Hei, koitin haulla kaivaa miten muut ovat selvinneet tämän ongelman kanssa mutta en saanut kovin hyviä tuloksia. Eli tosiaan auto on 156 V6 2.5 2003 sedan ja ongelmana on ohjausvaihteesta tuleva kolina mitä ensin luulin sisäpään väljyydeksi, hammastanko liikkuu ylös/alas suunnassa ja vain kuljettajan puolella. Vika on hyvinkin samankaltainen kuin "http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... de#p505202" tapauksessa mutta tässäkään ei kukaan lähtenyt tuota korjausta ilmeisesti kokeilemaan? Tai saiko joku selville saako irtoholkkeja jostain hankittua? Mites tuon V6 kanssa hammastangon vaihto, mahtuuko tulemaan reiästä sivulle vai pitääkö suosiolla pudottaa apurunkoa ja ottaa hammastanko takakautta pois?
-Joni Linna
156 ohjausvaihde väljänä.
Valvoja: Moderators
- Ramsester
- Viestit: 174
- Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
- Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 156 ohjausvaihde väljänä.
Vaihdoin -98 malliseen V6:een hammastangon pari vuotta sitten. Ei se ihan helppo operaatio ole, kun tilaa on aika nihkeästi. En ottanut apurunkoa kokonaan pois, mutta jouduin tiputtamaan sitä hieman alemmas. Lisäksi pakoputken etupätkä ja moottorin alakannake piti ottaa pois, jotta sai lisätilaa. En nyt ihan tarkkaan muista mitä kautta se tuli ulos, mutta mahtuu kuitenkin ilman, että apurungon ottaa kokonaan pois.
Jos hammastankoa lähtee vaihtamaan, kannattaa samalla vaihtaa kallistuksenvakaajan kumit. Tuossa kohtaa suhteellisen helppo homma, hammastanko paikallaan ei niinkään.
Muutama kuva operaatiosta
rattiakseli
alapuolen purettavat osat
alapuolen osat purettuna
apurunko hammastangon poiston jälkeen
irtonainen hammastanko
Jos hammastankoa lähtee vaihtamaan, kannattaa samalla vaihtaa kallistuksenvakaajan kumit. Tuossa kohtaa suhteellisen helppo homma, hammastanko paikallaan ei niinkään.
Muutama kuva operaatiosta
rattiakseli
alapuolen purettavat osat
alapuolen osat purettuna
apurunko hammastangon poiston jälkeen
irtonainen hammastanko