Polforea kirjoitti:Silloin voinee odottaa että kuski saa autoon virrat päälle. Maininta oli kuitenkin etumatkustajan penkistä ja ainakin meikäläisen koeajon perusteella Giuliassa on paikat neljälle matkustajalle ja yhdelle kuljettajalle.
Joskus 90-luvulla aktiiviuran aikana Virtanen ajoi 5 Zigen -nimisessä tallissa ja sitä TV:n Motor Forum -ohjelmassa hoettiin viikosta toiseen. Eihän nimestä - varsinkaan lausuttuna - voi tulla muuta mieleen kuin "five chicken".
Il paradiso delle signore Teemalla on tyypillinen italialainen hömppäsarja ja on kuvaavinaan elämää 1950-luvun Milanossa. Aikakauden Alfoja – mm. aivan samanlainen musta 1900 kuin Koneliikkeen ensimmäinen Suomeen tuoma Alfa. Kun sarja on täysin fiktiivinen, olikin yllättävää, kun viimeksi esitetyssä jaksossa oli vuoden 1956 Mille Miglian voittanut Eugenio Castellotti ja hänen Ferrarinsa.
^Todellakin! Ostin tuon lehden pitkästä aikaa koska oli paljon juttua Alfoista. Muistin taas miksi aikanaan päätin, että en enää koskaan kyseistä aviisia hanki. Onkohan se jollain Google-kääntäjällä käännetty? Järkyttävä määrä virheitä ja jopa alkuperäisiä englannin sanoja jäänyt tekstien sekaan.
Kyseinen lehti aiheutti itselläkin syvää myötähäpeää, mm. eräs pieni kuvatekstin tapainen laatikko, jossa kahdeksan riviä tekstiä ja seitsemän kirjoitusvirhettä. Lisäksi 911R:ssä on lehden mukaan suora kuutonen. Aika monta muutakin pystyin bongaamaan ja kävin kirjoittelemassa pitkähkön palautteen TopGear Suomen sivuille yleisestä laaduntarkkailun puutteesta ja huonosta kieliasusta. Harmi, koska muuten ko. tuotteesta pidän, mutta ei tuollaista kiireessä suomennettua kyhäelmää viitsi kenellekään suositella.
TM 20/2016 Uusien autojen tehokkaat kaukovalot alkavat olla kadonnunnutta kansanperinnettä Giulietta toimi esimerkkinä erinomaisista xenonvaloista.
Tosin valojen muotoilua haukuttiin vanhanaikaiseksi, koska ne näyttävät samoilta kuin 2010.
Niinpäniin. Joskus on päähäni tarttunut sellainen tieto, että erään A-luokan merkin facelifteja suunnittelee 5 hengen tiimi, joista 3 keskittyy pelkästään ajovalojen muotoiluun. Ehkä pelkkä huhu, mutta noin silmämitallakin arvioituna panostus menee jokseenkin näin
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Äidillä A4, joudun joskus sitä autoa ajamaan. Hmph. En voi ymmärtää suosiota, tympeä insuloiva kehonsiirrin.
Koeajoin XE:n nelikkoautomaattina samaan aikaan Giulian kanssa.
XE on hyvä jos pitää ajaa jonnekin ampumaan peltopyitä ja tykkää tweed-takeista. Yli 60v-herrasmiehelle, joka haluaa mukavuutta, mutta ei ajo-ominaisuuksia tai erityisen reipasta kulkua. Nätti auto kyllä.
Giulia - sweet mother of god. Parhautta. Alusta, kulku, ajettavuus voittaa verrokki 3-sarjalaisen. Laatu ja käytettävyys jää jälkeen. Painotuksista kiinni mikä on paras ylemmän luokan perheauto tällä hetkellä. Mielestäni Giulia on ykkönen. (Jos unohtaa että ajonesto ilmeisesti kiusaa talviautoilijaa sosialistisen oloisella holhouksella.)
Media tämäkin tavallaan, Auto 2016. Jossakin saattoi olla jo juttua siitä, ettei FCA ole mukana, mutta mitä Dodge siellä tekee? Olikohan tämä pois jääminen ihan viisasta? Ehkä Giulia myy niin rajusti ettei niitä olisi riittänyt kaikille, jos vielä markkinoidaan lisää. Giulia QV jonkin karvanoppafirman osastolla olisi ollut varma vetonaula. Mutta kun ei.
Samaan aikaa USA:ssa.....Giulia ja Stelvio L.A.:n Autoshowssa. Alfa in America will be great again
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
Volvo S90/V90 on vuoden auto suomessa. Alfa oli sijalla 4/6 mutta hienosti taisteltu. Pisteidenjaossa mielenkiintoista että jotkut antoivat muille merkeille pisteitä mutta Alfa sai 0 pistettä välillä, Italiavihaajat helkutti
Muistaakseni olin lukevinani jostain, että jaksossa no.4 ollaan Italiassa ja Clarcksonin menopelinä introssakin vilahtava valkoinen 4C. Esitys päivä siis 9.12.16
“The steering provides excellent road feel but is annoying in parking lots,” said executive editor Mac Morrison. “Then again, since you can store almost nothing in the car, there aren’t a lot of reasons to take it anywhere with a parking lot.”
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Drivetribe - sisällä ollaan ja saas nähdä mihin sinänsä mielenkiintoinen juttu kehittyy. Oli siellä jo perustettuna Alfa-tribe, pitihän siihen liittyä - vaikka nyt Alfaton olenkin (vaistoni sanoo että tila on väliaikainen)! Tämän "virallinen" launch taisi olla viikon päästä.