitteella tökitty...

Ääni tulee by-bass tai dump venttiilistä, jottei paine riko ahdinta. Kaasuläpän suljeuduttuahan turbo pyörii vielä tehden painetta kaasuläppää vasten. Tämän paineen ehkäisyyn käytetään edellä mainittuja venttiilejä.
mobiililaitteella tökitty...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Jepni. By-passistakin kuuluu tosiaan pieni suhahdus, mutta huomattavasti vaimeampi kuin dumpin sylkäisy.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Sattuuko joku tietämään avaimista? Autoni mukana tuli 2 x avaimia, toinen kaukosäätimellinen, toinen sellainen vanhanaikainen mutta orkkis kuitenkin. Ajatuksena olisi hankkia toinenkin avain jossa on kaukosäädin ja bongasin ebaysta pari orkkis avainta jotka kuuluvat johonkin toiseen giuliettaan. Näihin pitäisi toki vaihtaa tuo avaimen terä, mutta niitä blank teriä koteloineen ebaykin on täyn. Varsinainen kysymys onkin, että saako toiseen autoon kuuluvan avaimen rfid sirun koodattua uudelleen toimimaan omassa autossani?
Re: Giulietta 940
^Ihan 100% faktaa ei ole valitettavasti tarjota, mutta näkemykseni/kokemukseni mukaan ei saa. Siru on jollakin tapaa esikoodattu auton VIN:in mukaan. Törmännyt tähän koodausongelmaan pari kertaa töissä - avain on kyllä oikeanlainen, mutta koodaus ei onnistu ja testeri herjaa avainta kelpaamattomaksi.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^ok, täytyy sitten ottaa plan b ja "go To dealer"
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Johtosiipisäätö = turbiinin imumaukon ympärille ryhmitellyt, kääntyvät, johtosiivet. Johtosiipien juju on, että ilmalle voidaan antaa vaihtelevassa määrin "jenkaa" eli ilma joko laitetaan pyörimään turbiinin siipien suuntaisesti tai ei. Puhaltimissa tällä tempulla saadaan säädeltyä paineentuottoa ilmavirran ja pyörimisnopeuden pysyessä vakiona. Autoissa taas kaasuvirta vaihtelee kovasti moottorin pyörimisnopeudesta riippuen, joten tavoitteena onkin pitää kierrosnopeus ynnä ahtimen paineentuotto ~vakiona, vaikka pakokaasuvirta vaihtelee.Polforea kirjoitti:Venttisiipiin (VNT) en minäkään ole vielä kovin syvällisesti tutustunut, joten niiden sielunelämästä saa avata joku joka ne jo tuntee. Käytännössä niillä ymmärtääkseni tehdään samaa kuin hukkaportilla, eli ohjataan pakokaasuja hallitusti ohi turbiinista ja hallitaan näin ahtopaineita.
Johtosiipisäätö on siis selkeästi se parempi, mutta myös tekniikaltaan monimutkaisempi ratkaisu, kuin hukkaportti. Bensakoneissa johtosiipisäätö on äärimmäisen harvinainen ja syyksi on mainittu bensakoneen kuumemmat pakokaasut.
Johtosiipisäädöllä saadaan siis turbo pelaamaan paremmin jo moottorin pienillä kierrosnopeuksilla. Bensakoneissa homma on ilmeisesti ratkaistu (nykyään) alikokoisella turbolla, joka ottaa jenkaa jo matalalla käyntinopeuksilla & osakaasulla, mutta rupeaa ahdistamaan hengitystä korkeilla kierroksilla. Bensaturbothan antavat jo kaikkensa 5000-5500 rpm.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Toisaalta, ei tuo ebay:n kautta ostettu "toimimaton " avain nyt niin paljoa maksa etteikö se olisi vaivan arvoista koittaa.jkk kirjoitti:Sattuuko joku tietämään avaimista? Autoni mukana tuli 2 x avaimia, toinen kaukosäätimellinen, toinen sellainen vanhanaikainen mutta orkkis kuitenkin. Ajatuksena olisi hankkia toinenkin avain jossa on kaukosäädin ja bongasin ebaysta pari orkkis avainta jotka kuuluvat johonkin toiseen giuliettaan. Näihin pitäisi toki vaihtaa tuo avaimen terä, mutta niitä blank teriä koteloineen ebaykin on täyn. Varsinainen kysymys onkin, että saako toiseen autoon kuuluvan avaimen rfid sirun koodattua uudelleen toimimaan omassa autossani?
MES kanssa pitäisi pystyä koodailemaan siruja, huom pitäisi en anna 100% takuuta. Mutta jos tätä proseduuri onnistuu, jää kustannukset murto-osaan verrattuna marmoritiskin hinnasta.
Makaroonia jo vuodesta -98
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Näin minäkin laskeskelin. Löysin kuitenkin vaihtoehdon joka on jo huomattavasti helpompi. Tuolta saa tilattus koko remotekikkareen rf id transponderilla avainterä jyrsittynä alle satasella. Jäisi vain koodaus Suomessa tehtäväksi. Jyrsivät avaimia auton codella tai vinin mukaan. Vinin mukaan jyrsittäessä tuo firma haluaa valokopion ajokortista ja itse en tästä taas hirveesti innostu. Saa myös tilattua ihan blank terällä.puuha kirjoitti:Toisaalta, ei tuo ebay:n kautta ostettu "toimimaton " avain nyt niin paljoa maksa etteikö se olisi vaivan arvoista koittaa.jkk kirjoitti:Sattuuko joku tietämään avaimista? Autoni mukana tuli 2 x avaimia, toinen kaukosäätimellinen, toinen sellainen vanhanaikainen mutta orkkis kuitenkin. Ajatuksena olisi hankkia toinenkin avain jossa on kaukosäädin ja bongasin ebaysta pari orkkis avainta jotka kuuluvat johonkin toiseen giuliettaan. Näihin pitäisi toki vaihtaa tuo avaimen terä, mutta niitä blank teriä koteloineen ebaykin on täyn. Varsinainen kysymys onkin, että saako toiseen autoon kuuluvan avaimen rfid sirun koodattua uudelleen toimimaan omassa autossani?
MES kanssa pitäisi pystyä koodailemaan siruja, huom pitäisi en anna 100% takuuta. Mutta jos tätä proseduuri onnistuu, jää kustannukset murto-osaan verrattuna marmoritiskin hinnasta.
http://www.car-keys-online.com/product/ ... i-bsi.html
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^ Onhan tuo ihan ymmärrettävää että haluavat jonkinlaisen todisteen tilaajasta. Muutenhan kuka vain voisi tilata avaimen tuolta VIN-numerolla ja mennä sen avulla toisen autoon sisään. Auton VIN numeron saaminen kun ei ole kuitenkaan niin vaikeata. Avaimien code:n tietää taas useinmiten vain auton omistaja, jos sattuu avaimien koodi lappu olemaan tallessa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^juu, tottakai, ymmärrettävää. Mietittää vain tietosuoja ulkomailla.
Re: Giulietta 940
Suutari jyrsii blankon avaimen mallista ilman VIN ym koodeja. Ja maksaa taatusti alle satkun !
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Elokuun 3. lähtien odotin tietoa Giuliettan tehoboxista. Nyt näyttää siltä, että se tulisi 4 päivän kuluttua ja 5. pvä olisi sitten asennus. Toivottavasti näin myöskin menee.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^^juu avain homma klaari.
Seuraava mietinnän aihe: millaista on talvi ollut giuliettan kanssa, etenkin diesel kokemukset kiinnostas, millaisia varusteita? Hyytyykö tai lähteekö nää edes käyntiin oikeilla pakkasilla? Mulla kun on usein työmatkan aloitus 02-04 välissä aamuisin ja kotimatka 00-03 välissä niin hirveästi ei kiinnostais jäädä hankeen tai myöhästyä yllätysten takia. Aikaisemmat bensavehkeet on ollut luotettavia.
Tutkailin oman diesel g:een konehuooneeseen ja näyttäis olevan Calix merkkinen paket laitettuna. Sisäpistoke ja säteilylämmitin(olettaisin) kun joku calix johto menee koneen alle. Onko ylläpitolaturi tarpeellista hankkia? Katselin calixilla olevan kahta kiinteäksi järjestelmään asennettavaa laturia. Toinen olisi 2 A ja toinen 5A lataukselta.
Seuraava mietinnän aihe: millaista on talvi ollut giuliettan kanssa, etenkin diesel kokemukset kiinnostas, millaisia varusteita? Hyytyykö tai lähteekö nää edes käyntiin oikeilla pakkasilla? Mulla kun on usein työmatkan aloitus 02-04 välissä aamuisin ja kotimatka 00-03 välissä niin hirveästi ei kiinnostais jäädä hankeen tai myöhästyä yllätysten takia. Aikaisemmat bensavehkeet on ollut luotettavia.
Tutkailin oman diesel g:een konehuooneeseen ja näyttäis olevan Calix merkkinen paket laitettuna. Sisäpistoke ja säteilylämmitin(olettaisin) kun joku calix johto menee koneen alle. Onko ylläpitolaturi tarpeellista hankkia? Katselin calixilla olevan kahta kiinteäksi järjestelmään asennettavaa laturia. Toinen olisi 2 A ja toinen 5A lataukselta.
Re: Giulietta 940
^ Kolme talvea -11-14 ongelmitta kadunvarsiparkista käyntiin Sörnäisissä, ja tietty ilman mitään esilämmityksiä. -37C lähti Vuokatin keikalla käyntiin apuvirralla ja esilämmitystä oli takana koko yö.
Kyllähän se akku varmaan kriittisin, jos "nurkissa pyöritään".

- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Mulla oli edellinen Giulietta diesel eikä ollut mitään ongelmia, aina lähti käyntiin oli tolpassa kiinni tai ei. Ajelin sillä, tosin lähinnä pääkaupunkiseudulla, melkein kolme vuotta ja noin 84000 km. Mulla oli tuo sama Calix säteilylämmitin ilman mitään latureja ja kotona tolpassa on ajastinkello, joka on maks. kaksi tuntia päällä - sehän on hiukan lyhyesti tuolle muutaman sadan watin lämmittimelle, mutta silti lähti aina käyntiin, kuten jo totesin. Lähti myös käyntiin lentokentältä vaikka oli seissyt talvella pari viikkoa, tosin auto ei ollut ulkona vaan P3-pysäköintihallissa, mutta eihän sekään lämmin ole vaan siellä on varmaan lähes yhtä kylmä kuin ulkona. Sitä "normaalia" moottorin kannatinkumien kovettumisesta johtuvaa jyristystä oli kentällä seisomisen jälkeen, mutta se meni ohi kun ajeli moottorin rauhallisesti lämpimäksi, sammutti sen sitten ja antoi seistä vähän aikaa.jkk kirjoitti:^^juu avain homma klaari.
Seuraava mietinnän aihe: millaista on talvi ollut giuliettan kanssa, etenkin diesel kokemukset kiinnostas, millaisia varusteita? Hyytyykö tai lähteekö nää edes käyntiin oikeilla pakkasilla? Mulla kun on usein työmatkan aloitus 02-04 välissä aamuisin ja kotimatka 00-03 välissä niin hirveästi ei kiinnostais jäädä hankeen tai myöhästyä yllätysten takia. Aikaisemmat bensavehkeet on ollut luotettavia.
Tutkailin oman diesel g:een konehuooneeseen ja näyttäis olevan Calix merkkinen paket laitettuna. Sisäpistoke ja säteilylämmitin(olettaisin) kun joku calix johto menee koneen alle. Onko ylläpitolaturi tarpeellista hankkia? Katselin calixilla olevan kahta kiinteäksi järjestelmään asennettavaa laturia. Toinen olisi 2 A ja toinen 5A lataukselta.
- Levriero
- Viestit: 9
- Liittynyt: 10 Touko 2012, 16:01
- Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Super -16
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Onko kellään kokemusta koiraverkosta Giuliettaan? Onko niitä olemassa mallikohtaisena lisävarusteena ja jos ei niin sopiiko joku säädettävä versio siihen? Tarkoitan siis sellaista, joka tulee takaistuimen ja takakontin väliin.
Giulietta 940
Kokemusta ei Giuliettan verkosta ole, mutta noissa ainakin ihan hyvä istuvuus. Ja näyttää olevan mallikohtainen G:hen saatavilla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tänään sitten sain piiitkän odotuksen(yli 7vk) jälkeen tehoboxin Giuliettaani. Minulle sanottiin, että auto oppii ajan mittaan käyttäjän mukaan tuon tehon ja väännön lisäyksen? Näin ymmärsin asian. Ainakaan aluksi en huomannut mitään erikoista, kun ajoin kotiin. Tietokoneohjelmoinnin jälkeen olin tottunut, että kaikki on "kotona" heti, kun starttasin auton, ei mitään totuttelua autolla.
Kuulemma jokin kuoppa väännössä jossain 5000krs:n alueella. Katsoin vuosi sitten dynamometrilla tietokoneella tulostettua graafista kuvaajaa, en löytänyt mitään erikoista kuoppaa.
Olivat kuulemma boxin sisältämällä trimmillä oikoneet kuoppaa jonkin verran?
No, sain neuvoteltua alun alkaen kirjallisen 3 viikon takuun ja palautusoikeuden, jos en ole tyytyväinen.
Kuvittelin tosiaan, että tuolla boxilla saavutetaan heti samat ominaisuudet, kuin tietokoneohjelmoinnilla optimoiden.
Mites muilla on käynyt tuon Novitecin boxin kanssa, onko ollut samanlaista?
Ehkä pitää mittauttaa Motorbitissa lähiaikoina. Menee todella kinkkiseksi...
Kuulemma jokin kuoppa väännössä jossain 5000krs:n alueella. Katsoin vuosi sitten dynamometrilla tietokoneella tulostettua graafista kuvaajaa, en löytänyt mitään erikoista kuoppaa.
Olivat kuulemma boxin sisältämällä trimmillä oikoneet kuoppaa jonkin verran?
No, sain neuvoteltua alun alkaen kirjallisen 3 viikon takuun ja palautusoikeuden, jos en ole tyytyväinen.
Kuvittelin tosiaan, että tuolla boxilla saavutetaan heti samat ominaisuudet, kuin tietokoneohjelmoinnilla optimoiden.
Mites muilla on käynyt tuon Novitecin boxin kanssa, onko ollut samanlaista?
Ehkä pitää mittauttaa Motorbitissa lähiaikoina. Menee todella kinkkiseksi...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^kuullostaa aika huuhaalta. Well spent 500?
Juu varasin itse huoltoajan heinäkuun puolivälissä, odottelen vieläkin...Tai no en odottele, näytöt on annettu ja massit sai joku muu.

Juu varasin itse huoltoajan heinäkuun puolivälissä, odottelen vieläkin...Tai no en odottele, näytöt on annettu ja massit sai joku muu.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Oudolta tosiaan kuullostaa tuo selitys. Juuri tuollaisten selityksien varalta vaadin tuon kirjallisen tyytyväisyystakuun. Taitaa tulla käyttöä tuolle!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Jos se hämää anturiarvoja, niin periaatteessa se voisi hakea konfiguraationsa hitaasti ja antaa auton adaptoitua jatkuvasti sen sijaan, että vetäisi kertarysäyksellä anturiarvot ns. tappiinsa. Koeta nyt kuitenkin ajaa paljon ja reippaasti "testikaudella", jotta se ehtii itsensä sopeuttaa jos se jotain sellaista tekee.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Mitä lueskelin joskus alfaownerin foorumilta niin kyllä siellä jollain ainakin tuntu heti suorituskyky. Tais olla diesel kikotin tosin.
Eikös nuo valmiit boxit aina "huijaa" anturiarvoja, tai siis olen ymmärtänyt että se on se noiden toimintaperiaate..?
Eikös nuo valmiit boxit aina "huijaa" anturiarvoja, tai siis olen ymmärtänyt että se on se noiden toimintaperiaate..?
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kävin illalla jo muutaman kymmenen kilometrin lenkillä vähän isommilla teillä vauhdikkaalla ajolla. Täytyy vaan varoa noita peltipoliiseja. Voihan tuossa totuttelussa olla ajatusta, tuntuu vain oudolta, kun ei kukaan ole tuollaisesta maininnut.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Melkein pakkohan boksi on anturiarvoja huijaamalla tehdä, jos/kun softaan ei kosketa, mutta voi olla etten minäkään ole tajunnut kaikkia mahdollisuuksia huomioida joten pitää jättää sille pelivara.
Voin kuvitella että adaptaatiojakson avulla voisi päästä parempaan yhteistoimintaan auton kanssa ja sillä sen mahdollisuus mieleeni tuli. Voi hyvin myös olla että meno ei parane ajamallakaan pseudoefektiä enempää, mutta sen tietää lähinnä kokeilemalla.
Voin kuvitella että adaptaatiojakson avulla voisi päästä parempaan yhteistoimintaan auton kanssa ja sillä sen mahdollisuus mieleeni tuli. Voi hyvin myös olla että meno ei parane ajamallakaan pseudoefektiä enempää, mutta sen tietää lähinnä kokeilemalla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Giulietta 940
Saako Giulietan DNA kytkintä pois käytöstä jollain ohjelmoinnilla, niin että se olisi aina Dynamic. Ajaako joku jollain muulla asennolla? Itse en koskaan käytä muuta kuin D asentoa, muissa asennoissa on auto kuin laiska kuminauha, eikä talvella saa ajaa vaan jatkuvasti hakkaa luistonesto päälle.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Auto Milanossa minulle sanottiin, että ei saa D-asentoa toimimaan koko aikaa, kun kerroin, että käytän sitä yleensä ajossa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Samaa mäkin mietin. N mooodilla on ajo kuin luumulla rullais. Outoa että a modin saa pysymään päällä mutta ei d:tä. Luulis että olisi ohjelmoitavissa? Myös start stop ärsyttää kun ei se edes toimi kunnolla kun se vaatii tietyn akun varauksen. Saako sitä pois muutakuin napista?lagotto kirjoitti:Saako Giulietan DNA kytkintä pois käytöstä jollain ohjelmoinnilla, niin että se olisi aina Dynamic. Ajaako joku jollain muulla asennolla? Itse en koskaan käytä muuta kuin D asentoa, muissa asennoissa on auto kuin laiska kuminauha, eikä talvella saa ajaa vaan jatkuvasti hakkaa luistonesto päälle.
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
2014 pikkufaceliftin jälkeisesssä mallissa jää sekä Dynamic että Star&stop asetus muistiin.jkk kirjoitti:Outoa että a modin saa pysymään päällä mutta ei d:tä. Luulis että olisi ohjelmoitavissa? Myös start stop ärsyttää kun ei se edes toimi kunnolla kun se vaatii tietyn akun varauksen. Saako sitä pois muutakuin napista?
Re: Giulietta 940
Ajelen mää kaupunkiajelut leppoisasti N:llä. Taajmien ulkopuolella aina D.lagotto kirjoitti:Saako Giulietan DNA kytkintä pois käytöstä jollain ohjelmoinnilla, niin että se olisi aina Dynamic. Ajaako joku jollain muulla asennolla? Itse en koskaan käytä muuta kuin D asentoa, muissa asennoissa on auto kuin laiska kuminauha, eikä talvella saa ajaa vaan jatkuvasti hakkaa luistonesto päälle.
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
^Samoin. Maantiellä ei kannata lähteä ohituksiin TCT:llä, mikäli N on valittuna.. D:llä sujuukin sitten mallikkaasti täydelläkin kuormalla.
Vaimo ei ole tainnut koko kytkimen olemassaoloa edes tiedostaa.
Vaimo ei ole tainnut koko kytkimen olemassaoloa edes tiedostaa.
Senza cuore saremmo solo macchine
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^täällä päin muija ei uskalla kokeilla D:tä
kerran onnistuin napauttaa sen salaa päälle kun istuin vänkärin paikalla ja riitahan siitä tuli 


-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Eikös tuo kuitenkin marmotiskin eteen polvistumalla onnistuisi? AutoMilanolla ei vaan taida olla kykyä ohjelmistojen päivityksiin.aaiitee kirjoitti:Auto Milanossa minulle sanottiin, että ei saa D-asentoa toimimaan koko aikaa, kun kerroin, että käytän sitä yleensä ajossa.
Mutta S&S:n kyllä saavat pois käytöstä, ihan pyytämättäkin. Vaihdatin kesällä varmuuden vuoksi akun ja vaihdon jälkeen S&S löy lopullisesti hanskat naulaan. Uusi akku ei lie syönyt kaikkia järjestelmän toiminnan kannalta oleellisia lyhenteitä (AMG tjsp.).

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Tyhmä kysymys:
Mistä kohdin giuliettaa voi nostaa hallitunkilla? Toinen, kuuluuko pohjassa eturenkaan takana suurinpiirtein, olla vedenpoistoaukko vai kuuluuko siihen joku kumi/tulppa vai onko siellä "aukko" ihan paljaana normaalistikin?
Mistä kohdin giuliettaa voi nostaa hallitunkilla? Toinen, kuuluuko pohjassa eturenkaan takana suurinpiirtein, olla vedenpoistoaukko vai kuuluuko siihen joku kumi/tulppa vai onko siellä "aukko" ihan paljaana normaalistikin?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Yritä löytää jostain kumityyny missä on sopiva ura saumapellille. Ei siinä tietääkseni ole parempaa paikkaa jos on pelkästään hallitunkki käytettävissä.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Minä en tykkää pakkasesta, eikä Alfa. Keskiviikkoaamuna oli noin viisi pakkasastetta ja lasit jäässä. Laitoin auton käyntiin ja jätin tyhjäkäynnille pariksi minuutiksi. Hetken päästä se heitti tauluun "Far controllare motore" ja "Start & Stop non disponibile" -herjat. Auto kuitenkin toimi normaalisti, joten ajelin loppupäivän ongelmitta. Kuudennella startilla herja jäi sitten pois.
Tuosta jäi kuitenkin vikakoodi P1061 muistiin, mikä tarkoittaa 1 sylinterin Multiair -yksikön ongelmaa. Pysyisi nyt kasassa vielä viikon, jolloin pääsee vaihtamaan öljyt koneeseen.
Tuosta jäi kuitenkin vikakoodi P1061 muistiin, mikä tarkoittaa 1 sylinterin Multiair -yksikön ongelmaa. Pysyisi nyt kasassa vielä viikon, jolloin pääsee vaihtamaan öljyt koneeseen.

-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Onko kellään Nero Etna-väristä giuliettaa, muistikuvani mukaan taittaa tietyssä valossa hieman ruskeaan? Tämä siis metallimusta.
Mitä tarkoittaa näissä uusissa urheilullinen alusta, madaltaako vai jäykistääkö vain alustaa?
Mitä tarkoittaa näissä uusissa urheilullinen alusta, madaltaako vai jäykistääkö vain alustaa?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Mulla on nero etna. Juu jossain epäsuorassa auringonvalossa rusehtava. Ikään kuin ois kevyesti pölyinen.jmi kirjoitti:Onko kellään Nero Etna-väristä giuliettaa, muistikuvani mukaan taittaa tietyssä valossa hieman ruskeaan? Tämä siis metallimusta.
Mitä tarkoittaa näissä uusissa urheilullinen alusta, madaltaako vai jäykistääkö vain alustaa?
Lisävarustepaketin tietojen mukaan autossani on "urheilullinen alusta" on tuossa nokassa jo maavara varmaan 20 cm 18"turbina vanteilla
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Eikö Velocessa ole madallettu alusta, ainakin renkaan ja lokarin väli näyttää pienemmältä? Nuo perusmallit näyttää hölmön korkeilta.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Mullakin on Nero Etna. Vivahtaa tosiaan auringon valossa läheltä katsottuna metallinhohto ruskeaan. Ja myös "urheilullinen alusta" löytyy. Ei mitään hajua miten se eroaa normaalista alustasta.jkk kirjoitti:Mulla on nero etna. Juu jossain epäsuorassa auringonvalossa rusehtava. Ikään kuin ois kevyesti pölyinen.jmi kirjoitti:Onko kellään Nero Etna-väristä giuliettaa, muistikuvani mukaan taittaa tietyssä valossa hieman ruskeaan? Tämä siis metallimusta.
Mitä tarkoittaa näissä uusissa urheilullinen alusta, madaltaako vai jäykistääkö vain alustaa?
Lisävarustepaketin tietojen mukaan autossani on "urheilullinen alusta" on tuossa nokassa jo maavara varmaan 20 cm 18"turbina vanteilla
Re: Giulietta 940
_rico kirjoitti:Mullakin on Nero Etna. Vivahtaa tosiaan auringon valossa läheltä katsottuna metallinhohto ruskeaan. Ja myös "urheilullinen alusta" löytyy. Ei mitään hajua miten se eroaa normaalista alustasta.jkk kirjoitti:Mulla on nero etna. Juu jossain epäsuorassa auringonvalossa rusehtava. Ikään kuin ois kevyesti pölyinen.jmi kirjoitti:Onko kellään Nero Etna-väristä giuliettaa, muistikuvani mukaan taittaa tietyssä valossa hieman ruskeaan? Tämä siis metallimusta.
Mitä tarkoittaa näissä uusissa urheilullinen alusta, madaltaako vai jäykistääkö vain alustaa?
Lisävarustepaketin tietojen mukaan autossani on "urheilullinen alusta" on tuossa nokassa jo maavara varmaan 20 cm 18"turbina vanteilla
taitaa olla yleinenkin väri, itselläni on tämä väri myös


- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Onkohan foorumilla tietäjiä tuon alustan osalta? Kuuluuko Sport Pack -varusteluun automaattisesti 377 -optio ja sen kautta, ovatko kaikki Sport Pack -autot jäykemmällä alustalla? Tarkistin oman auton tiedot ePER:in kautta ja siinä on tuo 377 (Sport suspension) mainittuna. Varaosaluettelon mukaan jouset, iskarit sekä muutama muu alustan osa poikkeaa vakiosta.
http://auto-kat.com/index.php?route=sal ... &group=443
http://auto-kat.com/index.php?route=sal ... &group=443
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
PACK SPORT*matti_vuorio kirjoitti:Onkohan foorumilla tietäjiä tuon alustan osalta? Kuuluuko Sport Pack -varusteluun automaattisesti 377 -optio ja sen kautta, ovatko kaikki Sport Pack -autot jäykemmällä alustalla? Tarkistin oman auton tiedot ePER:in kautta ja siinä on tuo 377 (Sport suspension) mainittuna. Varaosaluettelon mukaan jouset, iskarit sekä muutama muu alustan osa poikkeaa vakiosta.
http://auto-kat.com/index.php?route=sal ... &group=443
• Modanature interne Grigio scuro
• Calotte specchi retrovisori esterni con trattamento Cromo satinato
• Black interior
• Minigonne laterali
• Assetto sportivo
• Volante sportivo multifunzione in pelle con cuciture rosse
• Pedaliera sportiva in alluminio
• Cristalli posteriori oscurati
• Batticalcagno in alluminio
• Maniglie porte anteriori con trattamento Cromo satinato
Tässä on italiankielisestä esitteestä kopioitu teksti ,kääntäjän

Re: Giulietta 940
Postaan hieman OT:tä, mutta mutta. Tuossa 500X:ssä on tuo 140 heppainen multiairi. Tykkään koneesta ja varsinkin race-moodilla se tuntuu kovin paljon napakkaammalta kuin 140 heppaa. Onko näissä mahdollisesti ollut enemmänkin? Muistelisin Bravon t-jetissä olleen reippaasti yli tuon 150 hummaa kun niitä dynoteltiin? Miten käytännössä eroaa multiair 140 ja 170 heposet? Eri ohjelma? Sama konehan noissa kaiketi on ellei jopa identtinen?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tuossa on hieman tarinaa tuosta 140hp versiosta. Turbo taitaa olla ainakin erilainen.
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... o/280.html
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... o/280.html
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Eipä näytä käyrien mukaan multiair 170hv:ssa olevan ihan sitä luvattua 250nm vääntöä?
Oon hieman katsellut tuollaista TCT 170hv giuliettaa.
Mitä huonoja puolia tai teknisiä ongelmia on ilmennyt?
Bravoissa on ollut hieman vuoto-ongelmia vesipumpulta lähtevässä putken tiivisteessä, onko giulietassa erilainen rakenne?
On muuten moottorin soundit paljon paremmat tässä multiairissa kuin 1750 turbossa.
Oon hieman katsellut tuollaista TCT 170hv giuliettaa.
Mitä huonoja puolia tai teknisiä ongelmia on ilmennyt?
Bravoissa on ollut hieman vuoto-ongelmia vesipumpulta lähtevässä putken tiivisteessä, onko giulietassa erilainen rakenne?
On muuten moottorin soundit paljon paremmat tässä multiairissa kuin 1750 turbossa.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^ Mites niin ei ole luvattua 250nm? Ainakin tuolla squadran sivuilla olevien köyrien mukaan menee 170 heppainen D-moodissa 260nm. Tuo linkki kun oli tuohon 500x 140 heppaiseen.