Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Mäkine
- Viestit: 219
- Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
- Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tattis kaikille vinkeistä! Haulla löytämässäni topicissa valo syttyi ja sammui kurvien ja kiihdytysten mukaan, mutta mulla se tuntuu elävän omaa elämäänsä. Syttyy kesken matkavauhdin ja sammuu taas hetken päästä, vaikka samaa suoraa ajetaan samalla nopeudella. Täytynee alkaa ropeloida noita liittimiä. Rohina sen sijaan oli sen verran rumaa, että suuntasin jarrupalakaupoille. Kokemattomana automiehenä ja ensialfistina odotan jännityksellä, onko tuonne jarruosastollekin saatu mahtumaan joku perialfalainen kommervenkki...
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Jarrupalat on todella simppeli homma 156:ssa - ainakin omasta mielestäni. Tarvitse muuta kuin perustyökalut;
- Pitkä talttameisseli (satulan kampeaminen irti)
- Kuusiokolot/Torxit (etusatulan liukutapit) ** koskee ainakin TS, JTS ja kevyempää JTD-versiota (eli ei isoja bremboja edessä. En tiedä, kuinka ne eroaa)
- Pari lenkkiavainta (oisko 14mm ja 15mm, takasatulan liukutapit)
- Jarrukumirasva
- TAkasatuloita varten jarrumäntätyökalu
- Viila/vastaava pintojen putsaukseen
Tuossa nyt pääpiirteittäin tarvittavat välineet. Jotain saatto unohtua tai sit ei
Jarrupalat on todella simppeli homma 156:ssa - ainakin omasta mielestäni. Tarvitse muuta kuin perustyökalut;
- Pitkä talttameisseli (satulan kampeaminen irti)
- Kuusiokolot/Torxit (etusatulan liukutapit) ** koskee ainakin TS, JTS ja kevyempää JTD-versiota (eli ei isoja bremboja edessä. En tiedä, kuinka ne eroaa)
- Pari lenkkiavainta (oisko 14mm ja 15mm, takasatulan liukutapit)
- Jarrukumirasva
- TAkasatuloita varten jarrumäntätyökalu
- Viila/vastaava pintojen putsaukseen
Tuossa nyt pääpiirteittäin tarvittavat välineet. Jotain saatto unohtua tai sit ei
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Liukutapin kuusiokolohan on 7 mm, jota ei työkalusarjoissa monestikaan ole mukana.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Hyvä pointti. Mutta joku torxi tais olla just oikea siihen - en vaan muista kokoa... T40?
Eikä listassa myöskään ole sopivaa rasvaa liukupinnoille, mihin itse olen käytellyt vaihtoehtoisesti tosiaan tuota jarrukumirasvaa tai sitten sitkostettua rasvaa (CRC Adhesive Grease tjsp).
Ja ne etusatuloiden jousiraudat kannattaa pitää ehjänä. Ei o kiva rikkoa =)
Hyvä pointti. Mutta joku torxi tais olla just oikea siihen - en vaan muista kokoa... T40?
Eikä listassa myöskään ole sopivaa rasvaa liukupinnoille, mihin itse olen käytellyt vaihtoehtoisesti tosiaan tuota jarrukumirasvaa tai sitten sitkostettua rasvaa (CRC Adhesive Grease tjsp).
Ja ne etusatuloiden jousiraudat kannattaa pitää ehjänä. Ei o kiva rikkoa =)
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
7mm kuusiokoloon oikea avain on 7mm kuusiokolo. Joku torxi voi osua käytännössä hyvinkin lähelle, mutta juuri oikea se ei ole.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
T45 lienee oikea etuliukutapeille. Ainakin viime viikolla oli.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://imgur.com/a/bRBX8
Kuinkahan suurta operaatiota tuosta voi pahimmillaan odottaa...
Edit:
Näyttää olevan koko alustassa enemmän tai vähemmän ruostetta...
Kuinkahan suurta operaatiota tuosta voi pahimmillaan odottaa...
Edit:
Näyttää olevan koko alustassa enemmän tai vähemmän ruostetta...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aika pelottavan näköinen. Tuon kun hiekkapuhaltaa puhtaaksi, niin montakohan reikää mahtaa löytyä?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ai satana Tuossa on käyny sillee, että paha on päässy noista pohjasta töröttävien pulttien juurista pohjapellin ja vahvikepellin väliin muhimaan Sitten tuolla pohjassa ei näköjään ole mitään lisäsuojauksia koskaan ollu, ihan siis tehtaan jäljiltä. Noit etujalkatilan palkit vois vielä mennä, mutta tonne taakse täytyy "vähän" uusia. Oikea puoli taitaa olla aika paljon siistimpi?
"puhun niin totta kuin osaan"
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://imgur.com/a/il1Is
Ei ainakaan kuvien perusteella näytä oikealta puolelta pahalta. Pitää huomenna valoisaan aikaan katsoa uusiksi tuo oikeanpuoleinen laita.
Kysymys onkin sitten että kannattaako tuota lähteä korjaamaan ja kuinkahan paljon tuohon sitten pahimmillaan menee ammattimiehen laittamana? Ei kyllä hirveästi ole enää rahaa laittaa kun jo jakopää, katti ja kummatkin rengassarjat ovat vieneet jo mukavasti rahoja, plus muut pienet korjaukset.
Edit:
On siellä oikeallakin puolella havaittavia ruostumisen merkkejäs samoilla alueilla, kameralla tuli vain otettua liian loivasta kulmasta kuvat.
Ei ainakaan kuvien perusteella näytä oikealta puolelta pahalta. Pitää huomenna valoisaan aikaan katsoa uusiksi tuo oikeanpuoleinen laita.
Kysymys onkin sitten että kannattaako tuota lähteä korjaamaan ja kuinkahan paljon tuohon sitten pahimmillaan menee ammattimiehen laittamana? Ei kyllä hirveästi ole enää rahaa laittaa kun jo jakopää, katti ja kummatkin rengassarjat ovat vieneet jo mukavasti rahoja, plus muut pienet korjaukset.
Edit:
On siellä oikeallakin puolella havaittavia ruostumisen merkkejäs samoilla alueilla, kameralla tuli vain otettua liian loivasta kulmasta kuvat.
molsky kirjoitti:http://imgur.com/a/bRBX8
Kuinkahan suurta operaatiota tuosta voi pahimmillaan odottaa...
Edit:
Näyttää olevan koko alustassa enemmän tai vähemmän ruostetta...
Viimeksi muokannut molsky, 11 Syys 2016, 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Nimimerkki Alfissimo.
Halvempi, kuin paikallinen peltiseppä, mutta varmaan osaavampi kun 156:sta on kyse
Nimimerkki Alfissimo.
Halvempi, kuin paikallinen peltiseppä, mutta varmaan osaavampi kun 156:sta on kyse
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voisi jo melkein alkaa tarjoamaan tätä eteenpäin halvalla jollekin foorumilaiselle projektiautoksi ja sitten ehkä ensi kesänä toivon mukaan paremman rahatilanteen turvin katsella GT:a (tai jopa Giuliaa) tilalle.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ennen peltiseppää toi kyllä kannattaisi hiekkapuhaltaa, muuten se vaan jatkaa mätänemistä. Mitähän joku ruosteenestofirma ottais pelkästä pohjan puhaltamisesta, tuskin ihan mahdottomia rahoja?
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sakkeus kirjoitti:Eli lyötiin takavalojen liittimien väliin? Alkaa tuo kouku olla ajankohtanen ku joutuu muitten volokkareilla kiskoon kärryä
Myydäänkö jossain 500kg kärryjä? Vai jarrullisia vedätte crosswagonilla? Ihan yhtä tyhjän kanssa tuo vetokoukku kyllä alfoissa, kun ei saisi vetää edes normaalia 750kg kärryä...
Edit: Eikun menee sentään tässä järkevästi. Eli jos kärryn omamassa + kuorma alle tuon 500kg saa vetää, vaikka kärryn kokonaismassa olisi enemmän.
Suoraan vaan suoraa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Tai sitten hankkii jarrullisen kärryn ja saa ottaa 1400kg?
Tai sitten hankkii jarrullisen kärryn ja saa ottaa 1400kg?
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
- Car(s): 156v6 1998
Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän voisi olla kyse, kun ohjaustehostin lakkaa tehostamasta lämpimänä?
Kun pihasta lähtee, tuntuu toimivan ihan normaalisti. Pienen ajomatkan jälkeen vastustaa kovasti. Hydrauliikka vaan lotisee äänekkäästi, kun yrittää kääntää. Pumpun vaihdoin, kun edellisestä tuli nesteet pihalle, niin varmaan käy tällekin, jos jatkaa ajamista. Samanlaisia oireita oli edelliselläkin pumpulla. Raidetangossa ei havaittavissa juurikaan ylimääräistä välystä päistä heiluttaessa.
Ei kait järjestelmässä ole juurikaan muita komponentteja kuin raidetanko, mikä tällaisia ongelmia voisi aiheuttaa, vai onko?
Kun pihasta lähtee, tuntuu toimivan ihan normaalisti. Pienen ajomatkan jälkeen vastustaa kovasti. Hydrauliikka vaan lotisee äänekkäästi, kun yrittää kääntää. Pumpun vaihdoin, kun edellisestä tuli nesteet pihalle, niin varmaan käy tällekin, jos jatkaa ajamista. Samanlaisia oireita oli edelliselläkin pumpulla. Raidetangossa ei havaittavissa juurikaan ylimääräistä välystä päistä heiluttaessa.
Ei kait järjestelmässä ole juurikaan muita komponentteja kuin raidetanko, mikä tällaisia ongelmia voisi aiheuttaa, vai onko?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuleeko neste takaisin säiliöön rauhallisesta valumalla, vai selkeästi vaahtoavana ja hieman paineella? Itsellä tuli aikanaan paineella, eikä tietoa, mistä paine aiheutui, mutta paine riitti työntämään öljyn myös rattiakselin stefan läpi ja siitä kabiinin maton alle. Ongelma korjaantui hammastangon vaihdolla ja epäilen, siis ei fakta, siellä sisällä olevan jonkun paineentasausventtiilin tms. antautuneen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saa nyt nähdä miten käy kun tulee vietyä tuo 156 yhdelle paikalliselle peltisepälle ihmeteltäväksi kuinka pahasti pohja on mädäntynyt. Alkaa vähän näyttämään siltä että pakolliset korjaukset vain ja alkaa katsomaan uutta autoa tilalle.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omalle kohdalle osuneista yksilöistä pahiten on mädäntyneet just ne, joihin "paikallinen kyläseppä" on muutama vuos sitten ne kuuluisat pari paikkaa laittanut.
Mitäpä sen väliä, kun leimattu auto lähtee kiertoon
E: jos sen paikan laittaisikin jotenkin muuten kuin poppareilla ruosteiseen peltiin ja sikaa päälle, niin siihen menisi liikaa aikaa. Mattokin avataan todennäköisesti puukottamalla sopivasta kohtaa, kun sen maton kunnolla avaaminen ja nostaminenhan kestää monta minuuttia per jalkatila.
Mitäpä sen väliä, kun leimattu auto lähtee kiertoon
E: jos sen paikan laittaisikin jotenkin muuten kuin poppareilla ruosteiseen peltiin ja sikaa päälle, niin siihen menisi liikaa aikaa. Mattokin avataan todennäköisesti puukottamalla sopivasta kohtaa, kun sen maton kunnolla avaaminen ja nostaminenhan kestää monta minuuttia per jalkatila.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aikalailla tällaisesta kuviosta oli puhuttu tämän paikallisen peltisepän kanssa, kun isä oli pariin paikkaan ottanut yhteyttä. Mattoa ei kuulemma tarvitsisi lähteä purkamaan, kunhan vain etupenkin nostaa paikoiltaan.Alfissimo kirjoitti:Omalle kohdalle osuneista yksilöistä pahiten on mädäntyneet just ne, joihin "paikallinen kyläseppä" on muutama vuos sitten ne kuuluisat pari paikkaa laittanut.
Mitäpä sen väliä, kun leimattu auto lähtee kiertoon
E: jos sen paikan laittaisikin jotenkin muuten kuin poppareilla ruosteiseen peltiin ja sikaa päälle, niin siihen menisi liikaa aikaa. Mattokin avataan todennäköisesti puukottamalla sopivasta kohtaa, kun sen maton kunnolla avaaminen ja nostaminenhan kestää monta minuuttia per jalkatila.
Isä ei oikein innostunut ideasta että laittaisi kunnolla koko alusatan kuntoon, itseä mieitityttää kustannukset. Näköjään itse tuli sitten hankittua pommi joltakin pienen kylän jobbarilta, jännä että ei edellisen katsastuksen jäljiltä ollut mitään mainintaa ruosteen osalta. Mietityttää, että olikohan myyjällä tiedossa nämä myöhemmin ilmi tulleet katti ja ruosteongelmat. Ei tuo nyt pelkästään alle vuodessa voi noin pahaan kuntoon mennä, tuli se virhe tehtyä eikä tajunnut sinne auton alle mennä lampun kanssa kurkkimaan.
Mutta vinkkejä ja apua otetaan vastaan, miten nyt tuon kanssa kannattaa edetä ennen kuin tulee vietyä se peltisepälle ongelmien peittämisoperaatioon. Nyt on tullut jo käytettyä sen verran rahaa erilaisiin huoltoihin, että sillä summalla ja nykyisen hankinta hinnalla olisi jo varmaan saanut priimakuntoisen V6:n hankittua.
Edit:
Nähtävästi oikealta puolelta pohjaa on osittain massattu...
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
- Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
molsky kirjoitti:Aikalailla tällaisesta kuviosta oli puhuttu tämän paikallisen peltisepän kanssa, kun isä oli pariin paikkaan ottanut yhteyttä. Mattoa ei kuulemma tarvitsisi lähteä purkamaan, kunhan vain etupenkin nostaa paikoiltaan.Alfissimo kirjoitti:Omalle kohdalle osuneista yksilöistä pahiten on mädäntyneet just ne, joihin "paikallinen kyläseppä" on muutama vuos sitten ne kuuluisat pari paikkaa laittanut.
Mitäpä sen väliä, kun leimattu auto lähtee kiertoon
E: jos sen paikan laittaisikin jotenkin muuten kuin poppareilla ruosteiseen peltiin ja sikaa päälle, niin siihen menisi liikaa aikaa. Mattokin avataan todennäköisesti puukottamalla sopivasta kohtaa, kun sen maton kunnolla avaaminen ja nostaminenhan kestää monta minuuttia per jalkatila.
Isä ei oikein innostunut ideasta että laittaisi kunnolla koko alusatan kuntoon, itseä mieitityttää kustannukset. Näköjään itse tuli sitten hankittua pommi joltakin pienen kylän jobbarilta, jännä että ei edellisen katsastuksen jäljiltä ollut mitään mainintaa ruosteen osalta. Mietityttää, että olikohan myyjällä tiedossa nämä myöhemmin ilmi tulleet katti ja ruosteongelmat. Ei tuo nyt pelkästään alle vuodessa voi noin pahaan kuntoon mennä, tuli se virhe tehtyä eikä tajunnut sinne auton alle mennä lampun kanssa kurkkimaan.
Tiedän tunteen.Oma V6 varmaan saatu vuosi sitten leimasta läpi jollain jallupullolla,sen verran kamalassa kunnossa helmat ja lokarit on.Massattu ja täplähitsattu miten sattuu.Eilen facebookin kautta otin kontaktia heppuun joka Tampereen veholla tekee pellihommia.Hinnasta päästiin sopuun että korjailee ne lokarien alaosat ja kaaret ja vaihtaa tilaamani tarvikehelmat uusiin.Samalla tietenkin sit maalit ja lakkahommat kylkeen.Mutta oli sitä mieltä ettei oo vuosi sitten mitenkään voinu leimalta läpi päästä ellei oo joku tuttu ollu.Jonnin verran nousi kierrokset päässä kun katsurisetä tuomion anto.
Mutta vinkkejä ja apua otetaan vastaan, miten nyt tuon kanssa kannattaa edetä ennen kuin tulee vietyä se peltisepälle ongelmien peittämisoperaatioon. Nyt on tullut jo käytettyä sen verran rahaa erilaisiin huoltoihin, että sillä summalla ja nykyisen hankinta hinnalla olisi jo varmaan saanut priimakuntoisen V6:n hankittua.
Edit:
Nähtävästi oikealta puolelta pohjaa on osittain massattu...
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No nyt on korjattu ja suurimmat ruosteet putsattu ja paikattu alustasta. Pienestä harmituksestakin päästy eroon ja varmaan pitää tuota Giuliaa saksasta pähyillä, jos tulee asuntolainan ottaminen ajankohtaiseksi joskus tulevaisuudessa. Ainakin on suuria suunnitelmia auton osalta.
Sitten lisää kysymyksiä tyhmältä:
- Alustassa on joku tehtaan jäljiltä oleva neliskanttinen kolo (helmakotelon lähettyvillä), pitäisikö tässä jotain tulppaa olla tai mikä tuon kolon tarkoitus on?
Sitten lisää kysymyksiä tyhmältä:
- Alustassa on joku tehtaan jäljiltä oleva neliskanttinen kolo (helmakotelon lähettyvillä), pitäisikö tässä jotain tulppaa olla tai mikä tuon kolon tarkoitus on?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mahtaako CF2 koneiseen 2,5l V6:n mahtua CF3 koneisen (166 2,5l V6) kannet?
Eli tarkemmin kysyttynä,
Onko dimensioissa eroja? Onko pakosarjan kiinnityksessä eroja? Momentoinnissa lohkoon jne.
Vaiko onko kansissa ylipäätään noissa 24V pikkubussoissa eroja.
Eli tarkemmin kysyttynä,
Onko dimensioissa eroja? Onko pakosarjan kiinnityksessä eroja? Momentoinnissa lohkoon jne.
Vaiko onko kansissa ylipäätään noissa 24V pikkubussoissa eroja.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Meneekö vm. 03 JTS:n kone heittämällä -05:een vai onko joitain eroja mitä pitää huomioida? Esim. Käykö kaikki tunnistimet yms. ECUjen kanssa ristiin?
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käykö 2003 V6:n pakoputki 1999 V6:een?
Mitä merkittäviä eri teknisiä osia boseliftin ja alkuperäsen V6:n välillä on?
Mitä merkittäviä eri teknisiä osia boseliftin ja alkuperäsen V6:n välillä on?
Noni
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sanoisin, että "rauta" on samaa, antureissa ja pakoputkessa on eroja.Skeletor kirjoitti:Mahtaako CF2 koneiseen 2,5l V6:n mahtua CF3 koneisen (166 2,5l V6) kannet?
Vaiko onko kansissa ylipäätään noissa 24V pikkubussoissa eroja.
Lohko on sama, mutta anturiosaston ainakin itse säilyttäisin vanhasta, jollei selkeästi ole sama osa kyseessä.a-m kirjoitti:Meneekö vm. 03 JTS:n kone heittämällä -05:een vai onko joitain eroja mitä pitää huomioida? Esim. Käykö kaikki tunnistimet yms. ECUjen kanssa ristiin?
On pakoputket ainakin täysin erilaiset. Uudemmassa on katit myös pakosarjoissa ja lambdoja enemmän. Varmaan sen paikalleen saisi, mutta mitään oikeaa hyötyä siitä ei olisi. Takapönttö taitaa olla ainoa yhteinen osa pakoputkistossa.Macela kirjoitti:Käykö 2003 V6:n pakoputki 1999 V6:een? Mitä merkittäviä eri teknisiä osia boseliftin ja alkuperäsen V6:n välillä on?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok, juu sitä muistelin että katteja sun muita enempi CF3:ssa.Alfissimo kirjoitti:On pakoputket ainakin täysin erilaiset. Uudemmassa on katit myös pakosarjoissa ja lambdoja enemmän. Varmaan sen paikalleen saisi, mutta mitään oikeaa hyötyä siitä ei olisi. Takapönttö taitaa olla ainoa yhteinen osa pakoputkistossa.Macela kirjoitti:Käykö 2003 V6:n pakoputki 1999 V6:een? Mitä merkittäviä eri teknisiä osia boseliftin ja alkuperäsen V6:n välillä on?
Noni
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näin vähän ajattelinkin. Pitänee vielä varmistaa eperistä mikä tilanne on osanumeroiden osalta. Pitänee hieman tutkia tuota anturointia..Alfissimo kirjoitti:Sanoisin, että "rauta" on samaa, antureissa ja pakoputkessa on eroja.Skeletor kirjoitti:Mahtaako CF2 koneiseen 2,5l V6:n mahtua CF3 koneisen (166 2,5l V6) kannet?
Vaiko onko kansissa ylipäätään noissa 24V pikkubussoissa eroja.
Pääasia että hatut sopivat paikalleen ja pakosarja sopii. Se on kyllä helposti tarkastettavissa. Mennään näillä..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lohko on sama, mutta anturiosaston ainakin itse säilyttäisin vanhasta, jollei selkeästi ole sama osa kyseessä.Alfissimo kirjoitti:Sanoisin, että "rauta" on samaa, antureissa ja pakoputkessa on eroja.Skeletor kirjoitti:Mahtaako CF2 koneiseen 2,5l V6:n mahtua CF3 koneisen (166 2,5l V6) kannet?
Vaiko onko kansissa ylipäätään noissa 24V pikkubussoissa eroja.a-m kirjoitti:Meneekö vm. 03 JTS:n kone heittämällä -05:een vai onko joitain eroja mitä pitää huomioida? Esim. Käykö kaikki tunnistimet yms. ECUjen kanssa ristiin?
Mitenkäs näissä on ollut helpoin tapa vaihtaa moottori vaihteistoineen?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Helpointa tapaa en sano, kun ei sitä taida olla olemassakaan Yläkautta normi moottorinosturilla onnistui ainakin TS-koneen vaihto siten, että moottori-vaihteistonippu oli jakopäätä myöden täydessä ajokunnossa. Edes ilmastointia ei tarvinnut tyhjentää. Liikaa ei ollut tilaa, mutta mahtui.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olikos tuo JTD:n ulompi vetarin nivel nyt just sitä mallia, että on kahta kokoa ja tarvikkeena ei saa kuin väärää?
Kysyn, koska Carpoikaat ei saaneet irti ulompaa niveltä sisemmästä sitten mitenkään - ennen ku tarjosivat rälläkkää... Joten huomenna on tulossa tarvikenivel, mikä toivottavasti on oikea.
Mutta jos ei, voipi olla kusiset sukat jalassa. Koska huomenna puolilta päivin saavat tuon tarvikkeen ja jos se on väärä, olis muutama tunti aikaa löytää oikea osa (vaikka käytettynä) Järvenpäähän, tai jää mökkireissu tekemättä.......
Kysyn, koska Carpoikaat ei saaneet irti ulompaa niveltä sisemmästä sitten mitenkään - ennen ku tarjosivat rälläkkää... Joten huomenna on tulossa tarvikenivel, mikä toivottavasti on oikea.
Mutta jos ei, voipi olla kusiset sukat jalassa. Koska huomenna puolilta päivin saavat tuon tarvikkeen ja jos se on väärä, olis muutama tunti aikaa löytää oikea osa (vaikka käytettynä) Järvenpäähän, tai jää mökkireissu tekemättä.......
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No tätä tietoa lähinnä hain. Tänks!Alfissimo kirjoitti:Helpointa tapaa en sano, kun ei sitä taida olla olemassakaan Yläkautta normi moottorinosturilla onnistui ainakin TS-koneen vaihto siten, että moottori-vaihteistonippu oli jakopäätä myöden täydessä ajokunnossa. Edes ilmastointia ei tarvinnut tyhjentää. Liikaa ei ollut tilaa, mutta mahtui.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
- Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos sisälokarien irrotuksessa jotain erikoista mitä olis etukäteen hyvä tietää?
- kyltsi
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2015, 21:09
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
Nuova Super Giulia 1600 -75
164L 3.0 V6 12V -91 - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse en huomannut mitään ruuveja erikoisempaa (etu). Onhan se tietty vähän voimalla revittävä irti.pienisokee kirjoitti:Onkos sisälokarien irrotuksessa jotain erikoista mitä olis etukäteen hyvä tietää?
Taloustietäjä ilman tietoa on varmaan sitten talousintoilija
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ajattelin yrittää syylaria vaihtaa huomenna. Onko ainut reitti sisäkautta vai meniskö purkamatta koko keulaa vaikka alateitse?
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistä sähköt vetokoukulle? on jokin sähkösarja jossa rele ja joitain liittimiä. takavalon väliin vai keulaanasti vai kuinka? mitä muuta huomionarvoista on kun lähtee koukkua asentamaan. koukku on mutta asentaminen suunnitelu vaiheessa
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kukahan osaisi auttaa sähköjen kanssa...
Mittasin sähköjä nyt ton sähköisen lisälämmittimen kohdalla, havainnot:
1) kaikki kolme hehkua tarjoaa 0.4-0.7ohmin vastuksen liittimen päästä akun miinukseen
2) akun edessä olevat releet toimii, ainakin ristiin laittaen mm tuulettimien kanssa molemmat nopeudet toimii
3) hehkujen ohjaus tulipellissä saa 12v napaan 30 aina, mutta 78 (vai 68ko se oli) pysyy hiljaa koko ajan, vaikka akkujännite on 14v ja risat sekä kone käynnissä...
Mahtaakohan vialla olla jotain sopivaa syyllistä? Seppo silloin sanoi moottorinohjainlaitteen tuota käskyttävän... Napajännite riittää, veden lämpötila on kylmä ja kone käy - vaan sähköä ei näytä tulevan, missä vika?
Mittasin sähköjä nyt ton sähköisen lisälämmittimen kohdalla, havainnot:
1) kaikki kolme hehkua tarjoaa 0.4-0.7ohmin vastuksen liittimen päästä akun miinukseen
2) akun edessä olevat releet toimii, ainakin ristiin laittaen mm tuulettimien kanssa molemmat nopeudet toimii
3) hehkujen ohjaus tulipellissä saa 12v napaan 30 aina, mutta 78 (vai 68ko se oli) pysyy hiljaa koko ajan, vaikka akkujännite on 14v ja risat sekä kone käynnissä...
Mahtaakohan vialla olla jotain sopivaa syyllistä? Seppo silloin sanoi moottorinohjainlaitteen tuota käskyttävän... Napajännite riittää, veden lämpötila on kylmä ja kone käy - vaan sähköä ei näytä tulevan, missä vika?
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kysymys numero uno:
Missähä vikaa; Monesti esim liikennevaloista lähteissä normaalisti ykkösellä auto nytkähtää metrin sisällä kerran. Ihan kuin todella nopeesti päästäis kaasulta ja jatkais taas kiihdyttämistä.
Voiko joku imuputken vuoto vaikuttaa (lähtiessä moottori liikkuu hieman ja jostain pääsee vuotaan) tms? Vai onko kytkimessä jotain?
Kysymys numero due
Missä osassa klappia? Vai onko ihan normaalia auton ollessa sammuksissa?
Kysymys numero tre
Mikähä osa?
Kysymys numero quattro
Sama äänenlähde kuin numerossa tre?
Toki selvii varmaa jos ja kun viikon parin päästä saa auton ylös.
Missähä vikaa; Monesti esim liikennevaloista lähteissä normaalisti ykkösellä auto nytkähtää metrin sisällä kerran. Ihan kuin todella nopeesti päästäis kaasulta ja jatkais taas kiihdyttämistä.
Voiko joku imuputken vuoto vaikuttaa (lähtiessä moottori liikkuu hieman ja jostain pääsee vuotaan) tms? Vai onko kytkimessä jotain?
Kysymys numero due
Missä osassa klappia? Vai onko ihan normaalia auton ollessa sammuksissa?
Kysymys numero tre
Mikähä osa?
Kysymys numero quattro
Sama äänenlähde kuin numerossa tre?
Toki selvii varmaa jos ja kun viikon parin päästä saa auton ylös.
Noni
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Narinat ja vinkumiset voisi johtua kuivasta ylä tai alapallonivelestä. Jos on joku ohut piikki niin työnnä sillä vaikka normaalia moottoriöljyä kumenläpi. Jos se helpottaisi. Tuosta klapista ei kyllä nyt osaa heittää mitää
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mkay.. kuulostaa halvalta. Tuota klappia ei huomaa ajaes (ainakaa ennen tätä iltaa), huomasin vasta ku aloin härväämään ton kitinän johdosta.
Noni
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
teletappi kirjoitti:Ajattelin yrittää syylaria vaihtaa huomenna. Onko ainut reitti sisäkautta vai meniskö purkamatta koko keulaa vaikka alateitse?
Alakautta onnistuu. Hieman saa purkaa tavaraa pois tieltä siinäkin, mutta ei mitenkään älyttömän työläs tai hankala homma. Takaisin laittaessa apukäsistä on hyötyä. + Kannattaa varautua syyläriin kiini tulevien ilmastoinnin kennon ja alhaalla olevan ilmanohjaimen kiinnityspulttien katkeiluun. (Tämä siis 156 crosswagoniin syylärinvaihdon kokemuksella, en tiedä tuoko isompi kone lisähaastetta. Tosin paremman mallinen puskurin alaverkko helpottaa.)
Suoraan vaan suoraa
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katsastus lähenee ja pitäisi nuo ABSIT saada korjattua. Multa oli irtipoikki sellainen magneettinauha vetonivelen tumpista. Netissä kuitenkin väitetään, että magneettinauha on pyöränlaakerissa. Tuleeko kaikkien vetarien mukana uusi nauha vai kuinka?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minä olen ollut siinä uskossa, että se magneetti on nimenomaan laakerissa. Just etulaakeri käsissä pyörittelin ja siinä ainakin se kehä on.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siitä vetarintumpista irtos semmonen kumisen tyyppinen ohut nauha johon vinkun jättämät metallihiput tarttui n.5mm välein. Mikäs kerpele se sitten on?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, laakerissa se on.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oliko samaa vetaria käytössä muualla, missä se hammaskehä vois hyvinkin olla ABS:ää varten? Esim joku vanhempi kulkine?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voiko moottorin pyörimisnopeuden anturi (kampiakselin anturi) antaa vikaa jos ABS vika on päällä?
Mulla meinaan oli aiemmin ABS:n ECU rikki ja tuo pyörimisnopeuden anturi kummitteli myös samaan aikaan. Kun vaihdoin ABS:n ECUn, ei tuota anturivikaakaan ole näkynyt. Jostain ulkomaan forumilta taisin joskus lukea että niillä olisi joku yhteys, mutta se tuntui minusta niin omituiselta että kuittasin sen väärinkäsityksenä. Voiko joku vahvistaa tai kumota tämän?
Mulla meinaan oli aiemmin ABS:n ECU rikki ja tuo pyörimisnopeuden anturi kummitteli myös samaan aikaan. Kun vaihdoin ABS:n ECUn, ei tuota anturivikaakaan ole näkynyt. Jostain ulkomaan forumilta taisin joskus lukea että niillä olisi joku yhteys, mutta se tuntui minusta niin omituiselta että kuittasin sen väärinkäsityksenä. Voiko joku vahvistaa tai kumota tämän?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaahas, missähän voisi olla vika kun kylmänä aamuna lähtee liikkeelle, ja automatiikka alkaa puhaltaa lämpöä kabiiniin, mutta sitten ~30min ajon jälkeen pöhinä kyllä jatkuu edelleen, mutta ritilöitä kokeillessa kädellä ei puhallusta (tai sitä lämpöä) tule ollenkaan. Käänteli nappuloita sitten mitenkä.
Muutenkin siinä vaiheessa kun alussa sitä lämpöä tulee, niin puhallus on enemmänkin sellainen kevyt hönkäys, vaikka pöhinästä päätellen pitäisi olla kovempikin puhallus...Puhallin on juuri vaihdettu, joten siinä ei ole vikaa..
Muutenkin siinä vaiheessa kun alussa sitä lämpöä tulee, niin puhallus on enemmänkin sellainen kevyt hönkäys, vaikka pöhinästä päätellen pitäisi olla kovempikin puhallus...Puhallin on juuri vaihdettu, joten siinä ei ole vikaa..