Päätinpä taas kysästä enemmän tietäviltä, että mikä neuvoksi.
Elikkäs: Ennen moottorivalon syttymistä turbo kiersi normaalisti kiihdyttäessä tappiin asti, mutta ei tämän jälkeen. Moottorivalo hävisi jonkin starttikerran jälkeen, mutta päätin viedä auton silti Alfan merkkihuoltoon vikakoodinlukuun, sillä turbo ei kiertänyt tämän jälkeen sen paremmin, vaikka varoitusvalo olikin sammunut.
Vikamuistin luettua tuli 3 herjaa:
P2097 Toiminnon valvonta / lambdalogiikka(lohko 1, anturit 1/2) Signaalivert. tunn. 1/2 epälooginen
P0136 Lambdatunnistin(lohko 1, tunnistin 2) Maksimiarvo ylitetty
P0139 Happitunnistimen vanheneminen(lohko 1, anturi 2) Minimiarvo alitettu
Vikamuistin tyhjennys onnistui, elikkä em. viat eivät uusiutuneet, mutta turbo ei ahda yhtään sen paremmin. Merkkihuolto ei osannut sanoa tämän perusteella mikä ongelman voisi olla aiheuttanut.
Turbo kyllä ahtaa, mutta viisari nousee maksimissaan 3/4 osaan, kun aiemmin ahtoi mittarin loppuun asti. Mikä neuvoksi?
Kiitos neuvoista etukäteen!
