Noloa mutta en keksi miten niitä saa säädettyä. Oik sojottaa vähän liian korkealle. Sivusuunta (sekä lähi että kauko) tuntuu säätyvän muovimutterista valon takaa, ja lähivalot mustasta mutterista siitä vierestä mutta miten säädetään kaukojen kantamaa ?
(Polttimot on uudet ja oikein paikoillaan...)
Wile E. Coyote kirjoitti:Noloa mutta en keksi miten niitä saa säädettyä. Oik sojottaa vähän liian korkealle. Sivusuunta (sekä lähi että kauko) tuntuu säätyvän muovimutterista valon takaa, ja lähivalot mustasta mutterista siitä vierestä mutta miten säädetään kaukojen kantamaa ?
(Polttimot on uudet ja oikein paikoillaan...)
Voisiko joku asiaan perehtynyt neuvoa...
missäköhän asennossa se säätöpyörä on siellä kojetaulussa? eikös siellä sellainen ollut
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Kiitoksia piirroksesta, täytyy katsoa uudemman kerran kunhan ehdin. Onko mitään saumaa saada tuollaista cd:tä vaikka poltettuna? On varmaan aika kätevä
Wile E. Coyote kirjoitti:Kiitoksia piirroksesta, täytyy katsoa uudemman kerran kunhan ehdin. Onko mitään saumaa saada tuollaista cd:tä vaikka poltettuna? On varmaan aika kätevä
Mun versio oli kyllä reilusti yli 500mb. Jos löydän sen jostain nurkasta niin voin kyllä polttaa sen sulle. Ilmota vaikka sähköpostiin osote! marko.erkkinen@welho.com
Kun 156:n lyhyet valot säätää normaalikonstein kohdalleen, saattavat pitkät osoittaa mihin sattuu. Seuraavassa hieman dokumenttia viime joulukuun pakkasilta (lainaus pidemmästä viestistä):
"Oikean puolen umpion pitkän valon H1 polttimo asettuu kieroon, jolloin valo osoittaa vasemmalle. Ainoa konsti oikaista valo suorempaan ja alemmas oli taivuttaa kaksilla pihdeillä polttimon kantalevyä sopivasti. Kun taivutti niin, että polttimo sojottaa ylös ja vasemmalle, niin valokeila siirtyi alas ja oikealle. Härskiä tekstiä, mutta näin se suuntaus onnistuu. Säädin oikean puolen enemmän oikealle ja alemmas, vasempaan en koskenut."
By the way... 156:n ajovalot paranivat huomattavasti vaihtamalla GE:n peruspolttimot Phillips Vision Plus polttimoihin. Kiitos listalaisille, jotka viime syksynä suosittelivat ko. polttimoita .
Kun 156:n lyhyet valot säätää normaalikonstein kohdalleen, saattavat pitkät osoittaa mihin sattuu. Seuraavassa hieman dokumenttia viime joulukuun pakkasilta (lainaus pidemmästä viestistä):
"Oikean puolen umpion pitkän valon H1 polttimo asettuu kieroon, jolloin valo osoittaa vasemmalle. Ainoa konsti oikaista valo suorempaan ja alemmas oli taivuttaa kaksilla pihdeillä polttimon kantalevyä sopivasti. Kun taivutti niin, että polttimo sojottaa ylös ja vasemmalle, niin valokeila siirtyi alas ja oikealle. Härskiä tekstiä, mutta näin se suuntaus onnistuu. Säädin oikean puolen enemmän oikealle ja alemmas, vasempaan en koskenut."
By the way... 156:n ajovalot paranivat huomattavasti vaihtamalla GE:n peruspolttimot Phillips Vision Plus polttimoihin. Kiitos listalaisille, jotka viime syksynä suosittelivat ko. polttimoita .
KARU MEININKI Jotain vastaavaa ilmeisesti odotettavissa itselläkin jos haluaa valot kohdilleen. Lyhyet saa säädettyä mutta toinen kauko valaisee lokkeja vaikka kuinka ruuvailee. Siinä hommassa kannattaa muuten huomata että jos säätää reilummin voi olla varma että menee "yli" ja joutuu muutaman kilometrin jälkeen säätämään takaisin päin. Jotenkin hitaanlaisesti tärinässä asettuu kohdilleen eli säätyy edelleen?
Tulipa mieleen että olisko joku poropeukalo onnistunu polttimoita vaihtaessa vääntämään sen pidikkeen kieroon? Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Samanlaista vikaa on mullakin.. Isä sitä kiros, kun sillä ajeltiin, sanoin että höpön löpö, ihan oikein ne toimii... Vaan kun tuli kunnon sumu niin huomas kyllä hyvin, että kuusen latvoja sitä valaistaan.. Keksikö nyt kukaan sitten mikä neuvoksi, mulla tosiaan kuskin puoleinen pitkävalo?
-Tomi- kirjoitti:Samanlaista vikaa on mullakin.. Isä sitä kiros, kun sillä ajeltiin, sanoin että höpön löpö, ihan oikein ne toimii... Vaan kun tuli kunnon sumu niin huomas kyllä hyvin, että kuusen latvoja sitä valaistaan.. Keksikö nyt kukaan sitten mikä neuvoksi, mulla tosiaan kuskin puoleinen pitkävalo?
Mulla alkoi näyttää kuskinpuoleinen lähivalo päin taivasta polttimon vaihdon jälkeen. Tuntuu siltä että polttimot ovat todella tiukasti kiinni kannassa ja jäävät ehkä väärään asentoon. Ja tottakai sen täytyy olla aina se kuskinpuoleinen lappu, johon lampun vaihto on kohtuu hankalaa ainakin minun autossa (webaston letkut menevät v**t*maisesti juuri umpion takaa).
Tarvii varmaan alkaa viilaamaan polttimoiden kantoja ennen kuin pistää paikalleen.
Jeps. Tämäkin tarvitsisi huomena korjata. Eli jos joku fiksumpi viitsisi kertoa selvästi ja lyhyesti miten säädetään kuskinpuolen lyhyitä valoja sekä pitkiä. Kuvakaan ei haittaisi, itsellä kun ei ole nopea yhteyttä imuroida tuota cd:tä. Kiitos tiedoista