Juuri näin. Epäselvä sanavalintani. Helppo kuitenkin korjata ovipahvien purku ja välipellin tiivistys saumoista.Tuomas K kirjoitti:^^Vuoto ei tule varsinaisista ovitiivisteistä, vaan oven sisäpellin tiivisteestä ovipahvin alta.
Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Täytyisi jarruremonttiin aktivoitua ja aloin osiaa katsella. Tuli vaan heti ropleema:
1,9 JTDM STW -08/-09 ja Brembon 305 mm jarrut.
Motonettiä kun katsoo, niin tarjoaa eri levyjä alustanumeron mukaan, eli pre tai post 7026206. Onko tuo nyt ATE/Brembo vai mitä?
Muualta mitä yritin kurkkia, niin ei oikein monenlaisia levyjä löytynyt jos halkaisija täsmäsi.
Elikäs mitkä levyt tähän nyt pitäisi ottaa ja uskaltaako tilata noita "yleismallin" levyjä? Ei ny tollut tarkoitus mitään hirmu ratajarruja laittaa, ihan vaan laadukasta tarviketta.
1,9 JTDM STW -08/-09 ja Brembon 305 mm jarrut.
Motonettiä kun katsoo, niin tarjoaa eri levyjä alustanumeron mukaan, eli pre tai post 7026206. Onko tuo nyt ATE/Brembo vai mitä?
Muualta mitä yritin kurkkia, niin ei oikein monenlaisia levyjä löytynyt jos halkaisija täsmäsi.
Elikäs mitkä levyt tähän nyt pitäisi ottaa ja uskaltaako tilata noita "yleismallin" levyjä? Ei ny tollut tarkoitus mitään hirmu ratajarruja laittaa, ihan vaan laadukasta tarviketta.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
TBi:n akun lepojännite senkun laskee, josko proaktiivisesti vaihtaisi tuon ennen talvea.
Oliko tässä mitään erityistä proceduuria? Kannattaako jännitteitä pitää yllä jollain 12V jännitteensyöttöviritelmällä? Vai nappaanko vaan maan irti, plussan irti ja laitan uuden? Pitikö tässä pitää sitten joku tuumaustauko ennen uuden akun laittoa, että esim. ecu resetoituu? Entä oliko radiossa koodia, en ainakaan mistään ole mitään lappua löytänyt.
Oliko tässä mitään erityistä proceduuria? Kannattaako jännitteitä pitää yllä jollain 12V jännitteensyöttöviritelmällä? Vai nappaanko vaan maan irti, plussan irti ja laitan uuden? Pitikö tässä pitää sitten joku tuumaustauko ennen uuden akun laittoa, että esim. ecu resetoituu? Entä oliko radiossa koodia, en ainakaan mistään ole mitään lappua löytänyt.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itse vaihdoin viime kevättalvesta akun varman päälle, eli toinen akku oli kaapeleilla kiinni vaihdon ajan. Ainakin tuolla tempulla meni ihan kivutta.
Tosin kyllähän tuolla vanhalla akulla kävi jännitteet hyvinkin alhaalla muutaman kerran, eikä sekään mitään suurempaa ohjelmaa tehnyt
Tosin kyllähän tuolla vanhalla akulla kävi jännitteet hyvinkin alhaalla muutaman kerran, eikä sekään mitään suurempaa ohjelmaa tehnyt
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^ Kyllä radiokoodi-lappu (kuten ajoneston koodi-korttikin) pitäisi olla auton mukana, tosin sitä ei tarvitse kuin silloin kun radion vaihtaa toiseen autoon. Koodi on siis tallentunut keskusohjainlaitteeseen. Akun irroituksessa ei tapahdu mitään korvaamatonta, lämmityslaite menee 20 ast, ja ajotietokone nollautuu. Autossa ei ole onneksi mitään turhia kotkotuksia.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mites BlueMe, häviääkö nämä? En mielellään koske mihinkään bluetooth vermeeseen, jos sen kerran on saanut toimimaanseppo kirjoitti:^^ Kyllä radiokoodi-lappu (kuten ajoneston koodi-korttikin) pitäisi olla auton mukana, tosin sitä ei tarvitse kuin silloin kun radion vaihtaa toiseen autoon. Koodi on siis tallentunut keskusohjainlaitteeseen. Akun irroituksessa ei tapahdu mitään korvaamatonta, lämmityslaite menee 20 ast, ja ajotietokone nollautuu. Autossa ei ole onneksi mitään turhia kotkotuksia.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sattuuko kukaan muistamaan ulkoa tai muuten tietämään 2.4 JTDm:n öljypropun tiivisteen kokoa ja laatua? Samoin F40-salkun tyhjennys- ja täyttöproput, onko niillä tiivisteitä?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Motonet tarjoo tuollaista:Tuomas K kirjoitti:Sattuuko kukaan muistamaan ulkoa tai muuten tietämään 2.4 JTDm:n öljypropun tiivisteen kokoa ja laatua? Samoin F40-salkun tyhjennys- ja täyttöproput, onko niillä tiivisteitä?
Tuotenumero: 27-3377
Tuote: Öljytulpan tiiviste Corteco 005569S (2 kpl)
Tuotekuvaus: Materiaali: Kupari Sisä-Ø 18,0 mm Ulko-Ø 26,0 mm Paksuus 1,5 mm
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kuten Seppo kirjoitti: Ei mitään ihmeellistä tapahdu sillekään.Monza kirjoitti: Mites BlueMe, häviääkö nämä? En mielellään koske mihinkään bluetooth vermeeseen, jos sen kerran on saanut toimimaan
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Q4:ssa on samat laakerit joka kulmassa. Eli siihen vaan taaksekin etupyöränlaakeria kehiin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hei! Voi olla että asiaa on puitu aikaisemminkin, mutten nyt äkkiseltään löytänyt tietoja foorumilta.. Alustan muutoskatsastusta varten kävin äsken mittauttamassa ohjauskulmat Vianorilla, Etu camberissa on kuitenkin yli sallitun heittoa. Mikä on helpoin/nopein tapa saada noi ruotuun? Katsastus menossa kohta umpeen Kiitos jo etukäteen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^Leimalla kulmien ei tarvitse mennä tehtaan ohjearvoihin madalletussa autossa. Niiden täytyy kuitenkin olla symmetriset ja ylipäätään järkevissä rajoissa.
Ei sillä etteikö niiden kulmien saattaminen kohdalleen olisi kuitenkin hyvä ajatus
Ei sillä etteikö niiden kulmien saattaminen kohdalleen olisi kuitenkin hyvä ajatus
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
- Car(s): 159 2.0 JTDm sportwagon -11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jtdm:n lämpeäminen mietityttää. Löysin searchilla keskustelua, jossa lämpeämistä kehuttiin.
Yleisellä tasolla dieselin sanotaan lämpenevän bensa-autoa hitaammin, mutta ensimmäisellä dieselillä autoilevana kiinnostaisi tietää, että kuinka hidas lämpeäminen on vielä auton normaalia toimintaa vai alkaako esim. termostaatti olla vaihtokunnossa.
Työmatka on 8 km, josta puolet on keskustassa ajoa ja puolet taajama-ajoa. Tällä matkalla vielä +3 asteessa lämpötila ehtii viisarin mukaan nousta 90 asteeseen viimeisen kilometrin aikana.
-4 asteessa viisari jää 70 asteeseen. Pikkupakkasella viisari hieman notkahtaa alaspäin tyhjäkäynnillä.
Lämpöä tulee hyttiin varsin hyvin sähkövastuksesta riippumatta, kun eikö sekin sammu jossain vaiheessa.
Paluumatkalla päivän lämmettyä +5-10 asteeseen, viisari nousee 90 asteeseen ja pysyy siinä.
Kuulostaako kärry lämpeävän niinkuin pitäisi?
Yleisellä tasolla dieselin sanotaan lämpenevän bensa-autoa hitaammin, mutta ensimmäisellä dieselillä autoilevana kiinnostaisi tietää, että kuinka hidas lämpeäminen on vielä auton normaalia toimintaa vai alkaako esim. termostaatti olla vaihtokunnossa.
Työmatka on 8 km, josta puolet on keskustassa ajoa ja puolet taajama-ajoa. Tällä matkalla vielä +3 asteessa lämpötila ehtii viisarin mukaan nousta 90 asteeseen viimeisen kilometrin aikana.
-4 asteessa viisari jää 70 asteeseen. Pikkupakkasella viisari hieman notkahtaa alaspäin tyhjäkäynnillä.
Lämpöä tulee hyttiin varsin hyvin sähkövastuksesta riippumatta, kun eikö sekin sammu jossain vaiheessa.
Paluumatkalla päivän lämmettyä +5-10 asteeseen, viisari nousee 90 asteeseen ja pysyy siinä.
Kuulostaako kärry lämpeävän niinkuin pitäisi?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuomas K kirjoitti:^^Leimalla kulmien ei tarvitse mennä tehtaan ohjearvoihin madalletussa autossa. Niiden täytyy kuitenkin olla symmetriset ja ylipäätään järkevissä rajoissa.
Ei sillä etteikö niiden kulmien saattaminen kohdalleen olisi kuitenkin hyvä ajatus
Eroa vasurin ja oikean puolella on 0,3astetta yli sallitun mietin vaan että onkohan noin pientä heittoa mahollista korjata ilman uusia puslia? Takana oli ihan mallikkaasti jo ilman säätöjäkin.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eipä siellä edessä hirveästi ole muuta säätömahdollisuutta kuin puslat. Jos kulmat on epäsymmetriset, niin se ei varsinaisesti johdu siitä madalluksesta, mutta madallus voi toki pahentaa asiaa.
Mitenkäs näissä muuten on ollut etupenkkien istuinosan kallistussäätöä? Tuossa omassa kun on fiksusti matkustajan puolella kallistussäätö, mutta kuskin puolella ei ole. Noin sitä tuskin on suunniteltu, eli jompi kumpi etujakkara lienee joskus vaihdettu.
Persparila ei myöskään toimi ainakaan kuskin puolella. Onko ne yhtä paskoja kuin 156:ssa? Vai voiko näissä olla jotain akuankkavikoja, jotka korjaantuisi helpommin kuin elementit vaihtamalla?
Mitenkäs näissä muuten on ollut etupenkkien istuinosan kallistussäätöä? Tuossa omassa kun on fiksusti matkustajan puolella kallistussäätö, mutta kuskin puolella ei ole. Noin sitä tuskin on suunniteltu, eli jompi kumpi etujakkara lienee joskus vaihdettu.
Persparila ei myöskään toimi ainakaan kuskin puolella. Onko ne yhtä paskoja kuin 156:ssa? Vai voiko näissä olla jotain akuankkavikoja, jotka korjaantuisi helpommin kuin elementit vaihtamalla?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Säädöistä en tiedä kun itse aina kuskin penkillä, mutta penkinlämmittimistä grillaa vain toinen kerrallaan, eli kummankin jakkaran lämmitykset ei pelaa samanaikaisesti en ole jaksanut tälle ominaisuudelle mitään tehdä kun itseä se ei häiritseTuomas K kirjoitti:Persparila ei myöskään toimi ainakaan kuskin puolella. Onko ne yhtä paskoja kuin 156:ssa? Vai voiko näissä olla jotain akuankkavikoja, jotka korjaantuisi helpommin kuin elementit vaihtamalla?
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Diisseleistä en mitään tiedä, mutta kyllä minusta noissa ulkolämpötiloissa auton sietäisi lämmetä nopeammin sinne mittarin ysikymppiin.jazma kirjoitti:Jtdm:n lämpeäminen mietityttää. Löysin searchilla keskustelua, jossa lämpeämistä kehuttiin.
Yleisellä tasolla dieselin sanotaan lämpenevän bensa-autoa hitaammin, mutta ensimmäisellä dieselillä autoilevana kiinnostaisi tietää, että kuinka hidas lämpeäminen on vielä auton normaalia toimintaa vai alkaako esim. termostaatti olla vaihtokunnossa.
Työmatka on 8 km, josta puolet on keskustassa ajoa ja puolet taajama-ajoa. Tällä matkalla vielä +3 asteessa lämpötila ehtii viisarin mukaan nousta 90 asteeseen viimeisen kilometrin aikana.
-4 asteessa viisari jää 70 asteeseen. Pikkupakkasella viisari hieman notkahtaa alaspäin tyhjäkäynnillä.
Lämpöä tulee hyttiin varsin hyvin sähkövastuksesta riippumatta, kun eikö sekin sammu jossain vaiheessa.
Paluumatkalla päivän lämmettyä +5-10 asteeseen, viisari nousee 90 asteeseen ja pysyy siinä.
Kuulostaako kärry lämpeävän niinkuin pitäisi?
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itse tilasin täältä nuo 305 mm levyt keväällä: alfisti.net. Sopivat ainakin omaani -08 1,9 JTDm, jossa harmaat Brembon nelimäntäiset satulat.Gasket kirjoitti:Täytyisi jarruremonttiin aktivoitua ja aloin osiaa katsella. Tuli vaan heti ropleema:
1,9 JTDM STW -08/-09 ja Brembon 305 mm jarrut.
Motonettiä kun katsoo, niin tarjoaa eri levyjä alustanumeron mukaan, eli pre tai post 7026206. Onko tuo nyt ATE/Brembo vai mitä?
Muualta mitä yritin kurkkia, niin ei oikein monenlaisia levyjä löytynyt jos halkaisija täsmäsi.
Elikäs mitkä levyt tähän nyt pitäisi ottaa ja uskaltaako tilata noita "yleismallin" levyjä? Ei ny tollut tarkoitus mitään hirmu ratajarruja laittaa, ihan vaan laadukasta tarviketta.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
omaan 2.2 jts:sään kun piti tehä jarruremppaa, niin tutkiskelin noita itsekin. ero näyttäisi olevan levyn kiinnityksessä napaan, tarkemmin taisi liittyä kiinnitysruuvin syvennykseen.Cloverleaf kirjoitti:Itse tilasin täältä nuo 305 mm levyt keväällä: alfisti.net. Sopivat ainakin omaani -08 1,9 JTDm, jossa harmaat Brembon nelimäntäiset satulat.Gasket kirjoitti:Täytyisi jarruremonttiin aktivoitua ja aloin osiaa katsella. Tuli vaan heti ropleema:
1,9 JTDM STW -08/-09 ja Brembon 305 mm jarrut.
Motonettiä kun katsoo, niin tarjoaa eri levyjä alustanumeron mukaan, eli pre tai post 7026206. Onko tuo nyt ATE/Brembo vai mitä?
Muualta mitä yritin kurkkia, niin ei oikein monenlaisia levyjä löytynyt jos halkaisija täsmäsi.
Elikäs mitkä levyt tähän nyt pitäisi ottaa ja uskaltaako tilata noita "yleismallin" levyjä? Ei ny tollut tarkoitus mitään hirmu ratajarruja laittaa, ihan vaan laadukasta tarviketta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tästä alustasarjan muutoskatsastuksestahan on se toinenkin ketju.Tuomas K kirjoitti:^^Leimalla kulmien ei tarvitse mennä tehtaan ohjearvoihin madalletussa autossa. Niiden täytyy kuitenkin olla symmetriset ja ylipäätään järkevissä rajoissa.
Ei sillä etteikö niiden kulmien saattaminen kohdalleen olisi kuitenkin hyvä ajatus
Siellä todettu melko lailla 50:50 katsastuspaikoista, että pitää olla kaikki arvot vihreällä tai no dice.
Eli ei voi sanoa läpihuutojutuksi, vaikka olisi kaikki arvot täysin järjellisissä rajoissa... Jos on yli, on yli ja paha paha juttu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Juuri jarrupalat ja levyt vaihtaneena (2.4jtdm): Itselle meni tilalle erilaisella syvennyksellä varustettu (alkuperäisessä viistottu uusissa tasareunainen). Ainakin alkuperäisvanteissa on koloa kuusiokolopultin paikan kohdalla, joten ei haittaa vaikka jää vähän koholle pinnasta.jkk kirjoitti:omaan 2.2 jts:sään kun piti tehä jarruremppaa, niin tutkiskelin noita itsekin. ero näyttäisi olevan levyn kiinnityksessä napaan, tarkemmin taisi liittyä kiinnitysruuvin syvennykseen.Cloverleaf kirjoitti:Itse tilasin täältä nuo 305 mm levyt keväällä: alfisti.net. Sopivat ainakin omaani -08 1,9 JTDm, jossa harmaat Brembon nelimäntäiset satulat.Gasket kirjoitti:Täytyisi jarruremonttiin aktivoitua ja aloin osiaa katsella. Tuli vaan heti ropleema:
1,9 JTDM STW -08/-09 ja Brembon 305 mm jarrut.
Motonettiä kun katsoo, niin tarjoaa eri levyjä alustanumeron mukaan, eli pre tai post 7026206. Onko tuo nyt ATE/Brembo vai mitä?
Muualta mitä yritin kurkkia, niin ei oikein monenlaisia levyjä löytynyt jos halkaisija täsmäsi.
Elikäs mitkä levyt tähän nyt pitäisi ottaa ja uskaltaako tilata noita "yleismallin" levyjä? Ei ny tollut tarkoitus mitään hirmu ratajarruja laittaa, ihan vaan laadukasta tarviketta.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ihan virallinen ohje sanoo, ettei arvojen tarvise mennä valmistajan ohjearvoihin. Jos pelkkien viitearvojen takia tulee hylsy, niin katsastaja tekee virheen.Aquatica kirjoitti:Tästä alustasarjan muutoskatsastuksestahan on se toinenkin ketju.Tuomas K kirjoitti:^^Leimalla kulmien ei tarvitse mennä tehtaan ohjearvoihin madalletussa autossa. Niiden täytyy kuitenkin olla symmetriset ja ylipäätään järkevissä rajoissa.
Ei sillä etteikö niiden kulmien saattaminen kohdalleen olisi kuitenkin hyvä ajatus
Siellä todettu melko lailla 50:50 katsastuspaikoista, että pitää olla kaikki arvot vihreällä tai no dice.
Eli ei voi sanoa läpihuutojutuksi, vaikka olisi kaikki arvot täysin järjellisissä rajoissa... Jos on yli, on yli ja paha paha juttu!
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itselläni on 2.4 JTDm ja työmatka vajaat 10 km. Pakkasella lämpötila ei koskaan ehdi tuolla matkalla nousta 90 asteeseen.jazma kirjoitti: Työmatka on 8 km, josta puolet on keskustassa ajoa ja puolet taajama-ajoa. Tällä matkalla vielä +3 asteessa lämpötila ehtii viisarin mukaan nousta 90 asteeseen viimeisen kilometrin aikana.
-4 asteessa viisari jää 70 asteeseen. Pikkupakkasella viisari hieman notkahtaa alaspäin tyhjäkäynnillä.
Lämpöä tulee hyttiin varsin hyvin sähkövastuksesta riippumatta, kun eikö sekin sammu jossain vaiheessa.
Paluumatkalla päivän lämmettyä +5-10 asteeseen, viisari nousee 90 asteeseen ja pysyy siinä.
Kuulostaako kärry lämpeävän niinkuin pitäisi?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ Ellei ole tyhjennetty, niin luulisi hiukkausuodattimen menevän tukkoon suht nopeasti, kun ei poltot ehdi käynnistyä.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Liekö ollut jo esillä? 159:n Training Manualin voi ladata ilmaiseksi PDF:nä täältä: https://www.manualslib.com/manual/11104 ... o-159.html
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitokset jarruasiaa valaisseille. On jotkin TRW:n levyt tulossa. Eiköhän nuo sitten käy. Tuollaiset nyt sattui sopivasti löytymään.
Olisihan se kivaa kun olisi selkeät ja reilut pelisäännöt. Nimimerkillä kikkatolpat rakentaneena, että keulaan saatiin riittävästi positiivista camberia.. Mittaaja/säätäjä kiroili, että eihän uusissakaan saa noita kulmia tehtaan arvoihin kun koritunkilla jos tämä tällaiseksi menee.
Edit. Soittelimpa vielä Trafille ja sieltä tuli tuo sama, että katsastajien ohje on, että pitää olla valmistajan tai osanvalmistajan ohjearvossa. Kuulemma tuo ohje löytyisi: http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsast ... sen_ohjeet
Nyt tiistaina viimeksi sanottiin mulle, että pitää olla kaikki valmistajan arvoissa tai ei kelpaa. Inssi oli sitä mieltä, että vaikka hän hyväksyisi ja laittaisi eteenpäin, niin bumerangi tulee. Vissiin Trafilla on konttoreille vähän tarkemmat ohjeet mitä me tavan tallaajat saadaan lukea. Itsekin yritän noita ohjeita seurailla, mutta inssin kanssa muutoskatsastuksen yhteydessä jutellessa oli aika paljon enempi ja tarkempaa tietoa mitä ainakaan itse olen missään nähnyt.Tuomas K kirjoitti:^^Leimalla kulmien ei tarvitse mennä tehtaan ohjearvoihin madalletussa autossa. Niiden täytyy kuitenkin olla symmetriset ja ylipäätään järkevissä rajoissa.
Ei sillä etteikö niiden kulmien saattaminen kohdalleen olisi kuitenkin hyvä ajatus
Olisihan se kivaa kun olisi selkeät ja reilut pelisäännöt. Nimimerkillä kikkatolpat rakentaneena, että keulaan saatiin riittävästi positiivista camberia.. Mittaaja/säätäjä kiroili, että eihän uusissakaan saa noita kulmia tehtaan arvoihin kun koritunkilla jos tämä tällaiseksi menee.
Edit. Soittelimpa vielä Trafille ja sieltä tuli tuo sama, että katsastajien ohje on, että pitää olla valmistajan tai osanvalmistajan ohjearvossa. Kuulemma tuo ohje löytyisi: http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsast ... sen_ohjeet
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Haa! Eilen syttyi taas vikavalo koodilla P0016. Tänään ajattelin sitten tutkia asiaa vähän tarkemmin ja irrotinpa ne solenoidit. Heilutellessahan niistä kuului sellainen ääni, että jokin siellä sisällä liikkuu, mutta jähmeästi. Varsinkin pakopuolen solenoidi tuntui mulla olevan lähes jumissa. Liuottelin molempia käteen ekana sattuneella WD40:llä ja puhaltelin paineilmalla kuivaksi ja puhtaaksi. Ravistaessa kuuluva ääni muuttui molemmissa ihan erilaiseksi, sellaiseksi metalliseksi helinäksi. Tökkäsin solenoidit paikalleen ja päräytin auton käyntiin. Kas kummaa: Vikavalo poistui välittömästi ja koeajo osoitti, että hevosia oli ollut kadoksissa melkoinen määrä. Keskialueen epäröinti katosi kokonaan ja koko kierrosalueella tuntuu olevan ihan eri meininki kuin koskaan mun omistuksessa ollessaan. Vaikuttaa hyvältä ja taidan taas vähän tykätä tosta autosta!alfa 156 v6 kirjoitti:Jaahas, tämäkin on ihan yleinen/tunnettu ongelma siis. Omasta löytyi tuollasia lastuja verkkosuodattimesta, ja melko paljon!seppo kirjoitti:Juuri näin, ainakin alkupään autoissa oli koneistuslastun muruja kannen öljykanavissa, jotka aiheuttivat solenoidien juuttumista. Solenoidissa on verkkosuodatin, joka on syytä puhdistaa aina kun ko. vika esiintyy. Nykyisin noilla on jo ajettu sen verran paljon, että ketju on kyllä todennäköisempi vaihtoehto. Ei niitä tarvitse testata erikseen, vianhaku hoitaa sen kyllä
Ongelma kuitenkin oli ketju omassa vaikka alle 100tkm ajettu.
Ja juu, solenoidi kyllä voinee aiheuttaa P0016:n, anturin vikaantuminen käsittääkseni ei vai kuin?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
http://www.nimark.fi/buy/BLIC_5510000111900P_254/
Kuinkahan tuollainen 159n uusi puskuri pitäisi oikeaoppisesti pohjustaa. Tuossa väitetään, että on pohjustettu, mutta minusta tuo näyttää ja tuntuu ihan paljaalta muovipinnalta. Tarvitteeko muuta kuin karhentaa?
Kuinkahan tuollainen 159n uusi puskuri pitäisi oikeaoppisesti pohjustaa. Tuossa väitetään, että on pohjustettu, mutta minusta tuo näyttää ja tuntuu ihan paljaalta muovipinnalta. Tarvitteeko muuta kuin karhentaa?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
159 parkit. Mitä polttimoita olette laittaneet etupään parkkeihin? Vähän häiritsee, kun omassa parkit näyttää niin keltaisilta päävaloihin verrattuna. Pitääkö siihen asentaa jotkut blue-versiot, jotta väriero tasoittuu?
Ajovaloina siis ihan normaaliväriset H7:t.
Ajovaloina siis ihan normaaliväriset H7:t.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Päivitetään tänne vielä tuota vaimon 159 mysteeriääntä. Vetoakselin kannatinlaakeri oli täysin vaihtokunnossa ja se vaihdettiin mutta ääni vain puolittu. Tämän lisäksi siellä on jakolaatikossa vikaa ja aski on nyt jossain huoltoliikkeen kontaktin luona korjattavana, kustannusarviota odotellessa. Olisi jäänyt kyllä auto liikkeeseen mikäli tämän olisi tiennyt. Ei siinä muuten mitään mutta liikehän laittoi heti kättelyssä lakimiehen asialle reklamoitaessa asiasta ja heidän mukaansa auto on vastannut sovittua ja on täysin normaalia että 130t ajetussa autossa on kulumaa laakereissa eikä huutava laakeri ole edes mikään vika ja laatikkoremontti on kuulemma auton ennaltaehkäisevää parantelua, samoin kun kannatinlaakerikin Hommahan menee sitten kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn ja täytynee myös varoitella mahdollisimman laajasti ettei kukaan haksahda tästä liikkeestä autoa ostamaan vaikka olisi hieno ja huollettukin yksilö kyseessä.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re:
Vinkkinä tähän, jos haluat kestävät ledit vakioumpioon jäähdytystä parantamatta: Osta himmeimmät mahdolliset niiden miljoonalla Smd-ledillä varustettujen sijaan. Esim tämä malli kestää aivan tuhottoman pitkään, on korvattu ihan muutamat rekisterikilven valot ja parkit. En tosin ole lainkaan varma onko näissä riittävä vastus ettei herjaa ajotietokoneessa. Alfassa (159, gt) kun on niin hienosti keksitty priorisoida rekkarikilven valo ajovalojen yliHämis kirjoitti:Kokeilin muutamat can-väylä ledit ja palasin lasikantapolttimoihin. Näyttivät hyvältä, mutta eivät kestäneet yhtään. Kuumenevat vissiin niin että alkavat vilkuttamaan pari-kolmen kuukauden jälkeen.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/432994/L ... KENTEESEEN
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
miten irrotetaan ehjänä kuvan vasemmanpuolimmaisin polttoaineputken pikaliitin? kaikissa 159:ssä lienee samanlainen. oikeanpuoleinen irtosi helposti mutta vasen vastustaa.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kollegalla oli CTEK joka oli varustettu supply modella. Minulla taas oli valmiiksi CTEKin pikaliitin kiinni akkukengissä, joten akun vaihto sujui näppärästi CTEK:in syötöllä jännitteitä katkaisematta.Monza kirjoitti:TBi:n akun lepojännite senkun laskee, josko proaktiivisesti vaihtaisi tuon ennen talvea.
Oliko tässä mitään erityistä proceduuria? Kannattaako jännitteitä pitää yllä jollain 12V jännitteensyöttöviritelmällä? Vai nappaanko vaan maan irti, plussan irti ja laitan uuden? Pitikö tässä pitää sitten joku tuumaustauko ennen uuden akun laittoa, että esim. ecu resetoituu? Entä oliko radiossa koodia, en ainakaan mistään ole mitään lappua löytänyt.
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
- Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei ehkä suoraan autoon liittyen, vaan MES:n
159, 2.4 diesel..
MES 3.2 ja ELM327 1.3+ kaapeli. Proxy alignmenttia ei pääse tekemään.
Eli pääsen kyllä ko. moduuliin kiinni ja adjustments valikosta muuttamaan asioita, mutta proxi alignment procedure puuttuu ko. valikosta.. ideoita?
159, 2.4 diesel..
MES 3.2 ja ELM327 1.3+ kaapeli. Proxy alignmenttia ei pääse tekemään.
Eli pääsen kyllä ko. moduuliin kiinni ja adjustments valikosta muuttamaan asioita, mutta proxi alignment procedure puuttuu ko. valikosta.. ideoita?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Voisikohan tuo proxy homma johtua elm johdossa olevasta vastuksesta. Ongelmia on ollut useammalla kiinalaisella johdolla. MES forumilta voisi löytyä apuja.
Itseäni taas kiinnostaa näkeekö mes:sillä onko autoon tehty chippaus, egr poisto tai dpf poisto?
Projekti Alfan historiasta kun ei ole mitään tietoa, mutta kun siihen on laitettu alustasarja ja erikoisemmat jarrulevyt / -palat, voi sieltä paljastua muutakin plussaa/miinusta.
Itseäni taas kiinnostaa näkeekö mes:sillä onko autoon tehty chippaus, egr poisto tai dpf poisto?
Projekti Alfan historiasta kun ei ole mitään tietoa, mutta kun siihen on laitettu alustasarja ja erikoisemmat jarrulevyt / -palat, voi sieltä paljastua muutakin plussaa/miinusta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mul ainaki samaa 2007 softaa näyttää vaik onki päivitetty.
Ja mul löytyy tyhjätty loukku katilla jos jollakulla tarvis. Ilman lämpöanturia ja kahdella painemittayhteellä.
Egr disaplointi näkynee livedatan avausprosentista?
Loukun tyhjyys selvinnee rystysillä kopauttamalla sen kylkeen...
Ja mul löytyy tyhjätty loukku katilla jos jollakulla tarvis. Ilman lämpöanturia ja kahdella painemittayhteellä.
Egr disaplointi näkynee livedatan avausprosentista?
Loukun tyhjyys selvinnee rystysillä kopauttamalla sen kylkeen...
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Lisää tyhmiä kysymyksiä:
Eli 159:sin parkkitutkan ohjausyksikkö on valeon valmistama ja vw konserni käyttää samaa boksia.
Voikohan tuon vw:n boksin ohjelmoida 159:siin?
Hinta ero on jo kuitenkin jonkunlainen kun Alfan kahdeksan anturin boksista pyydetään 80-120e käytettynä ja vw:n saisi kiinasta 30e.
Ohjelmiston pystyy varmaankin kopioimaan Alfan boksista, jos niissä on jotain eroa.
Projektiautossa näytti olevan parkkitutkien johdot valmiina ainakin edessä ja ajattelin laittaa tutkat paikoilleen. Takapuskuria en ole ottanut irti, joten en tiedä löytyykö johdot sieltäkin.
Etupuskurissa on jopa reikien paikat merkittynä valmiiksi, joten helppo homma porata reikä ja asentaa anturin pidike.
Jos tuo vw:n boksi toimii ja johdot ovat valmiina, parkkitutkan hinnaksi tulee noin 150e. Hintaan on laskettu 8 tutkaa, 8 pidikettä, 2 kaiutinta ja vw:n boksi. Tietty tutkat pitää maalata auton värisiksi esim spraylla joka maksaa varmaan 10-20e vielä lisää.
https://www.aliexpress.com/item/VW-Pass ... 8f1405c982
Eli 159:sin parkkitutkan ohjausyksikkö on valeon valmistama ja vw konserni käyttää samaa boksia.
Voikohan tuon vw:n boksin ohjelmoida 159:siin?
Hinta ero on jo kuitenkin jonkunlainen kun Alfan kahdeksan anturin boksista pyydetään 80-120e käytettynä ja vw:n saisi kiinasta 30e.
Ohjelmiston pystyy varmaankin kopioimaan Alfan boksista, jos niissä on jotain eroa.
Projektiautossa näytti olevan parkkitutkien johdot valmiina ainakin edessä ja ajattelin laittaa tutkat paikoilleen. Takapuskuria en ole ottanut irti, joten en tiedä löytyykö johdot sieltäkin.
Etupuskurissa on jopa reikien paikat merkittynä valmiiksi, joten helppo homma porata reikä ja asentaa anturin pidike.
Jos tuo vw:n boksi toimii ja johdot ovat valmiina, parkkitutkan hinnaksi tulee noin 150e. Hintaan on laskettu 8 tutkaa, 8 pidikettä, 2 kaiutinta ja vw:n boksi. Tietty tutkat pitää maalata auton värisiksi esim spraylla joka maksaa varmaan 10-20e vielä lisää.
https://www.aliexpress.com/item/VW-Pass ... 8f1405c982
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vee-Kuusi pian reipas kymmenvuotias, ja hyvin pidetty.
Edestä kuuluu ehkä 15-25 km/h ajossa toistuvaa kitinää. Kitkuti .... skvii.............siiik. ...............ssviiiiiik. Erityisesti kun on menossa kaarros oikealle. Tuntuu, että kitinä tulee kuljettajan puolelta?
Erikoista että tuntuu kuuluvan vain lämpimänä, eli kylmiltään lähtiessä hiljaista mutta ajon tai autotallipäivän jälkeen skviikkaus alkaa taas.
Kitinä korreloi nopeuteen. Siellä yli 40 km/h nopeuksissa ei skviikkiä enää kuulu. JA hitaammin mennessä oikealle kaartaessa kitisee enemmän.
Pois suljettu:
- Ohjaustehostin: Se se tuskin on, koska ei kitise kääntäessä. Nestepinta on myös ok.
- Jarrut kitisee aina. Kävin tekemässä suht rajuja jarrutuksia eteen- ja taakse mutta tilanne ei muuttunut.
Pyörän laakeri, onko? Ja miten kauan tällä mennään vai käynkö vaihtamassa? Suositelkaa korjaamoa, AK on out, Deltan hinnat on nykyään mukavat. Kehtaako Automilanoon mennä, siellä tuntuu olevan vähän hälläväliä-olo? Mahtaako Mkah olla enää halpa?
Edestä kuuluu ehkä 15-25 km/h ajossa toistuvaa kitinää. Kitkuti .... skvii.............siiik. ...............ssviiiiiik. Erityisesti kun on menossa kaarros oikealle. Tuntuu, että kitinä tulee kuljettajan puolelta?
Erikoista että tuntuu kuuluvan vain lämpimänä, eli kylmiltään lähtiessä hiljaista mutta ajon tai autotallipäivän jälkeen skviikkaus alkaa taas.
Kitinä korreloi nopeuteen. Siellä yli 40 km/h nopeuksissa ei skviikkiä enää kuulu. JA hitaammin mennessä oikealle kaartaessa kitisee enemmän.
Pois suljettu:
- Ohjaustehostin: Se se tuskin on, koska ei kitise kääntäessä. Nestepinta on myös ok.
- Jarrut kitisee aina. Kävin tekemässä suht rajuja jarrutuksia eteen- ja taakse mutta tilanne ei muuttunut.
Pyörän laakeri, onko? Ja miten kauan tällä mennään vai käynkö vaihtamassa? Suositelkaa korjaamoa, AK on out, Deltan hinnat on nykyään mukavat. Kehtaako Automilanoon mennä, siellä tuntuu olevan vähän hälläväliä-olo? Mahtaako Mkah olla enää halpa?
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itselläni 156:ssa kitisi edessä epämääräisesti, hirmunen metsästys oli. Syynä oli ihan aavistuksen vääntynyt jarrukilpi (jos sitä nyt kilveksi voi kutsua edessä ), joka sitten vähän lämmettyään alkoi kitisemään. Ruuvimeisselillä vähän väänsin aukipäin ja meteli kaikkosi.
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Punkalaidun
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ilmansuodattimen resonaattorikotelon tukikumi osaa pitää helvetillistä ääntä näillä keleillä kun moottori liikkuu... aivan kuin joku nivelistä vetelisi viimeistään.
Lämpötila vaikuttaa selvästi koska kesällä ei mitään ääntä ja näilläkin keleillä moottorin lämpö poisti infernaalisen vinkunan aina kun alkoi metsästämään.
Suihkaus silikonia ja that is it.
Lämpötila vaikuttaa selvästi koska kesällä ei mitään ääntä ja näilläkin keleillä moottorin lämpö poisti infernaalisen vinkunan aina kun alkoi metsästämään.
Suihkaus silikonia ja that is it.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vastaava kitkutus kuulunut tuosta omasta autosta ja vain sopivan hitaalla vauhdilla ajaessa.lrela kirjoitti:Vee-Kuusi pian reipas kymmenvuotias, ja hyvin pidetty.
Edestä kuuluu ehkä 15-25 km/h ajossa toistuvaa kitinää. Kitkuti .... skvii.............siiik. ...............ssviiiiiik. Erityisesti kun on menossa kaarros oikealle. Tuntuu, että kitinä tulee kuljettajan puolelta?
Silloin kun tuo kitkutus kuului niin käsijarrun tai jarrupedaalin kevyt kosketus sai sen loppumaan. Heti kun jarrut löysäsi niin sama ääni jatkui. Hioin takajarrulevyistä ruosteet pois sen jarrupalan jättämän uran reunoilta ja nyt on ääni pysynyt toistaiseksi poissa.
Minkälainen ääni tuo oikein on?? Mun autosta kuulunut semmoinen jännä hydraulipumpun ääntä muistuttava vinkuna iät ajat kun kaartaa vasemmalle vähän reilummin. Tai sitten kun kiihdyttää reilummin. Ääni muuttuu moottorin kierrosten mukana kun esim. kurvatessa laittaa kytkimen pohjaan ja polkee kaasua. Tästä oon päätellyt, että ääni liittyy jotenkin moottorin liikahteluun mutta mitään selitystä ei vaan löydy äänelle. Saman äänen kanssa on ajeltu jo 300tkm eikä se mihinkään muutu. Eli ajamalla ei meinaa vika löytyä. Oiskohan tuo imuilmatorven umpisuoli syyllinen ääneen?132 Coupe kirjoitti:Ilmansuodattimen resonaattorikotelon tukikumi osaa pitää helvetillistä ääntä näillä keleillä kun moottori liikkuu... aivan kuin joku nivelistä vetelisi viimeistään.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Ääni muistuttaa jossain määrin 156:n ylätukivarsien narinaa. Siitä en tiedä onko se ääni tuttu sulle? 132 Coupen kuvaama infernaalinen vinkuna on kyllä hyvin kuvaava sana tuolle.
Resonaattorihan kiinnittyy siihen oikean iskaritolpan kupeeseen, eli varsin helppo fixata rasvaamalla.
Resonaattorihan kiinnittyy siihen oikean iskaritolpan kupeeseen, eli varsin helppo fixata rasvaamalla.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^No juu. Tuo vertaus 156 tukivarsiin valaisi asiaa. Sellaisen omistaneena tiedän kyllä mistä puhutaan
Mutta tuo 159 ulina on kyllä jotain muuta. Se muuttuu ihan tarkkaan moottorien kierrosten mukaan. Epäilisin OT pumppua tai laturia tms. osaa tuolta hihnakäyttöjen suunnalta. Mut kun ei vaan ymmärrä miksi se kuuluu vain vasemmalle kääntyessä ja kiihdytyksessä. Hemmetti pitääkö tolla ajaa puoli miljoonaa täyteen ennen kuin äänilähde löytyy.
Mutta tuo 159 ulina on kyllä jotain muuta. Se muuttuu ihan tarkkaan moottorien kierrosten mukaan. Epäilisin OT pumppua tai laturia tms. osaa tuolta hihnakäyttöjen suunnalta. Mut kun ei vaan ymmärrä miksi se kuuluu vain vasemmalle kääntyessä ja kiihdytyksessä. Hemmetti pitääkö tolla ajaa puoli miljoonaa täyteen ennen kuin äänilähde löytyy.
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kertokaas tyhmälle että mistä löytyisi varaosina 159:n oven rajoittimet? En vaan löydä mistään varaosapalvelusta, enkö osaa ettiä oikealla nimellä vai mistä kiikastaa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
vaikka tuolta. http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10913
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92