Alfa 166 kytkimen vaihto.
Valvoja: Moderators
Alfa 166 kytkimen vaihto.
Auto on 166 FL 2,0 TS. Kytkin alkaa olla loppu ja uusi asetelma levyineen paikalle. Ilman ongelmaa ei moinen vaihtotyö onnistunutkaan.
Eli kysymys kuuluu, miten saadaan painelaakeri lukittumaan paineasetelmaan. Itse en tuosta mitään isommin ymmärrä, mutta asentaja
tätä kysyy. Kytkinpaketti on Valeo. Onko kukaan joutunut saman ongelman eteen.
Neuvoista kiittäen Kauko.
Eli kysymys kuuluu, miten saadaan painelaakeri lukittumaan paineasetelmaan. Itse en tuosta mitään isommin ymmärrä, mutta asentaja
tätä kysyy. Kytkinpaketti on Valeo. Onko kukaan joutunut saman ongelman eteen.
Neuvoista kiittäen Kauko.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Alfa 166 kytkimen vaihto.
Eikait tessussa ole vetävää kytkintä? Silloin sen ei kuulu lukkiutuakaan vaan liikkuu tarpeen mukaan. Laitetaan työsylinterin eteen ja eikös se tuossa tessussa ole työsylinteri kytkinakselilla kuten 156:ssa?
Jos 166 tessussa ulkopuolinen työsylinteri ja haarukka käyttää painelaakeria laakerin voi laittaa haarukkaan kun asentaa laatikkoa paikalleen.
Joku muu voi tarkentaa.
Jos 166 tessussa ulkopuolinen työsylinteri ja haarukka käyttää painelaakeria laakerin voi laittaa haarukkaan kun asentaa laatikkoa paikalleen.
Joku muu voi tarkentaa.
Re: Alfa 166 kytkimen vaihto.
Kiitos vastauksesta. Tuohon asti ok. Ongelma on se, että painelaakeri irtoaa ja kytkinpoljin jää pohjaan kun sitä painaa.
Terveisin Kauko
Terveisin Kauko
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Alfa 166 kytkimen vaihto.
Jos painelaakeri irtoaa haarukasta painaessa poljin pohjaan täytyy asetelma olla vääränlainen ja näin painelaakeri menee liian syvälle päästen haarukasta pois. Voihan painelaakeri olla myös vääränlainen. Onko verrattu vanhaan, onko eroavaisuuksia.
Mikäli vain poljin jää pohjaan ja muuten toimii ok, niin siihen voi laittaa lisäjousen mikä vetää vivun takaisin.
Mikäli vain poljin jää pohjaan ja muuten toimii ok, niin siihen voi laittaa lisäjousen mikä vetää vivun takaisin.
Re: Alfa 166 kytkimen vaihto.
Kaikissa 166 on vetävä kytkin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa 166 kytkimen vaihto.
Eikös 166TS ole laatikon ulkopuolella työsylinteri.
Painelaakeri siis irtoaa asetelmasta? Siinähän on sellainen jousirengas, joka lukitsee laakerin asetelmaan ja mikäli on lyöty sisään ilman päällä ollutta asennusrengasta, on jousi painunut kasaan, eikä jaksa pitää laakeria asetelmassa paikallaan.
Tällaisen ongelman ratkaisussa olen ollut osallisena ja sitä pitkään ihmeteltiin ja neuvoakin piti kysyä. Jousta hieman takaisin auki venyttämällä ja asennusrenkaan kanssa uudelleen asentamalla ongelma poistui.
Olettaen, että kaikki osat ovat oikeita, eikä niissä ole muuta vikaa.
Painelaakeri siis irtoaa asetelmasta? Siinähän on sellainen jousirengas, joka lukitsee laakerin asetelmaan ja mikäli on lyöty sisään ilman päällä ollutta asennusrengasta, on jousi painunut kasaan, eikä jaksa pitää laakeria asetelmassa paikallaan.
Tällaisen ongelman ratkaisussa olen ollut osallisena ja sitä pitkään ihmeteltiin ja neuvoakin piti kysyä. Jousta hieman takaisin auki venyttämällä ja asennusrenkaan kanssa uudelleen asentamalla ongelma poistui.
Olettaen, että kaikki osat ovat oikeita, eikä niissä ole muuta vikaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Alfa 166 kytkimen vaihto.
^Totta, tuo musta rengas päästää rengasjousen vapaaksi kun se on tarpeeksi syvällä asetelmassa ja silloin lukkiutuu olakkeen taakse.
- Liitteet
-
- painelaakeri.jpg
- (203.25 KiB) Tiedosto ladattu 1570 kertaa
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Alfa 166 kytkimen vaihto.
156 v6sessa on myös vetävä kytkin. Kun aski on paikallaan,painoin isoilla papukaijoilla kytkinhaarukasta askin reunaa vasten ja painelaakeri "napsahti" paine-asetelmaan. Laakerissa on pieni "kaulus" joka asettuu paine-asetelman keskelle ja on siinä sitten kiinni kuin tauti.
Re: Alfa 166 kytkimen vaihto.
Kiitos kaikille vinkeistä. Nyt on kytkin vaihdettu ja toimii moitteettomasti.
Terveisin Kauko
Terveisin Kauko