moottorinpesusta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

moottorinpesusta

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

misäs päin turkua on noita moottoritilan pesupaikkoja ? ja minkä hintasia ym.. olis piakkoin ajankohtanen (kun saan auton toimimaan)
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Niin että kun saa auton toimimaan niin sit täytyy mennä rikkoon se :mrgreen:

alexxx
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 08:59
Paikkakunta: Turku

Moottorin pesu

Viesti Kirjoittaja alexxx »

Taas kerron saman jutun!
Ostin auton noin kuukausi sitten (156 2,0 TS SW -01) ja heti mentiin remontoimaan autoa Häkkiselle, koska pojat olivat liikeessä pesseet moottorin. Kone oltiin lyöty heti märkänä käyntiin ja liittimet täynnä vettä. Tämä taas johti siihen, että kaikki lambda-anturit (3) jouduttiin vaihtamaan ja lasku liikkeelle oli n. 800€. Anturit olivat veden takia menneet oikkariin ja tietysti hajosivat. Että hyvää joulua vaan!!

Mieti vielä kerran sitä moottorin pesua.
Mikäli päädyt pesemään moottorin itse niin --> www.motorin.net
T: Aleksi

Hinnastossa on moottorin pesu mutta ainoastaan vanhat autot pestään ei uudempia!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Juu jaa ja joo.

Meikäläinen on pessyt ainakin kymmenen tuhatta moottoria, eikä yksikään ole hajonnut. On ollut ihan uusia (luovutuspesu), vanhoja ja erikoisiakin motteja.

Vähän kun käyttää järkeä, niin mitään riskiä ei ole.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

3 lambda-anturia? :o rikki pesusta :o painepesurin käyttöä kannattaa hillitä jos näkyy sähköjohtoa silmien edessä :)

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

eiks pesun jälkeen oo todella tärkeetä toi kuivaus, ja vaiks tukkii tulpanreijät ja imuletkun ? 8)
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

GAMMA500 kirjoitti:painepesurin käyttöä kannattaa hillitä jos näkyy sähköjohtoa silmien edessä..
Juurikin näin.

Siankarlo
Viestit: 82
Liittynyt: 13 Heinä 2004, 18:55

Viesti Kirjoittaja Siankarlo »

Mua on aina ihmetyttänyt autoliikkeiden kammo moottorinpesua kohtaan. Hommassa ei ole mitään ihmeellistä, vaatii vain pientä järjen käyttöä pesurin kanssa ja ennen kaikkea kunnollista kuivaamista jälkikäteen, mieluiten vielä niin, että samalla irrottaa - putsaa - kiinnittää kaikkien anturien, boksien ja sytytysjohtojen liittimet.

Jos joku liike ei suostu moottoria pesemään, taitaa liikeen ammattitaidossa (tai ammattiylpeydessä) olla toivomisen varaa. Totta kai auto nykii pesun jälkeen ja jotain voi hajotakin jos virranjakaja, liittimet ja tulpanreiät on puolillaan vettä. Aivan kuten mikä tahansa muukin juosten kustu pieni korjaamohomma voi aiheuttaa ison johdannaisvahingon.

Omien kokemusteni perusteella: Itse kun tekee kunnolla, saa priimaa halvalla. Samalla oppii missä mikäkin osa konehuoneessa on. Monista liikkeistä tuntuu nykyään saavan lähinnä valohoitoa/huolimatonta työtä sikamaiseen hintaan. Pese ihmeessä se moottori itse, mutta varaa aikaa kuivaamiseen ja putsaamiseen jälkikäteen.
164 3.0 V6 QV -90

Vastaa Viestiin