

Valvoja: Moderators
Pari vuotta sitten eräiltä festareilta lähtiessä sain antaa apuvirtaa kolmelle autolle samalla parkkipaikalla, oli neljän päivän seisominen ollut monelle autolle liikaaRiTo kirjoitti:Hetki sitten piti nypätä Alfasta konepelti auki julkisella paikalla. Naapurin rouvan Corolla ei suostunut lähtemään läheisen koulun pihalta ja pikadiagnoosilla totesin sen virran vähyydeksi. Kaapeleilla lähti käyntiin ja tuskin tuon myötä ennakkoluulot italiaanoja kohtaan ainakaan kasvoiOnneksi ei ollut ohikulkijoita, sen arvaa kumpaan suuntaan olisivat kuvitelleet virran kulkevan
Sama juttu. Joku saksikäsi-Edward käyny nojailemassa 166:n etulokariinKertsu kirjoitti:Ei v*ttu voi olla totta. Puoliso huomasi, että joku kusipää on naarmuttanut Alfaa avaimella tai jollakin muulla terävällä. Ei 13 vuotta vanha auto voi aiheuttaa tuollaista kateutta, vai voiko?!
Kolmen 156:n kokemuksella:quppe kirjoitti:Kokemuksella voin sanoa että ilman keskuslukitus 156:een ei pääse edes sisään talvisin. Ei auttanut kovin pitkään kaiken maailman rasvaukset ja kuivattelut
Kylmä talli, töissä lämpöpaikka ja sisätilanlämmitintäkin saa käytttää plus säännöllisesti aseöljyä --> ei ongelmaa. Ennen tallin valmistumista pari kertaa napsahti 156:sen kuskin oven nuppi liikkumattomaksi lähinnä sen takia, että sisälämppäri sulatti ja jäädytti lumen jääksi lukkoon. Sanoisin kyllä näillä pärjää.Macela kirjoitti:Noissa lukkojutuissakin vaikuttaa paljon että minkälaista ajoa ajaa, käyttääkö sisälämppäriä, onko katosta tai tallia, kuinka usein ajaa, kuinka paljo sitä aseöljyä käyttää jne jne.
Itsellä ollut pari kertaa kikkailua oven avausnupin kanssa mutta ei niin paljoa että muodostuis ongelmaks.
SamaAlfissimo kirjoitti:Onhan tuollekin lauseelle ihan totuuspohjaa omassakin autohistoriassa
Tuli aivopieru, kun piti kirjoittaa keskuslukituksen sijasta kaukolukitus. Eli siinä missä ei ollut kaukolukitusta oli paljon sisään pääsy ongelmia. Kuumapussikin auttaa vain pääsyssä sisään. Sitten kun parkkeeraa ja käy kaupassa, niin ei pääse enää sisälle. Jotain hyötyä oli että tupakanpoltosta, kun ei auttanut muu kuin sytkärillä lämmittääJiitee kirjoitti:Kylmä talli, töissä lämpöpaikka ja sisätilanlämmitintäkin saa käytttää plus säännöllisesti aseöljyä --> ei ongelmaa. Ennen tallin valmistumista pari kertaa napsahti 156:sen kuskin oven nuppi liikkumattomaksi lähinnä sen takia, että sisälämppäri sulatti ja jäädytti lumen jääksi lukkoon. Sanoisin kyllä näillä pärjää.Macela kirjoitti:Noissa lukkojutuissakin vaikuttaa paljon että minkälaista ajoa ajaa, käyttääkö sisälämppäriä, onko katosta tai tallia, kuinka usein ajaa, kuinka paljo sitä aseöljyä käyttää jne jne.
Itsellä ollut pari kertaa kikkailua oven avausnupin kanssa mutta ei niin paljoa että muodostuis ongelmaks.
Yup. Avvocato palveli joskus '90-luvun alussa pari talvea ja ovet kyllä aina aukesivat. Niiden kiinni pysyminen oli sitten oma lukunsa..Alfissimo kirjoitti:Onhan tuollekin lauseelle ihan totuuspohjaa omassakin autohistoriassa
Tämä on kiva ongelma, avaimella kun avaa niin näkyy aukeavan ikkunatkin samallaquppe kirjoitti:Pitää vielä lisätä että 159:n kanssa ongelma oli toisin päin että alle 0 kelin ei kaukolukitus toiminut aamuisin. Onneksi sai avaimella auki.
Toi nopeus muuten voi olla ihan sitä, et Alfan mittari alkaa suoraan alhaalta eikä alaviistosta kuten muilla merkeillä. Itsekin kun aikoinaan 159:n hommasin, huomasin et lipsahtaa kovin kevyesti ylinopeudeuksi, kun joku 50km/h tuli vastaan siinä kohtaa missä muissa autoissa on se 30km/h...Jakke kirjoitti:159 oli puolisukulaisella rouvalla lainassa pari päivää. Itsellään hänellä on viitisen vuotta vanha diesel-bemari. Pari kommenttia sain autosta:
-Sen nopeus nousee jotenkin helposti, saa seurata nopeusmittaria tarkkaan. (Teknisempi ihminen olisi ehkä puhunut jopa kiihtyvyydestä?)
-Ihan oudot ihmiset vilkutteli vastaan tullessaan. Muutamilla heistä taisi olla Alfa.
Juu voi olla, että mittari hämää äkkinäisiä. Ei se 159 2.2:n kohdalla voi ainakaan suorituskyvystä johtua.Shuttle kirjoitti:Toi nopeus muuten voi olla ihan sitä, et Alfan mittari alkaa suoraan alhaalta eikä alaviistosta kuten muilla merkeillä. Itsekin kun aikoinaan 159:n hommasin, huomasin et lipsahtaa kovin kevyesti ylinopeudeuksi, kun joku 50km/h tuli vastaan siinä kohtaa missä muissa autoissa on se 30km/h...Jakke kirjoitti:159 oli puolisukulaisella rouvalla lainassa pari päivää. Itsellään hänellä on viitisen vuotta vanha diesel-bemari. Pari kommenttia sain autosta:
-Sen nopeus nousee jotenkin helposti, saa seurata nopeusmittaria tarkkaan. (Teknisempi ihminen olisi ehkä puhunut jopa kiihtyvyydestä?)
-Ihan oudot ihmiset vilkutteli vastaan tullessaan. Muutamilla heistä taisi olla Alfa.
Vaimoke oli suurinpiirtein samaa mieltä kiihtyvyydestä aikoinaan ajaessaan 156 JTS:llä ensimmäisiä kertojaJakke kirjoitti:159 oli puolisukulaisella rouvalla lainassa pari päivää. Itsellään hänellä on viitisen vuotta vanha diesel-bemari. Pari kommenttia sain autosta:
-Sen nopeus nousee jotenkin helposti, saa seurata nopeusmittaria tarkkaan. (Teknisempi ihminen olisi ehkä puhunut jopa kiihtyvyydestä?)
-Ihan oudot ihmiset vilkutteli vastaan tullessaan. Muutamilla heistä taisi olla Alfa.